verdrietig/boos

02-08-2012 17:15 891 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik wil even mijn verhaal kwijt. Ik ben anderhalve maand geleden bevallen. Mijn broer is niet op kraamvisite geweest. Ik heb maar 1 broer en vind dit niet leuk van hem. Ik neem het hem wel kwalijk. Het is toch een kleine moeite om langs te komen. Ik kom ook altijd op zijn verjaardag bijvoorbeeld.
Heb je je broer al gesproken in deze anderhalve maand en gevraagd of hij op kraambezoek komt?
Alle reacties Link kopieren
nee ik heb hem niet zelf gesproken. Het contact loopt altijd via onze moeder. Ze heeft toen ik net bevallen was aan hem gevraagd om samen met haar bij ons langs te komen. Maar dat wilde hij niet. Mijn moeder was het hier niet mee eens, want ik ben toch zijn zus, en dat heeft ze ook laten weten, maar daar deed hij verder niets mee.
Waarom bel je hem dan zelf gewoon niet even op? Als je op zo'n leeftijd bent aangekomen dat er al kinderen geboren worden dan hoeft het contact toch niet meer via je moeder te verlopen.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons gaat dat al jaren zo.Ik heb niet zoveel met mijn broer. Ik zie hem ook alleen op verjaardagen en af en toe als ik hem toevallig zie als ik bij mijn moeder ben.

Mijn moeder heeft wel aangegeven dat ze het zou waarderen als hij langs zou komen. Maar dat heeft hij dus niet gedaan.Ik vind niet dat ik hem nog zelf moet gaan bellen. Zoiets moet toch vanuit hemzelf gaan?
Je kunt hem toch gewoon uitnodigen? Ik zou ook niet zonder uitnodiging bij iemand langsgaan waar ik niet zo'n goede band mee heb, ook al is het toevallig je eigen zus.

Misschien denkt hij wel dat jij er niet op zit te wachten omdat je hem niet zelf uitgenodigd hebt.



Bel m gewoon op.
Waarom vind je het zo belangrijk dat hij langs komt.

Je geeft zelf aan dat je eigenlijk niet zoveel met hem hebt.



Het is toch vreemd als hij alleen maar zou komen omdat zijn moeder dat zegt en omdat jij toevallig zijn zus bent.



Als je het leuk vind als hij langs komt, dan zou ik hem gewoon zelf even bellen ofzo om te vragen of hij zin heeft om langs te komen en dat jij dat dus leuk zou vinden als hij zou langs komen.
Alle reacties Link kopieren
Je moet je volgens mij afvragen wat het contact waard is en of je, als hij er blijkbaar geen behoefte aan heeft, hem wel op bezoek wil hebben. Ik zou het hem op de man af vragen en hoe pijnlijk ook, als hij geen interesse heeft, het contact verbreken.
Alle reacties Link kopieren
Alle contact loopt altijd via mijn moeder. Wij bellen elkaar eigenlijk nooit. Ik weet nooit zo goed wat ik tegen hem moet zeggen. We hebben niet echt een klik.



Mijn moeder zei dat hij vind dat ik hem een tijdje geleden niet gesteund hebt tijdens een zware periode. Daarom wilde hij niet langs komen. Mijn moeder was het er niet mee eens en kwaad en ik eigenlijk ook.
quote:goulashsoep schreef op 02 augustus 2012 @ 17:27:

Alle contact loopt altijd via mijn moeder. Wij bellen elkaar eigenlijk nooit. Ik weet nooit zo goed wat ik tegen hem moet zeggen. We hebben niet echt een klik.

Nou, mooi dat hij niet langskomt dan, je zult wel wat anders aan je hoofd hebben dan mensen te moeten ontvangen waar je niet eens mee praat.
Alle reacties Link kopieren
Dus hij moet langskomen omdat hij alleen een bloedband met je heeft?

Want verder hebben jullie geen contact...



Sorry, maar dat vind ik raar.
Alle reacties Link kopieren
Als hij niet wil kan je kwaad zijn wat je wilt maar dan gaat hij niet komen. Waarom bel je hem niet? Je zit er mee en als ik ergens mee zit dan dan zou ik het bespreken. Een gesprek dus over hoe het komt en niet over gelijk hebben of het wilen krijgen.



Je mist hem dus bellen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Tsja, jij bent er niet voor hem in een zware tijd, hij is er niet bij iets wat voor jou belangrijk is.



Beide kenmerkt jullie relatie denk ik. Als dat dat wilt veranderen, dan denk ik dat je er goed aan doet om dat niet op te hangen aan iets wat nu voor jou belangrijk is maar dat een keer zonder directe aanleiding te bespreken.



Of is het niet de bedoeling dat de banden wat aangehaald worden?
Alle reacties Link kopieren
We zijn toch familie van elkaar, ik ben toch zijn zus? Dan lijkt het mij wel normaal dat hij even moeite voor me doet. Hij is toch ook oom dus dan is het toch leuk om even langs te komen?



Ik begrijp niet dat hij vind dat ik hem niet genoeg gesteund heb. Ik vind dat ik genoeg heb gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil je eigenlijk zo graag dat hij komt? Je geeft zelf aan dat jullie geen klik hebben en elkaar eigenlijk nooit spreken.
herkenbaar, contact met mijn zusje loopt bijna altijd via mijn moeder. Zie haar ook niet vaak. Je kunt er een drama van maken en er mee blijven worstelen, maar makkelijkste werkt is om je erbij neer te leggen. Vertel je broer wat dit met je doet, en dat je hem mist. Dan is de rest aan hem.
En dan vindt hij dat hij niet langs hoeft te komen.
quote:goulashsoep schreef op 02 augustus 2012 @ 17:27:

Alle contact loopt altijd via mijn moeder. Wij bellen elkaar eigenlijk nooit. Ik weet nooit zo goed wat ik tegen hem moet zeggen. We hebben niet echt een klik.



Mijn moeder zei dat hij vind dat ik hem een tijdje geleden niet gesteund hebt tijdens een zware periode. Daarom wilde hij niet langs komen. Mijn moeder was het er niet mee eens en kwaad en ik eigenlijk ook.



Als jullie niet echt een klik hebben en je niet weet wat je tegen hem moet zeggen, waarom is het dan belangrijk voor jou dat hij op kraambezoek komt?



Kun je wat specifieker zijn over die ontbrekende steun in die zware periode? Dat je moeder het met jou eens is, betekent niet dat jullie ook gelijk hebben hè.
Alle reacties Link kopieren
Als jullie geen band verder hebben zou ik raar vinden dat hij uit zichzelf zou langskomen nu jij bevallen bent en jij anders ook niet komt.

Als jij het echt oprecht leuk zou vinden (en dus niet omdat het hoort) dat je broer op visite komt, nodig je hem gewoon uit.

Doe je dat niet, moet je accepteren dat hij niet uit zichezelf komt om wss de zelfde reden als jij, dat jullie geen band hebben met elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder heeft gewoon geaccepteerd dat wij niet zo'n goede band hebben samen, mijn broer en ik. Toch vind zij ook dat mijn broer toch op zijn minst wel even langs had kunnen komen op kraamvisite.
Alle reacties Link kopieren
Jullie kunnen beide (jij en je moeder) een hele hoop vinden en zo hè, maar als jij hem wilt zien dan moet jij hem bellen



Ik vind dat je een probleem maakt wat er niet is
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Ja maar geef nou eens aan waarom je zo graag wilt dat hij langskomt.



Vind je het leuk als hij komt? Of vind je gewoon dat het hoort?
Alle reacties Link kopieren
quote:goulashsoep schreef op 02 augustus 2012 @ 17:33:

We zijn toch familie van elkaar, ik ben toch zijn zus? Dan lijkt het mij wel normaal dat hij even moeite voor me doet. Hij is toch ook oom dus dan is het toch leuk om even langs te komen?



Ik begrijp niet dat hij vind dat ik hem niet genoeg gesteund heb. Ik vind dat ik genoeg heb gedaan.Alleen als de verstandhouding goed is, maar daar hapert wat aan als jullie niet eens rechtstreeks met elkaar communiceren (wat tegenwoordig op 1000 manieren kan!)
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
quote:goulashsoep schreef op 02 augustus 2012 @ 17:33:





Ik begrijp niet dat hij vind dat ik hem niet genoeg gesteund heb. Ik vind dat ik genoeg heb gedaan.quote:goulashsoep schreef op 02 augustus 2012 @ 17:27:

Alle contact loopt altijd via mijn moeder. Wij bellen elkaar eigenlijk nooit. Ik weet nooit zo goed wat ik tegen hem moet zeggen. We hebben niet echt een klik.

.Hoe heb je hem gesteund dan, via je moeder?
quote:goulashsoep schreef op 02 augustus 2012 @ 17:22:

Bij ons gaat dat al jaren zo.Ik heb niet zoveel met mijn broer. Ik zie hem ook alleen op verjaardagen en af en toe als ik hem toevallig zie als ik bij mijn moeder ben.

Mijn moeder heeft wel aangegeven dat ze het zou waarderen als hij langs zou komen. Maar dat heeft hij dus niet gedaan.Ik vind niet dat ik hem nog zelf moet gaan bellen. Zoiets moet toch vanuit hemzelf gaan?



Bij mijn broertje en ik verliep het contact ook grotendeels via mijn moeder. En ook ik zag hem alleen op verjaardagen. Toen mijn dochter werd geboren is hij met mijn ouders meegekomen op kraamvisite. Later nog een keer alleen. Nu heeft hij zelf een kind en het contact gaat nu eindelijk rechtstreeks.



Ik zou hem er zeker op aanspreken. Niet persé op een beschuldigende toon, wie weet is hij zich er niet eens bewust van. Vooral als hij niet zo oud is en nog in een hele andere levensfase zit dan jij. Praat met elkaar, zonder tussenkomst van je moeder. Wie weet leidt het wel tot beter contact, iemand zal daarin toch het voortouw moeten nemen. Waarom jij niet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven