Lange busreis, wat meenemen

30-07-2012 15:47 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort moet ik voor vakantie twee keer ongeveer 24 uur in een bus reizen. Nu is dat jaren geleden voor me dus ik vroeg me af wat ik allemaal moet meenemen voor onderweg. Zaken als films om te kijken ben ik al mee bezig, maar wat is er voor de rest handig? Of lekker? Heb al wegwerpwashandjes gekocht om op te frissen en een tandenborstel lijkt me ook fijn maar verder kom ik niet zo ver.
Alle reacties Link kopieren
een boek, muziek, een groot vest wat je als deken of kussentje kunt gebruiken, wat snoep, wat boterhammen, en dan ben je er wel hoor.
Alle reacties Link kopieren
Kussen, fleecedekentje, boek, oogmasker (zodat je geen last hebt van licht), slobbersokken/slippers, MP3, iets te snaaien en te drinken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Wat ik me nog kan herinneren (ooit naar Lloret geweest met de bus...) is dat het overdag warm is en 's nachts koud. Voor dat verschil moet je dus een oplossing hebben wil je een beetje kunnen slapen.



Verder natuurlijk wat te lezen en muziek. Eventueel een puzzel. Of combineer alles in een tablet/iPad (hou er wel rekening mee dat je batterij snel leeg kan gaan). Wat te eten/drinken en wat te snoepen is ook wel prettig.
Alle reacties Link kopieren
Als je lekker rustig wilt zitten:

hardgekookte eieren, blokjes salami, boterhammen met pindakaas en RedBul. Dan stink je zo dat iedereen uit de buurt blijft



Nee, gewoon lekkere broodjes (als je sla op je broodjes doet blijven ze langer lekker), drinken zonder prik (vind ik zelf lekkerder in de bus), wetties (natte doekjes), wat te snoepen, wat fruit. Iets te lezen. En je kan onderweg ook vast en zeker wat kopen. En verwacht je veel jongeren/kinderen in de bus? Dan misschien nog oordoppen.
24 uur in 'n bus? wat heftig!

geen mogelijkheid om ipv bus 'n vlucht te boeken?



zou vooral slaappillen meenemen, hoe minder je er van meekrijgt, hoe beter
Als het kan: een tablet met boeken, muziek, spelletjes en een extra accu. Verder een fleecedekentje, iets te drinken en wat snaaiwerk. Afhankelijk van je eetlust en het aantal maaltijdstops onderweg kun je nog lekkere broodjes meenemen.



Oh ja, en wat verfrissingsdoekjes (snoetenpoetsers of zo) en een paar tampons voor de zekerheid .
Alle reacties Link kopieren
oordoppen !
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 30 juli 2012 @ 15:56:

24 uur in 'n bus? wat heftig!

geen mogelijkheid om ipv bus 'n vlucht te boeken?



zou vooral slaappillen meenemen, hoe minder je er van meekrijgt, hoe beter
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Dikke sokken, zodat je zonder koude voeten (airco) toch je schoenen uit kunt doen.

Deken of lekker dikke trui/vest

Kussen

Oordoppen en slaapmasker

Flesje water

Papieren zakdoekjes (ook handig als onderweg geen toiletpapier is in de wc)

Snoetenpoetsers oid

Snacks en drinken

MP3 speler

Goed humeur (anders is de reis voor je medepassagiers zo lang)

Boek of ipad of allebei

Pen en papier

Ibuprofen oid

Zonnebril evt.

Lenzenspul indien nodig

Laagjes kleding zodat je zowel in een bloedhete als een steenkoude bus lekker zit

Comfortabele broek (een strak minirokje beperkt je zithoudingen nogal, vind ik)

Labello oid



Hmm volgens mij ben ik niet zo goed in light traveling...
Alle reacties Link kopieren
Rol WC-papier is ook geen overbodige luxe; heb ooit eens in een bus gezeten toen dat op was. Geen pretje.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 30 juli 2012 @ 15:56:

24 uur in 'n bus? wat heftig!

geen mogelijkheid om ipv bus 'n vlucht te boeken?



zou vooral slaappillen meenemen, hoe minder je er van meekrijgt, hoe beterInderdaad, het is maar wat je voor je vakantie overhebt. Ik vind 16 uur vliegen al veel.
quote:elninjoo schreef op 30 juli 2012 @ 15:56:



zou vooral slaappillen meenemen, hoe minder je er van meekrijgt, hoe beterOf een glas melk mèt

Ben ook heel benieuwd waar je naar toe gaat! Repen kruidkoek, water, sigaretten, kauwgom, tandenborstel, en inderdaad.. warme sokken!!
Alle reacties Link kopieren
.
Zorg alsjeblieft dat je je gordel omdoet. Niet om je bang te maken, maar een collega van me is onlangs bij een busreis overleden, hoogstwaarschijnlijk omdat ze geen gordel omhad.
Alle reacties Link kopieren
Het is best goed te doen, hoor. Ik heb vaker busreizen richting Spanje gemaakt en ik gebruikte vaak mijn badlaken als deken/ kussen in de bus. Scheelde weer bagage

Je maakt stops genoeg waarin je even lekker kunt bewegen.
Alle reacties Link kopieren
quote:kelso schreef op 31 juli 2012 @ 17:00:



Je maakt stops genoeg waarin je even lekker kunt bewegen.



Ik ben in een ver ver verleden ook eens met de bus naar spanje geweest. In mijn herinnering stopten we inderdaad heel erg vaak.

Op een gegeven moment had ik echt zoiets van kunnen we niet doorrijden want zo komen we er nooit.



Alle jongeren om mij heen hadden de meest stoere verhalen over dat ze de hele nacht wakker bleven maar de ene na de andere viel in slaap en daar zat ik alleen wakker te zijn. Wat duurt zo'n reis dan lang. Dus ik zou in ieder geval bij je huisarts om een slaappil voor de heen en terugreis vragen en verder zijn alle dingen al wel genoemd in dit topic.
Alle reacties Link kopieren
T-shirts, lekker ruime t-shirts!
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Misschien ben ik spuit elf, maar dit heeft mij door een lange busreis heen geholpen:



- eten en drinken (bij voorkeur broodjes en water, geen snoep want daar word je na een paar uur straalmisselijk van)

- een grote dunne sjaal (verbazingwekkend effectief als dekentje)

- een opblaasbaar kussentje

- als je naar een koud gebied gaat: een warme trui

- oordoppen of een mp3-speler (of allebei)

- als je van lezen houdt: een goed boek of tijdschrift (en een leeslampje voor als je in het donker wilt lezen)

- een slaapmasker (hiermee zie je er volkomen idioot uit maar wat maakt het ook uit, niemand onderneemt een busreis met als doel er sexy uit te zien)

- papieren zakdoekjes

- vochtige doekjes

- paracetamol en diarreeremmer (hopelijk heb je die laatste niet nodig, maar geloof me, áls je het nodig hebt ben je er ook heel blij mee). Anti-wagenziekte pilletjes als je die nodig denkt te hebben

- tampons, ook als je denkt ze niet nodig te hebben

- een pakketje om je op te frissen met spulletjes voor je lenzen, deo, een tandenborstel en minitube tandpasta

- een survival-instelling. Lange busreizen zijn stomvervelend, vies, saai en eh...lang. Bereid je voor op het ergste, dan kan het alleen maar meevallen. Go with the flow!
Alle reacties Link kopieren
O, en trek lekker zittende kleding aan. Geen strakke spijkerbroek dus. Ik heb ooit iemand gezien die probeerde te slapen in een minirokje en als je waardigheid je lief is, doe dat dan niet.
Alle reacties Link kopieren
twee keer hoeft nou ook weer niet...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven