Wat is nu écht een origineel kraamcadeau

09-07-2012 09:41 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen....,



Binnenkort gaat mijn vriendin bevallen van een meisje. Ik wil haar graag een leuk kraamcadeau geven natuurlijk. Maar ze barst inmiddels al van de kleertjes, beertjes, speelgoedjes, muziekmobieltjes e.d.



Heeft iemand een idee voor iets origineels??
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een heel mooi geruit lakentje met initialen erin genaaid wel erg gewaardeerd. Je kan er een bijpassend dekentje van katoen bij geven. Ledikantmaat, dan hebben ze er een jaar of 3 plezier van!



Of een mooi boek: mijn eerste Van Dale bijv. Echy heel leuk boek waar ze veel plezier van zullen hebben!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een boek laten maken met de baby in de hoofdrol. Erg leuk
Loat goan!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb voor mijn neefje een knuffel laten maken waar stukjes stof van kledingstukken van mijn broer en schoonzus in zijn verwerkt. Is echt héél gaaf geworden en ze zijn er heel blij mee!



Geen idee of ik het mag vermelden, maar hier heb ik de knuffel besteld: *klik*
Alle reacties Link kopieren
Veel 'originele' kado's zoals zo'n boek met mijn kind in de hoofdrol of tandendoosjes of beeldjes van babies en geknutsel met het geboortekaartje vond ik creepy en heb ik zO snel mogelijk weggegooid. Originele kado's zijn niet altijd het leukste om te krijgen.



Superschattig trouwens: van die roodgelakte houten klomPjes, kan ze over c 2 jaar lekker mee buiten spelen en die staan tot die tijd heel leuk op haar kamertje.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben van mijn ouders voor onze tweede een kadobon voor een fotoshoot gekregen, gaan we binnenkort laten doen. Waren wij erg blij.mee :-D
Alle reacties Link kopieren
quote:snarl schreef op 09 juli 2012 @ 09:59:

Ik heb voor mijn neefje een knuffel laten maken waar stukjes stof van kledingstukken van mijn broer en schoonzus in zijn verwerkt. Is echt héél gaaf geworden en ze zijn er heel blij mee!



Geen idee of ik het mag vermelden, maar hier heb ik de knuffel besteld: *klik*Wat ontzettend leuk.
Alle reacties Link kopieren
Whiskey!
Alle reacties Link kopieren
quote:pichegru schreef op 09 juli 2012 @ 09:59:

Veel 'originele' kado's zoals zo'n boek met mijn kind in de hoofdrol of tandendoosjes of beeldjes van babies en geknutsel met het geboortekaartje vond ik creepy en heb ik zO snel mogelijk weggegooid. Originele kado's zijn niet altijd het leukste om te krijgen.

.Juist, dat soort dingen zijn ook al snel net-niet je smaak
Alle reacties Link kopieren
quote:Jorina schreef op 09 juli 2012 @ 10:03:

Wij hebben van mijn ouders voor onze tweede een kadobon voor een fotoshoot gekregen, gaan we binnenkort laten doen. Waren wij erg blij.mee :-D



Daar zou ik ook erg blij mee zijn geweest.

Verder heb ik liever praktische cadeau's dan een orgineel cadeau.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eens een site gezien van iemand die het geboortekaartje op klompjes schilderde, heel gedetailleerd, vond ik erg mooi. Of het kaartje op een kaars laten bedrukken?
Alle reacties Link kopieren
Wat ik van vrienden heb gekregen en heel leuk vond: de cd-single die op de geboortedag op nr. 1 stond. Kinderen zijn nu iets ouder en vinden het heel leuk om de muziek te luisteren.
Alle reacties Link kopieren
Dank allemaal......!



Ik vind die fotoshoot wel heel erg leuk.....

Daar ga ik eens verder over nadenken.



Meer ideeën zijn nog steeds welkom :-).
Ik heb bij een vriendin een dagje 'gekraamd'. In de eerste week dat de kraamverzorgster weg was en haar man weer aan het werk. Was heel erg gezellig, en voor haar lekker dat ze er die dag nog niet helemaal alleen voor stond. Heb haar keuken eens goed schoongemaakt en voor 2 dagen gekookt, huis goed gezogen e.d.
Alle reacties Link kopieren
- Toegangskaartjes voor het zwembad voor het gezin, met een zwemluier en/of zwembroekje, zo'n drijfband en een waterspeeltje.

- Voorleesboek

- Nieuw bordje voor bij de voordeur
...
Alle reacties Link kopieren
quote:pichegru schreef op 09 juli 2012 @ 09:59:

Veel 'originele' kado's zoals zo'n boek met mijn kind in de hoofdrol of tandendoosjes of beeldjes van babies en geknutsel met het geboortekaartje vond ik creepy en heb ik zO snel mogelijk weggegooid. Originele kado's zijn niet altijd het leukste om te krijgen.



Superschattig trouwens: van die roodgelakte houten klomPjes, kan ze over c 2 jaar lekker mee buiten spelen en die staan tot die tijd heel leuk op haar kamertje.



Ik vind al dat getrut ook vreselijk, vaak heb je je best gedaan het kamertje leuk te maken en dan krijg je persoonlijk bedoelde frutsels waar je niets mee kan.

Mooie (bergstein) rubberlaarsjes was ik blij mee, kleertjes vond ik altijd leuk om te krijgen (niet te klein).

Persoonlijk zou ik alles wat geen praktische waarde heeft overslaan; daar krijgen de ouders al meer dan genoeg van!
Alle reacties Link kopieren
Die beschilderde klompjes heb ik ook gekregen en zelf ook eens gegeven en dat is echt heel leuk. Moet je wel een beetje leuk geboortekaartje voor hebben natuurlijk.
..
Alle reacties Link kopieren
quote:pichegru schreef op 09 juli 2012 @ 09:47:

Ik heb een heel mooi geruit lakentje met initialen erin genaaid wel erg gewaardeerd. Je kan er een bijpassend dekentje van katoen bij geven. Ledikantmaat, dan hebben ze er een jaar of 3 plezier van!



Behalve als je kind in een slaapzak slaapt en niet onder dekens blijft liggen.



Een mooi boek is altijd goed, prentenboek of iets met kijkplaten (de gele ballon is hier een hit). Maar niet origineel en het wordt pas later leuk.
Alle reacties Link kopieren
Ik haak meestal zelf een knuffel. Of een dekentje.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Alle reacties Link kopieren
quote:Branca schreef op 09 juli 2012 @ 10:14:

Ik heb bij een vriendin een dagje 'gekraamd'. In de eerste week dat de kraamverzorgster weg was en haar man weer aan het werk. Was heel erg gezellig, en voor haar lekker dat ze er die dag nog niet helemaal alleen voor stond. Heb haar keuken eens goed schoongemaakt en voor 2 dagen gekookt, huis goed gezogen e.d.Jahaaaa!! Daar maak je een pasbevallen vrouw echt heel erg blij mee. Een paar hartige taarten in de vriezer, een grote pan soep voor drie dagen, de badkamer eens lekker uitsoppen, een keer extra stofzuigen (die muisjes kruipen overal tussen). Daar wordt ze echt blij van! Zei ik al dat ze daar blij van zal worden?
quote:sugarmiss schreef op 09 juli 2012 @ 10:07:

[...]





Verder heb ik liever praktische cadeau's dan een orgineel cadeau.Ik ook!
Alle reacties Link kopieren
Wat ik erg leuk vond was het cadeau van 2 vriendinnen. Zij geven onze dochters vanaf de geboorte en elke verjaardag een voorleesboek van Annie MG Schmidt.

Elke verjaardag schrijven ze iets leuks in de kaft.

Als ze straks wat ouder zijn gaan ze verder met de boeken van Roald Dahl.

Ook heel fijn dat ik bij hun nooit hoef te verzinnen wat ze voor hun verjaardag kunnen vragen
Alle reacties Link kopieren
quote:blauwmetstippen schreef op 09 juli 2012 @ 10:25:

[...]





Jahaaaa!! Daar maak je een pasbevallen vrouw echt heel erg blij mee. Een paar hartige taarten in de vriezer, een grote pan soep voor drie dagen, de badkamer eens lekker uitsoppen, een keer extra stofzuigen (die muisjes kruipen overal tussen). Daar wordt ze echt blij van! Zei ik al dat ze daar blij van zal worden? ja dat dus! En verder was ik ook altijd erg blij met juist de niet-originele kado's: de mensen die -soms met het onterechte schaamrood op de kaken- aankwamen zetten met een prenatal-, of HEMA-tegoedbon, GEWELDIG!! Kon ik lekker uitzoeken wat ik écht nodig had en/of écht leuk vond. En in dezelfde categorie maar iets origineler: een bon voor dat ene leuke boetiekje waar je normaal zelf niet zo gauw zou komen. Zo hebben we een keer superleuke slofjes uitgezocht, veel duurder dan ik normaal zelf zou doen, maar he, ik had die bon he!!
Alle reacties Link kopieren
quote:blauwmetstippen schreef op 09 juli 2012 @ 10:25:

[...]





Jahaaaa!! Daar maak je een pasbevallen vrouw echt heel erg blij mee. Een paar hartige taarten in de vriezer, een grote pan soep voor drie dagen, de badkamer eens lekker uitsoppen, een keer extra stofzuigen (die muisjes kruipen overal tussen). Daar wordt ze echt blij van! Zei ik al dat ze daar blij van zal worden? Niet elke bevallen vrouw hoor! Ik was na 2 dagen alweer helemaal de oude en was blij dat ik de kraamhulp na 3 dagen 'mocht' wegsturen. Ik was dolblij dat ik het huis weer gewoon voor mezelf had.
Alle reacties Link kopieren
een oude wets kastje die je aan de muur moet hangen die waarscheindelijk je oma heeft gehad... met van die ruitjes.. meestal waren ze donker eiken..

die schilderen in de kleur van hun inrichting een behangetje aan de binnen kant er tegen aan boven in een buisje en een kleding hanger er bij doen..

zodat ze het eerste pakje van de kleine meid daar in op kunnen hangen in hun woonkamer of slaapkamer of iets dergelijks..



is wel even werk maar wel heel erg leuk..

z'n kastje bedoel ik...



http://www.google.nl/imgr ... ed=1t:429,r:20,s:55,i:309

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven