Geld & Recht alle pijlers

Hoe vaak per dag wordt er geld gestort (ING)?

20-07-2012 12:49 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Dames,



Ik heb gehoord dat banken een aantal keren per dag storten, eerst 's nachts en daarna nog een paar keer op vaste tijden overdag. Weten jullie of dit zo is? Ik kan het nergens vinden (of google niet goed genoeg ).



De reden is dat werkgever zegt het loon woensdag al gestort te hebben (via een vast systeem, is een detacheringsbureau, dus staan tig mensen in diezelfde 'lijst' natuurlijk). Toen ik zojuist keek om 12.00 uur had ik nog niets binnen. En om bepaalde redenen geloof ik niet 100% dat hij het daadwerkelijk voor woensdag in het systeem heeft gezet.



Ik hoop dat iemand het antwoord weet. Alvast bedankt.
Alle reacties Link kopieren
-
Alle reacties Link kopieren
Ik weet 't niet precies, maar ik ken wel je probleem! Hier stond het er wonder boven wonder al om 10 uur op. Vaak storten ze niet en moeten we het nog gaan ophalen!



Maar als er woensdag is overgemaakt, zou het er volgens kij gister al opk gestaan moeten hebben hoor!
Alle reacties Link kopieren
Hier trouwens ook uitzendbureau! Zou het aan de branche liggen ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Gaat de hele dag door.

De rollen betalingen draaien en op volgorde van binnenkomst worden de opdrachten verwerkt.
Alle reacties Link kopieren
Mijn uren worden overigens op maandag goedgekeurd (ook uitzendb.) en iedere dinsdagmiddag staat het geld er op.

Soms rond de middag maar soms ook pas eind van de middag.
Als mijn werkgever vroeger het salaris overmaakte stond het er altijd, ook ING/Postbank, na een uur of 5 's morgens op (de dag dat ik het binnen moest hebben), soms een of enkele dagen later als er zon- en/of feest-dagen tussen zaten.

Tegenwoordig komt het vaak pas aan het begin van de middag binnen (nog steeds ING), dus het kan heel goed dat het er om 4 of 5 uur wel op staat. Mocht het er om 6 uur nog niet op staan, dan vermoed ik dat het vandaag niet meer zal komen. Het kan wellicht ook nog afhangen van welke bank het detacheringsburo zelf gebruikt.

Alle reacties Link kopieren
ik weet niet precies hoe dat zit met het systeem van uitzenbureaus. maar als er geld van de ene naar de andere bank overgemaakt wordt kan er wel eens een dagje tussen zitten. ik heb zelf bijvoorbeeld een rek bij de R en bij de abn en als ik dinsd overboek is het er dan vaak donderdag.



maar als je twijfelt kan je toch even bellen dat je het heel vervelend vind maar helaas helaas zijn de centjes nog niet binnen. laat hem maar een bewijsje geven dat hij het overgemaakt. heeft.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie snelle reacties. En ik heb al een dag gewacht, juist omdat het van hun ABN Amro naar mijn ING moest. En dan kan er een dag extra overheen gaan. Maar dan zou het toch meteen vanmorgen vroeg op mijn rekening moeten staan (dus met de verwerking van afgelopen nacht mee zijn moeten gekomen).



Heb 1 collega heir die bij hetzelfde uzb zit, maar zij kan hier op het werk niet kijken op haar rabo rek omdat ze geen leesapparaatje bij zich heeft.



Maar geen vaste tijden dus, de hele dag door, das wel jammer. Had ergens gehoopt dat ik nu al telefoontje kon plegen naar uzb om mijn frustraties te uitten . Maar dat durf ik nu niet met zekerheid te doen.
Alle reacties Link kopieren
@Mammie, ik ben er wel bang voor dat het daar aan ligt. In mijn baantje via directe werkgever hiervoor nooit last van gehad. Daar was het zelfs zo; we kregen loon altijd op de 25e, mocht dat op zaterdag of zondag vallen dan maakten ze het voor de zekerheid al op donderdag over zodat iedereen het had voor het weekend.
Alle reacties Link kopieren
Van de website van ING geplukt:



Bijschrijving op uw Betaalrekening afkomstig van een andere bank



Soort betaling: Binnenland

Uiterste tijdstip betaling binnen bij ING: 16:30

Geld uiterlijk geboekt op uw rekening: dezelfde dag



Gewoon gaan zeuren dus..had er woensdag dan al moeten zijn
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Alle reacties Link kopieren
quote:mammie_rf schreef op 20 juli 2012 @ 12:52:

Hier trouwens ook uitzendbureau! Zou het aan de branche liggen ofzo?



Ik ben ruim 2 jaar via Randstad gedetacheerd geweest en nu alweer een jaar via tempo Team "gewoon" uitzendkracht.

Bij beide nog nooit één dag te laat mijn salaris gehad hoor.

Altijd maandag uren controleren en op dinsdag geld op de rekening...
Alle reacties Link kopieren
@Schorpioentje, dank je wel. Ja, dus zelfs als werkgever het woensdag pas na 16.30 heeft gestort dan zou het bedrag bij donderdag komen te staan en er dus ook nog donderdag bij mij moeten terecht komen. Als ik dan extra dagje speling inreken het is immers van ABN naar ING (het kan zijn dat abn het nog even vast heeft gehouden) maar zelfs dan had het vanmorgen om 6 uur op mijn rekening moeten staan.



Maar goed, als het storten de hele dag doorgaat dan kan het nog om 15.00 uur binnenkomen bijvoorbeeld en dan sta ik mooi voor lul met mijn telefoontje. Om 11 uur vanmorgen heb ik namelijk ook al niet zo'n vrolijk gesprek met ze gehad hierover, maar toen was dus het antwoord dat het voor woensdag in het systeem stond. Oh, en natuurlijk was 'de finance manager' (zoals hij het zei) niet aanwezig vandaag...grr
Alle reacties Link kopieren
@boterblommetje, dan heb jij altijd mazzel gehad! Ik zit bij een kleiner, regionaal uzb. Maar zelfs de 'grote' uzb zoals randstad en tempo, die veel meer klanten hebben, kunnen het dus wel op tijd regelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:dutchie2012 schreef op 20 juli 2012 @ 13:22:

@boterblommetje, dan heb jij altijd mazzel gehad! Ik zit bij een kleiner, regionaal uzb. Maar zelfs de 'grote' uzb zoals randstad en tempo, die veel meer klanten hebben, kunnen het dus wel op tijd regelen.



Yep



Zoals ik je verhaal lees zou ik ook meer aan je UZB twijfelen dan aan de bank.

Maar meer dan afwachten kun je niet denk ik.

Zelfs als je gelijk hebt en het is te laat overgemaakt kun je er nu toch niks aan veranderen.

Lullig zo.
Alle reacties Link kopieren
quote:dutchie2012 schreef op 20 juli 2012 @ 13:15:

@Mammie, ik ben er wel bang voor dat het daar aan ligt. In mijn baantje via directe werkgever hiervoor nooit last van gehad. Daar was het zelfs zo; we kregen loon altijd op de 25e, mocht dat op zaterdag of zondag vallen dan maakten ze het voor de zekerheid al op donderdag over zodat iedereen het had voor het weekend.



Jep dat was bij mijn vaste baantje ook. Maar je kan gewoon bellen met de vraag: goh, is het nog gelukt woensdag met overmaken? Doe ik ook altijd. Maar ik heb ook al regelmatig mijn grustraties geuit hoor. Dan stond het er ineens binnen een uur op.



Ik zou gewoon even bellen en vragen. Jij hebt gewoon recht op je geld, je hebt ervoor gewerkt!



Dit is voor ons de eerste leer dat er sinds mei (!) normaal en op tijd is uitbetaald.



Succes ermee!
Alle reacties Link kopieren
Uit ervaring ( uit n slechte periode uit mn leven) weet ik dat de ing tussen 00.00 en 01.00 stort. S t er niet dan staat t er vaak tussen 3.00 en 4.00. Daarna tussen 6.00 en half acht. Daarna pas tussen 14.00 en 14.30. Had ik t dan nog niet dan kwam het die dag ook niet meer. 99 vd 100 x had ik mn geld of t nou kinderbijslag, belastingtoeslagen, uitkering of salaris was rond 3 uur s nachts vd betaaldag. Dus dik op tijd in tegenstelling tot de andere banken. Ing s verreweg de meest relaxte bank
LéLinny schreef:
01-10-2017 21:44
Uit ervaring ( uit n slechte periode uit mn leven) weet ik dat de ing tussen 00.00 en 01.00 stort. S t er niet dan staat t er vaak tussen 3.00 en 4.00. Daarna tussen 6.00 en half acht. Daarna pas tussen 14.00 en 14.30. Had ik t dan nog niet dan kwam het die dag ook niet meer. 99 vd 100 x had ik mn geld of t nou kinderbijslag, belastingtoeslagen, uitkering of salaris was rond 3 uur s nachts vd betaaldag. Dus dik op tijd in tegenstelling tot de andere banken. Ing s verreweg de meest relaxte bank
Ik denk dat het na 5 jaar wel binnen is hoor... :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Courage-- schreef:
01-10-2017 21:53
Ik denk dat het na 5 jaar wel binnen is hoor... :facepalm:

:rofl:
LéLinny schreef:
01-10-2017 21:44
Uit ervaring ( uit n slechte periode uit mn leven) weet ik dat de ing tussen 00.00 en 01.00 stort. S t er niet dan staat t er vaak tussen 3.00 en 4.00. Daarna tussen 6.00 en half acht. Daarna pas tussen 14.00 en 14.30. Had ik t dan nog niet dan kwam het die dag ook niet meer. 99 vd 100 x had ik mn geld of t nou kinderbijslag, belastingtoeslagen, uitkering of salaris was rond 3 uur s nachts vd betaaldag. Dus dik op tijd in tegenstelling tot de andere banken. Ing s verreweg de meest relaxte bank
Tegenwoordig heeft de ING om 08.00 uur en 10.00 uur ook boekingsrondes. TO mocht je besluiten je bank te bellen, die kan hier niks mee. Het is niet mogelijk om te zien of het geld onderweg is oid. Zij zijn afhankelijk van de betalende partij of die het heeft overgemaakt. Mocht het geld niet binnen komen en het UZB het écht hebben overgemaakt, moeten zij hun eigen bank contacteren.
Kak, reageer ik ook in een oud topic. :')

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven