Voor iedereen die wel een glimlach kan gebruiken

17-07-2012 15:26 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op het forum lees ik veel verhalen van mensen die zich niet goed voelen, down zijn, zich waardeloos voelen of niet gelukkig zijn in hun leven. Helaas is er voor veel problemen heen (directe) oplossing en ik denk ook zeker niet dat ik die heb; ik wil niemands problemen bagatelliseren. Maar voor wie nét even dat zetje nodig heeft om de dag door te komen, wat tips:



-Geef jezelf een cadeautje: Koop eens een grote doos bonsons voor jezelf. En nee, niet ‘gewoon gemengd’, maar zoek stuk voor stuk alleen diegene uit die je écht lekker vindt en geniet van elke hap!



-Doe iets liefs voor een ander: Koop een bos bloemen voor je moeder, stuur zomaar een kaartje naar je beste vriendin of maak iets lekkers voor je buren.



-Ontsnap even uit de zware dagen: Download Huur een leuke film, waar je je vriend destijds niet naartoe kreeg meegesleept. Of misschien heb je nog een Sex and the city box liggen of een film waar je nooit aan toe bent gekomen. Natuurlijk wel een met een happy end  Luister vervolgens nog een paar keer naar die leuke soundtrack!



-Doe iets geks: Verf je haar eens in een andere kleur. Niet voor 60 euro bij de kapper, maar gewoon lekker zelf. Echt, het lukt je wel. Of bak een enorme taart, om vervolgens helemaal zelf op te eten te delen met iedereen die dat wil. Maak jezelf mooi op, gewoon zomaar. Je hebt vast nog wel wat onaangebroken oogschaduw liggen of in een opwelling gekochte felle lippenstift!



Hoewel dit natuurlijk geen echte oplossingen zijn, hoop ik dat het misschien net een glimlach op iemands gezicht kan toveren. Oja: lachen is gezond! 



Suggesties??
Alle reacties Link kopieren
ravot met honden

fluit naar vogels

omhels een boom

blaas bellen

ga onder de douche en zing

neem een maskertje

maak een warme kruik

drink mogu mogu lychee sap
Alle reacties Link kopieren
loop met een free hugs bord door de stad. mijn dag kon niet meer stuk haha!
Alle reacties Link kopieren
Hier ben ik jongens.
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die een knuffel kan gebruiken:
.
Alle reacties Link kopieren
Free hugs, haha! Daar móet je inderdaad toch wel blij van worden Wat leuk!
Alle reacties Link kopieren
Ik doneer wel een: en een
Alle reacties Link kopieren
date een nerd.
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Oh en de belangrijkste bijna nog vergeten!



Schoenen kopen! :D (sowieso lekker kleding kopen, zeker als het in de uitverkoop is, want dat doet niet zo'n pijn aan de portomonnee)



Alle reacties Link kopieren
quote:satansadvocaat schreef op 18 juli 2012 @ 13:04:

date een nerd.







Wat betreft te OP, iets te veel eten....van emotie-eten wordt een mens ook niet gezelliger.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik wel eens deed: tijdschriften (nog mooie natuurlijk) bij onbekenden door de bus doen of een boek met een boodschap erin in de trein laten.



Gedichtjes plastificeren en verspreiden. Tien euro in een envelop met 'voor de gelukkige vinder' erop.
Alle reacties Link kopieren
Ga op avontuur met de leukste persoon die je kent.
Alle reacties Link kopieren
Wat geweldig Mirremara!
love is enough...
Alle reacties Link kopieren
Ik kan wel een flinke beurt gebruiken...
Knuffel een huisdier. Of beter, adopteer een huisdier en knuffel hem dan
Alle reacties Link kopieren
quote:fru1t3lla schreef op 21 juli 2012 @ 16:03:

Knuffel een huisdier. Of beter, adopteer een huisdier en knuffel hem dan Een eenkhoorn.
Ja, helemaal mee eens. Je moet het zelf doen! Hoe? Voor iedereen is dat anders. (een huisdier gaat niet, ik leen er af en toe wel een van de buren)



Blijf niet op de bank hangen als er niemand met je mee wil. Maar ga lekker zelf op pad. Doe ik regelmatig, ben net nog lekker gaan zwemmen, het water was heerlijk.



En morgen ga ik een strandwandeling maken. Alleen? Nou, dat zie ik dan wel weer. Geniet van de badgasten met kinderen op het strand. Het koele water van de zee over mijn voeten. En wie weet als het erg warm is dan duik ik wel in de zee!



Ik ben alleen, maar ik vermaak me wel hoor.



Tuurlijk, het zou leuk zijn om mijn leventje met iemand te delen. Een goede vriendin erbij of iemand om een relatie mee te hebben. Maar zolang dat niet zo is vermaak ik mezelf prima.
anoniem_106501 wijzigde dit bericht op 21-07-2012 16:20
Reden: aangepast.
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja, de antwoorden over huisdieren kan ik me ook helemaal in vinden! Ook in veel onderzoeken is te lezen dat mensen met huisdieren over het algemeen minder stress hebben, ook voor veel kinderen is het een vorm van troost natuurlijk



Dus ook een voor jullie hond, kat, konijn, vogel, cavia of hamster! Of eekhoorn.
Alle reacties Link kopieren
Oeps!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven