Bedrag voor BBQ

04-08-2012 20:42 347 berichten
Hoi



Even jullie mening. Over 2 weken zijn we uitgenodigd door de buren/vrienden voor een bbq. in totaal komen er 6 gezinnen. De buren regelen eten en drank.



ik zal zo het bedrag neerzetten wat ze voor de volwassenen pp vragen. Maar ik ben benieuwd wat jullie een redelijk bedrag vinden?
quote:pompedom schreef op 04 augustus 2012 @ 21:11:

Ik vindt dat je best de boodschappen kunt verdelen als je dat van te voren bespreekt. Niet iedereen kan ¤240 missen voor een feestje. Als je weet wat het gaat kosten , kun je zelf bepalen of dat je waard is of niet.



Ik heb vorige week al mijn collegas uitgenodigd om bij te eten. Voor 12 man/vrouw voor ¤55 boodschappen gedaan, maar toen heb ik wel gevraagd of iedereen de drank meewilde nemen die hij/zij zelf drinkt. Gelukkig vond niemand dat een probleem. Maar goed ik ben nog maar net student af.Knap! Zou mij niet lukken.
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt mij meer in de oren alsof ze ens bij elkaar zaten en zeiden joh we kunnen wel eens samen bbq-en, allemaal inleggen, gezellig toch? Zoiets.

40 euro voor vier personen inclusief drank vind ik niet zoveel. Leeftijd van kinderen zal best wat uitmaken, al ken ik kinderen van 6 die meer wegstouwen dan ikzelf.



Ik zou een groot deel dan wel weer zelf maken, de enige lekkere sate is de mijne
Alle reacties Link kopieren
quote:paloma schreef op 04 augustus 2012 @ 21:04:

Zou het te ver gaan om de 40 Euro gewoon te betalen en de buren wel te vragen om een overzicht van de gemaakte kosten? Als ze alles bij de Makro halen dan is één kassabon voldoende. Of mag dat niet? Mogen zij wel het bedrag bepalen, maar jij niet vragen om bewijs?Zou jij dat zelf doen, Paloma?
Het was meteen duidelijk dat we zelf zouden betalen. Alleen het bedrag werd er niet bij gezegd.



Opruimen doen we samen! Buurman heeft een eigen restaurant dus borden ed hoeven niet gehuurd te worden. Stoelen nemen we zelf mee.



Denk ook dat het komt doordat het gebracht werd als 20 euro pp voor de volwassenen. Mijn ervaring is dat kinderen niet veel eten.



Kinderen zijn in de leeftijd van 4 tm 8 jaar.
quote:Enn schreef op 04 augustus 2012 @ 21:07:

[...]Oh wat erg, ik zou als organisator gelijk klaar zijn.Je bent niet de organisator van een gezamenlijk feest, je bent de gastvrouw. Je hebt TO uitgenodigd. Als je dan geld vraagt, dan wil ik ook zien waaraan je het hebt uitgegeven. Gekker nog, dan zou ik aanbieden om m'n eigen eten en drinken mee te nemen. Uitgenodigd worden en dan geld erop toeleggen is mijn inziens belachelijk. Ik zou het nooit doen en ik zou het zeker nooit vragen. Dan maar geen BBQ met 6 gezinnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:cupcakegirl schreef op 04 augustus 2012 @ 21:05:

Lol mvida aan jouw reactie merk ik dat jij daar geen trek in zou hebben?Als het gezelschap niet te pruimen is, heb ik het er niet voor over.
quote:Enn schreef op 04 augustus 2012 @ 21:13:

[...]



6x40 euro= 240 euro voor een avond met vrienden en niet alle gezinnen kunnen dit betalen. Iemand organiseert een BBQ en kan dus zeer waarschijnlijk zelf niet de kosten betalen. Dan maar niets organiseren? Of alleen Jan en Madelon en Piet en Nel met de kinderen maar TO, man en kinderen niet?



Ik bedoel vriendschap en elkaar willen zien is toch het belangrijkste op zo'n avond? Daarvoor vind ik het écht niet erg om het eten van mijn gezin te betalen hoor.Dan kun je ook besluiten om iedereen iets te eten en te drinken mee te laten nemen. Dat doet mijn ex-schoonzus altijd en het is beregezellig. De één staat dan thuis uren te marineren en de ander neemt een paar dozen diepvrieshamburgers voor de kinderen mee, maar over die verschillen hoor je niemand zeuren. En iedereen komt wel vol te zitten hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:cupcakegirl schreef op 04 augustus 2012 @ 21:15:

Buurman heeft een eigen restaurant .Wedden dat het eten straks goed is?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:cupcakegirl schreef op 04 augustus 2012 @ 21:15:

Het was meteen duidelijk dat we zelf zouden betalen. Alleen het bedrag werd er niet bij gezegd.



Opruimen doen we samen! Buurman heeft een eigen restaurant dus borden ed hoeven niet gehuurd te worden. Stoelen nemen we zelf mee.



Denk ook dat het komt doordat het gebracht werd als 20 euro pp voor de volwassenen. Mijn ervaring is dat kinderen niet veel eten.



Kinderen zijn in de leeftijd van 4 tm 8 jaar.Vreselijke vervelende leeftijd dus. Ik zou passen.
Alle reacties Link kopieren
@ pompedom: ik ben een tijd werkloos geweest en een aantal van mijn vrienden zijn ook werkloos of kunnen alleen parttime banen vinden en zo doen wij het ook vaak hoor. Ook wel eens met inleg, een soort pot, zoals in de kroeg maar dan bij iemand thuis. Tja dat is toch goedkoper, maar voor iemand met een minimaal inkomen is het dan nog duur als je voor iedereen moet betalen.
Alle reacties Link kopieren
quote:groentsoep2 schreef op 04 augustus 2012 @ 21:16:

[...]





Dan kun je ook besluiten om iedereen iets te eten en te drinken mee te laten nemen. Dat doet mijn ex-schoonzus altijd en het is beregezellig. De één staat dan thuis uren te marineren en de ander neemt een paar dozen diepvrieshamburgers voor de kinderen mee, maar over die verschillen hoor je niemand zeuren. En iedereen komt wel vol te zitten hoor.Ja kan ook.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Zojuist de nieuwe achterbuurvrouw aan de deur: wij zijn uitgenodigd voor een kennismakingsbbq, als in 'american party'.



Of mijn nieuwe achterbuurvrouw zit hier online , of ik ga zo maar even informeren of het ook duidelijk is wie wat verzorgd (Anders staat de halve buurt met alleen maar salades op de stoep).
quote:keetje_stippel schreef op 04 augustus 2012 @ 21:14:

[...]Zou jij dat zelf doen, Paloma?Ja. Is nu makkelijk praten, maar ik denk wel dat ik dit zou doen. Als ik geen alcohol drink en mijn man een paar biertjes; dan vind ik 40 Euro voor 4 personen teveel. In het oogpunt dat ik ben uitgenodigd. Ik zou waarschijnlijk eerder bedanken voor de uitnodiging, dan om een bonnetje vragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:paloma schreef op 04 augustus 2012 @ 21:16:

[...]





Je bent niet de organisator van een gezamenlijk feest, je bent de gastvrouw. Je hebt TO uitgenodigd. Als je dan geld vraagt, dan wil ik ook zien waaraan je het hebt uitgegeven. Gekker nog, dan zou ik aanbieden om m'n eigen eten en drinken mee te nemen. Uitgenodigd worden en dan geld erop toeleggen is mijn inziens belachelijk. Ik zou het nooit doen en ik zou het zeker nooit vragen. Dan maar geen BBQ met 6 gezinnen.Lees nog even TO's reacties door en wat een gezelligheid! Word je vaak voor een BBQ uitgenodigd?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:lemoos schreef op 04 augustus 2012 @ 21:19:

Zojuist de nieuwe achterbuurvrouw aan de deur: wij zijn uitgenodigd voor een kennismakingsbbq, als in 'american party'.



Of mijn nieuwe achterbuurvrouw zit hier online , of ik ga zo maar even informeren of het ook duidelijk is wie wat verzorgd (Anders staat de halve buurt met alleen maar salades op de stoep).
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben altijd dolblij als ik niks anders hoef te doen dan betalen. Allemaal zelf wat meenemen doe je mij geen plezier mee.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:paloma schreef op 04 augustus 2012 @ 21:19:

[...]





Ja. Is nu makkelijk praten, maar ik denk wel dat ik dit zou doen. Als ik geen alcohol drink en mijn man een paar biertjes; dan vind ik 40 Euro voor 4 personen teveel. In het oogpunt dat ik ben uitgenodigd. Ik zou waarschijnlijk eerder bedanken voor de uitnodiging, dan om een bonnetje vragen.



Ik zou als ik jou was maar bedanken voor de uitnodiging. Ik denk dat het anders wel eens de laatste keer zou kunnen zijn geweest dat je uitgenodigd wordt.



Gok ik.
quote:cupcakegirl schreef op 04 augustus 2012 @ 21:15:

Het was meteen duidelijk dat we zelf zouden betalen. Alleen het bedrag werd er niet bij gezegd.



Opruimen doen we samen! Buurman heeft een eigen restaurant dus borden ed hoeven niet gehuurd te worden. Stoelen nemen we zelf mee.



Denk ook dat het komt doordat het gebracht werd als 20 euro pp voor de volwassenen. Mijn ervaring is dat kinderen niet veel eten.



Kinderen zijn in de leeftijd van 4 tm 8 jaar.Ik denk dat je voor fatsoenlijk vlees/vis, drank en toebehoren tussen de 15-20 euro per volwassene kwijt bent, dus de kinderen eten/drinken al nagenoeg gratis.
quote:cupcakegirl schreef op 04 augustus 2012 @ 21:15:

Het was meteen duidelijk dat we zelf zouden betalen. Alleen het bedrag werd er niet bij gezegd.



Opruimen doen we samen! Buurman heeft een eigen restaurant dus borden ed hoeven niet gehuurd te worden. Stoelen nemen we zelf mee.



Denk ook dat het komt doordat het gebracht werd als 20 euro pp voor de volwassenen. Mijn ervaring is dat kinderen niet veel eten.



Kinderen zijn in de leeftijd van 4 tm 8 jaar.Ow het was vooraf duidelijk dat jullie zouden betalen. Had ik eerder moeten weten . Hij heeft een eigen restaurant en gaat het eten en drinken bij de Makro halen? Ik zou dan de drank achterwege laten en dan wat meer niveau eten halen.
Alle reacties Link kopieren
¤40 voor een bbq met 4 personen veel?

Als je thuis leuk barbecue-t (?) ben je minimaal even veel kwijt niet? Of roosteren jullie frikandellen en hamburgers?



Ik zou het niet kunnen, ben dat al minimaal kwijt voor 2 personen en koop echt niets geks.
Alle reacties Link kopieren
quote:no___ schreef op 04 augustus 2012 @ 21:23:

¤40 voor een bbq met 4 personen veel?

Als je thuis leuk barbecue-t (?) ben je minimaal even veel kwijt niet? Of roosteren jullie frikandellen en hamburgers?Zou dat lekker zijn een frikadel? Ik ben gek op speciaal.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:keetje_stippel schreef op 04 augustus 2012 @ 21:21:

[...]Ik zou als ik jou was maar bedanken voor de uitnodiging. Ik denk dat het anders wel eens de laatste keer zou kunnen zijn geweest dat je uitgenodigd wordt.



Gok ik.Vast wel. Gelukkig heb ik daar in mijn omgeving geen last van. Wij nodigen uit en maken van mij part een pan soep, maar geld vragen is uit den boze.
Alle reacties Link kopieren
quote:cupcakegirl schreef op 04 augustus 2012 @ 21:15:

Het was meteen duidelijk dat we zelf zouden betalen. Alleen het bedrag werd er niet bij gezegd.



Opruimen doen we samen! Buurman heeft een eigen restaurant dus borden ed hoeven niet gehuurd te worden. Stoelen nemen we zelf mee.



Denk ook dat het komt doordat het gebracht werd als 20 euro pp voor de volwassenen. Mijn ervaring is dat kinderen niet veel eten.



Kinderen zijn in de leeftijd van 4 tm 8 jaar.Ik denk dat je voor een fatsoenlijke bbq incl alcohol en fris/sap al wel 15 euro per volwassene kunt rekenen eigenlijk. Kinderen dan voor vijf euro meetellen en je bent al aan het bedrag.
Alle reacties Link kopieren
quote:paloma schreef op 04 augustus 2012 @ 21:23:

[...]





Ow het was vooraf duidelijk dat jullie zouden betalen. Had ik eerder moeten weten . Hij heeft een eigen restaurant en gaat het eten en drinken bij de Makro halen? Ik zou dan de drank achterwege laten en dan wat meer niveau eten halen.Ja, bier bij een bbq, belachelijk natuurlijk.
40 euro is een prima bedrag voor 4 personen, mij zou het niet lukken om voor dat bedrag een bbq in elkaar te knutselen.



Neen, de bon vragen zoiets doe je niet!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven