Gezondheid alle pijlers

welke visoliecapsules voor kinderen

25-07-2012 14:54 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn goede visoliecapsules?

Ik zie zoveel verschillende merken, samenstellingen en prijzen....

En er schijnt nogal verschil te zitten in kwaliteit.

Dus wie weet welke ik het beste kan kopen?
Alle reacties Link kopieren
Waarom visoliecapsules? Als je kinderen gezond eten enn dagelijks in de buitenlucht en de zon zijn is dat helemaal niet nodig.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Dat weet je helemaal niet, of gezond eten wel voldoende is. Veel kinderen eten helemaal niet zo veel en al helemaal niet van groente en vis. Hoeveel visolie en welke soort je zou kunnen gebruiken weet echter ook niemand. Ik vind het allemaal behoorlijk vaag. (en dan ben ik nog wel voedingskundige van opleiding)

xYella.
Alle reacties Link kopieren
De reden waarom ik het wil geven doet er toch helemaal niet toe?



Dat was mijn vraag ook niet: ik wil alleen weten of er hier iemand is die weet welke ik het beste kan geven?
Het is in ieder geval bewezen dat visolie niet helpt tegen hart- en vaatziekten!!!! was een maandje geleden nog in het nieuws.



http://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa1203859



nog een interessant stuk over de (on-)zin van omega3 vetzuren:



http://www.gezondheid.be/ ... useaction=art&art_id=3264





O ja en nog iets:

Een evenwichtige voeding met een gevarieerd maar verhoogd verbruik van omega-3-vetzuren zoals linoleenzuur na de leeftijd van 2-3 jaar is wenselijk. Volgens de Voedingsaanbevelingen van 2003 zou de voeding voor kinderen ouder dan 1 jaar volgende hoeveelheden N-“ vetzuren moeten bevatten (in % van de energiebehoefte):

- LNA: 0,45-1,50

- DHA: 0,10-0,40

- EPA: 0,05-0,150

Deze doelstelling moet vooral gerealiseerd worden door kinderen vanaf de prilste leeftijd goede eetgewoonten aan te leren, via het verbruik van zorgvuldig geselecteerde vissoorten en oliën of vetstoffen. (aanbeveling gezondheidsraad België)
anoniem_63bd847a5120d wijzigde dit bericht op 25-07-2012 15:35
Reden: info toegevoegd
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
sowieso is solgar een van de beste supplementen.
Alle reacties Link kopieren
TO, laat je niet gek maken hoor. Ik weet ook dat de werking ervan niet wetenschappelijk bewezen is, maar het is wel frappant dat mijn kinderen op school beter presteren sinds ze visoliecapsules krijgen. Die van mij krijgen altijd Omega 3 en 6 van de Tuinen. Dat zijn gele capsules speciaal voor kinderen.
Alle reacties Link kopieren
quote:evelynsalt schreef op 25 juli 2012 @ 15:33:

TO, laat je niet gek maken hoor. Ik weet ook dat de werking ervan niet wetenschappelijk bewezen is, maar het is wel frappant dat mijn kinderen op school beter presteren sinds ze visoliecapsules krijgen. Die van mij krijgen altijd Omega 3 en 6 van de Tuinen. Dat zijn gele capsules speciaal voor kinderen.



Doe ik ook niet. Het is alleen zo jammer dat sommige mensen niet gewoon antwoord kunnen geven.



Jij in ieder geval bedankt voor je antwoord. Ik ga eens kijken op de site van de Tuinen
Alle reacties Link kopieren
Ok :-)



Die van mijn doen het prima op de visoliecapsules. Ik blijf daar voorlopig ook nog wel even mee bezig omdat ik het iets te toevallig vind dat, op het moment dat zij die capsules krijgen, ze het ineens wel goed op school doen. Blijkbaar doet het dan toch iets met hun concentratievermogen.
Alle reacties Link kopieren
quote:evelynsalt schreef op 25 juli 2012 @ 15:33:

TO, laat je niet gek maken hoor. Ik weet ook dat de werking ervan niet wetenschappelijk bewezen is, maar het is wel frappant dat mijn kinderen op school beter presteren sinds ze visoliecapsules krijgen. Die van mij krijgen altijd Omega 3 en 6 van de Tuinen. Dat zijn gele capsules speciaal voor kinderen.



Om op de vraag van TO te antwoorden: ik zie er altijd veel bij de Tuinen of Kruidvat. Waarschijnlijk zit er allemaal hetzelfde in, dus veel verschil zal het niet maken, maar kijk eens op de ingredientenlijst en ga na wat elk ingrediënt juist is en doet.



Als commentaar op wat hierboven staat. Het is niet dat de werking niet wetenschappelijk bewezen is, het is dat wetenschappelijk bewezen is dat het niet werkt (bv linkje, linkje2). Dat is wel lichtjes iets anders.
Hier in huis worden de visoliecapsules van Hema gebruikt. Zij kwamen goed uit de test van de consumentenbond.



Visolie is een gezonde vet en die heb je nodig voor de verbranding. Of het verder helpt zal mij worst vis wezen
Alle reacties Link kopieren
quote:nephthys schreef op 25 juli 2012 @ 16:00:

[...]





Om op de vraag van TO te antwoorden: ik zie er altijd veel bij de Tuinen of Kruidvat. Waarschijnlijk zit er allemaal hetzelfde in, dus veel verschil zal het niet maken, maar kijk eens op de ingredientenlijst en ga na wat elk ingrediënt juist is en doet.



Als commentaar op wat hierboven staat. Het is niet dat de werking niet wetenschappelijk bewezen is, het is dat wetenschappelijk bewezen is dat het niet werkt (bv linkje, linkje2). Dat is wel lichtjes iets anders.Weet je, dat interesseert me eigenlijk niet zo. Mijn kinderen zijn beter gaan leren en zijn geconcentreerder sinds ze visolie krijgen. Boeiend of dat wellicht een placebo effect is. Het gaat om het resultaat.
Alle reacties Link kopieren
quote:evelynsalt schreef op 25 juli 2012 @ 16:24:

[...]





Weet je, dat interesseert me eigenlijk niet zo. Mijn kinderen zijn beter gaan leren en zijn geconcentreerder sinds ze visolie krijgen. Boeiend of dat wellicht een placebo effect is. Het gaat om het resultaat.Dat is natuurlijk jouw goed recht, daar heb ik ook niks op tegen. Maar als wetenschapper gaan mijn haren altijd recht overeind staan als mensen zeggen "dat iets niet wetenschappelijk bewezen is" als dat niet zo is. Dus, als jij tevreden bent met het placebo resultaat dan is dat inderdaad voldoende, en dat begrijp ik ook volledig, maar doe geen afbreuk aan wetenschappelijk onderzoek.
Alle reacties Link kopieren
quote:nephthys schreef op 25 juli 2012 @ 16:44:

[...]





Dat is natuurlijk jouw goed recht, daar heb ik ook niks op tegen. Maar als wetenschapper gaan mijn haren altijd recht overeind staan als mensen zeggen "dat iets niet wetenschappelijk bewezen is" als dat niet zo is. Dus, als jij tevreden bent met het placebo resultaat dan is dat inderdaad voldoende, en dat begrijp ik ook volledig, maar doe geen afbreuk aan wetenschappelijk onderzoek.Aha......statusgevoelig dus

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven