Gezondheid alle pijlers

irritatie na het scheren ....

28-07-2012 20:58 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pff word er zo moedeloos van .

Mijn bikini lijn , scheer met een venusmesje met zo'n kant klaar kopje erop (. Zonder schuim), nergens geen irritatie alleen daar .



Van alles geprobeerd , naspoelen met koud water, talkpoeder, bepanthenzalf , scrubben

Ik blijf rode pukkeltjes krijgen..



Wie heeft de gouden tip ??
Alle reacties Link kopieren
BFP Vanish. Online en bij de DA drogist.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
scheren met scheerolie?

Huid goed strak trekken?

vaker scherp mesje?

Volhouden? (als in elke dag, om de dag scheren),

anti-transparant nahet scheren



's avonds scheren en zonder ondergoed slapen?



Vet erna lijkt me niet handig, zoals bepanthen
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Die créme is idd erg goed. Ik scrub van te voren en scheer vaak. Erna aan de lucht je huid laten opdrogen en katoenen ondergoed dragen. Eventueel wat niet vette huidolie, bijvoorbeeld E-line.

Goed schoonhouden en als je jezelf toch per ongeluk snijdt even laten helen voor je je daar weer scheert.
Alle reacties Link kopieren
Anti-transparant?
Alle reacties Link kopieren
quote:Fame schreef op 28 juli 2012 @ 21:00:

BFP Vanish. Online en bij de DA drogist.Dit dus!!
Met de haarrichting mee scheren!



Dat weet ik dan weer. Als man.
Alle reacties Link kopieren
droogscheren, eerst talkpoeder erop, dan scheren. erna heb je wel een witte vagina, maar geen irritatie
Alle reacties Link kopieren
Harsen!



Ik koop harsstrips van kruidvatmerk of van "Veet" bij de action! (niet de huismerkstrips kopen van action, niks waard!)



Het is wat pijnlijker dan scheren, maar krijg er een mooi resultaat van en hoef er 2/3 weken niet naar om te kijken!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook snel last van irritatie en rode bultjes, wat ik er ook op smeer of welk trucje ik ook gebruik. Wat bij mij echt goed werkt (als in, nooit meer rode bultjes als ik me eraan hou) is níét scheren met een net nieuw óf oud mesje. Het moet er een beetje tussenin zitten.

Ik gebruik de 'normale' Venus, de blauwe, zonder scheerschuim. Hooguit een beetje douchegel om wat soepeler te 'glijden'.



Scheer ik met een nieuw of oud mesje zit ik onder de bultjes en irritatie. Dus wat ik eerst doe is met een nieuw mesje mijn benen scheren en dan mijn oksels en dan pas mijn bikinilijn. (Dat mesje gebruik ik dan een week of 3-4 voor het aan vervanging toe is.)



Daarna moet ik een week wachten voor ik mijn bikinilijn weer opnieuw kan scheren, want als ik na bijv. twee dagen weer scheer krijg ik alsnog rode bultjes, vooral in mijn liezen.

Mijn haartjes groeien in een week niet heel veel, een millimeter of twee, dus dat maakt mij niet zoveel uit.
Alle reacties Link kopieren
epileren. En ja; het went!
Alle reacties Link kopieren
Wilkinson intuition. Mesje met zeepje. Kijk bij de zeeman voor mesjes. Daar kan je ze soms vinden voor de helft van t geld.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vanmorgen getracht mn oksels te ontharen met ontharingscreme, 2 verbrande oksels als resultaat. Loop al de hele dag wijdarms ...
Alle reacties Link kopieren
quote:luni schreef op 29 juli 2012 @ 20:22:

Ik heb vanmorgen getracht mn oksels te ontharen met ontharingscreme, 2 verbrande oksels als resultaat. Loop al de hele dag wijdarms ...Auw auw auw!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:babybloempje schreef op 29 juli 2012 @ 20:38:

[...]



Auw auw auw!!! ja, het is echt enorm pijnlijk, heb er steeds een dikke laag uierzalf op gehad en nu wordt het minder gelukkig.

Bedankt voor je medeleven
Alle reacties Link kopieren
quote:luni schreef op 29 juli 2012 @ 20:40:

[...]

ja, het is echt enorm pijnlijk, heb er steeds een dikke laag uierzalf op gehad en nu wordt het minder gelukkig.

Bedankt voor je medeleven Die ontharingscreme klinkt echt heel aantrekkelijk, I know! Heb ooit een keer mijn benen ermee gedaan, HELL ik ging kapot! En ik denk dat het onder je oksels nog wel een stukje pijnlijker is!
Alle reacties Link kopieren
Ik had m al eens eerder gebruikt en is voor gevoelige huid..ja gevoelig is het nu wel
Alle reacties Link kopieren
quote:luni schreef op 29 juli 2012 @ 21:16:

Ik had m al eens eerder gebruikt en is voor gevoelige huid..ja gevoelig is het nu wel Haha alsof ze het zo bedoelen hé :P
Alle reacties Link kopieren
Ik smeer wat nivea soft erop. IJsblokje erop wil ook nog wel eens helpen. En idd met de haarrichting meescheren!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een gevoelig huidje

PFB spul helpt wel wat, maar vind Tendskin zelf beter (bestel het online). Wat bij mij wat helpt is scheren op het toilet in de badkamer na het douchen. Ik kan zittend makkelijker de boel strak trekken en hoef dan dus minder vaak over dezelfde plaats heen met het mesje. Heb strings/broekjes zonder naden die ik na het scheren aantrek, scheelt ook wat. En om de dag scrubben met een milde scrubgel. Wanneer ik dat niet doe, krijg ik ingegroeide haartjes.



Epileren is bij mij geen succes (wel de benen en oksels), de pijn kan ik nog wel hebben, maar krijg heel veel last van ingegroeide haren, daarom durf ik harsen ook niet echt uit te proberen..
Alle reacties Link kopieren
Gouden tip: PFB Vanish! Ik ben er super-tevreden over
Alle reacties Link kopieren
Nou dan toch maar eens die pfb vanish proberen.

Huid goed strak houden doe ik . Met de richting mee ook .

Heb al eens ontharingscrème gebruikt maar dat was ook geen succes ..



Ben blij dat ik in ieder geval niet de enige ben ..

Bedankt voor alle tips!
Alle reacties Link kopieren
of er gewoon bij neerleggen, ik heb ook wel elk middeltje getest maar nog steeds last van de irritatie en bultjes, helaas!
Alle reacties Link kopieren
Had ik ook altijd last van tot ik de huid na het scheren ontsmette met alcoholhoudende reinigingslotion (ik gebruik die van Garnier) en daarna meteen royaal Calendula creme van VSM erop. Nooit meer bultjes gehad!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven