Mode & Beauty
alle pijlers
Accessoires, wie helpt?
vrijdag 4 april 2008 om 10:27
Binnenkort zijn er een paar feestelijke gelegenheden waar ik graag feestelijk wil verschijnen. Dus: rokje of jurk. In de spiegel zag ik, dat zowel jurk als rok wel wat "extra's" kunnen gebruiken, een mooie ketting bijvoorbeeld. Nu draag ik zelden rokjes en nooit sieraden, dus graag jullie hulp!
1. Wat voor soort ketting draag je waarbij? De kleur kom ik wel uit,
maar dan denk ik vooral aan de vorm en het materiaal: groot, klein, lang, kort, grof, fijn?
Ik heb een rechte, effen jurk van een donkere kleur, met een ronde hals en lange mouwen. Verder heb ik een shirt met een wat lagere v-hals en een vestje erover, ook al effen.
2. Zou je een en ander ook kunnen opvrolijken met grote oorbellen, of zit dat te ver weg?
3. Is een riem over die effen jurk nog een idee? Breed, smal, om middel, op heup? (Je ziet: ik heb echt geen benul.)
4. Welke schoenen onder een rokje? Ik heb de bijpassende hakken, maar ik wil liever een wat stoerdere uitstraling. Bovendien moet ik er nog een eind op lopen...
5. Een legging onder een jurk, wordt het daar misschien minder tuttig van? En wat voor schoenen draag je daar dan weer bij?
Hopelijk niet te veel vragen voor één topic... vast bedankt voor jullie advies!
1. Wat voor soort ketting draag je waarbij? De kleur kom ik wel uit,
maar dan denk ik vooral aan de vorm en het materiaal: groot, klein, lang, kort, grof, fijn?
Ik heb een rechte, effen jurk van een donkere kleur, met een ronde hals en lange mouwen. Verder heb ik een shirt met een wat lagere v-hals en een vestje erover, ook al effen.
2. Zou je een en ander ook kunnen opvrolijken met grote oorbellen, of zit dat te ver weg?
3. Is een riem over die effen jurk nog een idee? Breed, smal, om middel, op heup? (Je ziet: ik heb echt geen benul.)
4. Welke schoenen onder een rokje? Ik heb de bijpassende hakken, maar ik wil liever een wat stoerdere uitstraling. Bovendien moet ik er nog een eind op lopen...
5. Een legging onder een jurk, wordt het daar misschien minder tuttig van? En wat voor schoenen draag je daar dan weer bij?
Hopelijk niet te veel vragen voor één topic... vast bedankt voor jullie advies!
vrijdag 4 april 2008 om 10:49
Ik draag grote kettingen bij effen, simpele truitjes en kortere, strakkere kettingen bij v-halsen en drukkere truitjes. Ook bij een hemdje met een vestje erover zou ik een kleine ketting doen, of géén, kan ook heel mooi zijn! Grote oorbellen en een ketting vind ik too much. Ik heb wel eens een simpel kettinkje en kleine zilveren oorknopjes, maar verder heb ik eigenlijk altijd óf oorbellen óf een ketting.
Een riem op een effen jurkje kán heel leuk zijn. Zelf hou ik dan van brede riemen die je los op je heupen laat hangen (nou ja, niet té los, maar zeker niet te strak) Zelf vind ik het leuk als de kleur van de riem weer ergens in terug komt, bijvoorbeeld in je schoenen of je tas.
Voor het huidige weer zou ik laarzen onder een jurk/rok doen (hangt wel van de lengte af natuurlijk, als ie tot je enkels komt kan je ook gewoon pumps doen)
Een legging onder een jurk kan, maar persoonlijk vind ik dat alleen mooi bij korte jurkjes of rokjes, en dan met pumps. Zelf heb ik deze, zijn ideaal te combineren:
Ik heb een iets lagere hak, en ze lopen verassend lekker.
Maar inderdaad hangt het ook wel af van je postuur en de kleuren die je wel of niet staan....
Een riem op een effen jurkje kán heel leuk zijn. Zelf hou ik dan van brede riemen die je los op je heupen laat hangen (nou ja, niet té los, maar zeker niet te strak) Zelf vind ik het leuk als de kleur van de riem weer ergens in terug komt, bijvoorbeeld in je schoenen of je tas.
Voor het huidige weer zou ik laarzen onder een jurk/rok doen (hangt wel van de lengte af natuurlijk, als ie tot je enkels komt kan je ook gewoon pumps doen)
Een legging onder een jurk kan, maar persoonlijk vind ik dat alleen mooi bij korte jurkjes of rokjes, en dan met pumps. Zelf heb ik deze, zijn ideaal te combineren:
Ik heb een iets lagere hak, en ze lopen verassend lekker.
Maar inderdaad hangt het ook wel af van je postuur en de kleuren die je wel of niet staan....
vrijdag 4 april 2008 om 10:50
Gouden regel......Less is More....
Beter 1 opvallende en mooie accessoire dan diverse die de aandacht alle kanten opleiden en daardoor een rommelig geheel vormen.
Goed voorbeeld zijn bv mooie grote oorbellen, doe daar geen ketting bij.
Brede riem is ook mooi, bv met een mooie gesp, dan geen ketting en bescheiden oorbellen.
Kies kousen in een toon iets lichter dan je jurk/rok.
Mooie schoenen zijn ook altijd een blikvanger. Samen met een mooi bijpassend handtasje bv.
Maaaaaaar......... het is inderdaad moeilijk raad geven als je alleen beschrijft hoe je jurk/rok eruit zien... alles is zo persoonlijk..
Ga naar een goede winkel en laat je eens adviseren. Beste is dan je jurk/rok aan te trekken en te bekijken wat mooi is.
Suc6
Beter 1 opvallende en mooie accessoire dan diverse die de aandacht alle kanten opleiden en daardoor een rommelig geheel vormen.
Goed voorbeeld zijn bv mooie grote oorbellen, doe daar geen ketting bij.
Brede riem is ook mooi, bv met een mooie gesp, dan geen ketting en bescheiden oorbellen.
Kies kousen in een toon iets lichter dan je jurk/rok.
Mooie schoenen zijn ook altijd een blikvanger. Samen met een mooi bijpassend handtasje bv.
Maaaaaaar......... het is inderdaad moeilijk raad geven als je alleen beschrijft hoe je jurk/rok eruit zien... alles is zo persoonlijk..
Ga naar een goede winkel en laat je eens adviseren. Beste is dan je jurk/rok aan te trekken en te bekijken wat mooi is.
Suc6
vrijdag 4 april 2008 om 10:53
Nee, helaas geen foto en kan er op dit moment ook geen maken, sorry.
Haarkleur is momenteel ongeveer die van het model hiernaast op de viva-omslag. Mijn postuur is lang en eerder hoekig dan rond.
Het zijn bruiloften! Wel informeel, dus ik word niet in gala verwacht, zelfs niet in jurk. Maar ik dacht: kom, vooruit, doe eens gek...
Haarkleur is momenteel ongeveer die van het model hiernaast op de viva-omslag. Mijn postuur is lang en eerder hoekig dan rond.
Het zijn bruiloften! Wel informeel, dus ik word niet in gala verwacht, zelfs niet in jurk. Maar ik dacht: kom, vooruit, doe eens gek...
vrijdag 4 april 2008 om 10:54
vrijdag 4 april 2008 om 11:07
vrijdag 4 april 2008 om 11:13
Ik heb zulke laarzen voor de wat nettere gelegenheden:
En bruine laarzen zonder hak met een gespje voor meer casual. Heb ook een riem in dezelfde kleur bruin, en een tas in deze kleur... draag meestal de schoenen met óf de riem, óf de tas. Draag dat bijvoorbeeld met een kort (spijker)rokje. Of doe mn spijkerbroek bij deze laarzen in.
(kan niet echt een plaatje vinden van wat er op lijkt, maar tis ongeveer deze kleur bruin:
En bruine laarzen zonder hak met een gespje voor meer casual. Heb ook een riem in dezelfde kleur bruin, en een tas in deze kleur... draag meestal de schoenen met óf de riem, óf de tas. Draag dat bijvoorbeeld met een kort (spijker)rokje. Of doe mn spijkerbroek bij deze laarzen in.
(kan niet echt een plaatje vinden van wat er op lijkt, maar tis ongeveer deze kleur bruin:
vrijdag 4 april 2008 om 11:19
Het beste kun je even gaan passen voor de spiegel met de dingen die je zelf al hebt..
De schoenen etc. die je bezit zijn immers je eigen smaak en dat is ook erg belangrijk, dat je dicht bij jezelf blijft zodat je je er ook comfortabel in voelt.
Kijk ook even in de modebladen voor wat ideeen op te doen.
Als je grote kettingen draagt dan in principe geen oorbellen en vice versa.
hopelijk heb je wat aan de tips.
De schoenen etc. die je bezit zijn immers je eigen smaak en dat is ook erg belangrijk, dat je dicht bij jezelf blijft zodat je je er ook comfortabel in voelt.
Kijk ook even in de modebladen voor wat ideeen op te doen.
Als je grote kettingen draagt dan in principe geen oorbellen en vice versa.
hopelijk heb je wat aan de tips.
vrijdag 4 april 2008 om 11:31
Lichte panty hoeft niet perse hoor, vind ik althans. Ik heb wel eens een zwarte panty bij een zwarte rok, of een bruine panty bij een bruine rok of spijkerrok... hangt er ook vanaf welke schoenen ik aantrek. Ik vind een zwarte panty mooier bij zwarte schoenen, en bruin mooier bij bruine schoenen... ik vind huidskleurige panty's het mooiste (meestal) maar niet als het koud / herfstig weer is...
Natuurlijk zijn er stoere laarzen... die laarzen met veters tot bovenaan zijn toch ook heel leuk? Heb ik ook.. (khepveelhea?) staan ook heel leuk bij een rokje... Oh en anders van die lage schoenen zonder hak? Zijn ook heel leuk bij een legging. (niet bij een panty... vind ik) Lopen ook nog eens prima (jah, ook daar heb ik meerdere paren van...)
Natuurlijk zijn er stoere laarzen... die laarzen met veters tot bovenaan zijn toch ook heel leuk? Heb ik ook.. (khepveelhea?) staan ook heel leuk bij een rokje... Oh en anders van die lage schoenen zonder hak? Zijn ook heel leuk bij een legging. (niet bij een panty... vind ik) Lopen ook nog eens prima (jah, ook daar heb ik meerdere paren van...)
zaterdag 5 april 2008 om 20:02
Ha ladies, mag ik nog even jullie hulp?
Vandaag vanalles uitgeprobeerd. Sjaaltje is echt de tip van de week, helemaal goed, zou ik vaker moeten doen. Bedankt, revival!
Diverse panty's uitgeprobeerd, ik vind donker toch echt mooier dan licht.
Geweldige schoenen gevonden, kleur helemaal goed maar ik aarzel... kunnen ze wel met panty onder een jurk? Met legging ziet het er wel leuk uit, dacht ik, had het meisje in de winkel ook... maar ik wil geen legging aan.
Het zijn lage veterschoenen zonder hak, ze lijken een beetje op van die ouderwetse herenschoenen met gaatjes (brogues). Een beetje zoals de linkerschoen op dit plaatje.
Kan dat, denken jullie, of is dat te lomp onder een jurk?
Vandaag vanalles uitgeprobeerd. Sjaaltje is echt de tip van de week, helemaal goed, zou ik vaker moeten doen. Bedankt, revival!
Diverse panty's uitgeprobeerd, ik vind donker toch echt mooier dan licht.
Geweldige schoenen gevonden, kleur helemaal goed maar ik aarzel... kunnen ze wel met panty onder een jurk? Met legging ziet het er wel leuk uit, dacht ik, had het meisje in de winkel ook... maar ik wil geen legging aan.
Het zijn lage veterschoenen zonder hak, ze lijken een beetje op van die ouderwetse herenschoenen met gaatjes (brogues). Een beetje zoals de linkerschoen op dit plaatje.
Kan dat, denken jullie, of is dat te lomp onder een jurk?
zondag 6 april 2008 om 12:20
Nee Korenwolf, zou ik hierbij niet doen. De schoen zijn op zich wel leuk, maar dan bij een zgn. herenpantalon of bij jeans. Ik weet niet wat voor kleur je jurk heeft (mss. heb ik niet goed gelezen), maar vaak vind ik een dikkere panty bij donkere kleuren mooier (Wolford heeft mooie). Bij een zomerse, of lichte jurk zou ik kiezen voor zo'n panty die je niet ziet, dus huidkleur (heet geloof ik ook wel een zomerpanty). Wat de schoenen betreft: toch maar pumps kopen of lenen, is een goede investering want ook onder jeans erg leuk dus gewoon vaker aantrekken. Als je ver moet lopen doe je toch gewoon makkelijke schoenen aan en verwissel je ze in de garderobe even voor je pumps ?
zondag 6 april 2008 om 12:32
Dat is het probleem niet: ik heb de perfecte pumps. Maar schoenen omwisselen, is dat niet een doodzonde in mode-land? (Geen idee hoor, maar ik denk dan aan de film ´Working girl´, waarin Melanie Griffith ook op haar sneakers naar haar werk stampt.)
Nog afgezien van het gesjouw met extra schoenen en tassen.
Verder vind ik die andere schoenen zo leuk en zoek ik een goede reden om ze niet terug te brengen.
zondag 6 april 2008 om 13:28
Persoonlijk zou ik geen veterschoen dragen onder een zwarte jurk. Al lijken ze nog zo elegant, het zijn echt schoenen voor onder een broek.
In de sector pumps heb je eigenlijk keuze volop in het stoerdere segment. Replay heeft hele leuke schoenen voor onder een jurk welke net die leuke schwung kunnen geven aan een outfit. Wil je iets conservatiever gaan, maar wel leuk, dan zou je eens naar de Hilfiger collectie kunnen kijken.
Een riem kan een leuk idee zijn, maar het is beter eerst de schoenen aan te schaffen en op basis daarvan eventueel voor een riem te kiezen.
Ik heb zelf een zwarte riem welke je kunt wikkelen om je middel. Leuke variatie hiermee is, dat je hem bijv. ipv om je middel net wat hoger kunt doen. Dat geeft een leuk effect.
Oorbellen is geheel afhankelijk wat voor type je zelf bent. Leuk en nooit verkeerd zijn grote dunne ringen in je oren.
In de sector pumps heb je eigenlijk keuze volop in het stoerdere segment. Replay heeft hele leuke schoenen voor onder een jurk welke net die leuke schwung kunnen geven aan een outfit. Wil je iets conservatiever gaan, maar wel leuk, dan zou je eens naar de Hilfiger collectie kunnen kijken.
Een riem kan een leuk idee zijn, maar het is beter eerst de schoenen aan te schaffen en op basis daarvan eventueel voor een riem te kiezen.
Ik heb zelf een zwarte riem welke je kunt wikkelen om je middel. Leuke variatie hiermee is, dat je hem bijv. ipv om je middel net wat hoger kunt doen. Dat geeft een leuk effect.
Oorbellen is geheel afhankelijk wat voor type je zelf bent. Leuk en nooit verkeerd zijn grote dunne ringen in je oren.