huishouden

02-08-2012 11:34 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vraagje voor alle vrouwen hier op het forum

Wat doet jou man/vriend in het huishouden en met de kinderen

Mijne is altijd verplicht de vuilnis buiten te zetten en hij puzzelt veel met de kleine

Maar meer doet ie eigenlijk niet

Hoe zit dat bij jullie
Alle reacties Link kopieren
Mijn man werkt en ik ben thuis, dus ik doe veel meer in het huishouden. We hebben verder geen vaste taakverdeling, dat zou ook niet kunnen, want hij zit regelmatig in het buitenland. Wel hebben we de afspraak dat we, als we beiden thuis zijn, niet gaan zitten tot we beiden klaar zijn. Omdat ik beter weet wat er thuis moet gebeuren, ben ik dan vaak degene die de taken verdeelt.
Wij doen allebei alles wanneer we er zin in hebben. Geen specifieke verdeling. Gaat al heel wat jaartjes goed.
.
quote:nellaaa schreef op 02 augustus 2012 @ 12:08:

Flower, dan is het toch helemaal raar dat je nog een deel van het huishouden aan je man overlaat? Heb je nog minder te doen.



Ik heb sowieso weinig te doen, maar dat gaat binnenkort wel weer veranderen hoop ik.

Man man wilt graag ook dingen doen, waarom zou ik hem dat ontzeggen omdat ik tijd zat heb om dat allemaal zelf te doen?

Op dit moment doet mijn man wel meer in verhouding omdat ik nu vanwege de zwangerschap gewoon bepaalde dingen niet goed kan doen.
Alle reacties Link kopieren
Vriend en ik hebben allebei een eigen zaak. Hij werkt wel meer uren dus doe ik alles in het huishouden. Ik vind het ook helemaal niet erg, zolang hij zijn vuile was in de wasmand gooit en zijn vaat in de afwasbak vind ik het best. Vriend gooit wel het vuil weg en maakt ook mijn auto schoon. Iets waar ik een gruwelijke hekel aan heb.
Veel mannen zien het helemaal niet wat ze moeten doen omdat ze een ander idee hebben wanneer iets vuil is. Vragen dus(eigenlijk dus gewoon zeggen wat ie moet doen)
Alle reacties Link kopieren
Bij ons geldt: Samenleven, samenwerken.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben 2 fulltime banen, 2 kinderen en een werkster. Dat scheelt dan wel hoor. Ik weet dat 1x per week het huis echt schoon is, dan laat je wat makkelijker eens wat liggen. De dagelijkse dingen als was, koken, boodschappen, strijken, keertje stofzuigen doe ik. Hij doet vuil, klusjes, afruimen, en verschoont bedden. Hij heeft meer reistijd, ik kan makkelijk thuiswerken, en draai dan een wasje extra
Alle reacties Link kopieren
Manlief werkt, en ik doe het huishouden de tuin en de financiën.

Ik ben gehandicapt, aangepast werk is niet te vinden. en voor ons werkt dit prima zo.
Alle reacties Link kopieren
[quote]dolfje schreef op 02 augustus 2012 @ 11:51:

Mijn man ruimt altijd de vaatwasser in en uit en poetst na het koken het aanrecht en hij gooit de vuilniszakken weg en zet het oud papier buiten.Ook moest hij van mij in het weekend wel eens stofzuigen maar daar hebben we nu een robot voor die dadelijk als ik ga werken door de woonkamer gaat

Koken doe ik 99% van de tijd,hij een enkele keer als hij eerder thuis is dan ik.

De was doe ik meestal maar hij moet zijn eigen was opvouwen en wat er dan evt nog gestreken moet worden doe ik(hij draagt bedrijfskleding dus de meeste strijk is toch van mij en die paar shirts gaan er dan wel bij).

Boodschappen doe ik over het algemeen,in het weekend meestal samen en een enkele keer als ik tot laat moet werken gaat hij wat halen wat er dan toevallig op is.

Badkamer en wc poets ik maar wij douchen sávonds meestal en ik ga altijd eerst dus man maakt dan de douche droog

Bed verschonen doe ik meestal het liefst zelf want ben een pietlut hoe mijn dekbed erin moet zitten.

Computer klussen etc doet mijn man,financien doe ik.



Ben ik nog wat vergeten?



Oh ja ramen wassen,nou dat doe ik maar hooguit 1x per jaar als ik me verveel. ;-)[/quote]





1 Keer per jaar?????????????? Kun jij nog wel naar buiten kijken?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zo'n mooi exemplaar dat niks verplicht doet maar uit zichzelf. Hij werkt gemiddeld tussen de 40 en 45 uur. Ik werk 20 en studeer ernaast. We doen gewoon iets als het tijd is om het te doen. De ene keer is hij dat, de andere keer ik.



Wel is er ingeslopen dat hij standaard het vuilnis, beddegoed en de was doet en ik 5 dagen per week kook en voor de plantjes zorg.
Ach stel je aan Nien. Hier zijn de ramen ook al een jaar niet gelapt en ik kan nog prima naar buiten kijken.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe bijna alle dagelijkse huishoudelijkse klussen.

Ik werk dan ook maar 18 uur per week en mijn man heeft een eigen zaak en draait minimaal 40 uur per week.



Wel houdt mijn man over het algemeen de tuin bij en doet hij alle onderhoudsklussen aan en om het huis.



Puzzelen met de kleine vind ik echt niets met het huishouden te maken hebben. Is dat het enige dat jou man doet met jullie kind, dat je dat zo apart vermeldt?

Mijn man werkt veel, maar doet zodra hij thuis komt en in de weekenden heel veel met de kinderen gelukkig. En dat wordt al helemaal niet als "taak gezien".
Follow your heart, but take your brain with you....
Alle reacties Link kopieren
Momenteel komt alles neer op mijn vriend, normaal gesproken doen wij elk even veel.
Alle reacties Link kopieren
quote:nellaaa schreef op 02 augustus 2012 @ 13:21:

Ach stel je aan Nien. Hier zijn de ramen ook al een jaar niet gelapt en ik kan nog prima naar buiten kijken.Nou sorry ik stel me niet aan hoor, een jaar is gewoon erg lang, wat denk je met al die regen enz spoelt echt niet schoon hoor, je krijgt alleen maar meer aanslag. Want bedoel je nu de binnen of de buitenkant . Hier gebeurt het 1 keer per 2 maanden.. een jaar sorry vind ik echt niet normaal zal mij echt storen.
Alle reacties Link kopieren
De binnen ramen zijn hier ook al minstens een jaar niet gedaan. De ramen buiten 3 of 4x per jaar ofzo. Wij kunnen nog prima naar buiten kijken.
Alle reacties Link kopieren
ja , ik heb het ook over de buitenkant die moet 1 keer per 2 a 3 maanden, binnen doe ik het minder.
Alle reacties Link kopieren
Eén keer per twee maanden de ramen lappen? Hier niet hoor... Ik denk eens per half jaar, zoiets? Echt zo'n klusje waar ik aan begin als de zon laag staat en ik denk hé, dat zou misschien wel ietsje schoner kunnen.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
een glazenwasser komt ook eens in de 2 a 3 maanden voor de buitenkant, binnenkant kan wat minder vaak. Maar hee ieder zijn idee hierover.

Ik zie ook zonder laag hangende zon gewoon dat het er na 2 maanden niet meer schoon uitziet , je ziet echt het weer erop zitten.
Alle reacties Link kopieren
Binnen ramen een jaar niet Kat? pfffff ja misschien is het ook anders als er gerookt word en er huisdieren zijn
De ramen doe ik meestal zo'n 4 keer per jaar denk ik, de binnen en buitenkant.
Alle reacties Link kopieren
aha ben dus niet de enige haha
quote:nien80 schreef op 02 augustus 2012 @ 13:28:

[...]





Nou sorry ik stel me niet aan hoor, een jaar is gewoon erg lang, wat denk je met al die regen enz spoelt echt niet schoon hoor, je krijgt alleen maar meer aanslag. Want bedoel je nu de binnen of de buitenkant . Hier gebeurt het 1 keer per 2 maanden.. een jaar sorry vind ik echt niet normaal zal mij echt storen.Je bent welkom om mijn ramen te komen lappen hoor. Vind ik geen enkel probleem
Alle reacties Link kopieren
quote:nien80 schreef op 02 augustus 2012 @ 13:38:

Binnen ramen een jaar niet Kat? pfffff ja misschien is het ook anders als er gerookt word en er huisdieren zijnMijn vriend rookt in huis en we hebben een poes. De ramen zullen vast en zeker vies zijn als je eenmaal begint met ramen lappen, want dan zie je het in je sop, maar zichtbaar vies, nee. Dan zou ik er wel wat aan doen
Ik vind ramen wassen meestal wel leuk om te doen eigenlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven