Zonnige bestemming in februari

30-07-2012 13:21 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve forummers,



Omdat ik al meerdere malen goed advies heb gekregen van de dames hier zou ik ook nu graag weer gebruik maken van jullie expertise



Mijn man en ik willen in februari graag 10 dagen naar de zon. Nu heb ik me helemaal suf gezocht op internet en zeker 3 keer de hele "zonkalender" voor de maand februari doorgenomen maar ik kom er maar niet uit... Ik zie door de bomen het bos niet meer.



Na lang zoeken dacht ik eindelijk dat ik er uit was... 10 dagen naar Dahab, Egypte om van daaruit leuke excursies etc te doen maar ook om een beetje te relaxen. Helaas geeft de site van het miBuZa aan dat het afgeraden wordt om naar Egypte te gaan ivm de onrust daar en dat schrikt mij toch wel een beetje af. Daarnaast lees ik hier op het forum ook dat het in februari te koud zou zijn in Dehab om lekker in de zon te liggen.



Mijn eerste vraag is dus of er mensen ervaring hebben met reizen naar Dahab in februari en met reizen naar Egypte in het algemeen op dit moment. Is het te doen?



Daarnaast ben ik erg benieuwd of er misschien nog bestemmingen zijn die ik over het hoofd heb gezien. De eisen zijn als volgt:



Maximaal 10 dagenNiet al te lang vliegen ivm korte duur vakantieZon + goede temperatuur in februariMaximaal ¤ 1.000,- vlucht + verblijf (per persoon)Genoeg bezienswaardigheden in de buurtLeuk voor jong stel van midden 20Redelijk voordelig eten/ drinken/ excursies op plaats van bestemmingIk zie erg uit naar jullie reacties. Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Ok, dank je incredible.Vulkanisch wist ik, maar hoe is de zee en het strand, ziet het er tropisch?

Ik zie dat er wel mooie all-in resorts zijn. Inderdaad aanlokkelijk he Elninjoo
Alle reacties Link kopieren
Ok... Ik ben inmiddels zo ver dat ik twijfel tussen een weekje Gambia of de Kaapverdische eilanden...Wie overtuigt mij?
Alle reacties Link kopieren
hotel sal - santa maria



Hierboven de link naar het hotel waar ik 2 keer heb gezeten, was echt een superhotel. Eten daar was erg goed, ontbijt in elk geval erg overdadig. Wij hadden geen all-inclusive geboekt, ik vind het altijd leuk om 's avonds op verschillende plekken te eten niet steeds bij het hotel te blijven. Wij hadden een heel leuk mini-huisje op het strand, je liep dus zo in je bikini naar de zee. Je krijgt aan de hand van de foto's ook wel een beetje een indruk van hoe het eruit ziet daar, inderdaad palmbomen en mooie bloemen etc etc. De stranden zijn echt mooi en breed en de zee heeft ook een zandbodem, dus je stoot je niet ineens aan een rots of steen. Lekkere cocktails. Kortom, perfecrte plek voor een luie strandvakantie.
Na wat verder zoeken op Sal/Kaapverdie, vind ik 't toch wel wat tegenvallen (ook na lezen reviews op tripadvisor) Denk dat de Thaise service toch 'n stukkie beter is dan de Afrikaanse.



Gambia wel ooit geweest, best okee voor 'n weekje zon. Aardige uitstapjes mogelijk (niet vergelijkbaar met echt zuidelijk Afrika) bevolking wel behoorlijk vervelend.
Alle reacties Link kopieren
In Gambia zit je sowieso goed qua zon en strand. Ook goedkoop buiten de deur eten etc. Kaapverdie weet ik dus niet, denk wel dat het een leuke plek kan zijn, omdat het nog niet zo massaal toeristisch is.
Alle reacties Link kopieren
incredible je link werkt niet :(



Is het hotel Oasis?
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik zag het ook, Oasis Belorizonte is het!
TO, ik ben een aantal jaar geleden naar Egypte geweest in februari. Was wel in Hurghada, maar qua temperatuur prima, tussen de 30 en 35 graden.

Wat betreft die onrust: je kan nu bij het boeken van je vakantie een verzekering afsluiten die je daartegen beschermt. Als de onrust toeneemt mag je voor het geboekte bedrag gratis omboeken. Kost 10 euro per boeking (via VX in ieder geval).



Voor het budget wat je hebt zou het ook wel mogelijk moeten zijn om iets verder te weg te gaan. Mexico/Cuba/Antillen zou je kunnen onderzoeken, of tegen die tijd last minute boeken. Ik heb vorig jaar 4 weken van tevoren 13 dagen Mexico all-in voor 1100 geboekt.
Alle reacties Link kopieren
We zijn eruit! Het wordt toch Gambia :-) Hebben een mooie hotel gevonden en een aantal leuke bezienswaardigheden in de buurt. Zin in!!



Iedereen bedankt voor het meedenken!
Alle reacties Link kopieren
quote:Beschuitje357 schreef op 30 juli 2012 @ 15:38:

Howww ik weet het niet meer! Zoveel mogelijkheden...



Heb even zitten zoeken naar mogelijkheden in Gambia maar eerlijk gezegd lijkt het me helemaal niet zo'n mooi/ fijn land... Natuurlijk de resorts zijn prachtig maar wij zijn beiden niet het type wat graag 10 dagen lang op een bedje in de zon ligt zonder verder iets van het land of de cultuur te zien.



Ook Eilat lijkt me echt zo'n plek met torenhoge hotels en massa tourisme, maar ook hier kan ik me natuurlijk in vergissen.



Van de Kaapverdische eilanden lees ik eigenlijk ook overal dat er buiten de resorts om weinig te beleven valt op de eilanden.



De meeste andere opties zijn al snel boven budget voor een leuk verblijf op een mooie plek.



Tips blijven welkom!Heb je naar Cuba gekeken? Ben ik ooit in Februari geweest en was een superlekker temperatuurtje, prachtig land om rond te trekken ook. Zowel voor verkenning als strandvakantie aan te raden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Beschuitje357 schreef op 01 augustus 2012 @ 19:21:

We zijn eruit! Het wordt toch Gambia :-) Hebben een mooie hotel gevonden en een aantal leuke bezienswaardigheden in de buurt. Zin in!!



Iedereen bedankt voor het meedenken!Ah, dit bericht had ik gemist..veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ieder jaar naar Dahab om te duiken en ben afgelopen april geweest en ga ook weer begin oktober.van de onrust merk je daar echt helemaal niks dus qua veiligheid hoef je je zeker geen zorgen te maken.de temperatuur in februari is zoals eerder gezegd overdag heel lekker,in de avond kan het een beetje frisjes worden maar geen skipak temperaturen hoor !er zijn hele leuke excursies vanuit Dahab te maken en misschien nog wel het fijnste van alles is dat de bedouinen daar ontzettend vriendelijk zijn in tegenstelling tot wat je hoort over de Egyptenaren in de grote badplaatsen!succes met je zoektocht in ieder geval!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven