Overwaaien

21-06-2012 23:16 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mannen worden vaak snel verliefd op mij, wat vervolgens ook weer snel over lijkt te waaien. Ik kan soms tè enthousiast overkomen, en ben ook niet de beste in zeggen wat ik voel. Dit laatste heeft meestal als gevolg dat er véél misverstanden ontstaan. Ook kan ik het maar slecht accepteren dat iemand mij niet (meer) wil. Nou, tot zover mijn tekortkomingen. De laatste tijd zoek ik het echt bij mijzelf, maar ben ondertussen ook wel benieuwd naar jullie bevindingen.





Denken jullie dat mannen ècht van de een op de andere dag niet meer verliefd kunnen zijn, of waren ze dan nooit verliefd in the first place?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk wel, dat als je snel verliefd wordt op iemand, dat je nog geen goed beeld van die persoon hebt.



Zelf word ik ook helemaal niet snel verliefd. Pas altijd als ik iemand aardig ken en dan heb ik er ook wel een goed beeld van gevormd. Dan ineens zonder dat ik het heb zien aankomen, ben ik verliefd. Ik kan me voorstellen dat je als er sprake is van liefde op het eerste gezicht, dat je verliefd wordt op beeldvorming, en dat die persoon later heel anders blijkt te zijn. En dan kun je gemakkelijk afknappen.
Alle reacties Link kopieren
Misschien zeggen die mannen dat ze verliefd zijn omdat ze jou daarmee kunnen paaien terwijl ze eigenlijk gewoon geil zijn?
Alle reacties Link kopieren
Hardlopers zijn doodlopers dus iemand die op slag verliefd op mij zegt te zijn neem ik niet al te serieus.
Alle reacties Link kopieren
quote:Marsepeintje schreef op 22 juni 2012 @ 17:00:

[...]





Nee, dat slaat nergens op. Wel na een half jaar of jaar, maar niet na een paar weken. Dan ken je iemand niet.Hoezo slaat dat nergens op. Je kunt afknappen op de ander binnen een paar weken.
Ik denk dat een man dan in eerste instantie niet echt verliefd was. Vond je leuk, aantrekkelijk, maar het echte verliefde gevoel ontbrak dan. Ik denk ook dat je je moet afvragen wat voor jou de definitie van verliefdheid is. Ik weet ondertussen dat wat ik verliefd noem, een ander gewoon "leuk vinden" noemt. Als je het bv. hebt over het hebben van een klik, graag bij elkaar wil zijn, er geen sprake hoeft te zijn van verliefdheid.



Onder verliefdheid versta ik; altijd aan die persoon denken, altijd bij die persoon willen zijn, je rot voelen als je niet samen bent, niet kunnen slapen, niet kunnen eten. En je straalt.

Dat soort verliefdheid heb ik persoonlijk nog maar weinig meegemaakt in mijn leven. Wél vond ik veel mannen leuk, wilde er graag bij zijn, voelde me prettig bij ze. Maar dat was geen verliefdheid, voor mij. En o ja..toen ik dus smoorverliefd was, duurde dat jaren. Terwijl het niet wederzijds was...
Dus nee, als je smoorverliefd bent, kan dan m.i. niet na een paar maanden over zijn. Dan was het gewoon iemand leuk vinden.
Alle reacties Link kopieren
quote:dirk_1971 schreef op 22 juni 2012 @ 12:52:

[...]



Zoek je het nou echt bij je zelf? Of zeg je dat je het bij jezelf zoekt, maar je legt het toch bij de ander?Ik zoek het op het moment wel echt bij mijzelf, maar het ontbreekt mij een op de een of andere manier aan zelfreflectie. Anders zat ik vast niet in zulke situaties :(
Alle reacties Link kopieren
quote:Julus schreef op 22 juni 2012 @ 18:59:

Ik denk dat een man dan in eerste instantie niet echt verliefd was. Vond je leuk, aantrekkelijk, maar het echte verliefde gevoel ontbrak dan. Ik denk ook dat je je moet afvragen wat voor jou de definitie van verliefdheid is. Ik weet ondertussen dat wat ik verliefd noem, een ander gewoon "leuk vinden" noemt. Als je het bv. hebt over het hebben van een klik, graag bij elkaar wil zijn, er geen sprake hoeft te zijn van verliefdheid.



Onder verliefdheid versta ik; altijd aan die persoon denken, altijd bij die persoon willen zijn, je rot voelen als je niet samen bent, niet kunnen slapen, niet kunnen eten. En je straalt.

Dat soort verliefdheid heb ik persoonlijk nog maar weinig meegemaakt in mijn leven. Wél vond ik veel mannen leuk, wilde er graag bij zijn, voelde me prettig bij ze. Maar dat was geen verliefdheid, voor mij. En o ja..toen ik dus smoorverliefd was, duurde dat jaren. Terwijl het niet wederzijds was...Ik kan niet voor alle mannen antwoorden wat zij onder verliefdheid verstonden, maar heb wel het gevoel dat de laatste man waar ik verliefd op werd wel heeel veel aan mij dacht (gedurende een paar maanden)
Alle reacties Link kopieren
quote:toiletjuffrouw schreef op 22 juni 2012 @ 17:44:

[...]



Hoezo slaat dat nergens op. Je kunt afknappen op de ander binnen een paar weken.Nee, dat kan niet. Dan was je in de eerste plaats al niet echt verliefd. Dan vond je iemand gewoon heel leuk misschien. Vergeet niet, verliefdheid is echt een hele heftige emotie, die laat zich niet zomaar indammen doordat iemand een beetje tegenvalt. Je bent in het begin niet voor niets "blind van verliefdheid". Dat is ook biologisch aangetoond, je hersenen maken stofjes aan waardoor je de minder leuke dingen van iemand niet ziet. Echt niet. of wel ziet maar ze niet in je opneemt, er geen acht op slaat. Je bent dus niet opeens na een paar weken afgeknapt (tenzij je misschien 27/7 bij elkaar zou zijn). Nogmaals, dan is verliefdheid verward met "iemand heel leuk vinden" en niet verliefd als: alleen maar aan die persoon denken, alleen maar bij elkaar willen zijn, iemand al misschien als ie net weg is, geen hap door je keel kunnen krijgen als je even niets van iemand hoort etc. Dát is gruwelijke verliefdheid en nee echt, dat is niet zomaar over. Was het maar zo simpel, hahaha..dat zou het leven een stuk makkelijker maken!
Helemaal mee eens. Het is als het ware een obsessie en dat laat je niet even los. Dat proces kun je misschien versnellen, door heel veel samen te zijn. Als je het net genoeg voedt, of je ziet iemand niet heel vaak, blijft het in tact. Als je heel veel samen bent, neemt die verliefdheid gaandeweg af. Verliefdheid is een soort tijdelijke verstandsverbijstering, je fantaseert er een hoop op los. Door veel samen te zijn, is het geen fantasie meer maar werkelijkheid. Geen ruimte om dingen mooier te maken, maar realiteit. Niet voor niets dat als mensen gaan samenwonen, het veel sneller een sleur wordt dan wanneer je elkaar alleen in de weekeinden ziet. Het spannende, het stukje fantasie blijft in tact, met veel ruimte om het beeld mooier te maken dan dat het is. Zo zie ik het.
Alle reacties Link kopieren
Dan deden ze inderdaad misschien alsof òf het ging te snel
Alle reacties Link kopieren
Iemand tips hoe je niet te hard van stapel loopt? Misschien ligt het daar wel aan
Alle reacties Link kopieren
quote:poeslief2 schreef op 22 juni 2012 @ 21:47:

[...]





Ik zoek het op het moment wel echt bij mijzelf, maar het ontbreekt mij een op de een of andere manier aan zelfreflectie. Anders zat ik vast niet in zulke situaties :(



Het ligt absoluut niet bij jezelf.. Volgens mij kan je maar met een bepaalde hoeveelheid mannen echt een langdurige relatie opbouwen. Zeg voor de grap 3%.. nu wordt jij leuk gevonden door veel mannen, omdat je gewoon een bijzonder goede eerste indruk maakt. Met een heel groot deel zit er op termijn geen relatie in.



Ik denk dat de oplossing gewoon selecteren is, leer eerst iemand heel goed kennen voordat je een relatie begint.. Ga uitgebreid daten, klets veel via de whatsapp.. En misschien haakt hij tijdens dat "leren kennen" wel af, maar de kans is ook groot dat jij afhaakt als je merkt dat zijn grootste hobby world of warcraft is ofzo
Alle reacties Link kopieren
quote:nettel schreef op 23 juni 2012 @ 19:42:

[...]





Het ligt absoluut niet bij jezelf.. Volgens mij kan je maar met een bepaalde hoeveelheid mannen echt een langdurige relatie opbouwen. Zeg voor de grap 3%.. nu wordt jij leuk gevonden door veel mannen, omdat je gewoon een bijzonder goede eerste indruk maakt. Met een heel groot deel zit er op termijn geen relatie in.



Ik denk dat de oplossing gewoon selecteren is, leer eerst iemand heel goed kennen voordat je een relatie begint.. Ga uitgebreid daten, klets veel via de whatsapp.. En misschien haakt hij tijdens dat "leren kennen" wel af, maar de kans is ook groot dat jij afhaakt als je merkt dat zijn grootste hobby world of warcraft is ofzo





Dit is wel erg lief!



Desondanks heb ik wel het gevoel dat ik het, keer op keer, verpest door in het begin te hard van stapel te lopen. Heb vaak niet door wat ik fout doe, op het moment dat ik het fout doe waardoor ik moeite heb om het structureel te veranderen zeg maar. Hoop dat iemand daar wat ervaring mee heeft en eventuele tips voor mij
Alle reacties Link kopieren
quote:poeslief2 schreef op 23 juni 2012 @ 19:36:

Iemand tips hoe je niet te hard van stapel loopt? Misschien ligt het daar wel aanHeb dat nooit gedaan, dus helaas geen tip van mijn kant.
Alle reacties Link kopieren
Even een vraagje..heb namelijk ontzettende liefdesverdriet Probeer wel afleiding te zoeken maar dat lukt nog niet erg omdat hij 24 uur per dag door mijn hoofd spookt. Maar heb nu een jaar een relatie gehad. Veel gedoe, moeilijke man. Maar ik geloof in hem en als ik verliefd ben dan ga ik ervoor. Vorige week was hij nog superverliefd, zegt hij veel van me te houden enz. Een week later is het gevoel weg en maakt hij het uit..Ik snap er niets van...jullie?
Alle reacties Link kopieren
Lin2010 Herkenbaar, en dat zal ook niet snel makkelijker worden. Op een gegeven moment zul je je toch erbij neer moeten leggen en stoppen met vechten, maar ik weet dat dat niet zomaar 123 lukt en het erg slopend kan zijn.



Weet precies hoe je je voelt...
Alle reacties Link kopieren
quote:Lin2010 schreef op 01 juli 2012 @ 13:14:

Vorige week was hij nog superverliefd, zegt hij veel van me te houden enz. Een week later is het gevoel weg en maakt hij het uit..Ik snap er niets van...jullie?Het gevoel voor jou beperkte zich tussen zijn benen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven