Mode & Beauty alle pijlers

Alkmaar of Haarlem

11-04-2008 16:00 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een vraagje

Binnenkort ga ik winkelen met een vriendin , we twijfelen tussen Alkmaar of Haarlem.

Graag even advies van jullie

Alvast bedankt
Ik woon zelf omgeving alkmaar dus ga altijd naar alkmaar; omdat ik daar gewoon de weg ken; veel keus is en op mijn duimpje loop. Vind haarlem ook erg gezellig maar daar weet ik de weg niet zo goed en kan ik het niet zo vinden.
Ik woon zelf in Alkmaar en ben erg te spreken over de winkels die daar zijn, maar het zijn vooral de grote winkels (sting, store, steps, v&D, C&A, H&M etc). Wil je wat bijzonders, dan zou ik toch naar Haarlem gaan.
Alkmaar is echt top! ik heb zelfs liever alkmaar dan amsterdam..

je hebt in alkmaar o.a zara, sachsa, invito, H&M,Vero Moda, Mango, Superstar,Didi, C&A, V&D, Hema, de six, bijou birgitte, Etos, Kruidvat, schoene reus, shoe outlet, en nog meer leuke winkels

het zijn twee straatjes: de Laat en de langestraat

je kan ook nog naar het winkelcentrum de mare maar daar heb je bijna niks.. en alles wat je daar hebt.. heb je in de laat en de langestraat ook.
oja en de WE niet te vergeten:P
Ik zou geen moment aarzelen en naar Haarlem gaan om te shoppen. Ik woon nu vlakbij Alkmaar en het is een enig stadje maar als je bijzondere winkels zoekt zou ik toch voor Haarlem gaan. Daar is winkelwise echt meer te beleven.
Ik kom in beide steden regelmatig, en ik vind ze allebei leuk. Haarlem heeft net even wat apartere winkels.

Parkeren is zowel in Haarlem als Alkmaar goed te doen, en niet zo absurd duur als bijvoorbeeld in Amsterdam.
Waar ben je naar opzoek?

Ik woon tussen die 2 steden in en het zijn ook 2 van mijn favoriete steden. Maar bijv. in Alkmaar is de woonboulevard op loopafstand van het centrum en kan je je auto makkelijk parkeren daar.

Haarlem vind ik ook leuk en gezellig. In de zomer zijn de terrassen heel top in alkmaar op het plein. Ja zo kan je doorgaan. Het hangt er vanaf waar je naar zoekt, wat je wilt kopen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alkmaar: veel leuke winkels met dingen voor in huis. Maar wat mij betreft niet voor een hele dag. Dus: kies Haarlem, mooie stad, veel winkels en veel goede/leuke restaurantjes.
Haarlem, zonder meer. Alkmaar is ook hardstikke leuk hoor maar een stukje kleiner! In Haarlem kan je je echt een hele dag vermaken, Alkmaar is meer iets voor een middag of een ochtend + lunch. Als je het echter nog even kunt uitstellen zou ik dat doen, de hele binnenstad ligt open.....
HAARLEM...

Kun je namelijk superlekker ijs eten...ze maken het zelf daar

enne natuurlijk ook leuk shoppen.
Maakt niet zoveel uit.

Alkmaar heeft wat meer commerciele winkels dan Haarlem.

De mode in Haarlem is over het algemeen wat deftiger dan in Alkmaar.
vlindertje1980 schreef op 11 april 2008 @ 16:57:

HAARLEM...

Kun je namelijk superlekker ijs eten...ze maken het zelf daar

Waar maken ze dat dan in Haarlem? overal? :) hmmmm ijs!
bedankt voor jullie snelle reactie allemaal heel positief, blijft moeilijk kiezen

Ga het met m'n vriendin bespreken
Wat we zoeken is kleding , schoenen en kleine hebbedingen

Niet een woongedoe ofzo

We willen met de trein

Stap je dan in het centrum uit of moeten we dan nog met de bus??
Als je naar alkmaar met de trein gaat kun je evt naar het centrum lopen +- 10 min hooguit; plattegrondje is te printen bij station of even vragen bij station dan sturen ze je de goede weg op. Je kan ook op het station kiezen om bus te pakken naar kanaalkade. Weet niet hoe dat in Haarlem zit eigk want ga daar altijd met de auto heen.
Je stapt in Haarlem uit de trein, en loopt dan in 5 a 10 minuten naar het begin van de winkelstraten.

En het ijs kun je kopen bij Garone, aan het einde van de Grote Houtstraat...hmmmm!!!!

Niet te hopen dat het een al mooie dag wordt, want dan staat er een hele lange rij! (maar dan heb je wel tijd om heel vaak te wisselen welke smaak je neemt... :-d )
Evin schreef op 11 april 2008 @ 16:06:

Alkmaar is echt top! ik heb zelfs liever alkmaar dan amsterdam..

het zijn twee straatjes: de Laat en de langestraat

je kan ook nog naar het winkelcentrum de mare maar daar heb je bijna niks.. en alles wat je daar hebt.. heb je in de laat en de langestraat ook.
Twee straatjes? Dan heb je een boel nog niet ontdekt! Tussen de Laat en de Langestraat zijn een boel leuke winkels te vinden in een stuk of 4 straatjes, en de Magadalenastraat heeft ook veel leuks. Vervolgens steek je over naar het Fnidsen, de Hekelstraat etc in de oude stad waar je ontzettend leuke winkeltjes vindt! Overstad heeft een grote Oililyoutlet, maar verder niet veel bijzonders.

Mylene, heeft Alkmaar een woonboulevard?? Waar!

Je kunt je goed een dagje vermaken hoor in Alkmaar, je moet alleen weten waar je moet zijn. Als je idd in de Langestraat of op de Laat blijft hangen, dan mis je all the fun!

Haarlem is ook heel leuk en heeft winkelwise meer keuze. Maar dat ze nu zoveel apartere winkels hebben; neuh. Vinnik niet. Dan heb je in Almaar nog een boel niet ontdekt.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Ik woon al mijn hele leven in/bij Haarlem en moet zeggen dat ik het inmiddels wel heb gezien. Heef mij de negenstraatjes en het waterlooplein in Amsterdam maar. Grin. Maar Haarlem heeft wel veel verschillende winkels.
haarlem! Heeft alles, heeft veel aparte winkeltjes, is groot genoeg, maar niet te groot, dus.... :)
en zelfgemaakt ijs idd... halen bij Garronne!!!

Maar als je de ketens zoek, die vind je in elke stad. Meer apartere dingen zijn echt leuker hoor, tjek daarvoor naast de grote houtstraat ook de kleine, en de bartiljorisstraat en de gierstraat... genoeg dus!

En op loopafstand van het station.
Poezewoes schreef op 11 april 2008 @ 18:05:

[...]

Twee straatjes? Dan heb je een boel nog niet ontdekt! Tussen de Laat en de Langestraat zijn een boel leuke winkels te vinden in een stuk of 4 straatjes, en de Magadalenastraat heeft ook veel leuks. Vervolgens steek je over naar het Fnidsen, de Hekelstraat etc in de oude stad waar je ontzettend leuke winkeltjes vindt! Overstad heeft een grote Oililyoutlet, maar verder niet veel bijzonders.

Ik denk dat ze de 2 grootste winkelstraten bedoelt....

Je kunt je goed een dagje vermaken hoor in Alkmaar, je moet alleen weten waar je moet zijn. Als je idd in de Langestraat of op de Laat blijft hangen, dan mis je all the fun!

Haarlem is ook heel leuk en heeft winkelwise meer keuze. Maar dat ze nu zoveel apartere winkels hebben; neuh. Vinnik niet. Dan heb je in Almaar nog een boel niet ontdekt.
Ikzelf zou ook naar Haarlem gaan,Alkmaar is leuk maar Haarlem nog zoveel leuker......

Achter dat winkelcentrum met de intersport, media markt, AH enzo...

[...]

[/fgcolor]

Ex heeft in Alkmaar gewoont maar ik ken nog geen straatnaam daar behalve.... dus probeer het zo uit te leggen.

Als je waar de markt normaal is richting de kwantum/ het water daar heb je een wandelbrug over het water. Daar achter heb je veel woningzaken, van Til, Bela, Trendhopper enz, ohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh wat ben ik slecht in namen. Daarachter heb je woningzaken, wat zaken zoals Megahuppelepup. Uhm, ja weet alleen dat ik een lamp bij van Til heb gekocht, mijn eetkamerstoelen bij Bela of hoe heet die tent op de hoek rechts van Van Til. In dat grote gebouw zit boven Trendhopper dacht ik nog een grote tuinmeubelzaak, of ernaast. Ja is 3 jaar geleden dus het is een beetje in mijn tenen gezakt. Niet te hopen dat al die zaken nu weg zijn BTW.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ow, die 2 zaken en de Kwantum bedoel je Myleen? :rofl:

Er zitten hier wel een aantal leuke meubelzaken, maar niet echt op een rijtje zeg maar. Van Til zit er zeker nog, de Trendhopper weet ik niet zeker. Er zit ook een leuke lampenzaak, Aladin, en nog een en ander. Een straat verder zitten leuke snuffelzaken. Het zit allemaal wat verspreid.

Volgens mij moeten wij samen Alkmaar ook eens even verkennen MV!
oh that purrrrrrrrrfect feeling

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven