Actueel
alle pijlers
Het grote WAAROM topic; vragen staat vrij.
zaterdag 12 april 2008 om 17:30
Aangezien ik me zolangzamerhand een beetje bezwaard voel om steeds maar "waarom" te vragen in de bestaande topics, dacht ik dat het beter was als ik zelf een topic open.
Als je iets te vragen hebt, voor de draad ermee!
Mijn eerste vragen zijn:
1. Wat vinden mensen nou precies goed aan Rita Verdonks beweging en waarom willen ze op haar stemmen? We hebben het namelijk over 19 potentiele kamerzetels; zijn die mensen echt allemaal dom en onwetend zoals hier beweerd wordt, of is het niet zo simpel?
2. Waarom is 42% van de Nederlanders voor de doodstraf? En helemaal als ze weten dat die eigenlijk helemaal niet ingevoerd kan worden, vanwege de Europese regels.
ps: Laten we proberen het een beetje op maatschappij-onderwerpen te houden; Borodini heeft op Overige een algemeen "waarom"-topic geopend. :-)
Als je iets te vragen hebt, voor de draad ermee!
Mijn eerste vragen zijn:
1. Wat vinden mensen nou precies goed aan Rita Verdonks beweging en waarom willen ze op haar stemmen? We hebben het namelijk over 19 potentiele kamerzetels; zijn die mensen echt allemaal dom en onwetend zoals hier beweerd wordt, of is het niet zo simpel?
2. Waarom is 42% van de Nederlanders voor de doodstraf? En helemaal als ze weten dat die eigenlijk helemaal niet ingevoerd kan worden, vanwege de Europese regels.
ps: Laten we proberen het een beetje op maatschappij-onderwerpen te houden; Borodini heeft op Overige een algemeen "waarom"-topic geopend. :-)
zaterdag 12 april 2008 om 17:42
zaterdag 12 april 2008 om 17:47
[quote]
Ik denk persoonlijk dat het is omdat het nieuw is...en wat nieuw is,is hot ofzo...
:1. Wat vinden mensen nou precies goed aan Rita Verdonks beweging en waarom willen ze op haar stemmen? We hebben het namelijk over 19 potentiele kamerzetels; zijn die mensen echt allemaal dom en onwetend zoals hier beweerd wordt, of is het niet zo simpel?
Ik denk persoonlijk dat het is omdat het nieuw is...en wat nieuw is,is hot ofzo...
zaterdag 12 april 2008 om 17:49
1.Elke politicus vertegenwoordigt een bepaalde bevolkingsgroep met een bepaalde mening, zo ook Rita. Mij vertegenwoordigt ze niet, maar anderen weer wel, vandaar dat er op haar gestemd wordt.
2. Dat de straffen voor bepaalde misdaden te laag zijn, dat vind ik persoonlijk ook. Maar de doodstraf vind ik dan wel weer een uitschieter naar het extreme. Wat mij betreft hoeft dat nou ook weer niet. Persoonlijk denk ik dat die vraag naar de doodstraf voortkomt uit onvrede over het huidige rechtsysteem, die redelijk weinig genoegdoening voor de slachtoffers/nabestaanden biedt.
Dan nu mijn vraag: Wat is de functie in vredesnaam van politiek correct zijn in een discussie? De bedoeling is toch dat je je mening geeft zodat daar op gereageerd kan worden? En dus niet de gematigde eigenlijk niet helemaal kloppende versie van een mening want gewijzigd wegens politiek "niet lief"....
2. Dat de straffen voor bepaalde misdaden te laag zijn, dat vind ik persoonlijk ook. Maar de doodstraf vind ik dan wel weer een uitschieter naar het extreme. Wat mij betreft hoeft dat nou ook weer niet. Persoonlijk denk ik dat die vraag naar de doodstraf voortkomt uit onvrede over het huidige rechtsysteem, die redelijk weinig genoegdoening voor de slachtoffers/nabestaanden biedt.
Dan nu mijn vraag: Wat is de functie in vredesnaam van politiek correct zijn in een discussie? De bedoeling is toch dat je je mening geeft zodat daar op gereageerd kan worden? En dus niet de gematigde eigenlijk niet helemaal kloppende versie van een mening want gewijzigd wegens politiek "niet lief"....
zaterdag 12 april 2008 om 17:52
Omdat veel mensen bang zijn voor de bovengenoemde kritiek..en ik denk ook dat veel mensen bang zijn dat ze geen medestanders hebben. Zoals wellicht bekend komen bepaalde forummers elkaar altijd helpen tijdens discussies..voor je het weet is er een hele forumrel..dus ik denk dat mensen daar een beetje voor oppassen
Waarom is er eigenlijk zoveel groepjesvorming en vallen die mensen uit 1 groepje elkaar nooit af?
zaterdag 12 april 2008 om 17:59
zaterdag 12 april 2008 om 18:02
Ik denk net als High Hopes dat mensen bang zijn voor kritiek, ook al is het anoniem. Je weet dat het niet kan, maar soms verwacht ik elk moment dat er een vuist door het beeldscherm komt.
en op de vraag van High Hopes; als jij je mening geeft en iemand veegt daar zijn reet mee af, dan zou ik me ook wel persoonlijk aangevallen voelen. Je mening is toch een beetje je kindje.
zaterdag 12 april 2008 om 18:05
zaterdag 12 april 2008 om 18:06
Ik denk dat als nederland zijn rechtsysteem aan zou passen zodat het voor zo iemnad onmogelijk is om voor de rest van zijn leven (zonder uitzonderingen!!!)de gevangenis te verlaten, contact te leggen met de buitenwereld op welke wijze dan ook, en iemand zeker weet dat hij nooit meer buiten of vrijkomt, dat veel mensen minder open zouden staan voor de doodstraf.
Ik denk dus ook wel dat het een beetje te maken heeft met ontevredenheid mbt het huidige systeem en de strafmaat.
Ik denk dus ook wel dat het een beetje te maken heeft met ontevredenheid mbt het huidige systeem en de strafmaat.
zaterdag 12 april 2008 om 18:11
Waarom zijn er mensen die áltijd over hun kinderen praten terwijl mij dat totaal niet interesseert?
Waarom veranderen leuke, vlotte meiden opeens in degelijke moekes als ze kinderen krijgen? Waarom knippen ze dan ook altijd hun haar af en verfen ze het in een 'pittig rood kleurtje' en gaan ze winkelen bij Miss Etam?
Waarom veranderen leuke, vlotte meiden opeens in degelijke moekes als ze kinderen krijgen? Waarom knippen ze dan ook altijd hun haar af en verfen ze het in een 'pittig rood kleurtje' en gaan ze winkelen bij Miss Etam?
zaterdag 12 april 2008 om 18:14
Omdat zij hun kinderen wel interessant vinden, en dan praten ze daar over.
Omdat men kort haar praktisch vind, en de omgeving vind dat het zo hoort. Dit voorbeeld nemen oudere moeders over van jongere moeders...helaas.
Ik heb zelf kinderen, maar evengoed baal ik van de truttigheid van mijn vriendinnen nadat ze moeder werden....blegh....
Omdat men kort haar praktisch vind, en de omgeving vind dat het zo hoort. Dit voorbeeld nemen oudere moeders over van jongere moeders...helaas.
Ik heb zelf kinderen, maar evengoed baal ik van de truttigheid van mijn vriendinnen nadat ze moeder werden....blegh....
zaterdag 12 april 2008 om 18:15
Ik vind dat als iemand zelf de keuze heeft gemaakt om te moorden, hij zijn rechten verspilt heeft. Wel vind ik dat alles helemaal bewezen moet zijn (en dan krijg je het vraagstuk: waar ligt de grens?) Maar zo iemand als Marc Dutroux? Ik snap werkelijk waar niet waarom daar nog tijd, geld en energie in gestoken moet worden. Afschieten die vent.
zaterdag 12 april 2008 om 18:17
Haha, dat vraag ik me nou ook altijd af!
Ik kan me voorstellen dat ze er helemaal vol van zijn omdat ze bol staan van liefde voor hun kind, en dat hun kind altijd op de 1e plaats komt..maar er zijn toch ook nog andere dingen in het leven?Je bent toch meer dan alleen moeder...dus ik wacht ook met smart op HET antwoord
zaterdag 12 april 2008 om 18:17
Omdat veel (let wel: niet alle) NLse vrouwen luie kuddedieren zijn, Shining, die blij zijn dat ze met goed fatsoen lekker minder kunnen gaan werken en bij de moederkloekenklup horen. Omdat als je het over de 'successen' en 'talenten' van je kinderen hebt, je het niet meer over je eigen tekortkomingen hoeft te hebben. Omdat veel mensen anders niet weten waar ze het over moeten hebben.
zaterdag 12 april 2008 om 18:18
Ik vraag me ook wel eens af waarom bij moeders hun belevingswereld ineens zo beperkt raakt. Althans, dat beeld scheppen ze vaak bij mij. Alsof er ineens niets anders meer in de wereld is dan de kinderen...
Ik heb mijn omgeving al gezegd dat ze mij erop moeten wijzen als ik ooit ook maar enigszins die richting op ga.... Ik wil namelijk niet dat mensen zich net zo aan mij gaan ergeren als dat ik nu aan sommige moeders doe.
Ik heb mijn omgeving al gezegd dat ze mij erop moeten wijzen als ik ooit ook maar enigszins die richting op ga.... Ik wil namelijk niet dat mensen zich net zo aan mij gaan ergeren als dat ik nu aan sommige moeders doe.