Wakkeren, wees welkom!
vrijdag 22 juni 2012 om 14:52
Weer een nieuw deel.
Of het nu licht of donker is, wij kletsen hier verder.
Laat me zitten in het donker
Laat me zitten in de nacht
Ik zie je schaduw in het duister
Ga maar slapen ik hou de wacht
Laat me zachtjes voor je zingen
Een lied wat net nog niet bestond
Een lied wat morgen weer verandert
Zo nooit wordt afgerond
Laat me zitten
Laat me zingen
Van zo blij dat ik er ben
Van je ogen
Je lach
Je tranen die dingen
Die ik zelfs hier in het donker nog herken
Geef je over aan de donker
Laat je vallen in de nacht
Vergeet alles wat er was
Weet dat ik morgen op je wacht
Dan gaan we morgen samen spelen
Gaan we lachen in de zon
Ik zal je zingen van het leven
Hoe dat pas bij jou begon
Geef je over
Ik zal je zingen
Van een wereld zonder pijn
Je hoeft niet te weten
Van die dingen
Alleen zo hier met mij samen te zijn
En te horen van een leven
Waarin de liefde weer regeert
En te geloven al is het maar even
Dat de haat wordt aangeleerd
Dat de mensen liever zoenen
Dan dat ze vechten op het journaal
Dat beer weer beter wordt
Dat poes morgen wel weer opstaat
Dat hij ook slaapt
Dat het goed komt allemaal
Hoor me zingen van een afstand
Hoor me zingen door de nacht
Ik vraag de sterren om bescherming
Ik zie de maan die ook naar jou lacht
Morgenochtend ben ik bij je
En kijk je op in mijn gezicht
En een kusje voor je moeder
Die daar in het grote bed naast je ligt
Slaapliedje, Acda en de Munnik
Of het nu licht of donker is, wij kletsen hier verder.
Laat me zitten in het donker
Laat me zitten in de nacht
Ik zie je schaduw in het duister
Ga maar slapen ik hou de wacht
Laat me zachtjes voor je zingen
Een lied wat net nog niet bestond
Een lied wat morgen weer verandert
Zo nooit wordt afgerond
Laat me zitten
Laat me zingen
Van zo blij dat ik er ben
Van je ogen
Je lach
Je tranen die dingen
Die ik zelfs hier in het donker nog herken
Geef je over aan de donker
Laat je vallen in de nacht
Vergeet alles wat er was
Weet dat ik morgen op je wacht
Dan gaan we morgen samen spelen
Gaan we lachen in de zon
Ik zal je zingen van het leven
Hoe dat pas bij jou begon
Geef je over
Ik zal je zingen
Van een wereld zonder pijn
Je hoeft niet te weten
Van die dingen
Alleen zo hier met mij samen te zijn
En te horen van een leven
Waarin de liefde weer regeert
En te geloven al is het maar even
Dat de haat wordt aangeleerd
Dat de mensen liever zoenen
Dan dat ze vechten op het journaal
Dat beer weer beter wordt
Dat poes morgen wel weer opstaat
Dat hij ook slaapt
Dat het goed komt allemaal
Hoor me zingen van een afstand
Hoor me zingen door de nacht
Ik vraag de sterren om bescherming
Ik zie de maan die ook naar jou lacht
Morgenochtend ben ik bij je
En kijk je op in mijn gezicht
En een kusje voor je moeder
Die daar in het grote bed naast je ligt
Slaapliedje, Acda en de Munnik
maandag 2 juli 2012 om 01:53
Ik vind dan weer het Nederlands sexy, bij mijn vriend dan . (Maar hij is van niet zo ver over de grens, dus valt weer mee).
Zweeds klinkt ook heel erg leuk, beeld het me wel in als dronken duits-nederlands gebabbel met een aardappel in de mond. Dus, als een soort limburger eigenlijk. Je verstaat net niet alles maar je vangt flarden op die herkenbaar zijn. (ben zelf limburger..)
Zweeds klinkt ook heel erg leuk, beeld het me wel in als dronken duits-nederlands gebabbel met een aardappel in de mond. Dus, als een soort limburger eigenlijk. Je verstaat net niet alles maar je vangt flarden op die herkenbaar zijn. (ben zelf limburger..)
maandag 2 juli 2012 om 02:00
quote:fru1t3lla schreef op 02 juli 2012 @ 01:56:
Moet zeggen dat ik Nederlanders over het algemeen wel leuker gezelschap vind dan Belgen. (En jullie versterken dit alleen maar )Haha! Ik vind mensen uit bepaalde windstreken in ons land ook wat minder gezellig hoor. Maar het hangt er natuurlijk vanaf wie je treft.
Moet zeggen dat ik Nederlanders over het algemeen wel leuker gezelschap vind dan Belgen. (En jullie versterken dit alleen maar )Haha! Ik vind mensen uit bepaalde windstreken in ons land ook wat minder gezellig hoor. Maar het hangt er natuurlijk vanaf wie je treft.
maandag 2 juli 2012 om 02:05
Pintje is goed, ik neem een kriek!
Het is gek hoe snel je dingen overneemt van de plaats waar je woont of zelfs de mensen waarmee je omgaat. Ik gebruik nu veel meer typische nederlandse woorden en zelfs het "je / jij" gebruik in plaats van "ge/gij/u". In Vlaanderen krijg ik inmiddels te horen dat ik klink als "nen hollander".
Het is gek hoe snel je dingen overneemt van de plaats waar je woont of zelfs de mensen waarmee je omgaat. Ik gebruik nu veel meer typische nederlandse woorden en zelfs het "je / jij" gebruik in plaats van "ge/gij/u". In Vlaanderen krijg ik inmiddels te horen dat ik klink als "nen hollander".
maandag 2 juli 2012 om 02:10
Overigens vind ik Vlamingen voor wat ik ervan gemerkt heb (kom er namelijk niet wekelijks ) heel geduldig! Was een tijdje terug in Antwerpen en daar was maar één kassa open en de rij was gigantisch. Toch stond iedereen netjes op zijn beurt te wachten en mijn mond viel zowat open van verbazing. Dat hoef je hier in Nederland echt niet te proberen, daar begint men al te zuchten als het meisje achter de kassa niet op haar snelst aan het werk is en zij als vierde in de rij staan te wachten of zo.
maandag 2 juli 2012 om 02:12
quote:Uncharted schreef op 02 juli 2012 @ 02:10:
Overigens vind ik Vlamingen voor wat ik ervan gemerkt heb (kom er namelijk niet wekelijks ) heel geduldig! Was een tijdje terug in Antwerpen en daar was maar één kassa open en de rij was gigantisch. Toch stond iedereen netjes op zijn beurt te wachten en mijn mond viel zowat open van verbazing. Dat hoef je hier in Nederland echt niet te proberen, daar begint men al te zuchten als het meisje achter de kassa niet op haar snelst aan het werk is en zij als vierde in de rij staan te wachten of zo.Erg he? Dat zijn wij hier helemaal niet meer gewend.
Overigens vind ik Vlamingen voor wat ik ervan gemerkt heb (kom er namelijk niet wekelijks ) heel geduldig! Was een tijdje terug in Antwerpen en daar was maar één kassa open en de rij was gigantisch. Toch stond iedereen netjes op zijn beurt te wachten en mijn mond viel zowat open van verbazing. Dat hoef je hier in Nederland echt niet te proberen, daar begint men al te zuchten als het meisje achter de kassa niet op haar snelst aan het werk is en zij als vierde in de rij staan te wachten of zo.Erg he? Dat zijn wij hier helemaal niet meer gewend.
maandag 2 juli 2012 om 02:13
quote:Uncharted schreef op 02 juli 2012 @ 02:10:
Overigens vind ik Vlamingen voor wat ik ervan gemerkt heb (kom er namelijk niet wekelijks ) heel geduldig! Was een tijdje terug in Antwerpen en daar was maar één kassa open en de rij was gigantisch. Toch stond iedereen netjes op zijn beurt te wachten en mijn mond viel zowat open van verbazing. Dat hoef je hier in Nederland echt niet te proberen, daar begint men al te zuchten als het meisje achter de kassa niet op haar snelst aan het werk is en zij als vierde in de rij staan te wachten of zo.Dat is dan wel weer zo... Komt omdat het not done is om openlijk te gaan klagen / zeuren, ik merk dat in Nederland mensen toch wat sneller klagen in winkels / openbaar vervoer. Dat soort dingen mis ik dan wel weer. Wat ik niet mis is het hele context-gepraat om het zo te benoemen. Ik hoor vaak dat Belgen zo beleefd zijn maar dat is een fabeltje, we zijn meer van de verdoken 'steken onder water' die een buitenstaander niet opmerkt maar jij zelf wel. Erg vermoeiend.
Overigens vind ik Vlamingen voor wat ik ervan gemerkt heb (kom er namelijk niet wekelijks ) heel geduldig! Was een tijdje terug in Antwerpen en daar was maar één kassa open en de rij was gigantisch. Toch stond iedereen netjes op zijn beurt te wachten en mijn mond viel zowat open van verbazing. Dat hoef je hier in Nederland echt niet te proberen, daar begint men al te zuchten als het meisje achter de kassa niet op haar snelst aan het werk is en zij als vierde in de rij staan te wachten of zo.Dat is dan wel weer zo... Komt omdat het not done is om openlijk te gaan klagen / zeuren, ik merk dat in Nederland mensen toch wat sneller klagen in winkels / openbaar vervoer. Dat soort dingen mis ik dan wel weer. Wat ik niet mis is het hele context-gepraat om het zo te benoemen. Ik hoor vaak dat Belgen zo beleefd zijn maar dat is een fabeltje, we zijn meer van de verdoken 'steken onder water' die een buitenstaander niet opmerkt maar jij zelf wel. Erg vermoeiend.
maandag 2 juli 2012 om 02:17
Ok, toegegeven, het NLs openbaar vervoer is inderdaad niet zo geweldig... In belgie hebben we echter ook geen treinen gevonden die op tijd rijden .
Denk dat die haast wel iets is van deze tijd, een mens moet zoveel doen op één dag als je de "norm" wil handhaven dat het me verbaast dat de burnout cijfers nog niet torenhoog zijn.
Denk dat die haast wel iets is van deze tijd, een mens moet zoveel doen op één dag als je de "norm" wil handhaven dat het me verbaast dat de burnout cijfers nog niet torenhoog zijn.