zwangerschap afbreken

08-04-2008 13:27 181 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft hiervoor gekozen en hoe was dat? Ondanks dat het geen pretje is, is het fysiek te doen qua pijn etc? En welke methode (pil of curretage)?
ja mirjam, dat is natuurlijk lariekoek wat je nu zegt, alsof die cellen in de borst weten of het een miskraam is of een abortus en dan dus wel of niet na 20 jaar in kankercellen veranderen. En carlice vergelijkt een miskraam helemaal niet met abortus, alleen als je stelt dat een abortus een verhoogde kans geeft op borstkanker, zou een miskraam dat ook moeten geven, dat is waarom zij beide voorbeelden geeft.
Arwen, het gaat mij er om dat het op mij overkwam dat Carlice natuurlijke processen vergelijkt met menselijk ingrijpen.
pcies! En daarbij: cellen in de borst kunnen niet zo maar gaan veranderen in kankercellen, er kunnen wel kankercellen gaan groeien (en dus niet veroorzaakt door een abortus).

En dan de termen: abortus = miskraam (latijnse term)

abortus provocatus = opgewekte abortus (oftewel de abortus zoals we die kennen in zo'n kliniek). En ja een abortus provocatus noem ik een onderbreking/afbreking van de zwangerschap (1 van die 2, 't is mij om het even).
Mirjam762 schreef op 13 april 2008 @ 22:48:

Arwen, het gaat mij er om dat het op mij overkwam dat Carlice natuurlijke processen vergelijkt met menselijk ingrijpen.
het proces komt op hetzelfde neer, hence (bijna) dezelfde termen.
Mirjam762 schreef op 13 april 2008 @ 22:48:

dat doet ze om aan te tonen dat jouw opmerking dat abortus een grotere kans op borstkanker zou geven. Als dat zo zou zijn, zou een miskraam dat ook geven. Dat is namelijk hetzelfde proces voor een lichaam. Dat er een hele andere emotionele lading aan zit ben ik met je eens, maar puur fysiologisch zou het voor een lichaam niet uit moeten maken.
Mirjam762 schreef op 13 april 2008 @ 22:37:

Een bevalling begint als het lichaam van de moeder/de baby er aan toe is

geplande keizersnede? ingeleide bevalling?

nogmaals, ik wil een miskraam niet met een abortus vergelijken, zijn twee totaal verschillende gebeurtenissen, maar jouw argumenten mirjam kloppen gewoon niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven