Van Broekloerders tot (Live)-Bevallers!

09-04-2012 14:00 2490 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij Deel 2 van het topic Stoppen met de pil vanaf januari 2012!



We hebben Deel 1 helemaal vol gekletst, dus tijd voor een nieuw topic!

Inmiddels hebben we een aantal zwangeren (live-bevallingen!), bijna zwangeren (broekloerders!) en nog net niet zwangeren (hard aan het klussen!).

Kortom een gezellige boel dus!



Zoals je ziet, hebben we een aardig volle tabel, om het een beetje overzichtelijk te houden, laten we het hierbij!

Maar er zijn genoeg andere topics waarbij je je aan kunt sluiten of open zelf een nieuw topic!



NaamLeeftijdKindjeStartNODZwanger?BijzonderhedenCalimero281ejanuari 2012UD okt.`12 je klopt!Kandelaar252ejanuari 2012UD 28/10/12 je klopt!Lauren211ejanuari 2012UD nov.`12 je klopt!Verliefdenonzeker241ejanuari 2012UD 18/11/12 je klopt!Lamelle261efebruari 2012UD 04/12/12 je klopt! 24/7 20-weken echoSanne281ejanuari 2012UD 05/12/12 je klopt! 26/7 vkKianneke301ejanuari 2012UD 20/12/12 je klopt!Flower271efebruari 2012UD 20/12/12 je klopt!Drzttrtje351ejanuari 2012UD 25/12/12 je klopt!Bollesmurf1986251ejanuari 2012UD 07/01/13 je klopt!Nimnim281ejanuari 2012UD 13/01/13 je klopt! 18/7 Gyn en Echo 27/7coGoofy1980312ejanuari 2012UD 18/01/13 je klopt! Aaaanne311efebruari 2012UD 08/02/13 je klopt! Babsje22361e januari 201227 juli-CD 28-26-27-28-31-28Kena262edecember 2011--32-24-40-34-MK

Dan hebben we nog onze lieve, trouwe meelezers (en schrijvers): Zus, Ipadje, Tallulah, Jilks en Theepoes die om verschillende redenen niet in de tabel staan!!!



We proberen de tabel zo up to date en overzichtelijk mogelijk te houden, schrijf je al een tijdje niet mee dan wordt je uit de tabel gehaald.

Wil je toch graag meeschrijven? Laat het even weten, dat zet ik je weer in de tabel!!!



Hier hebben wij een anoniem forum geopend, die alleen voor leden toegankelijk is. Hier schrijven we persoonlijke info en plaatsen we foto s.
Alle reacties Link kopieren
@lauren: dat ga ik in gevolg doen ja, zeggen dat er 7 in zitten haha



@calimero: een leuke serie van begin tot eind kijken staat op mijn to-do-list (ik ben gek van charmed en friends).

Geboortekaartjes schrijven, vaak naar een winkel lopen, je hebt snel sociale praatjes aan het eind haha, lekker lunchen met vriendinnen, zwemmen...



@ kena: leuke titel!!!!



@zwangerschapskleding: ik haal het bij de miss etam, h&m, c&a. Maar ze hebben het niet overal bij deze winkels
Alle reacties Link kopieren
Net oproep voor plasma donatie gehad, denk even overleggen ivm miskraam, mag dus een half jaar niet doneren...vind ik best jammer eerlijk gezegd!
Alle reacties Link kopieren
Haha Kena, leuke titel!

Ik heb woensdag een afspraak bij de huisarts. Ik bloed nog steeds. Wel weer wat minder gelukkig...



Hebben jullie enig wat de huisarts gaat doen? Ook inwendig onderzoeken ofzo? Tampon is dan musschien niet zo handig...
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad jammer Kena. Weet je ook waarom je nu niet mag doneren?



Theepoes wat vervelend dat je nog steeds bloed! Ik kan me voorstellen dat je huisarts (de grootte van) je baarmoeder wil voelen, en dat is een gedeeltelijk inwendig onderzoek. Huisartsen hebben doorgaans wel een toilet, dus mocht hij dit willen en je hebt een tampon in, dan kan je hem er daar even snel uithalen. Als het een mk is, dan heb je trouwens best kans dat je het advies krijgt maandverband te gebruiken (dat vertelde mijn vk de 1e keer dat ik belde. Tampons vergroten de kans op een ontsteking ofzo..) Succes, ik duim voor je!!
Zo, vandaag ego beginnen. Kan ik eindelijk vertellen over de echo, want dat was vanochtend vroeg voor mijn werk en daarna moest ik er dus de hele tijd mijn mond over houden



Echo was goed, het kindje was heel actief en het hartje klopt .



De VK meette wel dat het 5 dagen korter moest zijn dan ik dacht, dus eigenlijk zou ik over een week nog een echo moeten omdat die officieel bij 10 weken moet en ik volgens de meting 9 weken en 5 dagen ben. Ik zelf weet vrij zeker dat het 10 weken en 3 (of eventueel 2) dagen is, het lijkt me toch onlogisch dat dat gesprongen ei en het zaadje van die knuffel braaf nog een paar daagjes na elkaar gewacht hebben en na drie dagen ineens dachten: hee, laten we het eens samen proberen . Verder realiseerde ik me later dat mijn internet-berekening een UD had gegeven van 8 februari, terwijl zij eerst 3 februari zei en toen dus 5 dagen later, is dus ook 8.



Anyway, ze zei dat het eigenlijk niet uitmaakte, op drie momenten na, wanneer het veel te vroeg komt of veel te laat en dan beide op de grens van die dag dat er wel of niet ingegrepen moet worden. En dat het verder niet erg was als het er gezond uit zag en dat deed het, met bewegen en kloppend hartje .



Ik vond het erg apart om zo in je buik te kijken en -werkelijk- iets daarbinnen te zien. Gedurende de dag vind ik het eigenlijk steeds een gekker idee worden. Donderdag schreef ik nog aan jullie dat Aaaanneman dacht dat mijn buik iets ronder geworden was, dat leek mij te vroeg. Ik had het nog niet getypt of.. vrijdag kreeg ik zelf dat idee ook en ik voel ook ineens steeds dat er iets 'is'. Dat had ik dus het hele weekeind ('Hee, er is iets') en vanochtend zag ik dan ineens dat het een kindje is. Whaaa, nu realiseer ik me ineens dat ik dan toch wel echt zwanger ben, als er een kindje in mijn buik zit! Wel heel leuk maar ook een wel heel raar idee, dat is toch iets wat anderen weleens hebben, dat ze zwanger zijn? (Goh, het begint bij mij ook meer gevoelsmatig door te dringen nu geloof ik). Dus ik kom er mooi even tegen jullie over roepen: whaaaaa, ik ben echt zwanger!!!



Nou, dank voor het luisten en nu ego-modus uit.

@ luieremmer: aha, weer een nieuw woord geleerd. Volgens mij hebben we helemaal geen plek voor zo'n ding. Maar misschien is boven toch wel handig, container moet je eerst naar beneden en dan naar buiten.



VenO, ik zou absoluut voor het huisje met tuin gaan. Dan maar wat kleiner. In een park gaan zitten kan natuurlijk ook, maar ik zou dat toch een stuk minder snel doen als dat ik nu in de tuin ga zitten.



@ jas: ik heb toevallig een A-line jas (van H&M), zoiets als deze (maar met de sluiting van de onderste op deze foto) dus daar kan ik wel even mee denk ik



Kena, jammer dat de plasmadonatie niet mag. Dat is zo nodig!



Theepoes: jeetje, bloed je nog steeds? Dan is het vast een vroege MK geweest. Hopelijk kan de HA je geruststellen en stopt het weer snel. Ik heb ook gelezen dat je na een (maakt niet uit hoe korte) zwangerschap vruchtbaarder bent, dus ik hoop heel erg dat je dat profijt de komende periode zal hebben!
Aaanne, wat fijn dat je een goede echo hebt gehad en het kindje hebt zien bewegen. Dan is het opeens veel echter en dringt het echt door!!

Nou nogmaals gefeliciteerd dan met je zwangerschap



Theepoes, jeetje idd vreemd dat je nog steeds bloed. Ik ben benieuwd wat de huisarts gaat zeggen. Ik denk eerlijk gezegd ook aan een vroege miskraam.



Btw ben nu bij een sushi zaak en heb zeewier op
Alle reacties Link kopieren
Theepoes wat balen dat het bloedverlies nog steeds niet gestopt is. Ik denk eerlijk gezegd niet dat de huisarts veel zal doen, zou zelf denk ik geen tampon in doen...

Misschien verwijzing voor de gyn. voor een echo?



Nimnim[/b het is vooral bedoeld om je lichaam rust te geven.

Ook na een bevalling mag je een half jaar niet geven. Dat begrijp ik volledig hoor, vind het alleen jammer dat er na een miskraam ook zo lang voor staat...



Aaanne wat een goed nieuws zeg!!! Leuk zeg dat je nu zo heerlijk enthousiast bent! Je eigen kindje zien is ineens zo bijzonder! Heerlijk van genieten!!!



Ik ga zo een nieuw topic openen!!! Zie jullie daar!
Alle reacties Link kopieren
@Aaaaaanne, wat heerlijk dat je kleintje lekker actief was meteen kloppend hartje! Je zit volgens mij nog helemaal na te genieten en terecht



@theepoes, misschien toch overstappen op maansverandering voor dit moment? Wel vervelend dat je nog zo bloedt



@veno, mij moet je zo'n vraag niet stellen, ik val voor huisjes met tuin . Maar gewoon ook afwegen wat voor jullie belangrijk is: in welke buurt wil je wel en waar niet wonen? Is er door een van jullie behoefte aan een hobby kamer oid voor dit moment? Of een logeerkamer als je regelmatig bezoek verwacht? Of is slaapkamer en woonkamer voldoende voor julliezelf? Plannen om nog een kindje in jullie huis te laten verblijven regelmatig of op korte termijn na de bevalling voor nog een kindje willen gaan?



Stel vooraf een paar punten op die belangrijk voor jullie zijn zowel als een plus als een min. Beoordeel de woningen ook op die punten, dan kun je later met elkaar vergelijken.



Gaan jullie voor koop of voor huur?
Alle reacties Link kopieren
Maandverband dus..... Grrr, nog maar eens zien uit te vinden hoe ik die woordenvermorzelaar kan uitzetten....
Alle reacties Link kopieren
Nog even en het nieuwe topic gaat er zijn.... Ik ben benieuwd!
Spannend!!
Goh, ben ik er ook eens bij als er een nieuw topic wordt geopend. Ik ben echt altijd een van de laatsten die het ontdekt



Ja, *stuiterstuiter* echo is leuk

Krijg ik hier nog een hartje in de tabel, Kena, alsjeblieieieieieft????
Alle reacties Link kopieren
Klik hier voor het 3e topic!



Aaanne, er staat al een hartje in de nieuwe tabel! Maar zal er hier ook een zetten!!!
quote:Kena schreef op 16 juli 2012 @ 20:54:

Aaanne, er staat al een hartje in de nieuwe tabel! Maar zal er hier ook een zetten!!!
Alle reacties Link kopieren
Haha VenO! Zeewier? Was daar laatst geen 'discussie' over? Was het lekker?



Haha Babsje: ik stap inderdaad maar over op 'maansverandering' of bedoelde je maandverband? Die gebruik ik nooit. Hooguit een inlegkruisje. Maar dan doe ik dat 5 minuten voor de tijd wel even. Tis.nu toch minder geworden dus dan kan het best!



Kena, zou hij een doorverwijzing geven voor de gynaecoloog? En waarom dan? Er zal niet echt iets te zien zijn toch? Of om te kijken hoe het eruit ziet ofzo... Ik weet het eigenlijk niet zo goed...



Leeeeuk nieuw topic! Waatschijnlijk ben ik dus al te laat mrt deze reactie!! Knip en plak em dan wel!



Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven