locatie roadtrip

12-07-2012 22:43 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vriend en ik willen volgend jaar een roadtrip maken van ongeveer 3 weken. We zijn al vaak samen op vakantie geweest, maar nooit buiten Europa. En voordat we aan kinderen beginnen hebben we allebei de wens om een roadtrip te maken buiten Europa. We dachten altijd aan Amerika, maar nu leek Australie (is mijn moeder ook geboren, vind ik ook wel bijzonder) ons eigenlijk ook wel wat... Onze wensen zijn:

-minstens 1 mooie grote stad

-mooi weer

-gedeelte langs de kust

-mooie natuur



We zijn er nog niet helemaal over uit of we een camper willen huren of met auto van motel/hotel naar motel/hotel gaan. Hebben jullie misschien tips over wat een mooie route is in Amerika? Of kunnen we beter naar Australie gaan? En welke tijd van het jaar is dan het best? Op wat voor kosten kunnen wij ongeveer rekenen?
In Australie had ik trips van Adventure Tours. Van Cairns naar Cape Tribulation en van Ayers to Alice. Vanuit Cairns kun je met de trein naar *pfff naam kwijt* en vanuit Sydney met de trein naar Blue Mountains. Ook had ik zelf 'n 5-daagse jackeroo/jilleroo course geboekt in Bingara (vanuit Sydney 'n uurtje of 6 met de trein)



Vorig jaar in Canada heb ik 'n grilltoaster gekocht waarmee ik panini's maakte als ontbijt. Ook heb ik één keer op m'n kamer gekookt, toen had ik eieren en gamba's gekocht, dus ontbijt en avondeten. De burgers in de USA vervelen nooit! Gewoon goed gegrilld rundvlees ipv die kleffe Mc troep. Ook onionrings vond ik heerlijk. In Vancouver en Vancouver Island heb ik veel vis gegeten, maar landinwaarts toch voornamelijk burgers of een of andere kleine snack. Had ook altijd pepperjackkaas in de auto en chips.



Je ANWB-pasje staat idd garant voor 10% AAA korting.
Alle reacties Link kopieren
Tnx voor de tips . Het gaat hoogstwaarschijnlijk het zuidwesten worden :D! Gisteravond heerlijk weggedroomd met google maps en reiservaringen. We zouden het liefst volgende week al vertrekken ;). Maar de voorpret is ook heerlijk! Is het nog handig om op een aantal plekken vooraf iets te boeken of is het goed te doen om iets te vinden ter plekke? En wat zijn de kosten voor een motel of simpel hotel per nacht?
Alle reacties Link kopieren
Zuid westen is een geweldige reis, absolute aanrader hoor. Verder geen tips over het boeken. Ik vond san fransisco een erg leuk. (Wharf 39) Yosemite is erg autovriendelijk maar ga absoluut een trail maken (meeste mensen stoppen enkel op de fotoplaatsen en gaan niet verder) bovenaan bij de tunnel is een mooi uitkijkpunt.

Seqoia kun je in een halve dag doen mocht je tijdgebrek hebben. Wij hadden het geluk dat we zelfs moederbeer en 2 jongen zagen. Lv is idd mooi om eens meegemaakt te hebben. Een show kun je prima daar boeken.



Zion is mooi (zeker in het najaar) maar ik vond bryce nog vele malen mooier. Schitterend, vooral smorgens en savonds. Monument valley vond ik wel leuk maar niet het hoogtepunt (zonder suv moet je met een indiaan mee, leuk maar duur) grand canyon is ook schitterend maar wel masaal. Ook daar heb je een enorm mooi trail (naam vergeten)



La is niet bijster leuk, allemaal leuk om eens gezien te hebben maar san fransico is veel gezelliger.



Wij hadden een ouderwetse musclecar (geen suv) was prima. Hotels hadden we via de reisorganisatie. 2a3 sterren is echt meer dan genoeg in america. Parkeren voor de deur en 2 kingsize bedden in een enorme kamer is eerder regel dan uitzondering.



Veel plezier
Ik heb op voorhand de route uitgestippeld en motels/lodges geboekt. De meesten zijn tot 48 van te voren nog gratis te anuleren mocht je onderweg je plan wijzigen.

Goedkoopste verblijf was 49 dollar (maar daar kwam nog wel iets van 15 dollar bij verplichte amenities. Duurste was 150 dollar, maar dat was 'n toplocatie die je écht moet doen: the View hotel in Monument Valley waar je vanaf je balkon uitzicht hebt over dat onwijs gave landschap.

In SF zaten we voor 125 per kamer inclusief gratis parking, Death Valley was ook iets van 120. Verder gemiddeld rond de 80-90 dollar. Er komt nog tax bij, maar er gaat nog AAA korting af, dus dan blijft het ongeveer gelijk. Internet is overal gratis behalve in Vegas.
Alle reacties Link kopieren
Als je naar Yellowstone gaat ga dan ook naar Grand Tetons iets ten zuiden van Yellowstone. Het ligt was lager en daardoor een compleet ander landschap en ook erg mooi.



Verder sluit ik mij volledig aan bij Elninjo.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden in Vegas wel gratis internet en hoefden de resort fee ook niet te betalen.zat volgens hotel bij de reis in.
Alle reacties Link kopieren
Elninjoo, was je in de Rocking Z Ranch...? Waar heb je gelogeerd? Ben een Amerika-nut, en wil in t najaar weer gaan, en wil heel graag op een ranch verblijven.....heb je tips?



Ranches in Arizona, Wyoming [Jackson Hole?} ....



Dankjewel alvast!
Come fly with me on a jetplane
Jaaaaaaaaaaa!!!! Rocking Z rocks!!!

Geweldig gaaf, heerlijk westerngevoel, een salloon met biertap waar je zelf je eigen bier mag tappen (all in) je kunt er schietles krijgen van dochter Maria (gaaaaaaf!!!) en natuurlijk dagelijks paardrijden. Niet sukkelig achter elkaar aanhobbelen, maar je mag gewoon racen als je wil, je eigen plan trekken. Je doet 'n cattledrive, gaat naar 'n echte rodeo in Boulder (ook zoooooo gaaf!!) Sweet memories
Rocking Z ligt bij Wolf Creek, vlak bij Helena. Vanaf Rocking Z is het nog maar 'n kleine 4 uur rijden naar West Yellowstone. Is dus super te combineren met 'n trip naar die NP's.
Alle reacties Link kopieren
Helena ken ik! K was daar toen t -20 was.....maar moooooi!

Ben gek van Montana en Wyoming!

Thx ik ga de sites bekijken!



Ook Boulder, Co......love it...!
Come fly with me on a jetplane
Boulder MT was 't hoor



Echt heerlijke staten idd, die ruimte, die rust, ik voel me daar echt innerlijk tot rust komen. En zoveel leuke gezellige mensen ontmoet. Was maar 4 dagen op de ranch en heb meerdere mensen zien komen en gaan en heb nog leuk contact met meerdere en ook al logeeradressen in Florida, Tennessee en Wisconsin als ik nog 'ns ga roadtrippen.
Alle reacties Link kopieren
Boulder MT ben ik nie geweest Leuk dat jij ook zo enthousiast ben t over de States! Is lang niet iedereen, hum...
Come fly with me on a jetplane
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook naar een reis aan het kijken door zuidwest Amerika. Nu valt het me op dat het gewoon goedkoper is om een pakketreis te boeken waarbij alle hotels al geboekt zijn, dan alles los. Ik dacht altijd dat alles los goedkoper was..
Ik wil zelf uitzoeken welke accommodatie ik zit in Amerika, welke plaatsen ik aan doe en voor hoelang. Dan maar liever duurder. Vond de hotels overigens niet echt buitensporig duur.
Alle reacties Link kopieren
Dat is ook wat ik jammer vind. Als het ergens leuk is of juist niet, wil ik verder kunnen of langer blijven. Als alles al vast ligt, gaat dat niet. Maar als ik 50 euro reken voor 20 nachten zit ik al op 1000 euro. Een auto plus ticket kost 1300 euro. Een pakket reis kost net geen 2000 euro. Voor dat geld verblijf je ook nog in 3 sterren accomodaties. Voor die 50 euro per nacht zit je in motels.
Tja, ik vind dat dus niet duur. Heb echt wel meer uitgegeven dan wat jij nu berekent. Ik had luxe hotels, motels en lodges. Uitgekozen primair op locatie, daarna pas op prijs. Vrijwel alles is 48 uur van te voren gratis te annuleren mocht je je route willen veranderen. Ik wilde dat pertinent niet, want ik wilde alle plaatsen bezoeken die ik had uitgekozen en anders kreeg ik het niet in mijn 4,5 week.
Wij hebben een roadtrip door New England gemaakt met als grote stad Boston. Dan heb je het over Massachusetts, Maine, New Hampshire, Vermont, Connecticut en Rhode Island. Was een leuk rondje. Qua motels zit je inderdaad wel op zo'n 50-80 dollar per nacht, maar je gaat toch ook niet elk jaar zo'n trip maken en roadtrips zijn nu eenmaal niet de goedkoopste vakanties.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net terug van 3 weken noordwest USA. Denver-Custer-Cody-Yellowstone-Grand Teton (Jackson) -Moab-Denver prima te doen in 3 weken.

Aan iemand die voor het eerst naar de USA gaat, zou ik idd zuid-west USA aanraden. Wij deden: SF-Yosemite NP-Death Valley-Las Vegas- Zion NP- Bryce NP- Grand Canyon- LA- San Diego.

Ik neem echter altijd 3,5 week vrij want heb erg last van de jetlag en die paar dagen extra verlof echt nodig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven