Gezondheid alle pijlers

Reuma en de infrarood cabine

09-08-2012 16:45 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Heeft iemand ervaring met infrarood cabines?

Ik heb al jaren last van reuma en ik hoor dat een infrarood cabine verlichtend werkt.



Graag reactie..



Inge
Alle reacties Link kopieren
Ik heb thuis infrarood lampen en moet zeggen dat het voor mij tijdelijk verlichting geeft. Als ik echt een dag heb dat ik denk, pffffffffffffft een week in bed met het hoofd onder de dekens, zijn 30 minuutjes onder de lampen genoeg om me weer wat beter te voelen. Maar het is en blijft geen wondermiddel.
Alle reacties Link kopieren
Als het financieel mogelijk is zou ik investeren in een finse sauna met infrarood erbij. Alleen infrarood is erg saai, met de stenen erbij waar je water over gooit heb je het stoom, de geluiden en de geur wat veel leuker is.
Alle reacties Link kopieren
En als je daar geen geld of ruimte voor hebt, is een apparaat als de Philips Innergizer een geweldig alternatief. Opklappen en onder je bed of naast een kast schuiven. Ideaal.
TO, dat helpt inderdaad tegen ontstekingen. Maar dan wel de lange of middellange golf. Dus laat je goed informeren.



@Joost, een (stoom)sauna kan lekker zijn voor je spieren e.d., maar heeft niet datzelfde effect op ontstekingen wat infrarood wel heeft.



Dus het gaat in een geval van reuma niet om saai, maar om werkzaamheid.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt!



Ik heb ook een site gevonden met heel veel informatie over infrarood cabines met de voor de hand lichtende naam:

www.infraroodcabine.org



Ik denk inderdaad dat ik voor de midden en lange golf infrarood cabine ga.



Wat kost zoiets aan stroom per keer?



Inge
Alle reacties Link kopieren
Ik zie trouwens op die site van www.infraroodcabine.org dat je al een infrarood cabine hebt voor rond de 1200 euro met schillende type lampen.



Dus niet alleen die erg hete maar ook milde infrarood lampen in de cabine.



Is een aanbieding van www.supersauna.nl

zou dat iets zijn?
Alle reacties Link kopieren
Is het voordat je geld uit gaat geven niet veel verstandiger om eerst eens uit te gaan proberen of JIJ wel profijt hebt?



Ook hierbij geldt dat het geen "one size fits all" is. Niet iedereen met een reuma(tische aandoening) -nog los van het feit dat er tig soorten en vormen zijn en die met elkaar vergelijken al een erg vertekend resultaat kan geven- merkt fysiek positieve effecten.



Zou toch zuur zijn als je niet uitprobeerd, een hoop geld uit geeft en dan tot de conclusie zou moeten komen dat je er zelf een van bent.
when you wish upon a star...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb met supersauna.nl gebeld en meteen gevraagd of je ze daar kunt uitproberen en dat is mogelijk. Dus bedankt voor de tip!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven