Vandaag abortus gehad, even van me afschrijven.

30-07-2012 19:15 198 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag heb ik een abortus gehad. Ik ben 23 jaar, mijn vriend 29 jaar.



Door antibiotica heen zwanger geworden, hij woont in Amerika (is tot einde zomer hier) en we doen allebei nog een studie.



Ik heb een tijd tegen deze dag aan zitten hikken, 7 weken was ik zwanger. Gelukkig hebben wij het geluk gehad hier goed samen over te kunnen praten en de beslissing te kunnen nemen, hij staat achter mij met elke stap.



Vanochtend was het dan zover, geheel nuchter (zonder ontbijt of drinken) meld ik mij bij de kliniek. Hier wordt ik vriendelijk ontvangen en hebben wij nogmaals een gesprek waarbij wordt gevraagd of we er zeker van zijn. Dat zijn we, we wonen niet bij elkaar, doen nog een studie, hebben de financiële middelen niet en emotioneel gezien ben ik er ook niet klaar voor om moeder te worden.



Ik ben in slaap gemaakt voor de behandeling, hierdoor heb ik heel weinig meegekregen gelukkig. Na een uurtje werd ik weer wakker met wat buikpijn en na een half uur rusten en twee paracetemol mocht ik weer naar huis.



En daar ben ik nu, ik ben een beetje wankel maar voel me goed. Ik verlies nog geen bloed (blijkt normaal te zijn) en ik voel me opgelucht. De misselijkheid die ik elke dag voelde is weg.. ik heb geen spijt, hoe verdrietig de keuze ook is. Mijn vriend echter, heeft er meer moeite mee. Dit vindt ik moeilijk.. aangezien we samen achter de keuze stonden en ik me nu schuldig voel dat 'ik' hem dit 'aandoe'.

Het heeft misschien met het leeftijdsverschil te maken, hij is er al meer klaar voor dan ik maar wilde het ook nog niet. Dat hebben we allebei heel duidelijk naar elkaar gemaakt, en nu voelt hij zich rot, waardoor ik me rot voel. Ik wil hem weer blij maken, maar nu lukt dat even niet. Ik probeer hem maar te knuffelen en te praten wanneer hij dat wil.



Hopen dat het snel beter gaat. Ik moest het even van me afschrijven, bedankt!
Alle reacties Link kopieren
quote:het er niet mee eens bent dan ga je lekker op een ander forum meepraten..



Zou een saai forum worden als iedereen het alleen maar met elkaar eens was. Zo werkt het nou eenmaal niet.



Alleen jammer dat het respect soms zoek is (ja maak ik me ook schuldig aan). Net zo goed als alle reacties op een wel/niet trol soms echt heel ver gaan. Maar we zijn mensen..

Je eigen houding blijven checken en af en toe je hoofd kunnen buigen is het belangrijkst (hoor wie het zegt)..
Alle reacties Link kopieren
quote:MEFS schreef op 30 juli 2012 @ 22:04:

[...]



Hij is een stalker die ons al maanden lang lastig valt.Ik ben een tijd weggeweest Mefsie, dat moet je weten
Alle reacties Link kopieren
Mijn hemel wat een reacties.



Ik ben in de basis pro-life. Maar ook zeer zeker pro-choice.



TO heeft een keuze gemaakt en zo te lezen in het belang van "het kind" en in haar belang en volgens mij in die volgorde. Het zou mijn keuze niet zijn geweest maar ik begrijp de keuze wel.



Heel veel sterkte met verwerking.
Prima69 : idd! Vandaar ook dat ik het aangeef. TO moet even goed nagaan wat de oorzaak van de verminderde werking van de pil is geweest, om het te voorkomen. En de antibiotica alleen kan het dus niet geweest zijn.
Alle reacties Link kopieren
je hebt moeilijke dingen in de wereld en makkelijke zware en lichte .

alles wat een mens doormaakt moet men verwerken.



en de ene praat liever met mensen de ander typt liever.

dat is een teken dat je hulp nodig bent van buitenaf.

je uiten is het belangrijkste hoe je het doet om het te verwerken maakt niks uit.



en dat geld ook voor dit topic vind ik.



daarbij wens ik Gebakje21 en haar vriend veel sterke en geluk.



en de rest die het niet eens was met deze topic (boeien!!!!)

openbare site.
Alle reacties Link kopieren
quote:gedaan schreef op 30 juli 2012 @ 21:24:

Alleen Jezus kan zonden vergeven en abortus is zonden.En volgens de bijbel mag alleen God oordelen, dus kan jij niet voor iemand anders bepalen wat zijn/haar zonden zijn. Dus hou je muil of hou je echt aan de regels van je geloof.
Wat een draak van een topic is dit geworden zeg.



TO, fijn dat jullie samen deze keuze hebben kunnen maken en dat je vriend bij je is om voor je te zorgen. Ik hoop voor je dat je het snel achter je kan laten en het een plekje kan geven.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik kijk nu pas alle reacties door want ik lag te slapen, jeetje wat een lieve woorden van zoveel mensen zeg!



Voor alle anderen; ieder zijn ding. Ik geloof niet in god, dus daar kan je me mee om de oren slaan maar ik 'vrees' god niet zoals jij, sterker nog, ik denk zelfs dat hij niet bestaat. Dus bijbelteksten hebben we vrij weinig aan in deze discussie omdat die voor mij niet relevant zijn.



Voor iedereen die vindt dat ik consequenties moet dragen... ipv wat was het? 'Huilie' (geenstijltaal) te doen. Dat doe ik ook, abortus is geen pretje, een ongelukkig kind op de wereld zetten met ongelukkige ouders is nog erger.



Ik kan eerlijk gezegd niet zitten met die reacties En dat doet me het meest goed van allemaal omdat ik weet dat we de juiste keuze hebben gemaakt. Voor iedereen die steun heeft gegeven, dankjulliewel!!! Het gaat vandaag al een stuk beter
Wat fijn gebakje ben blij dat je je nog zekerder over de keus voelt! Het is niet niks, maar zoals je zelf al zegt. Een ongewild kind op de wereld zetten is nog erger. Dat ben ik met je eens.

Hou je wel even rekening met mijn post over AB icm de pil? Dat kan het nl. niet geweest zijn waardoor de pil minder werkte, dus ga even goed na wat het dan wel is geweest, zodat je het kan voorkomen dat het nog een keer gebeurt.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je wel wat aan de steunende opmerkingen hebt gehad. Ik heb zelf tussen mijn kinderen in een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad en weet hoe je ook hormonaal een opdonder kunt hebben van een beëindiging van een zwangerschap op welke manier dan ook, neem even rust voor jezelf en hopelijk hoef je niet meteen aan het werk, sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Er was natuurlijk een reden waarom TO AB slikte, misschien moest ze wel overgeven of had diaree, wellicht als gevolg van het slikken van de AB daarom kan de combinatie tricky blijven niet door de interactie maar door de bijwerkingen van AB.
Bitterballetje Zwanenmeer? Of liever een blokje kaas?
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je je beter voelt Gebakje! Je het toch voor de zekerheid nog een knuffel verdient
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Dan toch liever een bitterbal al is het nog een beetje vroeg.
Moment, slinger even de frituurpan aan.
Alle reacties Link kopieren
Gezellig er zijn er hier nog een paar die daar altijd voor te porren zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ongelukkige ouders? Een ongelukkige moeder hooguit. Je vriend wilde het kind toch wel? Moet zeggen dat ik 29 ook wel een mooie leeftijd vind om vader te worden. Maar goed, daar is het nu te laat voor.
Vind je dit soort opmerkingen nodig Natanja? TO nog even wat meer schuldgevoel gaan aanpraten?
Alle reacties Link kopieren
TO is toch echt degene die het kind moet dragen het is haar lijf hoe hard de vriend ook schreeuwt, gelukkig heeft hij dat niet gedaan, dat hij nu een beetje spijt begint te krijgen of zich schuldig voelt is te begrijpen maar dat maakt het er niet makkelijk op voor TO. Hopelijk blijft hij er niet te lang in hangen.
Alle reacties Link kopieren
quote:giuliettacapuletti schreef op 31 juli 2012 @ 08:33:

Vind je dit soort opmerkingen nodig Natanja? TO nog even wat meer schuldgevoel gaan aanpraten?Ik sta helemaal achter de keuze van TO, begrijp haar volkomen en wens haar alle sterkte toe. Dor haar verhaal op een openbaar forum neer te zetten loopt ze echter wel het risico dat ze ook reacties krijgt van mensen die het niet helemaal met haar keuze eens zijn. Die mensen hebben ook het recht om te reageren en te zeggen wat ze ervan vinden. Als TO daar niet tegen zou kunnen had ze haar verhaal hier niet moeten neerzetten. Uit haar reacties blijkt echter dat ze er goed mee om kan gaan. Probeer mensen met een andere mening daarom niet de mond te snoeren.
Alle reacties Link kopieren
quote:natanja schreef op 31 juli 2012 @ 08:31:

Ongelukkige ouders? Een ongelukkige moeder hooguit. Je vriend wilde het kind toch wel? Moet zeggen dat ik 29 ook wel een mooie leeftijd vind om vader te worden. Maar goed, daar is het nu te laat voor.Begrijpend lezen is niet jouw sterkste kant of wel? Nogmaals dan, wij hebben hier samen voor gekozen. Mijn vriend is natuurlijk aangedaan door de beslissing, net als ik dat ben. Neemt niet weg dat hij ook nog geen kind wilde.
quote:alfa-man schreef op 31 juli 2012 @ 10:58:

[...]



Probeer mensen met een andere mening daarom niet de mond te snoeren.Vind je dit zelf niet erg dwingend overkomen? Ik wel namelijk. Terwijl je het volgens mij niet goed hebt gelezen of begrepen. Ik vraag alleen maar of ze het nodig vind. Ik snoer niemand de mond, vind ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:juffiej24 schreef op 30 juli 2012 @ 19:47:

Miskramen, mensen die jaaaaaaren bezig zijn zwanger te worden enz. Komt een beetje cru over misschien... Veel sterkte iig.



sorry maar dit is overdreven!



TO wilde van zich afschrijven, haar situatie en verdriet heeft niks te maken met mensen hier die in hun IVF-behandelingen of andere toestanden zitten.



Mogen dan ALLE "ik-ben-zwanger topics" dan ook gesloten worden???



TO sterkte... heb niet alle reacties gelezen, maar hoop dat je ook een vriendin/moeder hebt waar je je ei bij kwijt kan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven