Bedrag voor BBQ

04-08-2012 20:42 347 berichten
Hoi



Even jullie mening. Over 2 weken zijn we uitgenodigd door de buren/vrienden voor een bbq. in totaal komen er 6 gezinnen. De buren regelen eten en drank.



ik zal zo het bedrag neerzetten wat ze voor de volwassenen pp vragen. Maar ik ben benieuwd wat jullie een redelijk bedrag vinden?
Zou het te ver gaan om de 40 Euro gewoon te betalen en de buren wel te vragen om een overzicht van de gemaakte kosten? Als ze alles bij de Makro halen dan is één kassabon voldoende. Of mag dat niet? Mogen zij wel het bedrag bepalen, maar jij niet vragen om bewijs?
Lol mvida aan jouw reactie merk ik dat jij daar geen trek in zou hebben?
Alle reacties Link kopieren
quote:paloma schreef op 04 augustus 2012 @ 21:04:

Zou het te ver gaan om de 40 Euro gewoon te betalen en de buren wel te vragen om een overzicht van de gemaakte kosten? Als ze alles bij de Makro halen dan is één kassabon voldoende. Of mag dat niet? Mogen zij wel het bedrag bepalen, maar jij niet vragen om bewijs?Dat vind ik dan weer te ver gaan. Ik zou het niet in mijn hoofd halen.
Alle reacties Link kopieren
¤40 euro voor vier personen met vlees en drank vind ik heel normaal. Misschien vind je het een hoog bedrag omdat het gebracht wordt als ¤20 pp.
quote:keetje_stippel schreef op 04 augustus 2012 @ 21:05:

[...]





Dat vind ik dan weer te ver gaan. Ik zou het niet in mijn hoofd halen.Ik ook niet. De mensen zitten ook nog eens met de puinzooi in huis.
quote:paloma schreef op 04 augustus 2012 @ 21:04:

Zou het te ver gaan om de 40 Euro gewoon te betalen en de buren wel te vragen om een overzicht van de gemaakte kosten? Als ze alles bij de Makro halen dan is één kassabon voldoende. Of mag dat niet? Mogen zij wel het bedrag bepalen, maar jij niet vragen om bewijs?Dan riskeert TO misschien wel een vermelding in het 'hilarisch gierige acties' topic
Het komt dus neer op slechts 10 euro p/p en dat vindt TO duur????? Voor 10 euro de man vrees ik dat je niet echt luxe te eten krijgt of dat ze jullie heel erg matsen wat de kostprijs betreft.
Alle reacties Link kopieren
quote:paloma schreef op 04 augustus 2012 @ 21:04:

Zou het te ver gaan om de 40 Euro gewoon te betalen en de buren wel te vragen om een overzicht van de gemaakte kosten? Als ze alles bij de Makro halen dan is één kassabon voldoende. Of mag dat niet? Mogen zij wel het bedrag bepalen, maar jij niet vragen om bewijs?Oh wat erg, ik zou als organisator gelijk klaar zijn.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:groentsoep2 schreef op 04 augustus 2012 @ 21:03:

Ik snap sommige mensen niet. Als ik op het idee kom om volgende week een BBQ te organiseren en daarvoor mensen uit te nodigen betaal ik die hele BBQ zelf. Mijn feestje immers.



Het wordt anders als je met een paar mensen bij elkaar zit en ineens besluit te gaan BBQ'en. Dan kun je hutje bij mutje doen, dat heeft nog wel iets gezelligs ook.



Maar geld vragen voor een BBQ (of wat voor feestje dan ook) dat je helemaal zelf van tevoren bedacht en gepland hebt is mijn eer te na. Ik ben geen student meer immers.Dat weet je toch niet?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:xJanna schreef op 04 augustus 2012 @ 20:53:

40 euro voor 2 volwassenen en 2 kinderen incl alcoholische drankjes is best prima toch? Vers vlees (geen diepvries hamburgers), vis en alcohol is best duur. En als ze ook salades enzo maken, lopen de kosten best op. Kan me wel voorstellen dat je niet alles zelf betaald voor 6 gezinnen incl kinderen...



Eens.



Leuk hoor, ik zou gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik was laatst 50 euro kwijt voor een bbq, 4 personen, geen alcohol. Bijna alles zelf gemaakt (maar ik kan me voorstellen dat dat voor 24 personen niet te doen is).
Alle reacties Link kopieren
Hier met straat feest 15 euro de man,zonder drank.



Ze betalen voor dat geld ook de luchtkussens voor de kinderen,de partytent enzo,maar ik heb 2 volwassen zonen,dus ik betaal 45 euro,en dan zelf nog drinken regelen.



Vind ik persoonlijk veel te veel,daarom ga ik niet meer.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 04 augustus 2012 @ 21:07:

[...]



Oh wat erg, ik zou als organisator gelijk klaar zijn.Hou op schei uit. Van mij mogen de buren best wat 'overhouden' voor al het werk, kooltjes, aanmaakblokjes etc.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud zijn de kinderen eigenlijk? Als ze allemaal nog op borstvoeding of flesvoeding lezen, werpt dat ook een ander licht op de zaak
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het niet heel netjes om een bbq te organiseren, vrienden uitnodigen en vervolgens om een eigen bijdrage te vragen !

Kun je niet gewoon een fles wijn meenemen ? of iets ?
quote:Oriane schreef op 04 augustus 2012 @ 21:02:

Ik vind het dan zelfs knap om voor voor 240 euro voor 24 mensen iets te regelen. Ik zal al ver over de helft zitten met wijn/bier...Nou inderdaad. Wij zijn dan met zijn vieren en we hebben laatst twee vriendinnetjes van dochter uitgenodigd op de BBQ. Een keurslagerT zit er hier helaas niet aan dus het werd de Lidl, maar we waren alsnog 50 euro kwijt. Terwijl die koters alleen maar cola dronken en wij nou ook weer niet zo tekeer gingen met wijn en bier enzo... zou een beetje stom staan immers twee beschonken ouders op een kinderfeestje .
Alle reacties Link kopieren
Ik zou inderdaad ook geen geld vragen als ik mensen zou uitnodigen voor een feestje. Zou niet eens in me opkomen! Maar goed, iedereen is anders en dan is 20 pp echt niet veel (zonder drank dan!)
quote:Missprincesa schreef op 04 augustus 2012 @ 21:08:

Ik was laatst 50 euro kwijt voor een bbq, 4 personen, geen alcohol. Bijna alles zelf gemaakt (maar ik kan me voorstellen dat dat voor 24 personen niet te doen is).Kun je nagaan als je dat voor 6 keer zoveel mensen had moeten doen en ook nog eens drank had moeten kopen. Je was al 300 euro kwijt geweest zonder drank
Alle reacties Link kopieren
Hoe is de uitnodiging precies gegaan TO?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik vindt dat je best de boodschappen kunt verdelen als je dat van te voren bespreekt. Niet iedereen kan ¤240 missen voor een feestje. Als je weet wat het gaat kosten , kun je zelf bepalen of dat je waard is of niet.



Ik heb vorige week al mijn collegas uitgenodigd om bij te eten. Voor 12 man/vrouw voor ¤55 boodschappen gedaan, maar toen heb ik wel gevraagd of iedereen de drank meewilde nemen die hij/zij zelf drinkt. Gelukkig vond niemand dat een probleem. Maar goed ik ben nog maar net student af.
quote:Oriane schreef op 04 augustus 2012 @ 21:09:

[...]





Kun je nagaan als je dat voor 6 keer zoveel mensen had moeten doen en ook nog eens drank had moeten kopen. Je was al 300 euro kwijt geweest zonder drankNah, 12 volwassenen dan. Tenzij er onder de kinderen ook 16-jarigen en ouder zijn. Maar dat bedrag zou ik idd ook al ongeveer kwijt zijn voor 12 volwassenen.
Alle reacties Link kopieren
quote:cosima schreef op 04 augustus 2012 @ 21:09:

Ik vind het niet heel netjes om een bbq te organiseren, vrienden uitnodigen en vervolgens om een eigen bijdrage te vragen !

Kun je niet gewoon een fles wijn meenemen ? of iets ?IK vind het niet netjes om van je vrienden te verwachten dat ze voor 24 man een bbq sponsoren.
Alle reacties Link kopieren
@ oriane: nou ja, ik had wel veel over, dus misschien niet 6x zoveel :p. Maar ja, een bbq is gewoon duur, helemaal als je wat keuze wil hebben en wat lekkere/specialere dingen.
Alle reacties Link kopieren
quote:cosima schreef op 04 augustus 2012 @ 21:09:

Ik vind het niet heel netjes om een bbq te organiseren, vrienden uitnodigen en vervolgens om een eigen bijdrage te vragen !

Kun je niet gewoon een fles wijn meenemen ? of iets ?

6x40 euro= 240 euro voor een avond met vrienden en niet alle gezinnen kunnen dit betalen. Iemand organiseert een BBQ en kan dus zeer waarschijnlijk zelf niet de kosten betalen. Dan maar niets organiseren? Of alleen Jan en Madelon en Piet en Nel met de kinderen maar TO, man en kinderen niet?



Ik bedoel vriendschap en elkaar willen zien is toch het belangrijkste op zo'n avond? Daarvoor vind ik het écht niet erg om het eten van mijn gezin te betalen hoor.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:paloma schreef op 04 augustus 2012 @ 21:04:

Zou het te ver gaan om de 40 Euro gewoon te betalen en de buren wel te vragen om een overzicht van de gemaakte kosten? Als ze alles bij de Makro halen dan is één kassabon voldoende. Of mag dat niet? Mogen zij wel het bedrag bepalen, maar jij niet vragen om bewijs?Ja. Dat gaat te ver. Of je neemt de uitnodiging aan en je betaalt zonder te zeiken, of je gaat gewoon niet. Maar bonnetjes vragen is not done.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven