Postcrossing deel 8

13-08-2011 19:32 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we verder met deze verslavende, zeer verslavende hobby.

Uitleg in de eerste post, kaartenwinkels in de tweede post.



Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis.



Hoewel, bijna.

Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.



Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!
Alle reacties Link kopieren
@Droomz, wat snel joh! Wat jammer dat er een setje mist. Staat er geen mailadres op de website?



@missmoana, fijn dat jij en je dochter het zo leuk hebben gehad. Hoe oud is jouw dochter? Ja, heel rustig. Vandaag niet veel gedaan. Zo weer verder met de brief en allerlei papierwerk uitzoeken. Alles is blijven liggen de laatste tijd.

Leuk dat je twee kaartjes hebt ontvangen! Als de ID niet klopt krijg je zo'n scherm dat je dat in kan vullen. Dan helpt Postcrossing met zoeken. Ook kan je in je profiel vermelden naam+woonplaats van diegene en zeggen ID klopt niet, graag berichtje. Dat zie ik vaker staan in profielen. Heb je al verschillende combinaties geprobereerd qua ID? Ik probeer ipv 4 vaak 7 en omgekeerd. Of 6 en 8, en omgekeerd. Beetje prutsen soms. Hopelijk lukt het registreren.



Zojuist bericht van beide scholen waar ik ingeschreven sta. Van 1 school ook de boekenlijst. Duur allemaal. Maar ik ben heel erg benieuwd. Heb er wel zin in. Zo maar even kijken. Ook boekje van ECI was er, super leuk! Verder geen brieven of PC nieuws helaas.
Alle reacties Link kopieren
Peacy, brief gaat morgen op de post. Maandag of dinsdag bij jou. Adressen voor Penpal RR zijn ook verstuurd. Ik heb je hierover vragen gesteld in de brief, graag jouw reactie:).

Ben jij ook zo nieuwsgierig naar die andere mensen? Ik hoop op leuke brieven, spannend!
Als je slim bent, zet je dat je mijn brief al hebt verzonden! Is er toch.weer een van je lijst.

Kwam er pas.achter met de adressen .

Reactie zal ik gelijk sturen!!
Hoi hoi, ik heb inderdaad vakantie Stereo!!! Heerlijk hoor! Nu nog het weekend druk geweest met verplichtingen en achterstallige was en strijk (had mijn wasmachne onlangs een week stuk). Morgen gaan de kinderen op vakantie dus mag ik even helemaal bijkomen. En ze dan na een week heel erg gaan missen...



kaartjes: ik heb nog steeds geen hurray van mij kaart naar Rusland. 44 dagen onderweg inmiddels. Ook Duitsland doet er al 30 dagen over, die had ik beter evne kunnen gaan brengen. Ik hoop dat er snel eentje aankomt, want dan mag ik omhoog naar 7 onderweg!
Alle reacties Link kopieren
@peacy, wij komen elkaar echt overal tegen, hihi. Hier op het forum (voorlichting-topic) en nu ook op Penpal-topic. Ik ga de huidige brief als zijnde DE brief doen. Anders word het inderdaad teveel gedoe. Ga ik nu zo meteen doen;).



@bluebirds, wat vervelend dat je wasmachine stuk was! Doet hij het nu weer? Veel plezier voor je kinderen:). Rusland doet er bij mij ook al heel lang over. Hebben we dezelfde PC'er misschien? Duitsland doet er bij jou ook lang over, jammer. Hopelijk word er snel iets geregistreerd. 7 onderweg is leuker, sowieso hoe meer onderweg hoe leuker vind ik;).



Geen PC nieuws. Zo werken en dan meteen even kijken of ze nog kaartjes hebben. Al mijn dieren-kaartjes zijn op.
Alle reacties Link kopieren
Nicolientje, Ik heb verschillende combinatie's geprobeerd maar het is niet gelukt. Zo maar eens even dat formuliertje invullen via pc. Maar heb er niet echt vertrouwen in dat het gaat lukken. Er moet een datum en woonplaats op de postzegel/stempel staan. Nu staat de stempel er half op en dan ook nog eens heel wazig en een datum op de postzegel kan ik niet vinden..

Mijn dochtertje is 8 jaar, gaat erg hard ;) Papierwerk opruimen is altijd zo een klus maja het moet toch gebeuren. Wat jammer dat je dierenkaartjes op zijn. Heb jij daar altijd veel vraag naar? Ik heb hier bijna helemaal geen dierenkaartjes, kan ze hier in de winkels niet echt makkelijk vinden. Vind ik best wel jammer want het zijn toch altijd wel toegankelijke kaartjes. Ik zag trouwens dat je mij, via pc, een berichtje had gestuurd! Wat lief :D Jij hebt ook een heel leuk profiel en wat een leuk ratten kaartje heb je ontvangen! Ik heb zelf ook een hele tijd ratjes gehad, zo speels!



bluebirds, wat doen jouw verstuurde kaartjes er mal lang over. Niet leuk...Ik hoop dat ze snel aankomen. Zijn de personen achter het profiel nog wel online geweest? Misschien dat ze op vakantie zijn en het daardoor langer duurt? Oei en je wasmachine kapot, dat is zo vreselijk irritant. Dat is nou echt zo een ding dat je altijd nodig hebt en waar je alleen maar een bende van gaat krijgen als hij het niet doet. Geniet van je vrije momenten nu je kids op vakantie gaan en alvast een knuff voor de momenten waarop je ze gaat missen. Gaan ze ver op vakantie?



Nicolientje en Peacy, ik vind het trouwens zo leuk en lief hoe jullie met elkaar omgaan. Brieven schrijven en er voor elkaar zijn! Hoe hebben jullie elkaar eigenlijk gevonden en schrijven jullie al lang naar elkaar? Of is dat privé
Alle reacties Link kopieren
Ik meld me mij deze even voor een week of 3 af. Ga op vakantie (moet nog wel een paar dagen wachten, maar tot die tijd erg druk!) naar Zuid Frankrijk!! Ik verwacht dat jullie in de tussentijd wel een nieuw topic openen, dus ik wens jullie alvast een 'Happy New Topic'!



Nicolientje.. Je kaart is afgelopen vrijdag iets na 18.00 uur op de bus gegaan, dus verwacht dat je hem maandag/dinsdag moet hebben.



Ladies, voor iedereen die nog op vakantie gaat; Veel plezier. Voor iedereen die thuisblijft: Ik wens hele fijne warme dagen. En bovenal hoop ik dat jullie de prachtigste kaarten aller tijden mogen ontvangen!



DOEI!!
Missmoana: We hebben elkaar hier op dit forum ontmoet via een oproepje. Door Nicolientje opnieuw met Postcrossing in aanraking gekomen en nu blijkt dat we in dezelfde RR groep zitten. Dus werkelijk overal komen we elkaar tegen . Maar dat maakt niet uit, voor mij is Nicolientje hier Nicolientje en in de brief degene die ik, in zo'n korte tijd, eigenlijk al heel erg vertrouw. Het voelt zo fijn om haar brieven te lezen en te schrijven. (Goed, ik heb af en toe wel kramp in m'n handen nadien,maar hey, dat is het waard)
Alle reacties Link kopieren
Dames (voor zover ik weet geen heren en anders excuses), ik ga even brutaal een nieuw topic openen omdat we boven de 3000 postings zitten.
Origami: Fijne vakantie he!
Alle reacties Link kopieren
Reactie op: missmoana, _origami_ en peacy in het nieuwe topic! Zie jullie allemaal hopelijk weer in topic: postcrossing deel 9!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven