zwangerschap afbreken

08-04-2008 13:27 181 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft hiervoor gekozen en hoe was dat? Ondanks dat het geen pretje is, is het fysiek te doen qua pijn etc? En welke methode (pil of curretage)?
Sunlight..ik heb haar sterkte gewenst ja.

Vreemde reactie van mij....echt heel raar!

Verder ga ik er niet meer op in...is allemaal off topic en daar heeft TO helemaal niets aan.
calvijn1 schreef op 08 april 2008 @ 14:34:

Wat wil je dan wel Carlice?

Ik vind je heel koud en zakelijk overkomen, maar dat zal wel aan mij liggen.

Net zoals iemand al eerder zei, wie koud en zakelijk een vraag stelt, kan ook zulke reacties verwachten.

Daarnaast vind ik het vreemd dat je wel van anderen verwacht dat ze hun (pijnlijke) ervaring met je delen, maar ook dat kan aan mij liggen.

Sjonge jonge, ben jij soms de Dr Phil van dit forum? Wat een arrogantie van sommige forummers hier, ik verbaas me er te vaak over. Wie denken jullie wel wie je bent om te oordelen over iemand die je niet eens kent. Er wordt een vraag gesteld, er wordt antwoord gegeven, soit, that's it.

Wordt er nog even aangeven wanneer we moeten buigen voor de koninginnen van het Viva-forum???

TO, sterkte, je zal in een lastige situatie zitten (tsja, dat is ook oordelen van mijn kant, maar tenminste niet op een arrogante manier)
Walgelijk zoals er hier geoordeeld wordt, alleen omdat Clarice niet de behoefte voelt haar emoties op tafel de gooien? Misschien heeft zij wel een leven in tegenstelling tot degene die behoefte voelen om elke keer te reageren en te oordelen zonder inhoudelijk iets toe te voegen!!!

Clarice, ik heb helaas noodgedwongen mijn zwangerschap af moeten breken ivm een zeer ernstige afwijking van ons kindje met 13 weken. Ze was nooit levend te wereld gekomen en wachten op een miskraam was ondraaglijk. Nadat met behulp van pillen de zwangerschap is opgewekt en ik ben "bevallen" van ons dochtertje, zat mijn placenta nog vast. Dus ik moest uiteindelijk toch nog gecurreteerd worden met een roesje. Hier heb ik nagenoeg niks van gemerkt en ik was weer heel snel bij. De miskraam die opgewekt wordt door pillen, kan gepaard gaan met hele vervelende krampen. Je baarmoeder moet toch samentrekken om het vruchtje eruit te werken en je kunt ze echt vergelijken met weeen. Ik zou dus altijd voor curretage kiezen met een roesje. En dat van die spiraal plaatsen...had ik het maar geweten...ik heb afgelopen vrijdag de Mirena spiraal laten plaatsen..wat een hel!! Nooit geweten dat het zo pijnlijk kan zijn, al wisselt dit blijkbaar ook weer per persoon.

Clarice, sterkte met je keuze....en fysiek ben je zo weer op de been, hoor! Hooguit wat na-krampen.
Er wordt over het algemeen genomen alleen zakelijk antwoord gegeven op een zakelijke vraag, ik zie niet in wat daar zo walgelijk aan is.
Vooralsnog heeft niemand de abortus van Carlice veroordeeld, alleen de manier waarop ze erover schrijft (wat ik me overigens wel weer kan voorstellen van Carlice).
sunlight schreef op 08 april 2008 @ 15:00:

Er wordt over het algemeen genomen alleen zakelijk antwoord gegeven op een zakelijke vraag, ik zie niet in wat daar zo walgelijk aan is.
nee dat is duidelijk
Billiebo schreef op 08 april 2008 @ 14:59:

Walgelijk zoals er hier geoordeeld wordt, alleen omdat Clarice niet de behoefte voelt haar emoties op tafel de gooien? Misschien heeft zij wel een leven in tegenstelling tot degene die behoefte voelen om elke keer te reageren en te oordelen zonder inhoudelijk iets toe te voegen!!!

Clarice, ik heb helaas noodgedwongen mijn zwangerschap af moeten breken ivm een zeer ernstige afwijking van ons kindje met 13 weken. Ze was nooit levend te wereld gekomen en wachten op een miskraam was ondraaglijk. Nadat met behulp van pillen de zwangerschap is opgewekt en ik ben "bevallen" van ons dochtertje, zat mijn placenta nog vast. Dus ik moest uiteindelijk toch nog gecurreteerd worden met een roesje. Hier heb ik nagenoeg niks van gemerkt en ik was weer heel snel bij. De miskraam die opgewekt wordt door pillen, kan gepaard gaan met hele vervelende krampen. Je baarmoeder moet toch samentrekken om het vruchtje eruit te werken en je kunt ze echt vergelijken met weeen. Ik zou dus altijd voor curretage kiezen met een roesje. En dat van die spiraal plaatsen...had ik het maar geweten...ik heb afgelopen vrijdag de Mirena spiraal laten plaatsen..wat een hel!! Nooit geweten dat het zo pijnlijk kan zijn, al wisselt dit blijkbaar ook weer per persoon.

Clarice, sterkte met je keuze....en fysiek ben je zo weer op de been, hoor! Hooguit wat na-krampen.

Pot-ketel. Je eerste alinea is namelijk net zo off topic.

Maar dan nu on topic maar weer.
http://www.prikpagina.nl/list.php?f=2047

Carlice, hier vind je nog veel meer ervaringsdeskundigen die je kunnen vertellen wat je te wachten staat.

Sterkte!
sunlight schreef op 08 april 2008 @ 15:00:

walgelijk gaat ook wat ver vind ik, maar ik vind de reacties van calvijn niet gepast hier. Al bij voorbaar quoten omdat TO wel eens zo "onbeschoft" zou kunnen zijn haar bericht te verwijderen. Afvragen waarom ze ervaringen van anderen wil horen omdat elke ervaring nou eenmaal anders is. Mijn hemel, hele forum staat vol met ervaringen van anderen.
claire123 schreef op 08 april 2008 @ 15:02:

[...]

nee dat is duidelijk

claire, jouw hugs en kisses zijn net zo off topic als ieder ander off topic iets. daar vraagt to namelijk niet om. Ze vraagt om ervaringen.

En dat jij een zakelijk antwoord walgelijk vindt, waarom dan? TO stelt toch een zakelijke vraag?
Oke, eentje is er dan misschien niet gepast Arwen daar heb je gelijk in. Maar de rest vind ik gewoon zakelijke antwoorden, en vind ik nergens oordelend overkomen. Dus niks raars of neerbuigend of (ver)oordelend aan.
CL2 schreef op 08 april 2008 @ 14:48:

Carlice; hoe kouder en zakelijker je bent, hoe beter je het mentaal waarschijnlijk op een rijtje hebt. Ik had het precies zo, dus voel je niet schuldig. Ik heb achteraf geen seconde spijt gehad en dat is erg fijn.

Ik heb curretage laten doen bij zes weken, zonder verdoving trouwens, dus hoe dat gaat kan ik je niet aangeven. Je gaat liggen, benen in de stangen en er gaat een dun slangetje naar je baarmoedermond. Dat voelt als een heel lichte menstuatiekramp. Daarna ging er bij mij een groter slangetje overheen en werd de kleine weggehaald en tot slot een derde slangetje er overheen en de vorige weer weggehaald. Daarmee wordt de vrucht verwijderd.

De pijn heb ik ervaren als heftige menstruatiekrampen, zeer goed te doen. Naast de arts die je helpt, is er nog een assistent aanwezig. Die praat een beetje met je, vraagt hoe je je voelt, houd je hand vast als je wilt, etc.

Dan ga je naar een 'uitslaapkamer', waar meerder vrouwen/meiden liggen bij te komen. Je krijgt wat te drinken en te eten en je kunt weg wanneer jij je daar goed genoeg voor voelt. Ik was met een kwartiertje weg, maar er lag ook iemand te huilen van de pijn.

Afhankelijk van je pijngrens dus.

Sterkte!
zulke verhalen kan ik wat mee! Ik heb idd alles wel op een rijtje en loop niet rond als een emotioneel wrak. De gevoelens die ik erbij heb kan ik met mijn vriend, moeder en vriendinnen bespreken. Maar die kunnen me niet zo veel vertellen over hoe het gaat en hoe het fysiek voelt. Vandaar dat ik me hier waagde met deze vraag.
Scorpion80 schreef op 08 april 2008 @ 14:53:

De arts vroeg mijn vriendin ook om het vruchtje te zien. Mijn vriendin weigerde dit, maar de arts bleef opdringen.

Uiteindelijk heeft ze toch gekeken en zag een een heel klein vlokje, het leek op een watje.
raar dat die arts zo bleef dringen, ik heb niet echt de behoefte zoiets te zien.
sunlight schreef op 08 april 2008 @ 15:06:

Oke, eentje is er dan misschien niet gepast Arwen daar heb je gelijk in. Maar de rest vind ik gewoon zakelijke antwoorden, en vind ik nergens oordelend overkomen. Dus niks raars of neerbuigend of (ver)oordelend aan.
mee eens.
De arts wilde mijn vriendin laten zien dat het een klompje cellen was waar nog geen armpjes en beentjes te zien bij waren. Waarschijnlijk dat ze daarom zo bleef aandringen. Maar mocht je echt niet willen kijken kunnen ze je dat niet verplichten.

Ik zou het ook niet willen zien.
Carlice schreef op 08 april 2008 @ 15:07:

[...]

zulke verhalen kan ik wat mee! Ik heb idd alles wel op een rijtje en loop niet rond als een emotioneel wrak. De gevoelens die ik erbij heb kan ik met mijn vriend, moeder en vriendinnen bespreken. Maar die kunnen me niet zo veel vertellen over hoe het gaat en hoe het fysiek voelt. Vandaar dat ik me hier waagde met deze vraag.

Die gevoelens kunnen delen met je vriend, moeder en vriendinnen is voldoende; je hebt groot gelijk. Fysiek is het mij enorm meegevallen, het is eigenlijk 'gewoon' dat je niet weet wat je te wachten staat.

Wat ik nog vergeet; je krijgt nog een aantal pillen mee naar huis. Volgens mij antibiotica om ontstekingen tegen te gaan.

Nog een aanvulling; bij mij geen vraag over het willen zien van wat er weggehaald werd. Wel of je de echo mee naar huis wilt nemen en ik heb zelf gevraagd wat er met het weggehaalde gebeurde. Dat gaat naar een bepaald onderzoekslab voor wetenschapsonderzoek.
runner84 schreef op 08 april 2008 @ 14:52:

Wat een gezeik hier weer!

Carlice, ik vond je vraag niet raar gesteld of iets dergelijks....heb helaas (nouja, eigenljk gelukkig!!!) geen ervaring, maar vind sommige reacties hier zo belachelijk en off topic. Wilde je nog wel veel sterkte en succes wensen.
zjenkjoe! Ook @claire
Dat zal dan wel per kliniek verschillen. Mijn vriendin kreeg niets mee, behalve een brief voor haar huisarts.

Ze werd wel gevraagd na 2 weken langs haar huisarts te gaan voor controle.
Scorpion80 schreef op 08 april 2008 @ 15:14:

Dat zal dan wel per kliniek verschillen. Mijn vriendin kreeg niets mee, behalve een brief voor haar huisarts.

Ze werd wel gevraagd na 2 weken langs haar huisarts te gaan voor controle.

Oja, die nacontrole inderdaad. Voor het incidentele geval, dat niet alles weggehaald is.

En het e.e.a. zal inderdaad per kliniek verschillen.
Carlice schreef op 08 april 2008 @ 15:10:

[...]

raar dat die arts zo bleef dringen, ik heb niet echt de behoefte zoiets te zien.

Dat zou ik van te voren ook denken. Maar achteraf heb ik spijt. Ik had het willen zien. Inderdaad om zeker te weten dat er geen armpjes en beentjes aan zitten.

Dat weet ik wel, want met een echo was al alleen het vruchtzakje te zien en niet de vrucht. Maar toch, weten en echt gezien hebben is iets anders.

Kijk er toch maar naar, als ze het vragen.

En de vraag komt je nu niet koud op je dak vallen.
Misschien wel hardstikke mosterd en off-topic maar TO vraagt toch naar de fysieke kant van het verhaal. Dan zou ik hem eerder onder Gezondheid zetten.

Maar goed. Ik wens je toch ook gewoon veel sterke TO. Het is niet iets waar je om vraagt.
Goed punt, Aruba. Maar goed, het staat nu hier en ik denk dat Carlice wel wat aan de gegeven reacties heeft.
En weet je het al? Of het fysiek te doen is, de pijn? Als ik het tenminste mag vragen, want jij bent degene die dit in dit forum aan de medeforumsters vraagt. Als je nog niet het antwoord hebt gekregen wat je wilt lezen is het misschien een optie om bij de Angels een klacht in te dienen over antwoorden die je niet bevallen.

Misschien is het anders een optie om na je behandeling hier eens op te schrijven hoe jij het hebt ervaren, en welke keus je hebt gemaakt. Misschien hebben medeforumsters DAAR wel iets aan.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik snap niet wat er walgelijk is aan mijn posting, maar dat geeft niet

Ik heb de openingspost gequoted voor het geval to hem weg zou willen halen (iets wat de laatste tijd erg vaak voorkomt als een to zich niet kan vinden in de reacties)

Er zijn forummers die hun ervaringen mee hebben gedeeld en dat zou dan voor niets geweest zijn.

Dat zou ik onbeschoft vinden, mag toch?

In dit geval heeft to haar posting niet weggehaald, maar dat had dus gekund.

Voor de rest wens ik Carlice heel veel sterkte met datgene wat ze gaat doen en hoop voor haar dat het meevalt.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Billiebo schreef op 08 april 2008 @ 14:59:

dat is wel even heftig, als het noodgedwongen moet. Ik ben nog niet zover, dus van meer dan een vruchtje is bij mij nog geen sprake. Ik kies voor een curretage, het lijkt me de snelste methode, en hoe sneller over hoe beter. Ik kies niet voor een spiraaltje, er is een reden dat ik nu niet aan de anti conceptie ben en aangewezen tot condooms (lekker onhandig in een relatie, dat blijkt). Maar als ik weer mag, dan kies ik voor de nuva ring. Dank voor je reactie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven