Zijn er hier ook christenen?

15-07-2012 20:12 1560 berichten
Nou ja wat de topictitel al zegt, zijn er ook christenen op dit forum?

Ik wel n elk geval
Alle reacties Link kopieren
quote:Pieter_D schreef op 23 juli 2012 @ 20:15:

Zoals al een keer eerder in dit topic heb ik uitgelegd dat ik van Christenen (andere gelovigen) wat anders verwacht. Juist deze mensen die God aanhangen zouden toch beter moeten weten en doen. Daar gaat het mij om. Wat is anders je invulling van je geloof? waarom? Waarom verwacht je van mensen die God aanhangen dat ze geen mens meer zijn?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Anoniemevrouw, ik heb er geen ervaring mee, maar het lijkt me alsof je een heel andere wereld in bent gestapt en dat zou ik heel verwarrend vinden. Maar ook de zoektocht naar wat je wil en of en hoe je je geloof in God vorm moet gaan geven
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
quote:rosanna08 schreef op 23 juli 2012 @ 20:22:

Anoniemevrouw, ik heb er geen ervaring mee, maar het lijkt me alsof je een heel andere wereld in bent gestapt en dat zou ik heel verwarrend vinden. Maar ook de zoektocht naar wat je wil en of en hoe je je geloof in God vorm moet gaan geven De eerste tijd, heb het heel moeilijk gevonden, het waren 2 uiterste die je ineens zag, maar terug zou ik niet willen, maar helemaal "los" ook niet, ben nu voor mij ( en dochter) opzoek naar een middenweg. maar dat valt niet altijd mee. Zeker niet omdat wij er nog midden in wonen, ben wel opzoek naar een ander huis elders en als het meezit heb ik volgende week ook iets anders in een ander gebied, en dan kan ik echt opnieuw beginnen niemand die dan weet van het verleden en dan ga ik dus ook echt wel opzoek naar een gemeente waar ik mij prettig bij voel. Zal wel iets ervangelisch worden zoals ik het nu merk, de laatste jaren merk dat trekt mij heel erg. vooral de opwekking vind ik prachtig, kijk vaak op youtube. heerlijk.
quote:rosanna08 schreef op 23 juli 2012 @ 20:19:

[...]



waarom? Waarom verwacht je van mensen die God aanhangen dat ze geen mens meer zijn?



En daar sla je de spijker op z'n kop, dat is dus wat ik ook al probeerde uit te leggen, christenen mogen nergens meer tegen zijn want ze zijn christen en moeten alles maar tolereren.

Ook christenen zijn mensen en blijven mensen die menselijke fouten maken.
quote:anoniemevrouw schreef op 23 juli 2012 @ 20:30:

[...]





De eerste tijd, heb het heel moeilijk gevonden, het waren 2 uiterste die je ineens zag, maar terug zou ik niet willen, maar helemaal "los" ook niet, ben nu voor mij ( en dochter) opzoek naar een middenweg. maar dat valt niet altijd mee. Zeker niet omdat wij er nog midden in wonen, ben wel opzoek naar een ander huis elders en als het meezit heb ik volgende week ook iets anders in een ander gebied, en dan kan ik echt opnieuw beginnen niemand die dan weet van het verleden en dan ga ik dus ook echt wel opzoek naar een gemeente waar ik mij prettig bij voel. Zal wel iets ervangelisch worden zoals ik het nu merk, de laatste jaren merk dat trekt mij heel erg. vooral de opwekking vind ik prachtig, kijk vaak op youtube. heerlijk.



Ik ben niet zo streng opgevoed dus daar geen ervaring mee, wel opgegroeid in een kerk die op dat moment geestelijk dood was, je merkte maar erg weinig van het werk van de heilige geest zeg maar.

Ik ben daar gedoopt maar mijn geloof en dus ook God begon pas voor mij te leven toen ik met mijn ouders mee ben overgestapt naar een evangeliegemeente.

Er gaat wat dat betreft een wereld voor je open.
Alle reacties Link kopieren
quote:mamajs schreef op 23 juli 2012 @ 20:44:

[...]





En daar sla je de spijker op z'n kop, dat is dus wat ik ook al probeerde uit te leggen, christenen mogen nergens meer tegen zijn want ze zijn christen en moeten alles maar tolereren.

Ook christenen zijn mensen en blijven mensen die menselijke fouten maken.



Tolereren is iets anders dan mensen buiten sluiten.

Het gaat er mij niet om dat je geen fouten mag maken maar dat er een dogma is binnen het christendom maar ook andere geloven om mensen buiten te sluiten.



Ik ben uit het christendom gestapt omdat er in deze dogma's zoveel hypocritie zit welke ik niet kon verenigen met mijn eigen denkbeelden.



En natuurlijk mag je tegen dingen zijn. Geen probleem. Het gaat er mij om dat ik van een Christen of een andere gelovige een andere insteek verwacht. Kennelijk is dat dus een misvatting van mij.



Ik heb veel respect voor de 'annonieme vrouw'. Zij kan zich niet meer vereenzelvigen met een aantal dogma's uit de reformatorische kerk en is nu bewust op zoek wat wel bij haar past. Haar geloof is niet minder geworden maar wordt wel uitgesloten door de groep waar ze lang bij gehoord heeft. Heel triest en het maakt het voor veel mensen onmogelijk om die keuze te maken. Het is vaak ook je sociale netwerk wat je opgeeft. En dan is het in mijn ogen heel triest wat we met z'n allen van het geloof gemaakt hebben. Want naar mijn mening heeft God het zo niet bedoeld. Het zijn de latere mensen/geleerden geweest die er zo'n puinhoop van hebben gemaakt. Kijk om je heen wat het geloof met de wereld doet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pieter_D schreef op 24 juli 2012 @ 01:50:

(..) je sociale netwerk wat je opgeeft.(..)



volgens mij geloven de meeste gelovigen vooral in hun sociale netwerk....



Daar komt het door, als ze zo fanatiek worden

en andere "netwerken" willen buitensluiten ,

-niet door hun zogenaamde grote geloof..
Ff uppen dit topic.



@houston en anonieme vrouw, ik moest ineens aan jullie denken, hoe is het met jullie?
Liedje voor jullie en voor iedereen die het horen wil, kwam ik tegen: op you tube ff zoeken:



Hillsong - mighty to save
Alle reacties Link kopieren
quote:rozenstruikje schreef op 21 juli 2012 @ 21:59:

Maar ik ga voor een tijdje pogen het forum niet meer aan te raken. Ik ben de afgelopen tijd zo met het forum bezig geweest dat het niet meer gezond is voor mijn real life



Ik wens jullie alle goeds en tot over een tijdje weer Oh gelukkig! Ik dacht al : Waar ben je nou toch? Gelijk heb je en tot snel!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven