Gezondheid alle pijlers

Hersentumor

13-06-2012 16:16 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een aantal weken geleden geopereerd aan een hersentumor. Gelukkig was het operabel en konden ze het bijna helemaal weghalen. Zelf ben ik 26 jaar en kwam de epileptische aanval ook als een schok. Ikke?? Een tumor? Ik ben nooit ziek en ben kern gezond. Dus ik snapte er niets van toen ik in het ziekenhuis moest blijven en uiteindelijk geopereerd moest worden. Nu moet ik soms naar mijn litteken van 20 centimer op mijn hoofd kijken, om het te geloven dat ik ook daadwerkelijk geopereerd ben. Ik heb een wakkere craniotomie gehad, dat wil zeggen, tijdens de gehele operatie ben ik bij geweest. Ik heb alles meegekregen. En nog lijkt het soms lang me heen te gaan. Ik ben heel dankbaar dat de uitslag positief is. Ik heb een laaggradige tumor, gradatie 2. Dat betekent geen bestraling of een andere nabehandeling. Ik ben heel benieuwd of er ook mensen zijn die hetzelfde hebben meegemaakt of iemand kennen. Ik zou wel graag willen weten hoe zij daar mee om gaan. Ik sta er erg positief in en ben ook erg blij dat ik er zo goed ben uitgekomen. Geen uitval en geen aanvallen meer gehad.



Groetjes...
quote:truffelmaffia schreef op 13 juni 2012 @ 16:57:

[...]





Oh, ik zou dat juist heel gaaf vinden om mijn eigen operatie mee te kunnen maken.Djiezus echt het tact van een baksteen jij he.
Alle reacties Link kopieren
quote:waarbij schreef op 04 juli 2012 @ 18:19:

[...]





Djiezus echt het tact van een baksteen jij he.Hahha, Ja @ waarbij, niet echt tactvol en aardig. Je hebt van die mensen soms.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Neave, dat is heel wat, en epilepsie en een hersenbloeding. Ben je erg moe? Veel slapen hoor.

Heb je nog steeds last van epilsepsie?

Goed eten op vaste tijden en zorgen dat je geen honger hebt, van honger krijg je meer aanvallen.



Ik hoop dat je het een beetje positief kunt blijven bekijken.

Wanneer is je MRI. Misschien geeft je dat een beetje rust. Dan weet je ook wat meer.

Wanneer ga je in de MRI en in een Universiteit ziekenhuis?



Ik wens je veel sterkte laat wat van je horen, ik moet ook weer binnenkort. Ik word tijdens de operatie wakker gemaakt, dus ben ongeveer een half uur wakker.



Ik zie het wel weer hoor.



Aardig van je kabouterpuntmuts dat je zo leuk reageert.



groetjes
Alle reacties Link kopieren
Sterkte voor jullie allemaal
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Fijn dat jullie allemaal reageren en zo zie je maar weer dat het best veel voorkomt. Nandarijtje, bedankt voor je verhaal. Je bent ook zo jong, gek is dat! Ik wens je heel veel sterkte toe en hoop voor je dat 'het ding' weg blijft.



En Neave, ik weet precies waar je nu mee zit. Die onzekerheid maakt je echt gek. Blijf positief en de doktoren weten dat je een laaggradig glioom hebt. Dat is al iets positiefs. Want daar kan je heel goed mee leven. Sommige mensen krijgen de tumor soms helemaal niet meer terug. Ik hoop dat bij jou operatie het net zo goed mag gaan als bij mij. Probeer anders het boek 'Operatie zonder angst' . Dat boek heeft mij goed geholpen om niet te vrezen voor een operatie en het was eigenlijk best een mooie ervaring, ook omdat ik wakker werd gehouden. Dan lijkt het net alsof je een beetje controle houdt. Je moet het toch maar een beetje afwachten, hoe klote dat ook is. Ik hoop dat er snel meer duidelijk is voor je.



1Emma, je hoeft niet bang te zijn dat je wakker wordt gemaakt tijdens de operatie. Je wordt een beetje rozig gehouden met (volgens mij) valium. Lijkt net alsof je een beetje stoned bent, dus echt bang hoef je niet te zijn hoor. Je krijgt ook van te voren al twee spuiten in je bil of been, zodat je lekker rustig wordt en ontspant. De doktoren doen er echt alles aan om het je zo relaxt mogelijk te maken. Ik kreeg zelfs een electrische deken, omdat ik het een beetje koud had.. haha.. Ik gebruik geen medicijnen, omdat ik gelukkig nergens last meer van heb. Ik mag zelfs over twee maand weer autorijden, dat vind ik wel spannend..



Fijn dat er meer mensen zijn die weten hoeveel onzekerheid je bij je draagt, omdat je niet weet wat er komen gaat. Ik wens iedereen heel veel geluk en gezondheid.



Groetjes, Fiona
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, ik open net dit topic en weet niet veel te zeggen behalve To,de mensen die al een operatie achter de rug hebben en degene die deze moeten ondergaan, ontzettend veel sterkte voor jullie allemaal!



Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor julle berichtjes, ik ben over het algemeen heel positief, maar soms lijkt mijn wereld in te storten.

Ik heb mijn gewone leven weer opgepakt, voel me lichamelijk erg goed, maar ben op veel momenten ao bang.

Vannacht ben ik ieder uur wakker geweest omdat het me naar de keel vliegt:'help ik ga dood'

Ik heb de mri gehad, die viel mee. Nu is het wachten op de uitslag en dan hoor ik meer over de operatie. Het kan maar snel genoeg voorbij zijn.

Wel weet ik al dat ze een deel van de tumor niet weg kunnen halen en dat er toch behoorlijke risico's zitten aan de operatie.



Al met al is het heel dubbel: ik laat aan de buitenwereld zien dat ik het allemaal heel positief zie zitten, terwijl ik van binnen echt gewoon het bijltje erbij neer zou willen gooien. Was het maar januari ofzo...
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte!!
Alle reacties Link kopieren
O wat vervelend dat je zo bang bent. Ik ken dat gevoel niet zo. Ik had altijd het komt wel goed. Maar je zal wel snel geholpen worden hoor.

Waarom denk je pas in januari ofzo? Ik werd binnen 2 weken geopereerd.



Maar een hersentumor overkomt jezelf niet he? dat gebeurt bij de buurman of bij iemand op de sportschool of zo, en dan is het wel heel erg schrikken als je echt echt echt serieus hebt.

Kanker dat is altijd zover weg, misschien nog wel anderen, misschien nog in je familie, maar nooit bij jezelf. Tenminste zo voelde ik dat.

Wachten is nu heel moeilijk. Ook na de operatie zullen er weer tijden van wachten zijn.

Ik ben er aan gewend. Ik vind het niet meer spannend.



Maar hoe weet je dat ze een deel niet kunnen weghalen zonder uitslag van de MRI?



sterkte vandaag
Alle reacties Link kopieren
Ik heb twee mri's gehad: een gewone en een functionele omte kijken welke functies bij de tumor zitten.

De tumor zit al een deel op een plek wat ze niet weg kunnen halen, dat was op de eerste mri al duidelijk.



Verder heeft de neurochirurg een termijn van oktober genoemd voor de operatie. Nou, dan nog even bijkomen en herstellen en dan is ht zo januari toch?



Wanneer word jij geopereerd Emma?



Ik ben ook gewoon heel erg gschrokken van die epilepsie- aanval. Ik weet er zelf niets meer van,was kerngezond en voel me nu ook nog steeds heel gezond. Dus dat is zo tegenstrijdig: je kan niet meer op je lichaam vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben blij om te horen dat ze er nu wel wat aan kunnen doen.



Mijn opa is er aan overleden.
Alle reacties Link kopieren
Ze kunnen er nu ook niet altijd wat aan doen hoor.....



En Emma, ik heb net een iets andere tumor, waarvan ze weten dat ie blijft groeien en dat ie ooit een keer kwaadaardig gaatworden, als datniet nu al het geval is...



Al die onzekerkheid, blegh,
Alle reacties Link kopieren
He Neave,



Ik word eind oktober weer geopereerd. Helaas kunnen ze er niet altijd wat aan doen.

Dat is zeker heel rot voor je dat nu al al weet dat de tumor altijd blijft groeien. Weten ze wat voor soort tumor het is? Al die onzekerheid. Bah.



De eerste epileptische aanval weet ik zelf niks van maar was er na die tijd vreselijk van geschrokken. Je eigen lichaam niet meer in onder controlle.

Ik hoop dat je het een beetje aan kan allemaal.



Dank je Saaar en Little me en anderen.
Heel, heel veel kracht wens ik TO en de anderen toe met deze akelige aandoening en van harte beterschap! Warme knuf van mij
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 25 jaar en kreeg op mijn 23ste een epileptische aanval kort daarna kreeg ik te horen dat ik een laaggradige hersentumor heb Gradatie 2 mogelijk 3 me wereld stond stil ik ben daarna gelijk geopereerd ik was 2 uur wakker tijdens mijn operatie en moest lijnen tekenen zodat ze konden zien dat ze of ze iets beschadigden Ze hebben 95% kunnen weghalen. Na mijn operatie moest ik nog 33 keer bestraald worden. Ik was meer dan de helft van mijn haar kwijt en moest daardoor een tijd een pruik dragen gelukkig heb ik nu weer mijn haar terug en voel ik me goed. Sindsdien geen aanvallen meer gekregen. Soms kan ik het nog steeds niet geloven dan denk ik nee een tumor dat past toch helemaal niet bij mij en dan word ik overvallen door een benauwd gevoel maar gelukkig sta ik net als jij positief in het leven en kan ik het lekker naast me neerleggen en genieten.
Alle reacties Link kopieren
Veel sterkte 'knuffel'
Wow, wat een herkenning hier. Om op zo jonge leeftijd een aandoening te krijgen die je niet verwacht.

Voor mij is het wel een paar jaar geleden en kan soms ook niet beseffen dat het me allemaal is overkomen.

Zoals iemand anders hier al schreef; ik ben toch altijd kerngezond, dat overkomt de buurman of een collega maar mij toch niet?!

Voor mij lijkt het wel een droom en ook een tweede kans.

Maar jeetje, wat een doodsangsten heb ik toenertijd moeten doorstaan. Vreselijk.



Veel sterkte.
Jeetje, wat een schrik moet dat zijn. Heel veel sterkte jullie allemaal .
Alle reacties Link kopieren
Joy,



Ons verhaal lijkt wel redelijk veel op elkaar. Nu zie je eigenlijk wel hoeveel verschillende tumoren zijn. Ik heb het geluk gehad dat het een goedaardige was en ga er vanuit dat het lekker zo blijft.!



Neave!

Altijd op je lichaam vertrouwen. Ik heb in de tussentijd, van diagnose tot aan de operatie mij ook heel goede gevoeld. Ik zat zelfs in de kroeg. En gelukkig zat er iets 'goeds ' in mijn hoofd. Daarop blijven vertrouwen.!!



En voor iedereen die nog geopereerd moet worden. Het boek OPERATIE ZONDER ANGST van Heinrich Klaus, heeft mij heel erg geholpen om alles een plekje te geven. Heel interessant!



KUS Fief XXXX
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,



Ik ben zo benieuwd naar hoe het nu met jullie gaat?

Nandarijntje, ben je al door de mri geweest en wat was de uitslag?

En neave, wordt je snel geopereerd?



Ik wens jullie veel kracht toe!
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal.



Ik ben ook erg benieuwd hoe het met Emma en haar wakkere operatie is gegaan en hoe het is met alle anderen! Met mij gaat het verder goed. Ik krijg binnenkort weer een MRI scan. Want ze houden je goed in de gaten. Dan hoop ik dat alles nog rustig is in mijn hoofd. :-) Ik voel me in ieder geval wel goed.



Groetjes,



Fief
Hallo Fief, fijn weer iets van jou te vernemen! Gelukkig positief nieuws dus :-)



Ik hoop dat het met de andere posters hier ook goed gaat!



Sterkte allemaal en een warme knuf van mij

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven