Gezondheid alle pijlers

Zwakke enkel

12-07-2012 16:55 5 berichten
Ik heb mijn enkelbanden gescheurd toen ik dertien was. De laatste tijd zwik ik die enkel steeds om. Laatst twee keer op een dag. Het doet verrekte veel pijn (ook bovenop de voet) moet ik hiermee naar de huisarts?
Alle reacties Link kopieren
je kunt beter naar de fysiotherapeut gaan maar goed je moet dan wel luisteren naar wat die zegt natuurlijk.

ik ben nu 36 en ik heb al 15 jaar een zwakke enkel, waar ik tot mijn 30ste niet eens op lette.

tegenwoordig ga ik er soms zelfs door heen met dr. martens aan en draag al bijna nooit meer ballerina's en/of hoge hakken ( beide funest voor je enkels ), eigenlijk is er niet veel aan te doen, ja ok enkelversterkende oefeningen doen maar goed dat vergeet ik na een week weer.

maar toch 1 tip, koop een paar klassieke dr. martens en draag die zoveel mogelijk als je lange stukken moet lopen of in de winter als sneeuw ligt, ze zijn niet goedkoop maar elke cent waard en je enkel knapt er tijdelijk echt van op, let er wel op dat je ze moet inlopen, in het begin zitten ze als kartonnen dozen, even doorzetten, daarna zitten ze als pantoffels.
Alle reacties Link kopieren
Heel veel spierversterkende oefeningen doen, en die ook gedurende lange tijd blijven doen. Je fysio kan je daar bij helpen. Ik zou niet altijd maar op hele stevige schoenen lopen, want dan oefen je het helemaal niet meer en worden die spieren alleen nog maar slapper.
Alle reacties Link kopieren
ik doe dat ook niet, meisie87.

alleen als sneeuw ligt en als ik lang en veel ga lopen draag ik dr. martens, niet continu.

hoe dan ook helemaal platte ballerina's en stilleto's zijn toch echt heel slecht voor je enkels, een tussenweg bewandelen is het best maar goed dat zal de praktijk TO wel leren, het is ook beter wat meer geld voor schoenen te gaan uitgeven.
Alle reacties Link kopieren
Maak een afspraak bij een podotherapeut ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven