Maleisië Topic

18-04-2012 06:12 1319 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die geïnteresseerd is in, op vakantie gaat naar, vragen heeft over of woont in dit mooie land (en Singapore hoort daar natuurlijk ook bij )
perhentians is toch geen optie ivm regentijd?

taman negara twijfel ik over omdat ik overal lees dat je meerder uren in een klein bootje zit, dit ken ik uit suriname en ik denk dat dat met klein kind niet leuk gaat zijn

belum is toch ook regenseizoen in december?
Alle reacties Link kopieren
On had niet gezien dat je in december gaat. Dan vallen perhentian, kapas en cherating af. Belum ligt in het hoogland halverwege penang en kuala besut, dus normaal weer daar (Wel of geen bui)

Pangkor, Melakka is leuk. Ga naar Old Town Guesthouse, daar loopt nog meer klein grut rond van de eigenaars.
old town guesthouse in melakka?



zit te kijken naar cameron highland, maar dat is wsscalleen goed met eigen vervoer te doen?
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor, kan ook prima met een minibusje vanaf Penang of Taman Negara. Bijvoorbeeld met Kang Travel, die halen je op in je hotel op Penang en brengen je in 4-5 uur naar CH. En er gaan ook touring cars trouwens, ook naar KL, goedkoper, maar lamger onderweg.
Alle reacties Link kopieren
.
ok, dan kunnen we dat mss vanaf Penang doen (1 overnachting is dan wss wel genoeg denk ik?



Ik heb nu als reisplan

-Singapore

-Melaka

-KL (twijfel een beetje of we daar weer heen gaan na Singapore en omdat we er vorig jaar ook geweest zijn, maar ik zou bijv. wel graag naar de "vuurvliegjes" willen of naar de olifanten-opvang)

-Penang (met dan evt tripje naar Cameron Highlands)

Langkawi

en dan vanaf Langkawi weer terugvliegen naar Singapore.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou 2 nachten doen. De dag erheen valt al half af, dan een hele dag om bijv een toertje te doen. Er is een leuke van een halve dag naar een theeplantage, vlindertuin en the mossy forrest. En dan de dag erop weer verder. Wil je niet naar Taman Negara? Is goed te doen hoor, ook met een peuter.
is dat niet altijd minstens aantal uur in zo'n smal bootje zitten? Dat is minder geschikt voor dochter
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor er rijden ook bussen naar toe.
Alle reacties Link kopieren
Hallo Mayou,

Van Singapore naar Tioman ... dit gaat met een bus ? Ik meen te weten dat er 's zondagsmorgens om 6u30 een bus vertrekt naar Mersing. Weet jij toevallig hoe die busmaatschappij noemt en of je online moet reserveren ? Ik had ook iets gelezen dat je maar maximum 15 Kg bagage mee zou mogen nemen. Klopt dat ?In Mersing aangekomen, zou je dan met een veerboot naar Genting moeten gaan, en daar zou onze chaleteigenaar ons normaal moeten komen halen. Die veerboot, moet je die ook op voorhand reserveren ? Zijn er alternatieven ?
oh, moet ik even overwegen of we dat zouden willen, we hebben niet heel veel tijd en zijn meer stadmensen en ik vind jungle vaak heel erg tegenvallen (mss kun je me overtuigen, wat is er zo leuk aan?)
Alle reacties Link kopieren
Thierry, dit: http://www.journeymalaysia.com/ptasingmersing.htm is een handige site voor busreizen in Maleisie en Singapore. Zo te zien gaan er meer maatschappijen, Ik zou kiezen voor 5 star ipv Transnational. Die bussen zijn wat luxer. Max 15 kilo? Geen idee, maar ze wegen de bagage echt nooit. Wij hebben zelfs een keer fietsen en bagage meegenomen, dat woog echt wel meer dan dat.Over de veerboot weet ik niets, want ik ben altijd met het vliegtuig gegaan, maar hier: http://wikitravel.org/en/Tioman vind je meer info over de ferry.



German Wings, nee ik ga je niet overtuigen, zo meteen vind je er idd niets aan en dan heb ik het gedaan
Alle reacties Link kopieren
Hey Mayou,

Bedankt voor je reply. Ik heb gisteren de bus gereserveerd bij Five stars online. Ik zou ook de ferry naar Genting kunnen reserveren, maar in de Trotter wordt dit afgeraden. Trotter adviseert ook je ticket voor de terugreis niet vooraf te kopen. Ondertussen sta ik ook al in verbinding met de persoon van Bersatuh Nipah chalets, waar we de eerste 4 dagen doorbrengen. De boatman zou ons in Genting moeten opwachten. Blijkt ook niet evident te zijn. We zien wel.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn altijd taxibootjes die je kunnen brengen, ook op Tioman. ' We zien wel' werkt vaak het beste in Maleisie (in heel ZO Azie...)
Alle reacties Link kopieren
Hey Mayou,

we staan vertrekkensklaar, na een heleboel heisa met het reserveringskantoor voor de vliegtickets. Nog een vraagje, GSM-verkeer. Hoe bel je het beste vanuit Maleisië ? Ik bedoen, koop je daar ter plaatse een kaartje of hoe gaat dat ?
Alle reacties Link kopieren
Dat kan ja, bij iedere 7eleven en andere convenient stores verkopen ze simkaarten van bijvoorbeeld Digi, Cellcom of Maxis. Erg goedkoop ook. Maar als je naar Europa wilt bellen zou ik dat met Skype oid doen, das veel goedkoper. Goeder reis en veel plezier!!
Alle reacties Link kopieren
Hey Mayou,

we zitten hier in Singapore en reizen straks verder naar Maleisie. Weet jij hier mss een oplossing voor ? Ik kan blijkbaar met mijn Maestro-kaart geen geld afhalen uit de betaalautomaat. Is dit normaal ?
Alle reacties Link kopieren
Nee dat zou wel gewoon moeten kunnen bij iedere atm. Even contact opnemen met je bank wellicht, of loop binnen bij een bank in Singapore? Misschien overbodig om te vermelden, maar bij iedere bank staan atm's, maar ook geldautomaten waar je geld op je rekening kunt storten. Misschien heb je'm daarin gestopt? Succes!
Alle reacties Link kopieren
Bij verschillende banken moet je tegenwoordig je bankkaart vooraf laten deblokkeren om geld af te halen buiten Europa. Heb je dat nagekeken?
quote:thierrydc schreef op 05 juli 2012 @ 15:37:

Hey Mayou,

we zitten hier in Singapore en reizen straks verder naar Maleisie. Weet jij hier mss een oplossing voor ? Ik kan blijkbaar met mijn Maestro-kaart geen geld afhalen uit de betaalautomaat. Is dit normaal ?Neem idd even contact op met je bank. Normaal gesproken moet je idd kunnen pinnen met je maestro kaart. Heb het vorige week nog gedaan bij de Citibank in Singapore.
Alle reacties Link kopieren
Gevalletje shop till it's op
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik heb even een vraagje voor de Maleisie kenners.



Mijn vriend en ik willen in december misschien 2 weken naar Maleisie. Door het gebrek aan vakantie dagen kan het helaas niet langer. Wat denken jullie is het het waard om voor maar 2 weken helemaal naar Maleisie te vliegen of is het echt te kort?



Alvast bedankt!
moenie, kan wel, meer is fijner, maar soms heb je gewoon niet meer tijd, en als je gewoon in plant dat je niet alles kunt gaan zien (maar dat kan ook niet bij 3-4 weken).

Ik ben wel eens eerder voor maar 2 weken naar ZO-Azie gegaan, is niet ideaal, maar beter kort dan niet zou ik zeggen.
Alle reacties Link kopieren
@germanwings, bedankt voor je antwoord. Wij gaan liever ook langer, maar het is niet anders. Het is het dus wel waard voor 2 weken, goed om te weten. Is er ook iemand die een korte leuke route weet? We gaan niet van alles proberen te proppen in 2 weken, maar gewoon wat leuke dingetjes.
oostkust valt in december af ivm regenseizoen



ik zou denk ik naar kl gaan, dan naar cameron highland evt taman negara daarna penang en langkawi en vandaaruit terug vliegen naar kl

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven