Mode & Beauty
alle pijlers
Alkmaar of Haarlem
vrijdag 11 april 2008 om 16:06
Alkmaar is echt top! ik heb zelfs liever alkmaar dan amsterdam..
je hebt in alkmaar o.a zara, sachsa, invito, H&M,Vero Moda, Mango, Superstar,Didi, C&A, V&D, Hema, de six, bijou birgitte, Etos, Kruidvat, schoene reus, shoe outlet, en nog meer leuke winkels
het zijn twee straatjes: de Laat en de langestraat
je kan ook nog naar het winkelcentrum de mare maar daar heb je bijna niks.. en alles wat je daar hebt.. heb je in de laat en de langestraat ook.
je hebt in alkmaar o.a zara, sachsa, invito, H&M,Vero Moda, Mango, Superstar,Didi, C&A, V&D, Hema, de six, bijou birgitte, Etos, Kruidvat, schoene reus, shoe outlet, en nog meer leuke winkels
het zijn twee straatjes: de Laat en de langestraat
je kan ook nog naar het winkelcentrum de mare maar daar heb je bijna niks.. en alles wat je daar hebt.. heb je in de laat en de langestraat ook.
vrijdag 11 april 2008 om 16:13
Waar ben je naar opzoek?
Ik woon tussen die 2 steden in en het zijn ook 2 van mijn favoriete steden. Maar bijv. in Alkmaar is de woonboulevard op loopafstand van het centrum en kan je je auto makkelijk parkeren daar.
Haarlem vind ik ook leuk en gezellig. In de zomer zijn de terrassen heel top in alkmaar op het plein. Ja zo kan je doorgaan. Het hangt er vanaf waar je naar zoekt, wat je wilt kopen.
Ik woon tussen die 2 steden in en het zijn ook 2 van mijn favoriete steden. Maar bijv. in Alkmaar is de woonboulevard op loopafstand van het centrum en kan je je auto makkelijk parkeren daar.
Haarlem vind ik ook leuk en gezellig. In de zomer zijn de terrassen heel top in alkmaar op het plein. Ja zo kan je doorgaan. Het hangt er vanaf waar je naar zoekt, wat je wilt kopen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
vrijdag 11 april 2008 om 16:26
vrijdag 11 april 2008 om 17:41
Als je naar alkmaar met de trein gaat kun je evt naar het centrum lopen +- 10 min hooguit; plattegrondje is te printen bij station of even vragen bij station dan sturen ze je de goede weg op. Je kan ook op het station kiezen om bus te pakken naar kanaalkade. Weet niet hoe dat in Haarlem zit eigk want ga daar altijd met de auto heen.
vrijdag 11 april 2008 om 18:03
Je stapt in Haarlem uit de trein, en loopt dan in 5 a 10 minuten naar het begin van de winkelstraten.
En het ijs kun je kopen bij Garone, aan het einde van de Grote Houtstraat...hmmmm!!!!
Niet te hopen dat het een al mooie dag wordt, want dan staat er een hele lange rij! (maar dan heb je wel tijd om heel vaak te wisselen welke smaak je neemt... )
En het ijs kun je kopen bij Garone, aan het einde van de Grote Houtstraat...hmmmm!!!!
Niet te hopen dat het een al mooie dag wordt, want dan staat er een hele lange rij! (maar dan heb je wel tijd om heel vaak te wisselen welke smaak je neemt... )
vrijdag 11 april 2008 om 18:05
Twee straatjes? Dan heb je een boel nog niet ontdekt! Tussen de Laat en de Langestraat zijn een boel leuke winkels te vinden in een stuk of 4 straatjes, en de Magadalenastraat heeft ook veel leuks. Vervolgens steek je over naar het Fnidsen, de Hekelstraat etc in de oude stad waar je ontzettend leuke winkeltjes vindt! Overstad heeft een grote Oililyoutlet, maar verder niet veel bijzonders.
Mylene, heeft Alkmaar een woonboulevard?? Waar!
Je kunt je goed een dagje vermaken hoor in Alkmaar, je moet alleen weten waar je moet zijn. Als je idd in de Langestraat of op de Laat blijft hangen, dan mis je all the fun!
Haarlem is ook heel leuk en heeft winkelwise meer keuze. Maar dat ze nu zoveel apartere winkels hebben; neuh. Vinnik niet. Dan heb je in Almaar nog een boel niet ontdekt.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
vrijdag 11 april 2008 om 19:24
vrijdag 11 april 2008 om 19:28
Ex heeft in Alkmaar gewoont maar ik ken nog geen straatnaam daar behalve.... dus probeer het zo uit te leggen.
Als je waar de markt normaal is richting de kwantum/ het water daar heb je een wandelbrug over het water. Daar achter heb je veel woningzaken, van Til, Bela, Trendhopper enz, ohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh wat ben ik slecht in namen. Daarachter heb je woningzaken, wat zaken zoals Megahuppelepup. Uhm, ja weet alleen dat ik een lamp bij van Til heb gekocht, mijn eetkamerstoelen bij Bela of hoe heet die tent op de hoek rechts van Van Til. In dat grote gebouw zit boven Trendhopper dacht ik nog een grote tuinmeubelzaak, of ernaast. Ja is 3 jaar geleden dus het is een beetje in mijn tenen gezakt. Niet te hopen dat al die zaken nu weg zijn BTW.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
vrijdag 11 april 2008 om 19:29
Ow, die 2 zaken en de Kwantum bedoel je Myleen?
Er zitten hier wel een aantal leuke meubelzaken, maar niet echt op een rijtje zeg maar. Van Til zit er zeker nog, de Trendhopper weet ik niet zeker. Er zit ook een leuke lampenzaak, Aladin, en nog een en ander. Een straat verder zitten leuke snuffelzaken. Het zit allemaal wat verspreid.
Volgens mij moeten wij samen Alkmaar ook eens even verkennen MV!
Er zitten hier wel een aantal leuke meubelzaken, maar niet echt op een rijtje zeg maar. Van Til zit er zeker nog, de Trendhopper weet ik niet zeker. Er zit ook een leuke lampenzaak, Aladin, en nog een en ander. Een straat verder zitten leuke snuffelzaken. Het zit allemaal wat verspreid.
Volgens mij moeten wij samen Alkmaar ook eens even verkennen MV!
oh that purrrrrrrrrfect feeling