huishouden runnen wie helpt me op weg?

09-08-2012 11:08 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een huis gekocht. Erg leuk maar er komt ook zoveel op me af nu.

Ik woonde eerst in een huurhuis van de sociale woningbouw, erg goedkoop. Ik studeer nog en heb niet heel veel geld. Mijn vriend zorgt voor de meeste inkomsten nu tot ik een baan heb.

Hoewel we gewoon rond kunnen komen wil ik het toch anders gaan doen. Nu doen we elke dag boodschappen, we doen wat we willen en kopen wat we willen. Ik heb lang (in mijn onwetendheid) in het rood gestaan. Daar ben ik nu eindelijk uit en heb het ook stopgezet.

Ik wil leren om op een goede manier boodschappen te doen, het huishouden te runnen, en zelf geld opzij te zetten om een buffer aan te leggen.

Wie heeft praktische tips voor mij? Ik wil wat verstandiger en volwassener leren omgaan met geld en zuiniger zijn met zaken.



Alvast bedankt
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal! fijne tips!
Alle reacties Link kopieren
Niet meer pinnen. Haal 1x per maand een vast bedrag, en dat is je huishoudheld. Verdeel het over weken.

Alternatief is, een extra rekening, alleen voor huishouduitgaven (hebben wij ook).
Alle reacties Link kopieren
quote:plofkipje84 schreef op 09 augustus 2012 @ 12:38:

[...]



Ehh... dan heeft je vriend dus een huis gekocht (maakt niet uit, maar is wel een verschil :-))

Flauwe opmerking. Natuurlijk heeft TO een huis gekocht.

Ze zegt het daarna zelf ook al: op zowel hypotheek als koopakte prijkt haar naam.
Alle reacties Link kopieren
Oja dat hebben wij ook stort ik geld open daarmee moeten we hele maand doen. Met geld in huis gasten meer op bij ons. En heb ik weinig zicht op wat waar heen gaat.
Alle reacties Link kopieren
Wat is en redelijk huishoud budget voor 2 personen per week?

Ik durf niet uit te rekenen waar we nu op zitten maar doen elke dg boodschappen voor 15 euro.

50 euro per week lijkt mij moeten kunnen, voor de boodschappen. Of is dat weinig? Ik kan dat totaal niet inschatten. Maar ik wil gewoon koekjes halen en als het op is is het op. Nu eet ik een rol koekjes achter elkaar en dan is het op en dan haal ik weer nieuwe.
Alle reacties Link kopieren
Als je 1x per week haalt is het goedkoper boodschappen doen.

Wij geven met zn tweeen ca 50-70 euro uit per week daarvoor.
50 euro kan prima, wij redden soms zelfs 35 euro. Alleen als er wasmiddel bij komt, dan wordt het wat meer. Maar is prima te doen hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik neem wasmiddel etc bij de action mee, scheelt enorm.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven