hoe kom jij over ongewenste verliefdheid heen?

09-08-2012 17:07 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
De laatste tijd zijn er veel topics over verliefd zijn en vreemdgaan. Hierdoor ben ik eens gaan nadenken hoe ik nou eigenlijk met 'ongewenste verliefdheid' omga. Nou, dat is een openbaring. Eerst ga ik zitten dagdromen tot het teveel pijn doet of gek word van mezelf en dan heb ik er ineens genoeg van, drink ik mezelf helemaal van de kaart (gelukkig komt het niet vaak voor), doe iets stoms en ben dan genezen.



Ik heb er nooit bij stil gestaan, maar bij mij werkt het super! Ik drink en dan met mijn geweldige dronkenman logica besluit ik een 'subtiele' actie te ondernemen om de aandacht op mij te vestigen (hier moet ik bij zeggen dat als ik dronken ben mijn subtiliteit zo ver daalt dat niemand er meer iets van begrijpt).



Een paar voorbeelden:

Vriend maakt het uit, ik ga hem natuurlijk super jaloers maken zodat hij uiteindelijk inziet dat ik de 'ware' voor hem ben en mij smeekt om hem terug te nemen. Dit doe ik natuurlijk 'subtiel'. Ik stel me vreselijk afstandelijk op en praat met de meisjes waar hij mee praat. Op een gegeven moment heb ik volgens mij zelfs een van die meisjes een complete lofzang gegeven over haar schoonheid. Toen leek me dat een goed idee; ik zou zo aardig en niet jaloers lijken. Zij zou tegen hem zeggen hoe aardig en leuk ik wel niet was en hij zou weer stapelverliefd op me worden! Perfecte plan toch?

De volgende dag kon ik niet meer aan hem denken zonder in tranen uit te barsten van schaamte, dus denk ik maar niet meer aan hem en ben dus 'genezen'!



Verliefd op iemand, maar in een relatie met iemand die ik niet kwijt wil. Gelukkig geen contact met die persoon (ik had hem slechts een paar keer gezien) dus het was alleen de verliefdheid die me kwelde. Na een paar maanden dagdromen werd ik stapelgek van mezelf. Dus... drinken! En ja hoor, een geweldig resultaat! Een persoon die hij kent is 'vrienden op facebook' met iemand die ik ken. Dus met mijn geweldige dronkenman logica en subtiel denkende geest besluit ik dat ik op de fb pagina van die persoon die ik ken een bericht moet plaatsen om de aandacht op mij te vestigen (hij heeft gelukkig (?) zelf geen fb). Want ja, de persoon op wie ik toen verliefd was zou dat wel via via horen. De volgende ochtend was het eerste wat ik deed kijken wat ik geschreven had want mn geheugen liet me een beetje in de steek. Wat schaamde ik me kapot! Dagdromen was wel direct afgelopen. Ik kon niet meer aan hem denken zonder schaamte en dus dacht ik niet meer aan hem en was het over.



Nog eentje die ik ook echt vreselijk vond. Verliefd op een jongen maar hij gebruikte me gewoon geloof ik. Het was in ieder geval een relatie waar hij me iedere keer met een verschrikkelijk onzeker gevoel achterliet en nooit echt interesse in mij had. Ik twijfel nog steeds of ik het wel een 'relatie' mag noemen. Op een gegeven moment was de desinteresse van hem zo duidelijk dat ik er genoeg van had (hij deed vooral veel aan 'aantrekken en dan weer afstoten'). Lekker een avondje drinken om hem vervolgens een mail te sturen. Het was echt heel subtiel! Ik begreep er zelf echt geen hout meer van. Ik heb hem zelfs (op vriendelijke wijze wel; hoe onbegrijpbaar ik ook ben, ik blijf altijd aardig!) homo genoemd. Toen ik het de volgende dag terug las schaamde ik me zo dat ik zelfs geen mail meer van hem durfde te openen. Maar ook dit keer had het weer geholpen: de verliefdheid was weg.



Dit was echt een heel lang verhaal en ik schaam me om het te zeggen: ik heb er nog 2 die ik hier niet eens durf neer te zetten... (let wel; dit zijn voorbeelden verdeeld over de afgelopen 15 jaar; het is dus niet iets wat ik maandelijks doe, maar gemiddeld 1 keer in de 3 jaar! ;) )



Mijn man zij dat dit precies is wat mannen altijd doen als ze liefdesverdriet hebben: zuipen tot je niets meer weet en je dan zo rot schamen dat je nooit meer aan 'haar' denkt omdat zij de reden was.



Maar ja, misschien is dit niet echt de meest gezonde tip tegen ongewenste verliefdheid, dus als je je geroepen voelt je eigen tips te delen: Ik sta ervoor open
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het eerlijk gezegd een briljante oplossing!



Ik deed altijd meer de "standaard" dingen zoals bankhangen met een vriendin, wijn en chocola of uitgaan en andere mannen kijken met het idee van meer vissen in de zee. Maar dat kost meer tijd, jouw manier lijkt me sneller en effectiever .
Alle reacties Link kopieren
hahahah geniaaal!



ik doe meestal zoveel drama creeren dat het zo zeker is dat het nooit meer goed komt.. en dan ben ik er ook vanaf haha
..popcorn?
Ik zorg dat ik het object van mijn verliefdheid een tijdje niet zie, dan ebt het vanzelf weg. Saaie oplossing he? Gelukkig ben ik nog nooit verliefd geworden op een collega .
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem zelfs homo genoemd.....inderdaad lekker subtiel







Wat een gedoe allemaal zeg ....gewoon beetje afleiding zoeken is genoeg voor mij.
Alle reacties Link kopieren
Ik "besluit" gewoon dat ik niet meer verliefd wil zijn en projecteer die verliefdheid dan op een ander, wel bereikbaar, manlijk object.

Totdat die man het toch niet blijkt te zijn, wat ik vanaf het begin eigenlijk al wist, en dan is de man die het in de eerste instantie was weer over.

Hmm als ik het zo teruglees is het eigenlijk een rebound denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Dank je pastiche! En vergeet niet dat het niet alleen sneller en effectiever is; het is ook beter voor de lijn.



@nola; veel drama creëren kan natuurlijk ook en heeft hetzelfde effect maar kost meer tijd en je hebt niet het excuus: 'ik was een beetje dronken....'



@lady-voldemort: Gelukkig ik ook niet. Ik zie de bedrijfsborrel al voor me...
Alle reacties Link kopieren
haha dat is waar.. ;)
..popcorn?
Ik bedenk me altijd dat ik niet verliefd op het hele pakket ben en hem waarschijnlijk niet langer dan een dag kan uitstaan .
Alle reacties Link kopieren
Nan,



Dit is echt leuk om te lezen!

Let wel op dat je als je dit te vaak doet moet gaan verhuizen omdat je in de kroeg altijd kans hebt deze gasten tegen te komen.



En doe dit niet als je verliefd op je baas wordt!



Vv.
Ik geloof in leven voor de dood
Alle reacties Link kopieren
herkenbaar haha!! Alleen jij hebt nog een goed excuus: je wordt eerst dronken.

Had ik vroeger misschien ook moeten doen, dan kon ik mijn debiele gedrag daarop afschuiven
Alle reacties Link kopieren
Hehe, fijn dat het leuk om te lezen is, maaru is er ook iemand die zich net zo idioot gedraagt als ik?



ik deel mijn glorie graag!



groet,



nan
quote:marrebar schreef op 09 augustus 2012 @ 17:40:

Ik "besluit" gewoon dat ik niet meer verliefd wil zijn en projecteer die verliefdheid dan op een ander, wel bereikbaar, manlijk object.

Totdat die man het toch niet blijkt te zijn, wat ik vanaf het begin eigenlijk al wist, en dan is de man die het in de eerste instantie was weer over.

Hmm als ik het zo teruglees is het eigenlijk een rebound denk ik.Zeer effectief en beproefd middel
Ik wou dat ik van alcohol hield! Of van de juiste mannen..
Nan, kan me zomaar voorstellen dat als iemand in een stalkerige draak verandert, dat ook een beproefd middel is. Daarmee zet je jezelf zo compleet voor lul...dan is het zo over.
Alle reacties Link kopieren
Geweldig verhaal en zo te horen ook een beproefde methode! Ik ken het zelf niet echt, maar herinner mij dat ik op de middelbare school ontzettend verliefd was op een jongen en dat dit niet wederzijds was en ik toen op wat minder appetijtelijke delen van hem ben gaan letten. Volgens mij had hij nogal een opvallende neus en elke keer als ik hem zag, dwong ik mezelf om naar die neus te kijken en elke keer werd die neus prominenter. Ik denk dat als ik hem nu tegen zou komen, dat ik dan alleen maar die neus zou zien.
Herkenbaar, was verliefd op 'de neus' . Een gok van hier tot tokio had hij.
Alle reacties Link kopieren
Geweldige op!
Alle reacties Link kopieren
quote:Julus schreef op 09 augustus 2012 @ 22:37:

Herkenbaar, was verliefd op 'de neus' . Een gok van hier tot tokio had hij.Dan was 'de neus' wel populair, zeg!
Alle reacties Link kopieren
Sorry dat ik niet serieus reageer; maar begrijpbaar. Is dat hetzelfde als 'voor het grijpen'?
Alle reacties Link kopieren
quote:nan80 schreef op 09 augustus 2012 @ 17:07:

Mijn man zij dat dit precies is wat mannen altijd doen als ze liefdesverdriet hebben: zuipen tot je niets meer weet en je dan zo rot schamen dat je nooit meer aan 'haar' denkt omdat zij de reden was.

Leuke verhalen, maar dit komt mij gelukkig niet bekend voor.
Alle reacties Link kopieren
Helaas werkt het zo dus niet bij iedereen. Zuipen leidde tot zoenen en idd ook tot schaamte de volgende dag, maar de verliefdheid was niet weg.

Ik heb wel flink gelachen om je verhalen, trouwens!
Alle reacties Link kopieren
@oki07; Als je met iemand zoent als je dronken bent en je bent verliefd op die persoon is dat toch wel fijn lijkt me. Je hebt dus helemaal geen schaamte richting het 'object van je verliefdheid', maar wel tegenover jezelf en je vriend die je op dat moment bedroog.



Wat had je wel moeten doen:

Echt stomdronken(!) worden. Vervolgens de persoon waar je verliefd op bent helemaal aflebberen (echt zonder remmingen!), het liefst terwijl je hem meesleurt een podium op, waar je vervolgens op een heel fout nummer een nieuwe 'dirty dance' uitprobeert. Als hij zich dan een beetje ongemakkelijk zou voelen zou je hem op zn gemak moeten proberen te stellen door de smerigste fantasieën in zn oor te fluisteren...



Je kan er vast nog wel wat bij bedenken, maar volgens mij is dit op zich voldoende.



Wedden dat je hem de volgende dag echt niet meer onder ogen durft te komen en je niet meer over hem kan zwijmelen omdat je iedere keer als je aan hem denkt een knalrode kop van schaamte krijgt?
Alle reacties Link kopieren
door schaamte gaat mijn verliefdheid echt niet weg.



ik denk bij niemand, maar door schaamte creeer je graag afstand en daardoor gaat het eerder weg lijkt mij.
Kikkerjet, zou het dezelfde zijn? Wereld is klein..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven