Kleding verkleurd in kast

23-07-2012 14:09 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een kledingkast met glas. Deze kast staat in een kamer op het zuiden, en helaas zijn er heel veel kledingstukken verkleurd door de zon. Er zitten lichte strepen in op plekken waar de kleding is dubbel gevouwen en bij een jasje van mij is de hele mouw lichter geworden. De kast kan niet naar een andere kamer wegens te groot.

Wie heeft er een idee wat te doen? We dachten zelf aan iets aan de binnenkant plakken ofzo, al zal dat er niet fraai uit zien.
En van dat folie wat je op (een deel van) je ramen e.d. kunt plakken tegen inkijk? Met wat oefening is dat redelijk mooi te plakken.

Of neem platen ter grootte van het glaswerk en bekleed deze met behang of stof, en zet ze aan de binnenkant vast.
Toch folie erop plakken. Voor het mooie zou je dat dus aan de buitenkant kunnen doen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:valerie__ schreef op 23 juli 2012 @ 14:17:

En van dat folie wat je op (een deel van) je ramen e.d. kunt plakken tegen inkijk? Met wat oefening is dat redelijk mooi te plakken.

Of neem platen ter grootte van het glaswerk en bekleed deze met behang of stof, en zet ze aan de binnenkant vast.Dat anti-inkijk-folie is lichtdoorlatend. Zou toch kiezen voor folie die dat niet doet.
Inderdaad, de binnenkant van de glazen kastdeuren bedekken met iets wat geen licht doorlaat. Kan folie zijn, kan verf zijn, kan een poster zijn, kan behang zijn, of gewoon een lap stof. Mijn moeder had oude lakens hangen aan de binnenkant van een glazen kastdeur, tegen de lichtinval.
Anti-inkijkfolie gaat niet helpen nee. Dat laat nog net zo hard licht door.
Dank voor jullie reacties. Verf had mijn vriend het idd ook af over. Zal ook eens kijken naar folie die geen licht doorlaat, want gewone folie zal nog wel niet genoeg zijn.
Inderdaad afplakken met niet doorlatende folie. Dit is echt zonde van je kleding!
Er bestaat UV werend folie.

http://ifoha.com/nl/zonwe ... es-tegen-verkleuring.html
Het is echt klote inderdaad. Nooit aan gedacht eigenlijk dat dit kon gebeuren. Hebben ook nooit zo'n kast gehad, altijd kasten zonder glas. Het is vooral de kleding van mijn vriend omdat dat het dichst bij het raam hangt. Van mij gelukkig nog maar 1 jasje gesneuveld.
quote:Maja82 schreef op 23 juli 2012 @ 14:26:

Er bestaat UV werend folie. Dat zit in winkels wel op de ramen maar ik weet niet waar je dat als particulier kan krijgen.Thanks, ik zal daar ook eens achteraan gaan. Ik heb een bedrijf, dus wie weet kan ik er dan toch wel aan komen.
ik heb mn post gewijzigd. Had ff gegoogled.
quote:Maja82 schreef op 23 juli 2012 @ 14:26:

Er bestaat UV werend folie. Dat zit in winkels wel op de ramen maar ik weet niet waar je dat als particulier kan krijgen.

Dat laat nog steeds (zon)licht door, ik zou het er niet op wagen.

TO je kunt ook behang op het glas plakken, alleen wel de juiste lijm gebruiken. Behang kun je ook mooi strak afsnijden langs de randen.
Kan je geen andere deuren bestellen? Dat lijkt mij het mooist. Waarom kies je eigenlijk voor glazen deuren bij een linnenkast? Dan zie je toch al je troep zo liggen?
Ik lees even mee. Ik heb een open kledingkast a la inloopkast/kamer idee. Het komt straks in een kamer te staan met een klein raampje en een deur naar het balkon in de deur zit een groot raam en dat is richting het zuiden. Ik dacht eraan om een rolgordijn ervoor te hangen. ook tegen de inkijk als ik me daar omkleed. Je hebt ook verduisterende rolgordijnen. Zou dat een optie zijn tegen het verkleuren van de kleding?
@Winkelfanaat, het is mat glas, dus je ziet bijna niets. Het is van Ikea. Geen idee of hier andere deuren bij zitten.

@Tickel, zou het echt nog licht doorlaten?
quote:aardbeientaartje87 schreef op 23 juli 2012 @ 14:40:

Ik lees even mee. Ik heb een open kledingkast a la inloopkast/kamer idee. Het komt straks in een kamer te staan met een klein raampje en een deur naar het balkon in de deur zit een groot raam en dat is richting het zuiden. Ik dacht eraan om een rolgordijn ervoor te hangen. ook tegen de inkijk als ik me daar omkleed. Je hebt ook verduisterende rolgordijnen. Zou dat een optie zijn tegen het verkleuren van de kleding?Het zou een optie kunnen zijn, alleen er hangen nu heel dure rolgordijnen die er net een paar jaar in hangen .
quote:Sunny1 schreef op 23 juli 2012 @ 14:41:

@Winkelfanaat, het is mat glas, dus je ziet bijna niets. Het is van Ikea. Geen idee of hier andere deuren bij zitten.

@Tickel, zou het echt nog licht doorlaten?Welk type kast is het? Volgens mij zijn er verschillende meubelseries waarmee je kunt combineren met verschillende deuren.
In een donker plasticje verpakken.
it's a big club and you ain't in it
Ik dacht de Pax (is al een paar jaar oud), maar die van ons heeft een beetje blauwachtig glas.
Voeger maakten ze gordijntjes in dat soort kasten.
Geen PVC zak maar polyethyleen.
it's a big club and you ain't in it
Bestaat je kastdeur uit panelen met "glas"? Dan kun je de deur uit elkaar halen en de panelen vervangen door wat je maar wil.
Ja, bestaat idd uit panelen.

@riony, de kleding verpakken bedoel je?
quote:Sunny1 schreef op 23 juli 2012 @ 14:47:

Ik dacht de Pax (is al een paar jaar oud), maar die van ons heeft een beetje blauwachtig glas.Pax deur

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven