dierenwinkel:zielig!!!

27-07-2012 22:22 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik was vandaag in twee dierenwinkels. Toen zag ik bij beide ( ook al vaker gezien trouwens) dat ze een soort glazen bakken hebben waar konijnen ( en hamsters ed) in zitten. Echt kleine bakken voor konijnen van normale grootte. Hij kon er net in liggen maar lag met koppie en pootjes tegen de wanden aan. Zo'n beestje zit dag en nacht in zo'n kleine bak, kan geen hupje maken. Wat vind ik dat zielig!! Dat is toch helemaal niet goed en gezond voor zo'n dier en ronduit zielig! Dat dat nog mag bestaan. Een dierenwinkel is er toch voor de gezondheid en welzijn van dieren? Waarom wordt dit dan toegestaan? En vinden dierenwinkeleigenaren ( dierenliefhebbers zou je zeggen) dit ok? ( legbatterijkippen enz is ook zielig maar daar gaat het nu ff niet over).



Wat vinden jullie hiervan? Of stel ik me aan... Kan ook natuurlijk:)
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is er ook veel verschil in dierenwinkels, de ene houd ze in kleine benauwde hokjes, in een andere dierenwinkel zag ik gewoon een ren staan voor de konijnen.



Ik fok zelf kleine knaagdieren, en iedereen die er bij mij één haalt hoeft niet naar de dierenwinkel denk ik maar altijd. Natuurlijk zet het geen zoden aan de dijk met enkele nestjes per jaar, maar mensen zouden beter op zoek kunnen naar een hobbyfokker (of asiel oid maar dat is meestal alleen voor konijnen/cavia's) dan de beestjes in een dierenwinkel te kopen.
Nee, Elmira, niet alleen voor konijnen en cavia's. Ons hamster komt uit een asiel, en er waren ook vogels.
Alle reacties Link kopieren
quote:snoopylynn schreef op 27 juli 2012 @ 23:02:

Ja dit is heel erg zielig, en erger nog ik heb 2 bunny 's uit een dierenwinkel. Maar nu hebben ze het goed, en ze blijven de rest van hunkeren bij mij.

Kleine troost maar ik zou ze het liefst allemaal "redden"De rest van hunkeren? WasDa?
Alle reacties Link kopieren
quote]fiddeldee schreef op 28 juli 2012 @ 02:12:

[...]





De rest van hunkeren? WasDa?[/quote]



Haha iPad past zelf woorden aan, heel irritant. Bedoel dat ze de rest van hun leven bij mij blijven.

Stom apparaat die iPad
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
Bah, ik hou er ook niet van. Ik kan er niet zo goed tegen.

Het ergste vind ik trouwens nog de orang oetan in Artis, moet bijna huilen als ik die zie. Zo'n mooi beest!



Het enige dat me wat troost is de hoop dat zo'n diertje in de winkel goed terecht komt en kindjes heel blij maakt.

Dan heeft een nog een functie.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af wat ze met de dieren doen die niet verkocht worden?
Alle reacties Link kopieren
quote:lisa2, 34 minuten geleden

Ik vraag me af wat ze met de dieren doen die niet verkocht worden?Werd al door iemand verteld. Die worden afgemaakt.
quote:yasuko schreef op 28 juli 2012 @ 07:41:

Bah, ik hou er ook niet van. Ik kan er niet zo goed tegen.

Het ergste vind ik trouwens nog de orang oetan in Artis, moet bijna huilen als ik die zie. Zo'n mooi beest!



Het enige dat me wat troost is de hoop dat zo'n diertje in de winkel goed terecht komt en kindjes heel blij maakt.

Dan heeft een nog een functie.



Dat laatste is nou juist waarom dierenwinkels nog altijd dieren verkopen. Het houdt de handel in stand.



Artis heeft overigens al jaren geen orang oetans meer, die zijn verhuisd.
Alle reacties Link kopieren
Blij te horen.

(ben idd al heel lang niet in Artis geweest)
Alle reacties Link kopieren
quote:Elmira schreef op 27 juli 2012 @ 23:16:

Volgens mij is er ook veel verschil in dierenwinkels, de ene houd ze in kleine benauwde hokjes, in een andere dierenwinkel zag ik gewoon een ren staan voor de konijnen.



Ik fok zelf kleine knaagdieren, en iedereen die er bij mij één haalt hoeft niet naar de dierenwinkel denk ik maar altijd. Natuurlijk zet het geen zoden aan de dijk met enkele nestjes per jaar, maar mensen zouden beter op zoek kunnen naar een hobbyfokker (of asiel oid maar dat is meestal alleen voor konijnen/cavia's) dan de beestjes in een dierenwinkel te kopen.Weet jij dan zeker dat ze niet als slangenvoer worden gebruikt?
Alle reacties Link kopieren
Beetje omslachtig, bij iemand thuis één hamster halen voor je slang. Als je daar levend voer voor haalt doe je dat met meerdere tegelijk bij de dierenwinkel meestal.
quote:lechatnoir schreef op 28 juli 2012 @ 10:34:

Beetje omslachtig, bij iemand thuis één hamster halen voor je slang. Als je daar levend voer voor haalt doe je dat met meerdere tegelijk bij de dierenwinkel meestal.
Alle reacties Link kopieren
Bij pns in de stad zaten er twee, nu nog 1. Een goede en een slechtere. De slechtere is nu gelukkig weg.

Bij de goede hebben ze veel grotere hokken en ze zitten er met maximaal twee konijnen of cavia's in. Helaas zitten de vogels wel in de kleine kooitjes, maar er zitten er niet heel veel in. En dat vogels niet vrij rond kunnen vliegen in een dierenwinkel kan ik wel snappen, daar is de ruimte gewoon niet voor, net als dat de konijnen niet los lopen.



Bij deze winkel heb ik ook altijd het idee dat de mensen die er werken ook echt gek zijn op dieren. Ze stralen als ze vertellen over dieren, geven goed advies. En niet om alleen maar te verkopen ( ook natuurlijk, ze moeten geld verdienen) maar ik ben ook wel eens, een paar keer zelfs, naar de.concurent gestuurd door deze winkel, gewoon omdat ze ander voer/medicijnen adviseerden maar die zij niet verkochten.



In de slechtere winkel waren de hokken vaak vies, chaggerijnig personeel enz. Die is nu dus weg gelukkig.



Het terug sturen van dieren zou eigenlijk niet nodig moeten zijn, als je als winkel goed weet wat je aan dieren verkoopt en goed inkoopt bij fokkers hoor je niet veel dieren over te houden.

Is het waar dat het afmaken nog steeds gebeurd? Kan mij nl niet voorstellen dat dit zomaar mag.
Alle reacties Link kopieren
quote:lechatnoir schreef op 28 juli 2012 @ 10:34:

Beetje omslachtig, bij iemand thuis één hamster halen voor je slang. Als je daar levend voer voor haalt doe je dat met meerdere tegelijk bij de dierenwinkel meestal.Ah, mooi, ik vroeg het me gewoon even af
Alle reacties Link kopieren
Dat er nog puppies verkocht mogen worden zeg in een dierenwinkel , echt bezopen! Ik zou een melding maken bij de dierenbescherming als de beestjes in te kleine hokken met teveel zijn en in de zon liggen .... Niet dat het veel zou helpen maar misschien.... hoop doet leven. Krijg er visioenen van om s'nachts in te breken en de beestjes te bevrijden , vind ik altijd top van het Dierenbevrijdingsfront om nertsen los te laten....
Alle reacties Link kopieren
quote:rawfoodje schreef op 28 juli 2012 @ 19:19:

vind ik altijd top van het Dierenbevrijdingsfront om nertsen los te laten....



Vind je? Die kunnen beter hun aandacht ergens anders op richten denk ik soms.... die nertsen hebben vaak een veel beter leven dan melkkoeien, plofkipjes en puppy's in de dierenwinkel.



Ik zag laatst vijf katten in de dierenwinkel van rond de 7 weken oud in een glazen bak van 1,5 bij 0,75 meter.
Laten we er geen discussie van maken wat nou erger is, het is állemaal heel erg en het zou allemaal verboden moeten worden. Helaas is ook hier, net als bij zoveel dingen, de politiek snel om ergens schande van te spreken, maar als ze dan daadwerkelijk iets kan doen laat ze het afweten. Het is dus aan ons om niet mee te werken door er geen koper van te zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:lionlily schreef op 28 juli 2012 @ 10:27:

[...]





Weet jij dan zeker dat ze niet als slangenvoer worden gebruikt?Nee, zeker weet ik het niet, maar ik vraag wel altijd naar achtergrond, ervaring met knaagdieren etc om een beeld te krijgen. Ik moet er een oké gevoel bij hebben. Mensen die mailen 'doe mij er maar twee' mail ik vriendelijk terug of ze iets meer over zichzelf willen vertellen, willen ze dat niet, jammer dan, geen beestje voor hen. En daarnaast denk ik dat het duur slangenvoer is
Alle reacties Link kopieren
Als er nog steeds diertjes afgemaakt worden omdat ze niet verkocht worden, betekent dat gewoon dat er dus teveel gefokt wordt. En dat geldt voor zowat alle (huis)dieren: hondjes, kittens, konijnen, cavia's, hamsters en ja ook paarden.



Ik word er zo moedeloos van dat dieren maar aangefokt worden, in te krappe hokjes en onder niet zulke fijne omstandigheden te koop aangeboden worden en dan aan mensen verkocht mogen worden met 0.0 verstand van het betreffende dier.



Als ik een wens mocht doen kwam er een fokverbod en een dierverzorgingsbekwaamheidstest (leuke voor scrabble) voordat je het dier van je keuze mee naar huis mag nemen. De asielen puilen uit van mensen die hun konijntje, kipje, poesje of hondje niet meer willen om de meest zotte redenen. Zo jammer dit...
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook heel zielig, die kleine kooitjes kunnen echt niet. Een tijdje geleden hadden ze eekhoorntjes bij het tuincentrum, een stuk of 6 in een pietepeuterig kooitje. En ze renden als een gek door dat kooitje, je kon zien dat ze gewoon veel meer beweging nodig hadden. Echt heel sneu
Alle reacties Link kopieren
Een tuincentrum mag helemaal geen eekhoorntjes hebben, laat staan verkopen. Heb je er wat van gezegd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven