helpt suskast/rooster tegen buurtlawaai?

09-07-2012 14:42 6 berichten
Hoi allemaal,

Wie van jullie heeft er ervaring met suskasten of susroosters? Helpen die tegen allerlei soorten lawaai, ook tegen gegil/geschreeuw van kinderen, gesleep met plastic speelgoed, geschop met bal tegen muren en schuttingen, feestjes en blaffende honden..?

Zo ja, hoeveel verschil merk je met gewone ventilatieroosters? En wat kosten suskasten/roosters ongeveer?

We hebben ook hele grote ramen, maar met dubbelglas en relatief nieuwbouw (2005) dus vermoedelijk wel redelijk isolerend. We denken erover na voor onze achtergevel, waar we beneden 1 en boven twee ventilatieroosters hebben van elk ongeveer 2 meter breed. Maar dan moet het wel een echte oplossing zijn en liefst een beetje betaalbaar natuurlijk :-)

groetjes, Poes.

ps- Asjeblieft niet reageren dat we met de buren moeten praten etc, want dat hebben we gedaan en dat hielp een beetje, maar je kunt toch niet alles wegnemen. En gezien de vorm van ons blok (druppelvorm met gedeeld binnenterrein) hoor je alle geluid erg hard... Nu wil ik vooral weten wat die roosters doen :-)
Alle reacties Link kopieren
Hallo Poes,

Bij geluidsoverlast zijn er grofweg 2 soorten. Luchtgeluid en contactgeluid. Zo zijn schreeuwende kinderen een vorm van luchtgeluid, maar een bal tegen de muur is contactgeluid

Zover ik weet zijn suskasten enkel zinvol tegen luchtgeluid, zover ik weet zijn ze niet goedkoop, en zit je al snel op 1000 euro per stuk (zonder inbouwkosten enz), maar dat weet ik niet zeker. Ik heb zakelijk eens informatie aangevraagd via alusta.com (we hebben uiteindelijk geen suskast besteld dus precies weet ik het allemaal niet), maar wellicht kun je een offerte aanvragen. Voor zover me daar werd verteld is het zeker een verbetering (met name achtergrondgeluid), maar absoluut geen wondermiddel bij hard geluid...

contactgeluid is nauwelijks te dempen helaas...
Dat klinkt wel duur, ja, maar tegelijk ook hoopvol. Want die bal tegen de muur en de schutting is niet bij ons (wij hebben zelf geen schutting of muur maar een carport), dus dat is geen contactgeluid maar ook luchtgeluid dan.

Hebben jullie het uiteindelijk niet gedaan vanwege de kosten? Of een andere oplossing gevonden?
Nou het was zakelijk. ging om geluidsoverlast van bepaalde apparatuur in een ruimte naast een slaapruimte van personeel. Toen ik een eerste indicatie van de prijzen kreeg ben ik eens wat dieper gaan zoeken en toen kwam ik tot de conclusie dat dit personeelslid de enige was die hier over klaagde. In combinatie met de prijs heb ik hem verteld dat hij maar oordopjes (of iets dergelijks) moest aanschaffen..:P

Echt meer info heb ik dan ook niet helaas. Ik zou gewoon even bellen met zo'n firma
Dat is een beter plan dan ja... Voor die prijs kan hij ze nog van goud laten maken

Als het bij jou over geluid van machines ging, is het vast weer wat anders dan met buurtkindjes of een dronken achterbuurman...

Ik laat ze gewoon langskomen inderdaad. Mogen zij zeggen wat het kost. En of het helpt.
Vervelend poesiepoes, dat lawaai. Stel je vraag eens op Goeievraag.nl. Daar zitten vaak mensen met verstand van zaken. Want verhuizen is geen optie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven