Leuke ideeën, feestgids bruiloft?

25-06-2012 21:16 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zus gaat trouwen en ik heb de eer om ceremoniemeester te zijn.



En dus een feestgids te maken, op internet is zat inspiratie te vinden. Maar ik ben vorig jaar getrouwd en toen heeft mijn zus de feestgids gemaakt en weet dus precies wat er op internet staat. Aangezien ik al dingen ben tegenkomen op internet die in onze gids stond. Ik wil dus graag iets origineels er in zetten wat niet op internet te vinden is.



Dus heeft er iemand leuke, originele, grappige ideeën om in de feestgids te zetten?
Alle reacties Link kopieren
Wat is een feestgids?
Alle reacties Link kopieren
Wat is een feestgids?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben voor onze ouders met hun gouden huwelijksfeest het plaatselijke sufferdje nagemaakt. In het dorp is het een gewoonte dat echtparen die hun gouden of diamanten jubileum vieren met foto en levensverhaal in het plaatselijke sufferdje komen. Mijn moeder wilde dit pertinent niet en zo kwamen wij op het idee om het na te maken en haar die ochtend een rolberoerte te bezorgen. Ze vonden het hartstikke leuk toen bleek dat het maar een feestgids was.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Doe origineel en doe geen feestgids
Alle reacties Link kopieren
Haha niet aan gedacht dat er mensen zijn die niet weten wat een feestgids is. Zal wel iets uit onze regio zijn dan.



Een feestgids is om leuke, opmerkelijke feiten van het bruidspaar in neer te zetten. En bedoeld om de gasten zich te laten vermaken en te laten lachen. Daar leg je er dan wat van neer op de receptie.



@stanley, haha wat een leuk idee. Daar kan ik wel wat mee.



@germanwings, dat is een gewoonte en dat wordt verlangd. Dus het zou niet gewaardeerd worden als er geen feestgids is.
Dan wonen we dus duidelijk niet in dezelde regio. Ik heb er werkelijk nog nooit van gehoord.
Wat ik weleens heb gezien en een leuk idee vond; een kwartet maken. Kan ook via internet, even googlen.



Dus bv; 4 bijzondere plaatsen van bruidspaar

4 favo tv programma's

4 favoriete.....



etc



Beetje slechte voorbeelden maar misschien snap je wat ik bedoel. Via internet kan je een echt mooi kaartspel bestellen.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in 030, kom uit 070 en ook nog nooit van een feestgids gehoord. Mijn Samsung woordenboek kent het ook niet
Ik ken het ook niet. Maar als je het origineel wilt houden zou ik zelf alles verzinnen. Anders is het nog "gemaakt". Als het je zus is kun je toch wel leuke dingetjes over haar en haar aanstaande verzinnen.



En nu ik er over nadenk. Jaaarrrren geleden heb ik ook zo'n feestgids gezien bij mijn nicht. Dit was in twente. Maar dit waren destijds de echte traditionele bruiloften met stukjes en heul veul bier.
Alle reacties Link kopieren
Haha als ik hier feestgids typ, komt er een rode streep onder.



Ik ben beetje verbaasd , ik dacht dat een feestgids iets standaards was. Maar mijn man zegt nu ook er nooit van gehoord te hebben.



Bubbelwijn, kwartet klinkt leuk. Maar ik zie nog even niet helemaal voor me hoe of wat. Kan je iets duidelijker zijn?
Als ik feestgids op google tik komen er een enorm aantal hits. Dus zo vreemd is het dus niet. Het is denk ik tegenwoordig gewoon niet meer zo normaal.



Maar je zou ook een anekdote kunnen doen waarin je het levensverhaal van je zus en aanstaande in het verleden verteld. Weet je nog schat toen we elkaar hebben ontmoet? Lijkt het alsof ze 80 zijn en terugkijken op een blij en gelukkig leven.
http://www.kwartetcadeau.nl/voorbeeld/huwelijkscadeau



Heb je hier iets aan?
Alle reacties Link kopieren
ik ken ht wel . hartstikke leuk!



je kan:



cadeaubon voor gratis overnachting/koffie/etentje oid bij bruidspaar



het aloude alfabet (wel heel standaard, maar toch wel leuk)



foute babyfoto's



vragenlijstje bruid over bruidegom en viceversa



stripverhaaltje



wist u dat



puzzeltje maken



stripverhaaltje tekenen



succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik ken geen bruiloften ZONDER feestgids (en dan heb ik het over verschillende regio's).

Ik heb er vele gemaakt, maar vooral uit de tijd dat het nog typen, knippen, plakken was. Online is makkelijker en makkelijker aan te passen.



Ik ken ze in A4, A5 formaat en krantformaat (zoals bijv. Metro).



Een keer hebben we een kruiswoordraadsel gemaakt met vragen over het bruidspaar. Nog een heel gedoe zo'n kruiswoord incl. zwarte vakjes kloppend te krijgen! Men kon de oplossing insturen en toen hebben we 1 of 2 bonnen verloot onder de goede inzenders.



Tja, wat staat er vaak nog meer in, welkomslied, afscheidslied (los van of het nou gezongen wordt of niet), CV, anekdotes, foto's (al dan wel/niet bewerkt),

Ik heb ook meerdere medley's geschreven (veel werk qua lettergrepen tellen en steeds checken met de muziek maar wel leuk).

Misschien kun je er prognoses inzetten over de inschatting bruidspaar over 1 jaar, 5 jaar etc.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk, zo'n feestgids. Heb al heel wat tenenkrommende dingen gelezen, zoals: geslacht? Nog niet. Of een abc-tje. Als je echt origineel wilt zijn, verzin dan iets anders.
De enige feestgids die ik ooit heb gezien is een overblijfsel van het huwelijk van mijn ouders, 45 jaar geleden. Ik wist echt niet dat dat nog gedaan werd.
Alle reacties Link kopieren
Haha, zo leer je nog eens wat. Ik dacht dat iedereen wel wist wat een feestgids is.



Leest je zus of haar vriend toevallig regelmatige een tijdschrift? Dan zou je die kunnen namaken met info over hun.



Maak je eigen "kleurplaat van het bruidspaar" hahaha.



Maak puzzels en raadsels over je zus.
Alle reacties Link kopieren
mmm, beetje oubollig zo'n feestgids,



waarom niet speciale facebookpagina oid,



of een prezi/powerpointpresentatie,



Ik heb weleens een gids vooraf gemaakt,



dat was een boekje waarin allem betrokken een verhaaltje vertelden over blunders tijdens hun/andermans bruiloft, dat boekje paar dagen vantevoren bij de bruid in spe in de bus gegooid,



ludieke actie , werd goed ontvangen
Alle reacties Link kopieren
quote:chrissiy schreef op 25 juni 2012 @ 22:19:

Vreselijk, zo'n feestgids. Heb al heel wat tenenkrommende dingen gelezen, zoals: geslacht? Nog niet. Of een abc-tje. Als je echt origineel wilt zijn, verzin dan iets anders.Oh echt? Wat vreselijk! Heb nog nooit zo'n ding gezien en hoop er ook nooit eentje tegen te komen. Of nou ja, dan laat ik dat ding wel links liggen.
Alle reacties Link kopieren
Als je zo'n ding nog nooit heb gezien, hoe kan je dan zo negatief er over zijn, liv?



Ik open dit topic omdat ik GEEN tenenkrommende dingen in de gids wil hebben.



Maar ik heb al veel inspiratie gekregen, dank jullie wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven