Werk & Studie alle pijlers

Min/Max Contract, hoe gaat dat met m'n vakantietijd?

04-08-2012 21:24 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heehee,



Ik ben een paar dagen geleden aangenomen bij een Callcenter en mag binnenkort mijn contract gaan tekenen. De eerste zes maanden is dit een 0-uren contract, daarna wordt het een min/max contract. Ik ben 17 jaar en aankomend schooljaar doe ik examen. Ik vraag me af of zo'n min/max contract ervoor zorgt dat ik geen zeggenschap meer heb over mijn vakantietijd, want met de 12 uur die ik gemiddeld per week zal gaan werken, zal ik niet veel vakantie uren opbouwen!



Misschien is het wel een hele stomme vraag hoor, maar het lijkt me handig om zoiets te weten alvorens me ergens aan te binden.



Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Ligt eraan wat de min wordt in je contract.
Alle reacties Link kopieren
8 uur. Erg weinig dus
Alle reacties Link kopieren
8 uur. Erg weinig dus
Alle reacties Link kopieren
Als je maar 10 uur werkt per week, heb je voor 1 week vakantie ook maar 10 uur nodig. Je hebt gewoon recht op evenveel vakantiedagen als een fulltimer.
Alle reacties Link kopieren
Je bouwt altijd vakantierechten op. Ook bij een 0-urencontract. Er is een berekening voor die de vakantiedagen uitrekent over je gewerkte uren..
Alle reacties Link kopieren
Bij ons is het zo dat vakantie opbouw en vakantiegeld worden berekend op je min contract.

Wij zetten mensen altijd in op een min conract, bij drukte gaan we naar het max contract
Alle reacties Link kopieren
Het kan ook zijn dat je een hoger uurloon krijgt. Dan betalen ze de vakantie toeslag en atv meteen uit.

Als je dan vakantie hebt krijg je niks uit betaald.
Alle reacties Link kopieren
Dan betekent dat, dat je altijd 8 uur werk in de week hebt. Als ze dat niet hebben, is je werkgever verplicht om je die 8 uur uit te betalen.

Met een 0-urencontract is je werkgever dit niet verplicht. Tenzij je 13 weken een bepaald aantal uren werkt, dan kan je dit aanvechten.



Waarom zou je dat min/max-contract niet willen tekenen? Je hebt iig meer garanties dan met een 0-urencontract.
Alle reacties Link kopieren
Oké, bedankt allemaal! Ik wil niet dat ik straks een contract onderteken en er dan achterkom dat ik bijvoorbeeld niet op examenreis en vakantie met m'n ouders kan vanwege die vakantieregeling, snap je? (First world problems, I know [;)
Succes met het werk.



Wat ga je eigenlijk verdienen als je 17 jarige?
Alle reacties Link kopieren
Dankje! Het betaalt allemaal erg goed. 5,88 per uur én een reiskostenvergoeding.
Okay, was er even benieuwd naar.

Succes.
Alle reacties Link kopieren
Sophiedrake, ik neem aan dat je wel snapt dat je vakantiedagen met je werkgever moet overleggen?
Alle reacties Link kopieren
Iedereen krijgt vakantiedagen genoeg om 4 weken vakantie per jaar op te nemen.

Soms krijg je ook nog vakantiegeld, dat uit wordt betaald in mei, maar dit kan je ook al in de maandloon krijgen. Maar vakantiedagen bouwt iedereen op.



Als je vrij wilt nemen neem je het aantal uren op dat je moet werken. Dus bij jou: 8 uur per week (als dat je min is). Je krijgt voor die week dan ook 8 uur uitbetaald, zonder dat je daarvoor hoeft te werken.

Als je 12 uur werkt, bouw je naast die 4x8 uur, nog extra vakantieuren op.



Vakantie moet je altijd van te voren aanvragen bij je leidinggevende. Doe je dat op tijd, dan zal dat meestal geen probleem zijn.
Zeg maar Spijker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven