woonkamer inrichten in 18de eeuws appartement

11-08-2012 11:33 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik bewoon nu al een aantal jaar een appartement in een 18de eeuws pand. toen ik introk heb ik de banken die ik al had er neergezet, die niet optimaal stonden maar goed het ging nog net, nu zijn deze versleten en ik ga voorlopig op MP iets anders suboptimaals scoren om hopelijk 1 jaar mee te overbruggen.

probleem is dat het huis teveel sfeer heeft en alleen boerenantiek er goed staat, alle andere meubelen worden teniet gedaan door het teveel aan sfeer.

1 van mijn buren had bijvoorbeeld prachtige art deco meubels willen kopen maar toen ze er stonden hebben de bezorgers ze meteen weer meegenomen, ze stonden als een tang op een varken.

hoe dan ook, volgend jaar of wanneer dan ook ik aan de nieuwe meubels ga, die wel lang moeten blijven staan, zit ik dus ook met het dilemma wat er neer te zetten.

wie weet er behalve een woonstylist inhuren een andere oplossing ?

alvast bedankt voor het meedenken over mijn luxe probleem.

quote:miladila schreef op 11 augustus 2012 @ 12:10:

Of anders Funda-foto van huiskamer die op de jouwe lijkt?



Met laag plafond zou ik in elk geval voor lichte kleuren gaan. Zoiets vind ik gezellig maar toch strak.

[afbeelding]Mooi!
quote:laabje80 schreef op 11 augustus 2012 @ 12:14:Een rondje neuzen op funda om ideeën op te doen? Daar staan misschien ook wel mooie oude pandjes te koop op. Ik snuffel regelmatig op funda om inspiratie op te doen voor mijn appartement, heerlijk!



Dat is een goed idee!



Ik zag laatst deze site ergens op dit forum gepost door iemand, weet niet meer waar of door wie. Heel erg leuk, vind ik zelf, voor nieuwe ideetjes.



http://www.welke.nl/
Alle reacties Link kopieren
ik ga daar even rondkijken ( bij welke ) en dan kom ik later of morgen hier terug.

alvast bedankt !!
Omdat antiek onbetaalbaar is, zou ik juist gaan voor modern. Als de kamer erg laag is, dan kun je denk ik het best zoeken op banken die door de jaren '60 geïnspireerd zijn, want die zijn lager dan anderen. Wat mijn bijv mooi lijkt, is de bank die gebruikt wordt op de set van Desperate Housewives in het huis van die rijke vrouw (gescheiden van een sportman en net weer getrouwd). Weet iemand wie ik bedoel? Wellicht kan er een plaatje gegoogelt worden?
Ah, ze heet Renée Perry in de serie! Op de iPhone is het me nog niet gelukt de bank te googelen.
http://www.youtube.com/watch?v=tk-wh_PKNI8



Filmpje van Renée Perry's interieur.
Alle reacties Link kopieren
die bank is idd heel mooi.

maar goed dan moet ik er nog dingen omheen kopen natuurlijk.

er zou dan ook andere vloerbedekking en gordijnen moeten komen, als alles mooier en beter wordt, anders is het ook niet af.

maar nu ben ik echt weg, tot later !
Alle reacties Link kopieren
Ik ken je budget niet maar als je over een redelijk budget beschikt, ga dan eens naar Normandië, adressen kun je makkelijk googelen.



verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 11 augustus 2012 @ 13:08:

Ik ken je budget niet maar als je over een redelijk budget beschikt, ga dan eens naar Normandië, adressen kun je makkelijk googelen.



[afbeelding]



Grrrrrr, kan nog steeds geen plaatjes plakken hier.



http://home.base.be/vt672627/meubelen/index.html
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Dit is een smalle lange woonkamer en modern en oud zijn hier mooi gecombineerd;









Modern en tijdloos





Zal niet ieders smaak zijn, maar past wel in een oud huis;

Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Ah, super Netel, bedankt voor het zoeken en plakken!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik het licht en ruimtelijk zou houden. De 'stoffen' gedeelten zoals een bank, stoelen, gordijnen wit of in een lichte naturel kleur en redelijk strak/tijdloos. En dat combineren met enkele oude, donker houten stukken. Bv een kast en een salontafel zonder al te veel tierelantijnen. Of een oude dekenkist.



Als je toch ook wat kleur wilt, een groot tapijt /kilim/Oosterse sprei aan de muur, of een groot, kleurig schilderij.



En als je plaats hebt, een paar grote planten.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 11 augustus 2012 @ 13:09:

[...]





Grrrrrr, kan nog steeds geen plaatjes plakken hier.



http://home.base.be/vt672627/meubelen/index.htmlik heb zo'n soort kast, die staat idd erg mooi ( van mijn vader gehad, die heeft de 17de eeuwse deurtjes gekocht en er een kast omheen gebouwd met wat hulp van een timmerman ).
Alle reacties Link kopieren
quote:kopjekoffie70 schreef op 11 augustus 2012 @ 13:13:

Dit is een smalle lange woonkamer en modern en oud zijn hier mooi gecombineerd;

[afbeelding]



[afbeelding]



Modern en tijdloos

[afbeelding]



Zal niet ieders smaak zijn, maar past wel in een oud huis;

[afbeelding]die plaatjes zijn mooi maar te glamourous voor het huis, de ''vibe'' is eerder boers, dat zou ook clashen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Denizcim schreef op 11 augustus 2012 @ 14:08:

Ik denk dat ik het licht en ruimtelijk zou houden. De 'stoffen' gedeelten zoals een bank, stoelen, gordijnen wit of in een lichte naturel kleur en redelijk strak/tijdloos. En dat combineren met enkele oude, donker houten stukken. Bv een kast en een salontafel zonder al te veel tierelantijnen. Of een oude dekenkist.



Als je toch ook wat kleur wilt, een groot tapijt /kilim/Oosterse sprei aan de muur, of een groot, kleurig schilderij.



En als je plaats hebt, een paar grote planten.

grappig, ik ben weg van oosterse tapijten, dat zou ik idd wel willen in combinatie met het door jou voorgestelde interieur.

maar goed dan moet er ook iets anders op de vloer en die is heel schuin, dat wordt nog geen makkelijke klus daar iets sfeervols voor te vinden.
Alle reacties Link kopieren
quote:paloma schreef op 11 augustus 2012 @ 12:30:

[...]





Dat is een goed idee!



Ik zag laatst deze site ergens op dit forum gepost door iemand, weet niet meer waar of door wie. Heel erg leuk, vind ik zelf, voor nieuwe ideetjes.



http://www.welke.nl/

mooie site !

het thema klassiek spreekt me toch het meeste aan, wel handig, dat zou ook mooi staan, mits zonder teveel tierelantijnen.
Alle reacties Link kopieren
Zoiets? De basisstukken dan, niet al die frutsel. (of je moet er van houden)











"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
dat vind ik wel mooi ( zonder frutsels, ik heb wel andere dingen die ik wil houden qua decoratie ) maar die kamers zijn veel hoger en ogen ook groter als mijn woonkamer, dat maakt natuurlijk ook een verschil, wat op zo'n plaatje mooi oogt kan in mijn woonkamer een kolos worden.

bij het onderste plaatje vind het delfts blauw wel geniaal bedacht trouwens, dat is ook niet al te duur te realiseren als accent.
Alle reacties Link kopieren
quote:princessetamtam schreef op 11 augustus 2012 @ 15:34:

dat vind ik wel mooi ( zonder frutsels, ik heb wel andere dingen die ik wil houden qua decoratie ) maar die kamers zijn veel hoger en ogen ook groter als mijn woonkamer, dat maakt natuurlijk ook een verschil, wat op zo'n plaatje mooi oogt kan in mijn woonkamer een kolos worden.Ik heb zelf een combinatie van art deco meubelen (dressoir, kastje, eettafel) , erfstukken zoals een theekastje en wastafeltje met marmeren blad, oude linnenkast(geloof art nouveau, ook erfstuk) en Ikea (bankstel en stoelen) en eettafelstoelen van Satelliet(nieuw via MP). Verlichting is van melkglas of witte stoffen kappen.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, ik weet niet of je gaatjes mag boren in je muur? Ipv verven kun je ook behang op een paneel plakken en die ophangen.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
dat klinkt mooi, tickel.

art deco staat echt niet, zie de ervaringen van mijn buurman.

ik ga het tzt maar bij klassiek houden met wat spannende accenten en iemand in de arm nemen zodat ik het geld niet verkeerd uitgeef cq het geheel me later toch niet 100% bevalt, dat zou echt zonde geld zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tickel schreef op 11 augustus 2012 @ 15:42:

Oh ja, ik weet niet of je gaatjes mag boren in je muur? Ipv verven kun je ook behang op een paneel plakken en die ophangen.

ik mag veel en tegelijkertijd niets, mijn vader is de huisbaas, die is op zich wel streng maar ik mag natuurlijk net wat meer.

Alle reacties Link kopieren
Stoelen:







Alles om op te zitten is wit. Evenals de spiegels en verlichting.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
quote:princessetamtam schreef op 11 augustus 2012 @ 15:43:

dat klinkt mooi, tickel.

art deco staat echt niet, zie de ervaringen van mijn buurman.

ik ga het tzt maar bij klassiek houden met wat spannende accenten en iemand in de arm nemen zodat ik het geld niet verkeerd uitgeef cq het geheel me later toch niet 100% bevalt, dat zou echt zonde geld zijn.

Ik heb "strak"art deco. Dus afgeronde hoeken, geen motiefjes oid.



Zoiets dus:







Nu echt weg!
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Ik moet naar werk, kom vanavond nog wel even kijken!
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven