Gezondheid alle pijlers

Waar koop ik een neti pot?

05-08-2012 22:44 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Om mijn neus te spoelen. Ik heb een voorhoofd en bijholte ontsteking en moet binnenkort vliegen. In het verleden heb ik hevige pijn gehad in het vliegtuig en wil dat echt vermijden. spoelen schijnt te helpen. Bij onze apotheek hebben ze hem niet en ik koop liever niet online.
Ik weet niet waar je zo'n ding kunt kopen, maar mijn huisarts raadde mij vroeger aan om een (injectie) spuit te vullen met lauw water en zout (verhouding één theelepel op een glas). Dan hoofd achterover en het water in je neus spuiten. Dan loopt het in je keel en slik je het door. Ik vond het als kind niet leuk (maar ook niet pijnlijk ofzo), maar het hielp wel heel goed.
Volgens mij in de apotheek van het ziekenhuis, igg het ziekenhuis in Haarlem Schalkwijk verkoopt ze, anders even rond bellen?
www.kno-winkel.nl is mijn schoonmoeder aangeraden door haar kno-arts. Maar dat is wel online... Zelf gebruik ik altijd (lach niet ) zo'n fles om poffertjes mee te maken. Geen idee waar ik die ooit vandaan gehaald heb.

Edit: zo eentje:

Blokker heeft ze dus voor 2 euro!
* leest mee wegens aanstaande vliegvakantie en zat van die bekertjes met warme watten op oren*
Bij mij helpt bij een voorhoofdsholte ontsteking een inhaler van Dampo het beste.
Je hebt ook spuitbussen zoutoplossing met een tuut erop, heel erg handig!
Ik heb nog nooit een bijholte- of voorhoofdsholte-ontsteking gehad, maar ga er dus maar even vanuit dat je hierdoor enorme pijn in je oren krijgt als je vliegt? Want dat ken ik wel namelijk. Echt zoveel pijn, dat ik het liefst het vliegtuig weer uitspring. Dat heb ik nu opgelost door mijn oren helemaal dicht te kleien met siliconenproppen. Gewoon te koop bij de drogist of apotheek. En in je oren kleien voor je het vliegtuig instapt. Je hoort geen klap, kunt dus geen muziek luisteren en een gesprek aangaan is ook niet handig, maar geen centje pijn meer.
In het midden van het land ken ik een winkel die ze verkoopt. Weet niet of dat in de buurt is?
quote:sleutelhanger schreef op 06 augustus 2012 @ 00:29:

Ik heb nog nooit een bijholte- of voorhoofdsholte-ontsteking gehad, maar ga er dus maar even vanuit dat je hierdoor enorme pijn in je oren krijgt als je vliegt? Want dat ken ik wel namelijk. Echt zoveel pijn, dat ik het liefst het vliegtuig weer uitspring. Dat heb ik nu opgelost door mijn oren helemaal dicht te kleien met siliconenproppen. Gewoon te koop bij de drogist of apotheek. En in je oren kleien voor je het vliegtuig instapt. Je hoort geen klap, kunt dus geen muziek luisteren en een gesprek aangaan is ook niet handig, maar geen centje pijn meer.

Bij een bijholte en voorhoofdholteontsteking krijg je pijn in je voorhoofd en wangen. Ik heb het ook een keer meegemaakt. Ergste pijn ooit. Zo moeten mensen met clusterhoofdpijn zich voelen. Net boven mijn wenkbrauwen een stekende pijn. Ik heb gehuild en geschreeuwd. Ik wist niet wat het was. Terug in Nederland bleek het een voorhoofdholteontsteking te zijn.

@TO Als het niet over is raad ik je echt af om te vliegen.
Ik gebruik een mengflesje voor verf (een nieuwe natuurlijk) werkt net zo goed.
Bij de Action/Wibra oid zo'n kinder thee setje kopen en het thee potje gebruiken! Serieus.

Die werkt perfect en is veel goedkoper

(doe ik zelf ook als ik weer eens vol zit)
Internagelaktisch
quote:Maaique schreef op 06 augustus 2012 @ 00:50:

Bij de Action/Wibra oid zo'n kinder thee setje kopen en het thee potje gebruiken! Serieus.

Die werkt perfect en is veel goedkoper

(doe ik zelf ook als ik weer eens vol zit)Wat een goed idee Bedankt voor de tip.
Ik gebruik voor mijn neus te spoelen een oud,leeg flesje van neusdruppels.
Bij een natuurwinkel.
Ik gebruik een tuitbeker, werkt ook prima
quote:yezka schreef op 05 augustus 2012 @ 22:47:

Ik weet niet waar je zo'n ding kunt kopen, maar mijn huisarts raadde mij vroeger aan om een (injectie) spuit te vullen met lauw water en zout (verhouding één theelepel op een glas). Dan hoofd achterover en het water in je neus spuiten. Dan loopt het in je keel en slik je het door. Ik vond het als kind niet leuk (maar ook niet pijnlijk ofzo), maar het hielp wel heel goed.

Bij een neusspoeling is het niet de bedoeling dat je het doorslikt! Je moet met je hoofd schuin boven de wasbak hangen, en dan met zout water in het ene neusgat laten lopen, zodat het er door de andere weer uitkomt. Ondertussen door je mond ademen. Mocht er toch water in je mond komen, kun je dat uitspugen.

Het handigst (vooral onderweg) werkt een injectiespuit, of iets als Nasaline neusdouche (spuit met opzetstuk). Elke apotheek zou neusdouches moeten aanbieden, of het nu een spuit is, een netipot of iets anders. Vraag het nog eens, anders idd een natuurwinkel proberen.

Zo'n beslagflacon werkt waarschijnlijk ook goed, een oud leeg flesje van neusdruppels niet - veel te klein. Bij een neusspoeling moet je aardig wat water door de holtes spoelen (ca. 50-100ml per neusgat), anders heeft het geen effect.

Overigens kan een neusdouche je helpen de klachten te verminderen, maar het gaat de onsteking niet in 1 klap genezen.
Ik gebruik altijd een bidon, werkt ook goed. Wel eentje met een smal tuitje kiezen, anders past ie niet in je neusgat :-)
Oud topic, i know. Maar misschien kan iemand hier zijn eerste ervaring delen met zo'n pot. Ik heb het net geprobeerd, maar het water stroomt niet uit m'n anders neusgat. Ik vind het pijnlijk in m'n holtes enzo. De boel is daar ook ontstoken, maar kan wel door beide neusgaten ademhalen. Is het een kwestie van doorzetten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven