Werken in het buitenland

11-07-2012 14:50 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Sinds anderhalve week ben ik terug van vakantie en heb ik eigenlijk weer heel sterk het gevoel dat ik graag naar het buitenland zou gaan om te werken. De afgelopen 2 jaar heb ik dit gevoel steeds sterker wanneer ik terug kwam van vakantie.



Alweer 5 jaar geleden ben ik voor school 2x 5 maanden in Italië en Tenerife geweest, en toen ik terugkwam kwamen mijn huisje en mijn baan op mijn pad. Nu, 5 jaar later, verlang ik steeds meer naar iets nieuws, een nieuwe uitdaging, een nieuwe omgeving... Een baan als bijvoorbeeld standplaatshostess, lijkt mij een leuke, nieuwe uitdaging. Inmiddels heb ik op mijn werk wel een contract voor onbepaalde tijd. Dit is eigenlijk hetgeen waar ik het meest over twijfel. Ga ik mijn baan opzeggen, en lekker genieten van het zonnige buitenland??



Aan de andere kant, ik heb geen relatie en dus niemand waaraan ik een verantwoording af moet leggen. Mijn ouders en vrienden zoeken me wel op als ik wegga. Last van heimwee heb ik in het buitenland nog nooit gehad... Steeds meer redenen waarom ik weg zou willen, en toch ergens in mijn achterhoofd het geknaag 'is deze beslissing wel de juiste'.



Wie o wie heeft dezelfde gevoelens en twijfels?



Misschien kunnen jullie niks met mijn post, maar ik moest het even van mij afschrijven
Ik had dezelfde gevoelens en twijfels, en heb na jaaaaaaren twijfelen om dezelfde redenen als jij, eindelijk de knoop door gehakt, alles verkocht en opgegeven en zit nu aan de andere kant van de wereld.

Dus ik zeg DOEN!

Ga de comfortzone uit. Zekerheid (huisje, vaste baan) blijkt uiteindelijk niks voor te stellen als je het eenmaal gedaan hebt
Alle reacties Link kopieren
JALOERS! Ik zou heel, maar dan ook heel graag willen!

Helaas zit ik met een heel erg zieke moeder en kan het dan ook niet over mijn hart verkrijgen om de grens over te gaan. Ook wanneer mijn moeder zal komen te overlijden zou 'k mijn vader nooit alleen achter kunnen laten. Voor mij zit het er dus voorlopig niet in. Ik hoop dat het ooit zover komt dat ik het toch waar kan maken.



Als je de kans heb: DOEN!!!!!
Alle reacties Link kopieren
DOEN! Ik heb zelf 2 seizoenen als hostess gewerkt en heb echt een super gave tijd gehad. Had ik nooit willen missen. Ik heb soms nog steeds heimwee naar die tijd!



Snap wel dat het spannend is om je zekerheden op te geven, maar dat huisje en die baan komen echt wel weer als je weer in Nederland komt wonen. Dit zijn ervaringen die niemand je meer afneemt en als je straks wel een vaste relatie en/of kindjes hebt doe je het helemaal niet makkelijk meer dus daarom zou ik er echt nu voor gaan.



Misschien kan je je huis wel onder verhuren? Of een tijdje bij familie of vrienden wonen als je weer terug komt?
Alle reacties Link kopieren
DOEN!

We zijn unaniem tot zo ver!



Ik heb 4 seizoennen als hostess gewerkt en vond het geweldig, en als Dootje mis ik het ook regelmatig. Super tijd gehad.

Je bent voor dit seizoen op zich wel te laat, het zou dus pas volgend seizoen worden, maar je zou tour operators aan kunnen schrijven, je weet maar nooit.

Op zich moet je eind van het jaar solliciteren, begin van het jaar zijn de gesprekken en dan vertrek je in maart/april voor 6 tot 7 maanden. Soms is er in de winter ook werk, soms niet.



Je zou ook op een cruise schip kunnen gaan werken.

Of als AuPair.

Of Summer Camp (maar ook daarvoor ben je dit jaar te laat)

Of binnen de EU als je je talen spreekt, in welk land je zou willen voor een baan net als wat je nu doet.



Ik heb bovenstaande allemaal gedaan, dus ik kan je meer vertellen als je wilt.
Alle reacties Link kopieren
Wauw!! Dat klinkt super...!



Vertel, waar zit je? Wat doe je? Hoelang al? Ik wil alles weten!
Alle reacties Link kopieren
Oeps, die was voor Rary!



Maar van jullie wil ik ook alles weten Vivagirl en Dootje. Het zou idd sowieso pas voor volgend seizoen zijn, dus ik heb nog genoeg tijd om te blijven piekeren ;) Ben van plan om op mijn werk open kaart te gaan spelen als ik mijn evaluatie heb in augustus...
Alle reacties Link kopieren
Op je werk zou ik nog geen open kaart spelen, waarom?

Er zit natuurlijk een kleine kans in dat je geen baan krijgt als hostess, en dan heb je je baan in Nederland nog wel nodig.

Open kaart spelen kan altijd nog.



Ik ben hostess geweest op Kreta en Rhodos, en in Bodrum en Marmaris.
Alle reacties Link kopieren
Nouja, ze gaan me natuurlijk vragen of ik ambities heb. Daarbij wil ik eerlijk zijn en aangeven dat ik erover denk weer in het buitenland te gaan werken. Ik ben toe aan een nieuwe uitdaging...en ja, het risico om mijn baan kwijt te raken wil ik dan best nemen!



Voor welke organisatie heb je gewerkt? En waarom ben je er uiteindelijk mee gestopt?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb voor Neckermann/Thomas Cook gewerkt.

Na 4 seizoenen wilde ik een nieuwe uitdaging en ben op een cruise schip gaan werken. Dat heb ik 3 jaar gedaan.
Alle reacties Link kopieren
En je hebt dan alleen de zomerseizoenen gedraaid?



Ik zou denk ik eerst een zomerseizoen willen draaien, en daarna weer wel zien waar het schip strand.. Misschien dat ik denk; ok, I did it, nu blijf ik in NL... of misschien denk ik; waarom heb ik dit niet eerder gedaan!? haha
Ik ben een paar maanden in Thailand geweest en ben nu in Australie. En ivm privacy houd ik het daar ook even bij :-)

Als je meer wilt weten moet je ff mn vriendje worden, dan stuur ik je mijn reisblog en verdere info :-)
Alle reacties Link kopieren
Rary, ik heb je ook een vriendenverzoek gestuurd, ben benieuwd naar je reisblog.....



Jess, de meeste standplaats hostessen werken alleen in de zomer. Er is in de winter minder werk, dus hebben ze minder mensen nodig. Dus de oud gedienden gaan voor, en voor bv Neckermann moet je ook goed Duits spreken om daar aan de slag te gaan.

Sommige tour operators werken ook niet in de winter. Maar dan kan je altijd in de wintersport gaan werken, daar hebben ze ook hostessen, of chalet host (koken en schoonmaken).
Alle reacties Link kopieren
Jess, ik heb je vriendschap verzoek geaccepteerd!
Alle reacties Link kopieren
Talen is voor mij geen probleem. Ik spreek vloeiend Duits, Engels en een aardig woordje Frans en Spaans



Dus in de winter deed je eigenlijk niks? Kwam je dan financieel wel rond? Wat een vragen heb ik he?! hihi
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het gewoon doen, een baan en een huisje vind je wel weer hoor.

Vind je het toch nog een te grote stap, dan kun je misschien met onbetaald verlof voor een paar maand en je huis onderverhuren.



Voor de wintermaanden zou je misschien kunnen overwegen om op een cruiseship te gaan werken (in het caribisch gebied bijv.)

Of inderdaad de wintersport gebieden, of Azie/Australie/Caribisch gebied als hostess of animatie (is dat het hetzelfde?)
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee....



zie mijn twijfels hier
Alle reacties Link kopieren
quote:jess2108 schreef op 11 juli 2012 @ 16:25:

Talen is voor mij geen probleem. Ik spreek vloeiend Duits, Engels en een aardig woordje Frans en Spaans



Dus in de winter deed je eigenlijk niks? Kwam je dan financieel wel rond? Wat een vragen heb ik he?! hihi



Met je talen kom je er wel!



Ik de winter ging ik reizen. Rugzak op en gaan!

En dan gaf ik al mijn verdiende centjes weer uit.....
Heb jullie beiden een bericht gestuurd met alle info!
Alle reacties Link kopieren
quote:Missprincesa schreef op 11 juli 2012 @ 16:31:





Voor de wintermaanden zou je misschien kunnen overwegen om op een cruiseship te gaan werken (in het caribisch gebied bijv.)

Of inderdaad de wintersport gebieden, of Azie/Australie/Caribisch gebied als hostess of animatie (is dat het hetzelfde?)



Cruise schip werk is niet tijdelijk, en minimaal een 5 maanden contract, meestal langer. En is zwaarder en vermoeiender dan hostess werk. Dan zou ik eerder op een cruise schip gaan werken en dan hostess als 'erbij'.



Hostess en animatie is niet hetzelfde.

De hostess is degene die je op komt halen van het vliegveld en die langs komt in de hotels voor een praatje, problemen en excursie verkoop.

Animatie doen de entertainment bij het zwembad en het avond programma.

Maar er zijn wel hotels en organisaties die dit combineren, dus heel vreemd is je vraag niet
Alle reacties Link kopieren
quote:Rary schreef op 11 juli 2012 @ 16:39:

Heb jullie beiden een bericht gestuurd met alle info!



Dank je.

Ben alleen benieuwd waar ik die vind.....

Gaat dat via het forum dan naar mijn gewone email?
Alle reacties Link kopieren
quote:vivagirl schreef op 11 juli 2012 @ 16:39:

[...]





Cruise schip werk is niet tijdelijk, en minimaal een 5 maanden contract, meestal langer. En is zwaarder en vermoeiender dan hostess werk. Dan zou ik eerder op een cruise schip gaan werken en dan hostess als 'erbij'.



Hostess en animatie is niet hetzelfde.

De hostess is degene die je op komt halen van het vliegveld en die langs komt in de hotels voor een praatje, problemen en excursie verkoop.

Animatie doen de entertainment bij het zwembad en het avond programma.

Maar er zijn wel hotels en organisaties die dit combineren, dus heel vreemd is je vraag niet



Ahh oke, ik voelde me al lichtelijk dom Een vriend van mij heeft 2 jaar op een cruise ship gewerkt en die vond het fantastisch. Al gaf hij wel aan, dat het echt wel hard werken was. Hij zat dan zo'n beetje een half jaar op een cruiseship.

Hij verdiende ook behoorlijk goed, had natuurlijk ook geen onkosten op dat schip, dus alles kon direct naar de spaarrekening.



Het lijkt mij wel een goede combi, zeg maar van oktober tot mei op een cruiseship en van mei tot september/oktober als hostess.

Maar er zijn zoveel mogelijkheden, ik dacht: gooi hem er gewoon even in



Gaat het je met name om werk als hostess of om werken in het buitenland, maakt niet uit wat?
Alle reacties Link kopieren
Ik wil eerst eens gaan kijken van april tm oktober hoe het bevalt, en dan zie ik wel hoe ik de winter doorkom Heb ook nog genoeg bestemmingen die ik wil ontdekken, dus wie weet ga ik dan ook wel gewoon op reis!



Het gaat me eigenlijk echt om het 'buitenlandse' leventje. Heb al ervaring in het werken op een camping, 4* hotel, bungalowpark... En wat ik zeg, ben toe aan iets nieuws. Hostess lijkt me een leuk beroep, maar ben me er ook wel van bewust dat het keihard werken zal zijn. (1 dag vrij?) Gezien de ervaring die ik inmiddels heb, en de talen die ik spreek, denk ik dat het wel voor me weggelegd is. Ik ben iemand die graag dingen regelt en organiseert. Klachten/problemen zie ik vaak als uitdaging, wanneer alles opgelost is en de gasten blij zijn geeft dat toch een voldaan gevoel!
Alle reacties Link kopieren
Op een cruiseschip werk je 7 dagen per week en ik had een contract van 7 maanden. Dus 7 maanden geen dag vrij gehad, en elke dag minimaal 12 uur gewerkt.

Ik had toen weinig behoefte om in mijn vakantie aan het werk te gaan En je vakantie is meestal 6-8 weken. Ik ga dan ook lekker echt vakantie vieren. Maar niks doen ben ik verleerd.



Jess, goeie vraag van MissPrincessa.

Gaat het je om lekker weer ook?

Ik woon inmiddels al weer 3 jaar in London. Is wel buitenland, maar om het weer ben ik hier net heen verhuisd. Het regent hier al sinds april.......
Je gaat naar mijn viva, naar profiel bekijken, en dan naar het kopje berichten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven