Lijf & Lijn alle pijlers

Wat zijn jouw ervaringen met afvallen met shakes?

26-06-2012 09:00 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben voor het eerst overstag gegaan voor shakes. Ik wil ong. 7 kg. afvallen en ik dacht het te kunnen doen door minder te snoepen e.d.

Helaas blijk ik minder discipline te hebben dan ik zelf had gedacht. Het lijkt wel of ik een tijd een soort van omgekeerde anorexia had. Een verkeerd lichaamsbeeld. Je merkt natuurlijk aan je kleren dat je steeds een wat grotere maat moet nemen. Neem je (kop in het zand) voor lief. Zaterdag paste ik een jasje en toen ik in de spiegel keek ZAG ik het pas echt. Maandag direct van het Kruidvat een bus shakespul gekocht. Ik wil nu 2x per dag een shake doen en 's avonds gewoon eten. Voor tussendoor heb ik dieetkoekjes gekocht.

Hoe lang zou het ongeveer duren voor die 7 kg. eraf is als ik dit vol hou? Ik denk zelf aan 4 weken. Zucht. Maar dan!
Alle reacties Link kopieren
Dan kom je waarschijnlijk weer net zo hard aan als je niet gaat sporten.

Je lichaam trekt dat niet:

Geen goede beweging

Eerst bijna niets en dan weer normaal eten.
Alle reacties Link kopieren
Hou je er rekening mee dat je heeeeeel goed moet opbouwen met 'normaal' eten nadat je het kwijt bent? En je eetpatroon goed moet aanpassen erna?
Alle reacties Link kopieren
Hertog, niet doen. Je verprutst echt je lijf met zulke dieten. Je komt binnen no time weer aan, en meer. Je kunt beter gaan sporten en je moet echt iets aan je eetgewoonten doen. Kun je jezelf niet verwennen met aardbeien ipv als tussendoirtje dieetkoekjes te kopen?
Computer says nooooo
7 kilo in 4 weken is niet gezond. En waarschijnlijk ga je jojo-en als je stopt met die shakes en je oude eetpatroon weer oppakt. Je kunt beter je eetpatroon aanpassen.
7 kg in 4 weken met alleen wat shakes? Denk dat dat em niet gaat worden. Je zal er toch ook echt bij moeten gaan sporten gok ik zo. En wat de rest al zegt, ws zit het er zo weer aan (of nog meer) als je stopt. Je zal je eetpatroon voor naderhand moeten aanpassen. En blijven sporten erbij. Als je naderhand weer gewoon op de oude voet verder gaat blijf je jojo-en. Je zal je levensstijl moeten aanpassen en daar ligt voor veel mensen het probleem.
Alle reacties Link kopieren
Twee shakes op een dag en normaal portie avondeten dat gaat wel lukken. Geen limonade maar als je dorst hebt een glas water nemen. Je zult zien dat je dan best wel kilo"s kwijt raakt,als je die eerst maar kwijt bent. En daar word je dan zo blij van dat het je het daarna met gezond eten en een beetje opletten met wat je neemt,de boel aardig onder controle kunt houden.

Suc 6
Alle reacties Link kopieren
Een kennis van mij heeft dat ook gedaan, die viel 4 kilo af in 2 weken. Hartstikke leuk en aardig maar dat hield ze dus niet vol. Inmiddels zitten die 4 kilo (+ wat extra kilo's) er weer bij.



Gezond eten en sporten is toch echt de beste en gezondste manier om af te vallen
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, dat gaat echt wel lukken met een beetje dicipline raak je wel 7 kilo kwijt in 4 weken.

Maar je krijgt die 7 kilo met rente terug, en je stofwisseling is meteen ook aan gort!



Niet doen!!
Alle reacties Link kopieren
Niet doen die shakes. Shakes zijn goed voor mensen die echt veelmoeten afvallen en met de shakes een eerste aanzet doen. Als je stops met shakes zul je weer in je oude patroon vallen en weer aankomen, plus nog wat extra.



Je kunt veel beter op je eet- en drinkpatroon letten. Vervang alle drankjes door water, koekjes door appels e.d..En ga meer bewegen. Het afvallen gaat dan veel langzamer, maar het komt er ook niet snel meer aan.
quote:missy_acy schreef op 26 juni 2012 @ 09:09:

Dan kom je waarschijnlijk weer net zo hard aan als je niet gaat sporten.

Je lichaam trekt dat niet:

Geen goede beweging

Eerst bijna niets en dan weer normaal eten.





idd. je zal (als je je er aan houdt) razendsnel afvallen, maar zodra je normaal gaat eten weer net zo hard aankomen. Langdurig zijn dit soort methodes namelijk nooit. komt ook bij dat je op deze manier je spijsvertering naar de *** helpt.

bij mij hielp een dietiste veel beter. dat is nu denk ik 5 a 6 jaar geleden en ik heb nog steeds een prima gewicht.



als je daar geen zin in hebt kun je ook het volgende proberen: wel 2 x per dag die shake (sochtends en smiddags) maar er dan wel een boterhammetje bij met mager beleg. anders houdt je het denk ik echt niet vol.

die dieetkoekjes kan je bewaren voor 'noodgevallen' .

je kan beter een boterhammetje extra eten dan dat je malle koekjes gaat eten, al staat er 40 x dieet op .

bovendien lijkt het me behoorlijk goor, net als die shakes, maar dat moet je zelf weten natuurlijk.



succes!
Degenen die TO shakes ten strengste afraden, hebben die het zelf aan den lijven ondervonden (als in: ervaringsdeskundige), of is het van horen zeggen? Ik hoor namelijk altijd hier op het forum dat je niet aan shakes moet beginnen omdat het je stofwisseling kapotmaakt en je uiteindelijk meer aankomt, maar ik heb het nog nooit gelezen van iemand die dat zelf heeft meegemaakt. Verder geen aanval, vraag het me gewoon oprecht af of iemand hier die slechte ervaring zelf heeft (dus niet collega, moeder van vriendin etc, maar zelf).



Ik ben zelf sinds 5 weken aan de shakes en het bevalt me uitstekend. Ik worstel al een tijd met mijn gewicht maar op eigen kracht afvallen lukte niet. De shakes zijn een stok achter de deur, een manier om een goed patroon te krijgen. Ik vind zelf de voordelen:



Je leert regelmatig en op vaste tijden te eten (5 tot 6 keer per dag)Je leert je porties beter te handhaven. In het begin kun je afwegen, maar daarna krijg je vanzelf gevoel voor verantwoorde porties.Het is een opstapje, een stok achter de deur voor mensen die het moeilijk vinden zonder stramien streng te zijn. Dit stramien is heel duidelijk en geeft geen ruimte voor escapes en smoesjes. Als je eenmaal gewend bent om op gedisciplineerde wijze met je dieet om te gaan, zul je zien dat het daarna zonder shakes ook veel beter gaat.Tijdens het dieet met de shakes eet je twee keer per dag veel groenten. Ik heb in 5 weken al meer gezonde recepten geleerd dan in mijn hele leven. En ik heb ondervonden dat ze best goed vullen, en dat ik echt niet twee keer op hoef te scheppen als ik maar gewoon even wacht totdat het verzadigingsgevoel inzet.



Wat ik duidelijk probeer te maken is: ik val niet alleen af, ik leer ook heel veel! En precies die dingen die ik nu leer, daar kan ik mee verder als ik van de shakes afben. Dus: stofwisseling op gang houden door de hele dag door kleine proties te eten, nooit en te nimmer twee keer opscheppen, veel groenten eten want die vullen ook en zijn gezond, porties klein houden. Ik denk dat als ik me na de shakes daaraan houdt, ik prima op gewicht kan blijven en met mate alles kan eten. In mijn geval hebben de shakes mij juist geholpen mijn eetpatroon te veranderen, en ik ben niet van plan na de shakes weer twee keer lasagne op te gaan scheppen, te gaan lunchen met croissantjes etc.



Nog even copy-paste van een afval topic waar ik meeschrijf, dit heb ik eerder deze week nog geschreven:

Natuurlijk blijf ik niet voor de rest van mijn leven op shakes. Ik combineer de shakes en repen momenteel met gezond eten (twee maal per dag heeeel veel groenten en wat magere kwark/vis), en in het weekend eet ik zonder shakes, maar wel met mate en gezond. Deze aanpakt werkt goed voor mij omdat ik met kleine stapjes, zonder dat de honger me afleidt (die heb ik namelijk amper), leer gezondere keuzes te maken en kleinere porties te waarderen. Door in de weekends zonder shakes te doen en toch gezond te eten, maak ik al het opstapje naar volledig shake-loos in de toekomst.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Hertog,



Mijn verhaal is jouw verhaal. Ik ben sinds donderdag bezig met het Cambridge dieet. Ik doe de 800 kcal met 2 Cambridge producten en 1 avondmaaltijd van 400 kcal. Het is voor mij goed vol te houden.

Ik heb momenteel niet genoeg discipline dmv meer sporten en minder te snoepen af te vallen. Ik moet zeggen dat ik op zich wel iemand ben die van bewegen houdt en dat ik precies weet hoe ik gezond moet eten en dit eigenlijk ook heel lekker vind.

Op dit moment zit ik alleen totaal niet lekker in mijn vel en hierdoor kan ik mezelf niet tot bewegen aanzetten en 'troost' ik mezelf met ongezond eten. Ik ben toch al dik, dus dat kan er ook nog wel bij denk ik dan. Dat terwijl ik niet te dik ben en een gezond bmi heb.



Het dieet is voor mij een stok achter de deur. Het kost niet niks en dat is voor mij een goede motivatie, daarnaast zijn er weegmomenten bij een consulente en daar wil ik ook niet voor gek staan door niets te zijn afgevallen. Ik denk dat dit voor mij gaat werken. Ik weet precies wat ik mag eten en na dit dieet ga ik het gewone eten weer opbouwen en mijn gezonde leefstijl oppakken.



In de voorgaande reacties wordt gezegd dat een dieet met heel weinig kcal je stofwisseling om zeep helpt. Enige tijd geleden sprak ik een dietiste die zei dat uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat dit niet het geval is. Over bepaalde voedingsmiddelen, dieten en dat soort dingen zijn er vaak tegenstrijdige berichten vind ik, dus ik ga aan haar vragen of zij daar ook een bron van heeft.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind ze vooral mega ranzig!



Daarnaast merk ik dat het nu, met 'beter' eten eigenlijk makkelijker lukt om de kilo's kwijt te raken dan voorheen met de shakes.

Vooral omdat ik mezelf nu toesta om ook een keer iets lekkers te pakken, daardoor houdt ik het beter vol. In de afgelopen tijd een stuk meer kwijtgeraakt zonder shakes, dan in de tijd daarvoor met shakes.
Alle reacties Link kopieren
Eens met dubbelvla! De meeste shakes vind ik heel erg vies!
Alle reacties Link kopieren
Ook geprobeerd. Viel nauwelijks af en stikte van de honger. Ben nu op een normaal dieet bij een gewichtsconsulente. Betaal minder dan die shakes, dure krengen zijn het.

Oke het gaat nu wat minder hard, maar als het goed is blijft het er ook (langer) af.

Heb hier nog een aangebroken pot staan ( nog wel maandje zeker goed) en van die maaltijd repen.

Maar eens op marktplaats zetten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dahlia74 schreef op 26 juni 2012 @ 09:37:

Niet doen die shakes. Shakes zijn goed voor mensen die echt veelmoeten afvallen en met de shakes een eerste aanzet doen. Als je stops met shakes zul je weer in je oude patroon vallen en weer aankomen, plus nog wat extra.



Je kunt veel beter op je eet- en drinkpatroon letten. Vervang alle drankjes door water, koekjes door appels e.d..En ga meer bewegen. Het afvallen gaat dan veel langzamer, maar het komt er ook niet snel meer aan.als je van jezelf een slecht eetpatroon hebt en weinig beweegt, kunnen ook met een gezonde omslag de kilo's er snel af hoor. Bij mij ging het indertijd met 1 kg per week.
Later is nu
Mijn schoonzus is dmv shakes 35 kilo afgevallen. Echt superslank is ze ( zelfs mager) maar ze kan niet normaal meer eten. Alleen een grote kom met sla en elke dag kilometers lopen. Het werkt zeker wel alleen moet je erna heel erg opletten met wat je eet.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de shakes van Weight Care wel lekker. Vooral Vanille.
Alle reacties Link kopieren
Wat een verschillende reacties. Bedankt! Ik ga het even op me in laten werken en voor mij de interessante tips eruit filteren. Ik ga nu eerst op superhuisvrouw en amsterdamse 1984 af. Voor mij is dit iig twee/drie weken op deze manier nodig met die shakes en dan langzaam weer opbouwen met extraatjes. Ik vind zo'n shakes niet vies. Dat scheelt.

Na die weken moet ik meer letten op wat ik m'n lijf inslinger. Gedachtenloos 8 koekjes opeten enzo... Twee kan ook.
Alle reacties Link kopieren
Of gewoon geen koekjes, haha!
Alle reacties Link kopieren
Dat wordt moeilijk



Ik denk dat het vooral gaat om maat houden.
Dus je betaalt je scheel aan vieze shakes zonder noemenswaardige voedingswaarde, waardoor je je stofwisseling om zeep helpt waardoor je daarna zwaarder wordt dan eerst. En dan dus weer geld moet uitgeven aan andere ranzige zooi waardoor je uiteindelijk weer zwaarder wordt dan je al was.



Terwijl je ook een leuke sport zou kunnen doen.



Right.



<vraagt zich af waarom mensen er nog steeds in trappen>
anoniem_64df3651f20bd wijzigde dit bericht op 26-06-2012 13:11
Reden: knoepert van een spelfout
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
De shakes zijn ook niet vies ( ik had weightcare). Het is alleen zo jammer dat jedrie weken honger hebt zitten lijden met die krengen en je voorzichtig weer normaal gaat eten het er met een paar weken weer aan zit.

Het is handig als je een feestje hebt en snel wat kwijt wilt.
Alle reacties Link kopieren
Ik trap er niet steeds WEER in. Ik probeer dit eens. Weer zou zijn als dit een tweede keer zou zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven