Entertainment alle pijlers

Het zesde zintuig

04-04-2008 17:12 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Ik kon geen topic vinden dus bij deze. Kijken er nog meer mensen naar het zesde zintuig? Geloof je erin of denk je dat het doorgstoken kaart is?

Ik geloof er wel in en ik vind tot nu toe Tessa erg indrukwekkend. Wie vinden jullie goed en wie valt erg tegen?

Groetjes Pinguin
Er is al een soortgelijk topic bij actueel.
Of het Char topic bij entertainment ;-)
Hmm...heb even gekeken bij actueel....maar dat gaat over iemands persoonlijke zesde zintuig, terwijl jij het over het TV programma hebt, toch?

Ik heb het pas 2x gezien, en ik ben een sceptic. Toch vond ik Tessa heel sterk toen ik het de eerste keer zag.....echter wilde mijn vriendin het ook zien en ik had het op tape....de tweede keer viel het mij op dat ze eigenlijk niks bizonders zei. Ze bleef alleen maar schudden met haar lichaam en zei dan: Hij ..had..dat..niet..mogen.. doen. En dat herhaalde ze dan een paar keer. Ze stak goed af bij de vrouw die dacht dat er een kind onder een auto was gekomen. En die man die bakte er ook helemaal niets van. (meer pliesie op straat) waarvan hij dus de conclusie trok dat er iets op straat gebeurd was. Ja he, he! Ze stonden op straat......

Een zwakte van het programma is dat ze zelf vaak een clue geven zoals die moord in dat straatje, dan zit de vrouw van het slachtoffer in een auto....zichtbaar voor de zieners.....en er was die misdaadverslaggever van de telegraaf aanwezig.....

Als ik daar dan zou staan met dat envelopje zou ik zelf de conclusie trekken : Misdaadverslaggever = er is dus iemand vermoord....

Jonge vrouw in auto: haar man/vriend zal wel vermoord zijn

Aangezien het jonge mensen waren, zijn er misschien ook wel kinderen in het spel et quala! I:k hoef dan alleen maar te zeggen:

Er is hier iets ergs gebeurd. Er ligt iemand op de grond....heb het gevoel dat er kinderen in het spel zijn etc. etc. en dan ben ik dus ook helderziend!

Maar goed, ik blijf dus wel kijken, vind het wel entertainment.
Toch zitten er ook dingen tussen waarvan ik denk dat is niet te gokken. Zoals in dat sprookjes bos met ik weet niet hoeveel huisjes en dat er eentje meteen naar het goede huisje liep waar het meisje zat.
Of het allemaal klopt weet ik niet. Maar ik weet wel dat er zeker mensen zijn die dit soort dingen kunnen. Dat heb ik zelf mee gemaakt.

En omdat ik er in geloof vind ik het een leuk programma om naar te kijken. Ik weet niet meer hoe ze allemaal heten. Er zit wel veel verschil tussen de deelnemers. Soms lijkt het te neigen naar een beetje gokken. Maar er zitten er ook tussen waarbij je denkt 'hoe kan het dat ze dat zo weten?!'.
Ik geloof ook zeker dat er mensen zijn die dit soort dingen kunnen zien. Toch heb ik mijn twijfels over dat programma. Een paar weken geleden moesten ze op een plein in Eindhoven staat waar jaren geleden een hotelbrand was geweest met doden, spelers uit een voetbalclub uit het buitenland waren erbij betrokken. Als je dus familie in die omstreken hebt wonen/toevallig fan bent van de betreffende club, of gewoon een goed geheugen hebt zou je hier iets van kunnen weten.
Ja dat dacht ik ook Pearle. Maar er zijn daarentegen ook genoeg andere onderwerpen geweest die wat minder bekend waren. Het blijft toch altijd de grote vraag wanneer we 'belazerd' worden of niet!
Ik bedoel er mee, dat ik me dat ook altijd afvraag bij stemmen via sms en tel. Ze zetten er dan wel een notaris bij maar of het allemaal klopt? Ik heb er mijn twijfels bij.
Ik bedoelde inderdaad het tv programma. Het is zeker lastig te controleren of het allemaal waar is. Ik had ergens gelezen dat je je op zou kunnen geven om dezelfde opdrachten te doen om dan te zien of je dezelfde resultaten zou krijgen met maar 5 zintuigen.

Ik vind het in ieder geval leuk om naar te kijken en vind ook dat Beau het leuk presenteerd.
Heeft er iemand gisteren gekeken? Vond het weer erg indrukwekkend.

Ik vraag me eigenlijk af of er ook echt iets gebeurd met de dingen die Tessa 'voelde' bij die laatste moordzaak, ze had wel een beschrijving van de dader gegeven waar ze iets mee zouden kunnen denk ik.
Ik vind het dus absoluut geen gokken. Er zijn wel verschillen tussen de "paranormale" maar zo'n Tessa en Nicoline hebben écht een 6e zintuig. Zoals Tessa dat gisteren voelde met dat vermoorde meisje...pffffff, knap hoor. En Nicoline met de bijlmerramp...
Tessa wist veel te vertellen over de moord op dat meisje. Heel apart! Ze had het meteen over een knuffelbeer die ze vaak bij zich had. ( niet iedere volwassen vrouw heeft een knuffelbeer toch?) Ze wist dat ze op de dag van de moord iets bij haar had wat nu weg is. Iets van een computer ofzo? En ja hoor... die laptop was zoek.

Het schijnt dat er door het zesde zintuig opnieuw aanknopingspunten zijn gevonden bij een moordzaak. Zou dat bij deze moordzaak zijn?

De dader schijnen beide de zusjes een aantal jaren geleden gekend te hebben.

Ik ben erg onder de indruk van Tessa. In het begin vond ik haar maar vreemd doen en moest er zelfs een beetje om lachen.
mwoah overtuigend vind ik het allemaal niet. Tessa zou wel interessant zijn om eens te onderzoeken op telepathie.

Die gekke limbo doet me teveel denken aan robert v.d broeke
Ik kijk het programma, ik geloof dat er echt meer is tussen hemel en aarde. En dat mensen bepaalde gaven hebben of contact kunnen maken.

Jammer vind ik dat het in wedstrijd verband gedaan wordt. Ja ik snap dat het de format van het programma is. Maar de een is goed in het een, de ander in iets anders. Ze vergelijken nu appels met peren. Misschien lijkt het zo doordat we natuurlijk ook niet alles zien. Doordat de inleidende verhaaltjes bij een ieder anders is vraag ik mij af of ze allemaal dezelfde info krijgen. Ook zie ik dat Beau bij de een tussendoor vragen stelt die ze dichter bij de zaak brengt, doorvraagt enz. en bij de ander niets. Maar dat kan ook natuurlijk plak en knipwerk zijn. Daarom vind ik het moeilijk om er een juist beeld van te krijgen.

Ben/was wel onder de indruk van Tessa, alle keren.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Word de finale nog herhaald? Ik kon helaas niet kijken.
Dit was de finale nog niet, maar alles uitzendingen kun je kijken op de site van het zesde zintuig en op rtlgemist.
specifiek wordt het nooit, bovendien is dit nederland de kans is groot dat de deelnemers bewust of onbewust van de zaak hebben gehoord. Die manga zaak is bijv. heel vaak op t.v. geweest en alles wat tessa zei t/m de laptop is allemaal al door Peter Rrrr de Vries gezegd.... en die is niet paranormaal

ook stom trouwens om de kandidaten voor een gedenksteen bij een executie plek te zetten, en dan een doekje over de namen hangen. Tja niet echt paranormaal dat iedereen dan komt op verhalen als oorlog, plotselinge dood en schoten.
ik herkende het verhaal ook van Peter R maar Tessa wist toch niet dat ze in die zaak zat?

wat mij opvalt is dat de mensen in het ene onderdeel heel goed zijn maar dan in een ander onderdeel weer minder goed, daarom blijft het in misdrijfzaken toch onbetrouwbaar wat ze opvangen, maar als je dan van meerdere paragnosten dezelfde dingen krijgt te horen dan zegt dat weer wel wat, zoals die manga-zaak daar werd wel meerdere keren over 2 jongens/mannen gesproken die het meisje hebben meegenomen

die jongen had t over alcohol maar dat zou kunnen wijzen op dat ze zo'n doekje voor haar mond hebben gehouden om haar te kunnen ontvoeren, die jongen interpreteert wat hij doorkrijgt in dit geval niet goed, tenminste zo zou dat kunnen zijn
pinguin83 schreef op 12 april 2008 @ 16:26:

Dit was de finale nog niet, maar alles uitzendingen kun je kijken op de site van het zesde zintuig en op rtlgemist.
Dank je, heb gelijk gekeken. Die Tessa heeft echt een 6de zintuig zeg. Ze is goed.
vinobianco schreef op 13 april 2008 @ 10:51:

ik herkende het verhaal ook van Peter R maar Tessa wist toch niet dat ze in die zaak zat?

wat mij opvalt is dat de mensen in het ene onderdeel heel goed zijn maar dan in een ander onderdeel weer minder goed, daarom blijft het in misdrijfzaken toch onbetrouwbaar wat ze opvangen, maar als je dan van meerdere paragnosten dezelfde dingen krijgt te horen dan zegt dat weer wel wat, zoals die manga-zaak daar werd wel meerdere keren over 2 jongens/mannen gesproken die het meisje hebben meegenomen

die jongen had t over alcohol maar dat zou kunnen wijzen op dat ze zo'n doekje voor haar mond hebben gehouden om haar te kunnen ontvoeren, die jongen interpreteert wat hij doorkrijgt in dit geval niet goed, tenminste zo zou dat kunnen zijn
dat weten we helemaal niet, als ik in dat programma zat zou ik zeker me op de hoogte stellen van bekende moordzaken. Ik ga er vanuit dat er foto's van het slachtoffer in het huis hebben gehangen. Uit de omgeving kan je al zoveel halen. Ook die moord op de posbank is echt overbekend
als eerste wil ik zeggen dat ik altijd trouw kijk, zowel het eerste als het tweede seizoen. Ik denk dat telepathie hier een grote rol bij speelt. Die Tessa en Nicolette kunnen heel goed gedachtenlezen en heel knap reageren op reacties van Beau en anderen.

Laat ze nu toch eens iets onderzoeken waarbij IEDEREEN weg is. Cameramannen, Beau 20 km verderop. Niemand weet iets........................... Iedereen is op de hoogte wat er gebeurd is en die staan er allemaal om heen. Dat is jammer.......... want ze denken allemaal aan het gebeurde. Hier kunnen de kandidaten waarschijnlijk veel uithalen. Dat is hun zesde zintuig. Gedachtenlezen.......................

Wel knap hoor.............. maar kep liever dat niemand iets weet en iedereen ver weg is, laat ze dan nog maar eens een enveloppe en een jasje/tasje/horloge etc geven.
eens, en dan het liefst een zaak in Finland die wij niet kennen.
Je bedoelt de zaak van de verdwenen Eskimo? Waar alleen zijn wanten nog werden gevonden? terwijl de honden niet meer hongerig waren??? :rofl:

Sorry, ben een beetje flauw... :blob
kep net veel info van internet gehaald over het zesde zintuig, er zitten (als je het allemaal leest) best veel haken en ogen aan. Zoals je het op tv ziet, dat schijnt niet helemaal de werkelijkheid te zijn. Laten we het zo zeggen: ALLES VOOR DE KIJKCIJFERS!!!!!!!!!!!!! Maar goed........... vind het nog steeds leuk, ook al wordt ik een beetje voor de gek gehouden, en blijf lekker kijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven