Maandelijks 'jubileum' vieren, doen jullie dat nog?

28-06-2012 21:10 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vroeger toen ik jong was en een vriendje had, vond ik het altijd erg leuk om elke maand dat we bij elkaar waren uit eten oid te gaan. Gewoon om te vieren.



Tegenwoordig hecht ik daar niet zoveel waarde meer aan. Mijn vriend echter vindt dit wel belangrijk. We waren laatst zoveel maanden bij elkaar en ik ben het vergeten. Hij heeft me hier serieus boos op aangesproken. We zijn beiden ruime veertigers en geen zestien meer dus.



Ben ik nu zo ongevoelig, vieren jullie nog elke maand dat jullie bij elkaar zijn?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook alweer heel wat jaren samen met vriend, en vieren doen we dat echt niet iedere maand. Wel is het de sport om iedere maand als eerste ´gefeliciteerd´ te roepen op de bewuste datum. Al gebeurt dat ook wel eens ´s avonds laat
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Wij vergeten zelfs onze eigen trouwdag. En dit jaar was het zelfs zo erg dat we moesten uitrekenen hoe lang we nou eigenlijk getrouwd zijn....



Toen we bij de 12,5 aangeland waren bedachten we een maand later; verhip, we waren 12,5 jaar getrouwd.



Dus om je vraag te beantwoorden; nee, wij vieren niet maandelijks. En als we de 25 jaar halen denk ik dat we dat maar in de agenda van de wederzijdse ouders zetten, zodat zij ons eraan kunnen herinneren .
Alle reacties Link kopieren
Eerste jaar stonden we er wel elke maand even bij stil. Nu niet meer, maar doen we het eens per half jaar. Binnenkort zijn we 2 jaar samen en gaan we uiteten om het te vieren. Al hebben we meer te vieren dan 2 jaar relatie.
Alle reacties Link kopieren
Wij mogen wel eens wat attenter naar elkaar toe worden na 201 maanden samen. Lang lang geleden hebben we de maanden weleens gevierd. Maar in dat verre verleden ging de tijd voor mijn gevoel ook nog veel langzamer. Nu 2 kinderen verder schiet de tijd voorbij en zijn we al blij als we af en toe eens samen weg kunnen. Elke maand gaat echt niet lukken. Mijn man weet niet eens dat de 13e 'onze' datum is en dat boeit me ook niets. Onze trouwdag moeten we echt aan denken. Twee maanden geleden voor het eerst weer eens iets aan gedaan maar we hebben in de afgelopen 12 jaar ook wel eens iets overgeslagen hoor.



Persoonlijk zou ik aan je man/vriend aangeven dat je het een beetje obsessief vindt, wat meer echte spontaniteit lijkt mij persoonlijk leuker. Maar aan de andere kant, hij is nog wel fanatiek en neemt jullie relatie zeer serieus. Daar zullen veel mensen jaloers op zijn denk ik.
Nee, heb het net even terug gerekend, en we zitten inmiddels verder dan 280 maanden. Wél vieren we ieder jaar onze trouwdag.
Alle reacties Link kopieren
We hebben het nooit maandelijks gevierd. Wel eerst dat we een jaar bij elkaar waren en elk volgend jaar, na trouwen doen we alleen iets met onze trouwdag. Halen het wel op als het de datum is van het verkering krijgen, maar doen er verder niets mee.
Alle reacties Link kopieren
Elke maand??? Ik vind het wel leuk om na 1 jaar, of 5 jaar, uit eten te gaan, maar ik heb nog nooit van iemand gehoord dat ze het elke maand "herdenken"!
quote:sandt schreef op 28 juni 2012 @ 22:14:

Nee, heb het net even terug gerekend, en we zitten inmiddels verder dan 280 maanden. Wél vieren we ieder jaar onze trouwdag.Wij over een paar dagen 194 maanden. Zal, als we de 200 hebben, er eens aan proberen te denken .
Alle reacties Link kopieren
Elke maand! Nee, daar sta ik niet elke maand bij stil en dat vind ik ook niet nodig. Wij vieren gewoon spontaan 'dat we bij elkaar zijn' als we iets leuks gaan doen. Of we vieren dat het mooi weer is, dat we een kind krijgen of dat we een middagje vrij hebben. Eigenlijk vieren we gewoon het leven



Wel heb ik nu uitgerekend dat we volgend maand 60 maanden bij elkaar zijn, hoogtepunt! NU maar hopen dat ik dat ook nog weet op de dag zelf.



Wel hebben we het 1e jaar samen uitgebreid gevierd met een fles roze champagne op een rotseilandje in zee voor de Zweedse kust

En onze trouwdag hebben we gevierd. Daar is recentelijk de eerste van voorbij gekomen en toen hebben we ons contract meteen maar met een jaar verlengd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit naar kennissen een kaart gestuurd voor hun 12,5 jarige huwelijk. 2 weken later kwam ik ze tegen in de stad. Ze hadden mijn "gefeliciteerd!!" kaart niet begrepen. Ik ben mij gaan verontschuldigen 'sorry, ik dacht dat jullie 12,5 jaar getrouwd waren, maar ik heb me vergist. Wat knullig, sorry" je kent het. Toen was het even stil. En verscheen een bedenkelijke blik op beider gezichten. Ze waren weldegelijk 12,5 jaar getrouwd, maar ze kwamen er daar ter plekker pas achter



Zo kan het dus ook ;)
Elke maand? Pfff, nee hoor, gelukkig niet! We laten elkaar elke dag weten hoe blij we nog met elkaar zijn en als we uit eten willen hoeven we daar geen reden voor te verzinnen.



Wat thomaas schrijft had ik laatst ook. Ik maak op mijn werk wekelijks een overzicht met verjaardagen, belangrijjke bijeenkomsten en dus ook huwelijksjubilea. Een tijdje geleden was er een collega 12,5 jaar getrouwd, dus dat had ik erop gezet. Hoor ik via via dat dat helemaal niet zou kloppen. Dus ik neem contact op met die bewuste collega, blijkt dat hij het nog eens had nagerekend (m.b.v de datum in zijn trouwring) en dat ik het toch bij het rechte eind had. Hij bedankte me hartelijk omdat hij nu nog tijd genoeg had om een bloemetje voor zijn vrouw te kopen.
Alle reacties Link kopieren
Elke maand? Echt niet.

Doet me denken aan de tijd dat ik 'verkering had' en elke week het aantal weken in mijn schoolagenda schreef - ja, zo lang geleden!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Beetje kinderachtig van hem om er zo'n drama van te maken.
Alle reacties Link kopieren
Elke maand deden we alleen het eerste jaar, en dan alleen even zeggen tegen elkaar; goh alweer xx maanden! En verder niks...



Vieren doen we niet echt meer, een berichtje, bos bloemen of even naar de bakker soms als er een jaar om is ;)



Ik kan me goed voorstellen dat je het wel een beetje zat bent, TO. En wat allemachtig kinderachtig van je partner. Hij is toch geen 12 meer?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn man ook verteld dat we volgende maand al 5 heuse jaren bij elkaar zijn en die riep 'Wát, zo lang al??'

En daarachteraan: 'Gaan we iets leuks doen?'
Vriend en ik weten beiden wanneer we hebben besloten om maar een relatie te hebben, alweer 4 jaar geleden. Duidelijkheid scheppen was wel prettig na 4 maanden om elkaar heendraaien. Ieder jaar doen we iets, uit eten, weekendje weg of een dagje uit. Echt nodig is het niet, maar het is leuk en gezellig. En zolang we het beiden belangrijk vinden blijven we dit jaarlijks doen, tot het moment dat we gaan trouwen. Dan hebben we andere datum om wat op te vieren.
Alle reacties Link kopieren
quote:Boxje schreef op 28 juni 2012 @ 21:22:

Ik vind het niet vervelend om het te vieren. Ik vind het vervelend dat mijn vriend serieus boos is/was, omdat ik het vergeten was. En omdat hij expres ook niets gezegd heeft om te kijken of ik er mee zou komen. Daarom. Het is me op deze manier te gedwongen.dit lijkt me echt overdreven, en dat hou je vast geen 20 jaar vol
Alle reacties Link kopieren
Hier wordt het niet gevierd. 1x per jaar benoemen we het en meer niet.
Echt niet dat we na bijna 20 jaar nog elke maand gaan vieren. In het begin wel ja, maar toen waren we ook nog pubers en die doen dat nu eenmaal

Onze trouwdag vieren we bescheiden, dit jaar zijn we 12,5 jaar getrouwd en zijn we een weekendje weg geweest, heel luxe zonder kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vergeet zulke dingen. Laatst hadden we 3 jaar een relatie, tja. Ik vind er weinig boeiends aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven