UItgerekend Januari 2012

11-05-2011 10:06 1934 berichten
Alle reacties Link kopieren




NaamLeeftijdKindjeUitgerekendBijzonderheden J/M Yes81291e09-01-20128 juni 1e afspraak vk + echo 03-12-2011 zoon rosanne771e06-01-2012 10-12-2011 dochterWeetje82291e07-01-201219 augustus 20 wekenecho 25-12-2011 zoonLoco393e08-01-20121e kindje is overleden 2-1-2012 zoonSpestak241e11-01-2012 3-1-2012 zoonPennylane1e07-01-201218 augustus 20 wekenecho 5-1-2012 dochter Simoontje85261e07-01-201216 augustus 20 wekenecho 7-1-2012 zoonIndia25333e31-12-2011 11 augustus 20 wekenecho 8-1-2012 dochter Ezeltjestrekje301e10-01-201212 juli vk 10-1-2012 zoonjustdeb272e20-01-201218 juli vk en echo 10-1-2012 zoonChayenne08-01-2012 24-1-2012 dochterMoize312e18-01-20122 sept 20 weken echo 25-1-2012 dochterTmaar262e22-01-20121e afspraak vk 16 juni 26-1-2012 zoonOranjemiss 26-1-2012 zoonAppelientjex301e27-01-2012 jongenLievelover271e04-02-201227 juli vk 06-02-2012 dochter



Ben je uit de tabel verwijderd en wil je er weer tussen. Geef even een seintje en je staat er zo weer in. /tr]
Alle reacties Link kopieren
Simoontje, hoe bevalt het volledig overgaan op flesvoeding?



Ik heb ondertussen mega spijt van het feit dat ik volledig gestopt ben met bv. Ik mis het echt en niet alleen daarom. Ukje heeft af en toe flink last van huiduitslag en ik heb een vermoeden dat dit met bv lang niet zo erg zou zijn geweest. Ik smeer hem flink in met Lipikar Beame AP van La Roche en dat helpt goed.

Over 2 weken ga ik met hem naar de dermatoloog om er toch even iemand met verstand ervan ernaar te laten kijken.



Behalve dit dus gaat het super goed met ukje. Ook op het kdv gaat het goed.

Ben ook nog niet aan het werk en heb voor mijzelf besloten dat ik dit voor 1 september ook niet meer ga doen. Het is nu toch rustig in projectenland en het geeft mij even de tijd om alles op mijn gemak te doen.



Heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
@ Driewieler, wat vervelend van het exceem! Was het tijdens de bv echt minder? Hopelijk kan de dermatoloog wat voor jullie betekenen! Zit het ook in de familie?



@ Simoontje, hoe was babyzwemmen? Lijkt mij toch ook erg leuk, maar hier kan dat alleen op rotdagen en on-tijden. om 8.45. Vind ik net wat te vroeg, moet er 20 min. voor rijden, en dat op mijn enige vrije dag... en ook al een schreeuw in de late avond! Gek hoor.



Hier geen kik afgelopen nacht!! Vanochtend 6.15 hoorde ik hem maar toen was het weer stil. Toen ik om 7.30 op z'n kamer kwam lag hij wakker met z'n knuffeltje te spelen. Geen idee hoe lang hij dan al wakker is. Hij is iig stil dan!

Vandaag overdag bijna niet geslapen. Op vrijdag (m'n vriend z'n dag) slaapt ie overdag zo slecht! Vandaag 1x 45 min, 1x 20 min, en nog een 1 x 45 min. Ach houdt hem lekker bezig!

Nu kijken hoe het vannacht gaat!
Alle reacties Link kopieren
Driewieler, het bevalt goed! Al mis ik de intieme momenten wel. Maar Blonde doet het goed op! Jouw mannetje wat minder dus... wat vervelend zeg! Heeft hij er erg veel last van? En denk je dat het echt minder zou zijn geweest als je nog bv gaf?

Wel lekker dat je af en toe een momentje voor jezelf hebt. Blonde gaat komende maandag ook voor het eerst naar mijn schoonmoeder terwijl ik niet hoef in te vallen. Zo houden we er een beetje regelmaat in. Wat zal ik dan eens gaan doen allemaal..............................................



Blonde vond het babyzwemmen helemaal te gek! Ik had er niet veel van verwacht, omdat hij voorheen nog wel eens snel overprikkeld was. Maar eenmaal in het water was het dolle pret! Lachen, geluidjes maken, om zich heen kijken, hij vond het allemaal leuk en prima. Vooral toen ik met hem zittend op mijn buik op mijn rug moest zwemmen (en dat lukte natuurlijk voor geen meter)..... ook bij het omkleden was hij nog gezellig en ik heb hem in de kantine een fles gegeven. Hij viel bij de laatste slok in slaap, ik heb hem in de maxi cosi gelegd en nog even een kop koffie gedronken met wat dames. Bij thuiskomst heb ik hem op bed gelegd en sliep hij tot 14:15. Een perfecte eerste keer dacht ik zo! Ik vind het echt leuk om dingen met mijn mannetje te ondernemen. Ook al zijn we bijna iedere dag bij elkaar, dit voelt wel als extra quality time. En ik realiseer me ook dat deze luxe één-op-één tijd bij een tweede veel minder makkelijk te realiseren is. Ik neem het er maar lekker van!



Haha Weetje, hier ook regelmatig een Blonde die in bed ligt te spelen met een knuffel. Heerlijk he! En overdag is het helemaal raak, dan ligt ie eerst een tijd met z'n ooievaar te kletsen voordat hij gaat slapen.

Hoe kan het dan dat Weetje niet goed slaapt als je vriend thuis is? Legt hij hem te laat op bed? Mijn vent heeft daar wel een handje van. Ik leg hem vrij vlot op bed als ik moeheidsignalen zie, mijn vriend vindt hem dan nog helemaal niet moe lijken. Maar als Blonde té moe is, krijg ik hem veel moeilijker in slaap.
Alle reacties Link kopieren
Eén keer lijkt me genoeg
Alle reacties Link kopieren
Wow wow wow, het bloed hier dood als we zo door gaan, ik ben zelf ook schuldig want ik heb het best druk, de combinatie valt me af en toe best zwaar moet ik zeggen. Nu gelukkig weer een paar dagen vrij even bijtanken, naja er staat weer genoeg op de planning...



Hoe is het met jullie? Ben heel benieuwd!



Hier gaat het prima, moppie is natuurlijk de jongste op het topic dus jullie zijn mijn fase misschien al lang voorbij maar goed ;)

Ik geef nog steeds BV en daar ben ik echt zo blij mee. Ik kolf niet meer op het werk en ze krijgt dan ook KV als het zo uitkomt een combinatie die prima te doen is. Ik zit nu ondertussen op 4 voedingen per dag en afhankelijk van het feit hoe laat ze wakker wordt begint onze dag. Ze krijgt fruit en groente en vooral fruit vind ze ontzettend lekker. Ik maak meestal alles vers, even een geschilde appel in de blender en smullen maar. Ze is nu ruim 5 maanden en ik heb dus niet gewacht tot 6 maanden. Ze vond het echt TE interessant ;)

Ze heeft nog steeds het spreidbroekje en hopelijk mag hij volgende week vrijdag af. Dan moeten we weer foto's maken en bij de orthopeed langs.

@ Weetje we zwemmen nu bijna elke vrijdag in B en het is heel erg leuk, omkleed mogelijkheid is prima hoor. Liggen verschillende aankleed kussens en je hoeft er eigenlijk nooit op te wachten. Na de les altijd even met de baby's bubbelen enz. Moppie vind het heerlijk en ik vind het ook echt bijzonder om samen te doen. Anders kom je een keer, losse les is 6.90 euro per keer, als je het niets vindt dan doe je het niet weer.



@Driewieler hoe was het bij de dermatoloog?



Hoe is het met jullie nachtrust? Hier gaat het nu weer beter maar ik moest er op een gegeven moment echt vaak uit omdat ze haar speen kwijt was, zo irritant



Nou ik ga weer wat doen.. Hoop dat we het topic toch een beetje nieuw leven in kunnen blazen!
Alle reacties Link kopieren
Ah leven op het forum!



Leuk van je te horen lievelover. En fijn dat je zo positief bent over het zwemmen! Op vrijdag werk ik dus dat wordt niks maar misschien op maandag is nog wel een optie! Toevallig stuurde mijn zusje vandaag een mailtje met het idee om gewoon te gaan zwemmen. Ben benieuwd hoe Jeetje het gaat vinden.



Dus nog steeds een spreidbroekje, heb je zelf ook het idee dat het heeft geholpen? En heeft je moppie er veel last van? Merk je ook dat ze in bepaalde dingen beperkt is?



Hier gaat het heel goed! Jeetje is alweer 6 en een halve maand oud! Hij doet heel erg zijn best om te kruipen maar gaat alleen nog maar achteruit en hij draait rondjes op de vloer! Hij vind het geweldig! Ook kan hij steeds langer los zitten. Maar met een paar tellen houdt het wel op hoor. Maar zo leuk om te zien dat hij elke week meer kan!

Heb wel de laatste maand ellende met de fles, gaat nu gelukkig iets beter. Toevallig gister alle 3 leeg gedronken maar dat is de laatste 3 weken niet meer gebeurd... (op zijn droomfles na) Hij zit nog maar op 3 flessen op een dag. tussendoor fruit, groente, kwark of yoghurt, rovicee, lauwe thee. Hij wil gewoon niet meer. Komt ook s nachts niet omdat hij extra nodig heeft dus hoefde me geen zorgen te maken volgens het CB.

Met 5 maanden naar het CB geweest (6maanden niet) en toen was hij 8440 gr. Nu zelf met hem op de weegschaal gestaan en hij is nu ongeveer 9800 gr. Prima toch!



De nachtrust is prima! Af en toe wordt ie s ochtends heel vroeg wakker tussen 5 en 6 en dan even speen, instoppen en slaapt hij weer verder! Maar in principe geen nachtbraken. Ook nog geen tandjes dus ja dat zal nog wel komen!



We genieten hier iig volop!! Nog 3 weekjes werken en dan heerlijk vakantie!



@Simoontje las toevallig op je andere topic iets over dat je een misschien tijdelijk werk gaat doen dat full time is?

Ik werk 4 dagen en dat gaat echt heel goed! Het is maar net hoe je er op instelt. Als je dingen goed regelt en pland komt het wel goed hoor!
Alle reacties Link kopieren
Ha lievelover en Weetje,

Wat leuk dat julle nog iets schrijven. Het is inderdaad lang geleden en iedereen is waarschijnlijk druk met de dingen van alledag.

Wat fijn lievelover, dat je nog steeds bv geeft. En het eten van hapjes gaat ook goed!



Hier in huize driewieler is het vooral genieten van mijn ukje. Hij wordt al zo groot en is echt al een mensje. Hij speelt en tuft en gilt alles bij elkaar. Ukje s nu bijna 6 maanden en ik ben begonnen met vast voedsel. Hij trekt veel vieze bekken bij al het eten maar gisteren heeft hij weliswaar 5 happen op van zijn bruine bonen met appel .



We zitten sinds kort nu op 5 flessen fv van 200 ml en dat gaat goed. Ukje is toch maar aan de hormoonzalf gegaan op advies van de dermatoloog. Na 1 dag smeren zag ik al resultaat en ukje heeft daarna 4 dagen lekker doorgeslapen.

Ik heb nog steeds onderbroken nachten maar lang niet zo vaak meer als eerst.

Het gaat echt de goede kant op. Ook op het kdv doet hij het goed.

Hebben zelfs besloten om in oktober op vakantie naar Italië te gaan. Hij zit zo braaf in zijn buggy als we weg zijn dat we dat wel aandurven. Hier dus echt een blije moeder :-)
Alle reacties Link kopieren
Zo, wat is jeetje flink zeg! Groeit goed zo te lezen.
Alle reacties Link kopieren
Hier heeft ukje trouwens sinds 2 weken 1 tandje. Hilarisch om te zien. En hij steekt de hele dag zijn tong uit. Dan voelt ie em het beste, vindt hij ook spannend volgens mij .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven