ras el hanout - waar in Eindhoven kopen?

07-08-2012 17:01 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



ik ben op zoek naar het kruidenmengsel ras el hanout. Ik zag een zakje in de Albert Heijn liggen maar ik neem aan dat dit ook in een Marokkaanse supermarkt o.i.d. te krijgen is? Kan iemand me aan een adresje helpen? Centrum Eindhoven of Gestel of Stratum, Woenselse markt?



Alvast bedankt!

Recepten zijn ook welkom!
Alle reacties Link kopieren
Je schijnt het ook gewoon bij de turk te kunnen kopen. (maar toen ik hier bij verschillende turkse winkeltjes informeerde keken ze me alleen maar raar aan; dit was een turkse winkel, ras el hanout is niet turks!)

(er zijn hier (geloof ik) geen marokkaanse winkeltjes, vandaar dat ik uitweek naar de turkse)
Alle reacties Link kopieren
@Missprincesa,

ik begrijp het niet helemaal; heb je het uiteindelijk kunnen vinden bij de turkse supermarkt? welke?
Alle reacties Link kopieren
Je zag het bij de albert heijn, waarom dan moeilijk doen en het niet gewoon bij de albert heijn kopen?



Of is het bij de marrokaanse winkel goedkoper?
Alle reacties Link kopieren
euhm waarom dan niet gewoon bij de appie halen?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het laatst bij de Jumbo gekocht, maar zag dat het ook in de Makro te koop is. Hoop dat je er wat aan hebt!
Alle reacties Link kopieren
dank voor de reacties!

Bij de appie is het belachelijk duur! dus inderdaad - als het goedkoper kan: graag!
Alle reacties Link kopieren
Nee, niet kunnen vinden bij de turkse supermarkten. Hoewel op internet staat dat je het bij de meeste marokkaanse en turkse supermarkten wel kunt krijgen. Hier dus niet.

Heb het uiteindelijk bij de c1000 gehaald, wel een stuk duurder (denk ik).
Dit komt van smulweb,ik weet niet of het de originele versie benaderd....



Recept

Ras El Hanout

Boodschappenlijst:



Voor de liefhebbers van kruiden hier het recept van ras el hanout



Ras El Hanout is een typisch marokkaanse kruidenmengeling en het betekent letterlijk "het beste van de winkel". Het mengsel bestaat uit minstens 12 ingrediënten maar soms worden er wel 50 in verwerkt.



Het wordt vooral in de Marokkaanse keuken gebruikt en is te verkrijgen in de meeste Belgische grootwarenhuizen of marokkaanse winkels.



Welke kruiden en in welke hoeveelheid worden gebruikt is onder de kruidenwinkels een zorgvuldig bewaard geheim. Het mengen wordt als een kunst beschouwd.



Ras El Hanout is lekker bij stoofpotjes, gevogelte, vlees, wild, rijst en couscous.



Indien je het zelf wenst te maken is hier een recept:



Bereidingstijd:10-20 minuten

Keuken:Marokkaanse keuken

Smaak:Anders

Techniek:N.v.t.

Soort gerecht:Anders

Uit eigen keuken:Nee



(i)Ingrediënten



1.25 theelepel zwarte peper korrels

- 1 theelepel gemberpoeder

- 1 theelepel komijnzaad

- 1 theelepel korianderzaad

- 1 theelepel gemalen kaneel

- 0.25 theelepel geraspte nootmuskaat

- 0.25 theelepel kardemomzaad

- 0.25 theelepel paprikapoeder

- 0.25 theelepel gemalen kurkuma

- 0.25 theelepel zout

- 0.25 theelepel gemalen piment

- 4 kruidnagels



Hulpmiddelen

Vijzel



Bereidingswijze

Maak alles fijn in een vijzel en meng goed door elkaar



Er is ook een webwinkel die het verkoopt:



webwinkel gekruid.



Het is inderdaad redelijk prijzig.



Succes ik hoop dat je er wat aan hebt!
Alle reacties Link kopieren
quote:dunschiller schreef op 07 augustus 2012 @ 17:34:

Dit komt van smulweb,ik weet niet of het de originele versie benaderd....



Recept

Ras El Hanout

Boodschappenlijst:



Voor de liefhebbers van kruiden hier het recept van ras el hanout



Ras El Hanout is een typisch marokkaanse kruidenmengeling en het betekent letterlijk "het beste van de winkel". Het mengsel bestaat uit minstens 12 ingrediënten maar soms worden er wel 50 in verwerkt.



Het wordt vooral in de Marokkaanse keuken gebruikt en is te verkrijgen in de meeste Belgische grootwarenhuizen of marokkaanse winkels.



Welke kruiden en in welke hoeveelheid worden gebruikt is onder de kruidenwinkels een zorgvuldig bewaard geheim. Het mengen wordt als een kunst beschouwd.



Ras El Hanout is lekker bij stoofpotjes, gevogelte, vlees, wild, rijst en couscous.



Indien je het zelf wenst te maken is hier een recept:



Bereidingstijd:10-20 minuten

Keuken:Marokkaanse keuken

Smaak:Anders

Techniek:N.v.t.

Soort gerecht:Anders

Uit eigen keuken:Nee



(i)Ingrediënten



1.25 theelepel zwarte peper korrels

- 1 theelepel gemberpoeder

- 1 theelepel komijnzaad

- 1 theelepel korianderzaad

- 1 theelepel gemalen kaneel

- 0.25 theelepel geraspte nootmuskaat

- 0.25 theelepel kardemomzaad

- 0.25 theelepel paprikapoeder

- 0.25 theelepel gemalen kurkuma

- 0.25 theelepel zout

- 0.25 theelepel gemalen piment

- 4 kruidnagels



Hulpmiddelen

Vijzel



Bereidingswijze

Maak alles fijn in een vijzel en meng goed door elkaar



Er is ook een webwinkel die het verkoopt:



webwinkel gekruid.



Het is inderdaad redelijk prijzig.



Succes ik hoop dat je er wat aan hebt!Lijkt me dan niet het juiste recept.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Misschien online bestellen via webwinkel gekruid?
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Misschien bij "Bahar supermarkt" op de woenselse markt? Dat is een nieuwe supermarkt die spullen uit heel veel landen verkoopt, kreeg ik laatst een folder van.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor 't adresje van de webwinkel, ik heb meteen 1 pond besteld, wij vinden het heel erg lekker, maar je kan het inderdaad niet overal kopen. Ze verkopen ook neppe. Als het echt bevald, dan zal ik meer bestellen, is wel prijzig, ik betaalde bij de marrokaanse winkel 7 euro per pond.
Alle reacties Link kopieren
Soms staan er ook kraampjes van midden oosten op de markt, of een kruiden kraampje. Weet geen adressen in eindhoven. Hier in den bosch zijn er verschillende winkels die het verkopen.
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het gekocht op de woenselse markt zaterdag! Is heerlijk
Alle reacties Link kopieren
Bestaat er neppe dan? Er is geen vast recept voor. Iedere fabrikant maakt het anders, zelfde geld voor marokkaanse families in marokko.
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!
Graag gedaan



Enn weet jij het juiste recept wel? ik ken het namelijk niet ..
Alle reacties Link kopieren
Een pond kruiden! Pff daar doe je denk ik wel een hele tijd mee. Dan vind ik 7 euro niet duur!
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!
quote:adios schreef op 07 augustus 2012 @ 18:20:

Een pond kruiden! Pff daar doe je denk ik wel een hele tijd mee. Dan vind ik 7 euro niet duur!Bij sommige gerechten heb je echt een behoorlijke hoeveelheid kruiden nodig,ik ken een gerecht waarin alleen al 2! kopjes paprikapoeder gaan. dan gaat het best wel hard....

Het is een gerecht voor 3 - 4 personen..
Alle reacties Link kopieren
quote:dunschiller schreef op 07 augustus 2012 @ 18:17:

Graag gedaan



Enn weet jij het juiste recept wel? ik ken het namelijk niet ..Nee en zo bedoelde ik het ook helemaal niet hoor. Ik las alleen wat je gepost had en dacht dat het gevonden recept dan zeer waarschijnlijk niet klopt.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Enn schreef op 07 augustus 2012 @ 18:27:

[...]

Nee en zo bedoelde ik het ook helemaal niet hoor. Ik las alleen wat je gepost had en dacht dat het gevonden recept dan zeer waarschijnlijk niet klopt.



Ik vat het ook niet verkeerd op hoor



De poster van dit recept post ook op andere kooksites en er komen bij heel veel van die recepten lovende berichten binnen van mensen die het kennen en/of hebben gemaakt,vandaar dat ik dacht dat het de moeite waard was, en als het echt niet klopt,jammer maar niet geschoten is altijd mis.



Ik ga er ook een beetje van uit dat TO ongeveer weet wát er in de kruidenmelange zit,dan kan je voor een deel kijken of het overeen komt en kans van slagen heeft.
Alle reacties Link kopieren
Wauw, dankjewel voor alle tips en de kruiden!

Nou, eerlijk gezegd weet ik niet precies wat erin zit alleen dat het heel veel kruiden waren en dat ik geen zin had (lui, ja, dat ook) om al die kruiden in huis te halen en te vijzelen.

Ik ga dus eerst naar de woenselse markt en dan kan ik nog altijd zelf in de keuken gaan staan.



2 kopjes in 1 recept?!



Waar kan ik die recepten vinden?

dank!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn ras-el-hanout geloof ik van de Dille & Kamille, maar die zit ook niet in Eindhoven.



Weet er toevallig nog iemand een Marokkaanse supermarkt in Tilburg? Met google kom ik niet heel ver, de meeste resultaten lijken Turks te zijn.



Anders ga ik in het weekend maar gewoon op jacht langs de Korvelseweg of zo
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het bij c1000 in eindhoven gehaald ( winkelcentrum woensel)
Alle reacties Link kopieren
Op de korvel zit geen Marokkaanse supermarkt. In de stad zit er 1, op de hoek van de tuinstraat vlakbij de stad. Er zit er 1 in west, vlakbij de aldi in west.. Daar is ook een marokkaanse bakker die allerlei producten verkoopt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven