Werk & Studie alle pijlers

(hobby) cursus volgen

01-07-2012 20:21 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er ervaringen met een (hobby) cursus volgen? aangezien mijn vakantieplannen niet doorgaan, lijkt het me wel leuk om in mijn vrije tijd iets nuttigs te doen.



Is het leuk/praktisch om een thuiscursus te gaan doen? Of zou je een cursus aanraden waarbij je bijv. 1x per week de deur uit moet?



Welke cursussen zijn leuk om te doen?

Iets creatiefs lijkt me erg leuk.. fotografie of bijv. naaien. Maar dan moet je weer in het bezit zijn van bepaalde materialen.



Nouja, ik ben een leek op dit gebied en wil graag wat ervaringen horen. Ook als je specifieke ervaringen hebt van bepaalde thuis-zelfstudie-organisaties die wel/niet goed zijn
Alle reacties Link kopieren
Eentje waarbij je mensen ontmoet. Alleen thuis is niet zo leuk he.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Mij lijkt een thuiscursus ook niet echt een vervanging van een vakantie. Ik zou voor iets kiezen waar je lekker buiten bezig bent. Misschien iets van een sport of iets lekker in de tuin? Ik heb bijv wel eens een kruidenworkshop gevolgt. Of misschien een lezing volgen in een van de musea, kun je er meteen een dagje weg aan vastknopen.

Of moest je om juist gezondsheidsredenen cancellen en zoek je daarom iets minder inspannends?
Alle reacties Link kopieren
Dat heeft ook mijn voorkeur Mits het te combineren valt met mijn werk. Ik heb al een aantal cursussen in mijn omgeving gezien die me wel aanspreken, maar er komt zoals ik het zie pas vanaf aug/sept weer een nieuw programma voor de cursussen.



Geen idee ook wat ik nou eigenlijk leuk vind. Massage? Kleding maken? iets met dansen? lekker creatief kokkerellen, mozaieken?



Ben ook wel bang dat ik tussen de 50+ers kom te zitten, terwijl het voor mij ook een gelegenheid zou (kunnen) zijn om iets meer mensen van onder de 40 te ontmoeten ;)
Alle reacties Link kopieren
neehoor, geen gezondheidsredenen

Ben me nu aan het orienteren op wat ik wil. Het liefst iets wat ik na de cursus ook verder kan gebruiken.



Ik vind het eerlijk gezegd ook best een beetje spannend om weer allerlei dingen in mijn eentje te gaan ondernemen (terwijl ik dat voor mijn relatie juist heel veel deed). Even een drempel weer over.....
Boek 'n fotografiereisje. Dan combineer je vakantie met hobby/cursus.
Alle reacties Link kopieren
kleding maken is erg leuk. En vaak hebben ze op naailes naaimachines staan die je kan gebruiken. Je hoeft dan niet meteen een eigen machine aan te schaffen en kan dan eerst kijken of het wat voor je is.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat lijkt me ook wel erg leuk om te doen hoor Zelf van alles van stof kunnen maken!



Een fotografiereisje lijkt me zeker leuk, maar dan zou ik wel een goede camera willen hebben om echt goed die cursus te kunnen doen..
Heb een fotocursus gevonden in Frankrijk die door 'n Nederlander gegeven wordt.

http://www.digitalefotogr ... /Cursussen/Cursussen.html

Ja, je zult dan wel 'n dslr moeten aanschaffen, maar als je dat 'n leuke hobby vindt is het dat zeker waard!

Als je het gewoon eerst wil proberen, leen dan 'n week de camera van 'n familielid/vriendin/collega etc.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel een digitale camera, maar daar zitten geen speciale functies op. Vrees dat ik de dure camera van zwager niet zomaar mag lenen ;) Hij is daar heel erg zuinig op haha!



Een goede camera is nog een wens voor de toekomst, dus de fotografiecursus schuif ik ook nog even aan de kant. Zoveel budget heb ik ook weer niet ;)
Alle reacties Link kopieren
Als je mensen wilt ontmoeten is het leuk om een cursus te doen die op een donderdag of vrijdagavond is. Mijn ervaring is dat mensen dan vaak nog even blijven hangen om een drankje te doen. De werkweek zit er dan namelijk bijna op. Erg gezellig. Moet het wel een locatie in de stad zijn natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Zojuist een website gezien met cursussen die in buurthuizen worden gegeven, klinkt leuk! Al hebben ze voor nu even geen aanbod, pas na de zomer weer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven