verliefd op iemand anders

07-08-2012 16:08 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet niet zo goed een andere plek om dit te schrijven. Ben wel op zoek naar meningen, ideeën, hints, tips, truuks, visies.



Het zit namelijk zo, en is misschien best ff een heel verhaal. Ik ben getrouwd en we hebben samen een kind. We laten elkaar in ons waarde, ieder zijn hobbies en ieder zijn ding. Er is eigenlijk nagenoeg geen jaloezie binnen onze relatie.



En toch mis ik een hoop. Samen ff op de bank ofzo. Behalve dan de dingen die hij zowiezo wil doen en aangeeft dat hij daar heen gaat, en ik dan automatisch bedenk dat ik dan ook meewil. Nu is de situatie zo dat een vriend van ons bij ons in huis woont. Hij is al jaren mijn beste vriend en eigenlijk ben ik dus smoorverliefd op hem en dat gevoel is wederzijds, daar hebben we ook over gepraat. Kijk ik zal nooit vreemdgaan. Ik weet hoeveel pijn dat iemand kan doen, dus dat is het probleem niet zo. Wel dat ik dus smoorverliefd ben op een man die bij mij en mijn man in huis woont, dat dat wederzijds is en dat ik hem nooit de deur zou kunnen wijzen.

Ik ben wel van mening dat een gevoel iets is wat op je afkomt en niet iets waar je om vraagt. Ik heb wel mijn daden onder controle en dat wil ik graag zo houden. Ik wil mijn man niet kwetsen, maar geniet wel van deze gevoelens en deze vriend wil absoluut niet tussen onze relatie komen, daarvoor is hij ook teveel vrienden met hem. Wat nu?
anoniem_157211 wijzigde dit bericht op 09-08-2012 08:50
Reden: privacy
% gewijzigd
De weg loopt niet waar je hem verwacht
Alle reacties Link kopieren
En wat zei je man toen je je onvrede met hem besprak en aangaf wat je miste?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:novitamya schreef op 07 augustus 2012 @ 16:08:

Wordt dit dan de rest van mijn leven?Als jij niet duidelijk zegt wat er speelt en wat er dwars zit, dan; ja.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
@himalaya, dan gaat het even goed en later vervalt het weer in oud gedrag.
De weg loopt niet waar je hem verwacht
Alle reacties Link kopieren
Je bent natuurlijk al hartstikke aan het vreemdgaan. Niet seksueel, maar wel emotioneel. Je had dit met je man moeten bespreken in plaats van met je huisvriend.
En als je man nu meer moeite doet om te zorgen dat je zin in seks krijgt(zoals je zelf schrijft) ga je dan een topic openen met als titel "mijn man begrijpt en respecteert het maar niet dat ik problemen met seks hebt, hij blijft maar proberen!"?



Denk nl niet dat het zo makkelijk voor een man is om een

partner te hebben die moeite met seks heeft. Wanneer is het "meer moeite doen voor" of " te opdringerig zijn".......
Alle reacties Link kopieren
Ik heb alle begrip voor ieders mening in deze, en zou deze graag begrijpen.



@aureel, dit is nog niet lang gaande, het is onmogelijk iets te bespreken, wat ik zelf nog niet wist dat het zo'n punt was, dus onmogelijk om te bespreken voor wat jij noemt emotioneel vreemdgaan. Ik kon niet zeggen, ik ga niet verliefd worden en die gevoelens kan ik niet verstoppen en hij blijft wel ook mijn beste vriend en dat is toch juist degene met wie je over alles moet kunnen praten? Het is dus niet zo dat ik verliefd werd en besloot dat tegen hem te zeggen.
De weg loopt niet waar je hem verwacht
Alle reacties Link kopieren
Bij mij is het toch juist mijn (levens)partner waar ik juist alles tegen moet kunnen zeggen.
Alle reacties Link kopieren
@loisnvt Het is natuurlijk niet het enige punt, maar om op je vraag in te gaan, het is erg lastig als je zelf weinig zin hebt, om dan zelf het inititief te moeten nemen, en dan heb ik het dus over zorgen dat een ander zin krijgt, een vrouw "moet" versierd worden. Praten erover zou ook heel belangrijk zijn, ik heb moeite daar over te beginnen, heb ik aangegeven dat het fijn zou zijn als hij daar over begint te praten, vervolgens, niks.
De weg loopt niet waar je hem verwacht
Alle reacties Link kopieren
@vrouwke-theelepel en wat als dat nou niet zo is?



Zou idd zo moeten zijn, buiten het feit dat ik vind dat je dat ook met je beste vrien(in) doet.
De weg loopt niet waar je hem verwacht
Alle reacties Link kopieren
Ondanks dat je een aantal positieve zaken noemt, focus je je wel heel erg op het negatieve. Ik denk dat iedereen na een aantal jaar wel de nodige negatieve zaken in een relatie weet op te noemen. Als je met die dingen niet kan leven, moet je er samen zien uit te komen en anders wordt t hem niet...
Alle reacties Link kopieren
Dat is voor iedereen anders natuurlijk Novitamya, maar dan zou het mijn relatie niet zijn.



Maar ook in jouw geval denk ik: praat met je man. Als je ziet wat het met hem doet is je verliefdheid misschien lang zo mooi niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Als jij werkelijk zo smoorverliefd bent op die andere man en je bespreekt je onvrede niet met je partner, dan zul je vroeg of laat "overstag" gaan. Er is nl. niks fijner dan intiem zijn met iemand waar je verliefd op bent. Dat wordt hormonaal aangestuurd.



Alle ingrediënten liggen op tafel... het is wachten op het juiste moment OF je stopt met de relatie en je richt je op je partner. Open en eerlijk.
Alle reacties Link kopieren
@berendbb, daar heb je zeker gelijk in, en als ik de positieve kanten niet zou zien, dan zou het allemaal niet zo lastig zijn
De weg loopt niet waar je hem verwacht
quote:novitamya schreef op 07 augustus 2012 @ 16:42:

@loisnvt Het is natuurlijk niet het enige punt, maar om op je vraag in te gaan, het is erg lastig als je zelf weinig zin hebt, om dan zelf het inititief te moeten nemen, en dan heb ik het dus over zorgen dat een ander zin krijgt, een vrouw "moet" versierd worden en dat kan al heel simpel beginnen bij... zullen we samen douchen. Dit heb ik al als concrete mogelijkheid bij hem neergelegd, vervolgens... niks. Praten erover zou ook heel belangrijk zijn, ik heb moeite daar over te beginnen, heb ik aangegeven dat het fijn zou zijn als hij daar over begint te praten, vervolgens... niks.Ik begrijp wat je zegt, maar ik vind het nogal wat om alle initiatief bij hem neer te leggen, makkelijk ook! Wat heb jij gedaan om aan je problemen te werken, zodat je wél initiatief zou durven nemen? Hij is je therapeut toch niet?
Alle reacties Link kopieren
@loisnvt, ik heb daar al heel veel aan gedaan. Ik heb ook met hulpverleners enzo te maken gehad. Hij wil niet met psychologen praten. Het inititief hoeft niet geheel bij hem te liggen, maar wel Ook en er komt eigenlijk 0 initiatief vandaan. Nu gebeurd het eigenlijk alleen als ik aangeef het kan, en dat doe ik op het moment dat ik denk dat het voor hem te lang geleden is. En praten is nog veel moeilijker dan doen.
De weg loopt niet waar je hem verwacht
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk heb je 2 problemen, je bent ontevreden over je huwelijk én je bent verliefd op iemand anders. En beide problemen versterken elkaar juist.



Hoe dacht je over je huwelijk vóórdat je verliefd werd?
Alle reacties Link kopieren
quote:Bergje65 schreef op 07 augustus 2012 @ 16:45:

Alle ingrediënten liggen op tafel... het is wachten op het juiste moment OF je stopt met de relatie en je richt je op je partner. Open en eerlijk.En hoe open en eerlijk dan zijn? Nogmaals proberen te praten over waar ik dus nu pas ben achter gekomen dat het een grotere issue is dan ik dacht? In de hoop dat het dan weer langer dan 2 maanden goed gaat? Stoppen met de relatie? Welke relatie? Mijn vriendschap? Deze vriendschap wil ik niet afkappen. Dat weet ik wel.
De weg loopt niet waar je hem verwacht
Het lijkt erop alsof de koek op is tussen jou en je man.

Grootste probleem bij een scheiding lijkt me dan dat je je kind bij hem achter moet laten.

Of zie jij nog andere goede redenen om te vechten voor deze relatie?
Maar waarom woont deze vriend bij jullie? Gezien de huidige situatie lijkt het mij sowieso beter dat hij elders woonruimte zoekt. Werkt deze man niet?
Alle reacties Link kopieren
Ik kan er naast zitten, maar volgens mij wil jij diep in je hart liever verder met je beste vriend ipv man.



Ook dan: gooi alles op tafel.
Alle reacties Link kopieren
quote:vrouwke_theelepel schreef op 07 augustus 2012 @ 16:55:

Eigenlijk heb je 2 problemen, je bent ontevreden over je huwelijk én je bent verliefd op iemand anders. En beide problemen versterken elkaar juist.



Hoe dacht je over je huwelijk vóórdat je verliefd werd?Goeie vraag! Je hebt gelijk, ik denk ook niet dat ik verliefd zou zijn geworden als er geen onvrede was binnen mijn huwelijk. Ik miste toen al wel wat in onze relatie, maar denk dat ik dat in de jaren heb geaccepteerd en eigenlijk niet hebt beseft dat het steeds erger werd. Het lijkt wel alsof ik er net zo goed niet kan zijn en dat zijn leven er dan bijna precies hetzelfde uit zou zien. En dat steeds meer, de neerwaartse spiraal qua aandacht en opwaartse spiraal met deze vriend en ergens op dat kruispunt. Boem.
De weg loopt niet waar je hem verwacht
Alle reacties Link kopieren
@louisvt, beste vriend van mij, goede vriend van mijn man, in onhoudbare situatie, tegen burn-out aan, moest weg uit die situatie en hebben hem dat aangeboden.



@vrouwke theelepel, dat lijkt natuurlijk zo, maar lijkt dat niet altijd zo bij verliefdheid.... dat is denk ik mijn punt, dat ik niet iets op het spel wil zetten voor iets als verliefdheid, omdat verliefdheid nu eenmaal altijd zo voelt denk ik



@jibba ik zie 0 redenen, waarom ik mijn kind bij hem achter zou moeten laten. redenen om te vechten? huwelijk geef je niet zomaar op. en hij heeft eigenlijk niet echt iets fout gedaan, er zijn zeker wel positieve dingen te noemen. we vertellen elkaar vaak dat we van elkaar houden, hij heeft respect voor me, voor wat ik doe, ik werk, hij zit thuis en ook wat ik kan en dat verteld hij echt wel.
De weg loopt niet waar je hem verwacht
quote:novitamya schreef op 07 augustus 2012 @ 17:07:

@louisvt, beste vriend van mij, goede vriend van mijn man, in onhoudbare situatie, tegen burn-out aan, moest weg uit die situatie en hebben hem .Dan hoop ik dat jullie goede vriend beseft dat de situatie inmiddels anders is en jullie bedankt voor al jullie hulp en nu elders onderkomen gaat zoeken! Dat is toch het minst wat hij kan doen, zeker als hij de vriendschap van jullie beiden wil behouden.
Alle reacties Link kopieren
Als dat een, twee, drie zou gaan, zou dat ook gebeuren Hij woont er nog maar net (paar maanden), maar er is geen andere plek waar hij terecht kan, dus alles om zelfstandig te wonen, loopt al, dat loopt al vanaf dag 1 dat hij bij ons is, alleen heeft dat tijd nodig.
De weg loopt niet waar je hem verwacht

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven