Mode & Beauty alle pijlers

Kleine kids in merkkleding. Ik snap het niet...

10-08-2012 14:29 354 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik las het net weer op facebook: 'Zo net weer de Ralph Lauren leeg gekocht voor mijn kinders' Ik snap dat dus niet he. Waarom zou je je kids in dure merkkleding steken als ze er toch binnen een half jaar weer uitgroeien. Heeft het ermee te maken dat ouders toch het beste voor hun kids willen? Of is het toch een dingetje naar de buitenwereld toe in de zin van 'Kijk mijn kind eens lopen in een DKNY, Ralph Lauren of whatever, wij kunnen dat lekker betalen.



Ook al zou ik het kunnen betalen, h&m, c&a en zeeman will do!
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn zoon vind ik het sowieso lastiger kleren kopen. Hij loopt het liefst in een spijkerbroek met een shirt-met-bandnaam. HM vind ik al helemaal geen ruk meer aan. Ook niet voor meiden. Mijn dochter loopt het liefst in een korte spijkerbroek met een shirt van mijn zoon, wat hem niet meer past (superhelden vindt ze tof). Voor de vakantie heb ik flodderkleren bij de Zeeman gehaald, maar zodra de herfst begint ga ik echt wel weer op pad voor wat duurdere kleding. Is gewoon kwalitatief beter en inderdaad net ietsje mooier.
Alle reacties Link kopieren
Grappig verhaal trouwens FV; wij hadden iets soortgelijks op de rommelmarkt maar dan met een kinderfietsje wat best wel aan de prijs was toen we hem kochten (ff offtopic).
quote:fashionvictim schreef op 10 augustus 2012 @ 17:01:

Wat ik dan weer frappant vind: ik was met koninginnedag op de rommelmarkt wat ouwe meuk van mijn kind aan het verkopen. En ja, mijn kind droeg toen hij nog een ukje was vaak merkkleding, gewoon omdat ik dat leukere kleding vond/vind en ik hem graag leuk aankleed. Nu hij buitenspeelt en om de haverklap met grasvlekken die er nooit meer uitgaan en kapotte knieën thuiskomt doe ik hem geen dure merkbroeken meer aan, maar toen van buitenspelen nog geen sprake was deed ik dat dus wel.



Sta ik dus op de rommelmarkt met een vriendin, komt er zo'n vrouw die in de kinderkleding begint te neuzen, en ik zie uit mijn ooghoek dat ze uit de stapel een Ralph Lauren trui trekt. Ze begint nog net niet een dansje te doen, maar ze begon wel helemaal te glimmen en duikt dus in die bak en begint alle kleren te inspecteren. En gewoon de manier waarop, alle H&M en andere merkloze kleertjes smeet ze weer terug, maar wel elk merkkledingstuk eruit vissen. Baby Gap, Hilfiger, RL, ze duwt nog een andere vrouw aan de kant die ook aan het kijken was, en vouwt alles een beetje sneaky zo om dat de merkjes niet meer te zien zijn, maar ja, ik ben gekke Henkie niet en heb die kleding zelf gekocht, dus ik herken echt wel dat ze alleen de merkkleding eruit vist. Dus ik zeg liefjes: "merkkleding is 3 euro per stuk, mevrouw".



Was ze me toch beledigd! Ze gooide briesend alles weer terug en liep al mopperend "het is een rommelmarkt, hoor!" door. Zo iemand gun ik het dan ook gewoon niet, die vrouw was zich duidelijk bewust van de waarde van die kleren, want anders vis je niet alléén de merkkleding uit de bak, maar dan kennelijk wel denken dat je een trui die mij 60 euro heeft gekost voor 50 cent kan kopen ofzo. En dan zeker vervolgens op het Vivaforum stoer vertellen dat je nóóit veel geld aan kleding uit zou geven...



Uiteindelijk heb ik die kleding gewoon weggegeven aan iemand met een jong kindje, want ik ben heel simpel, ik geef het liever weg dan dat ik het aan zo'n aasgier verkoop.



Maar goed: de reden dat mijn zoon dus vroeger vaak merkkleding aan had is gewoon omdat ik dat leukere kleding vind en jongenskleertjes in goedkope winkels meestal niet zo heel leuk zijn. Vaak sombere kleuren en agressief aandoende of juist ordinaire prints, terwijl ik voor mijn kind van vrolijke, felle kleuren hou. Dus dan liever een leuke knaloranje jas van een merk, dan een saaie donkerblauwe dertien-in-een-dozijn jas van H&M.
Ik koop wat ik mooi vind, als de kwaliteit me bevalt, mooie en stevige stoffen, goede stiksels. En vooral niet heel erg standaard kleding waar half Nederland al mee loopt. Hoe vaak ik deze zomer hetzelfde jurkje van H&M al niet heb gezien bij meisjes van de leeftijd van mijn één-na-jongste. Dat vind ik dan gewoon niet leuk meer, hoef dat niet te hebben. En we kunnen het betalen dus waarom niet? Ik draag zelf ook geen Zeeman of Wibra. dus mijn kinderen ook niet. Komt er een vlek in dan was ik die er wel weer uit. Heb ook geen onderscheid tussen "zondagse", "doordeweekse", "binnen" en "buiten" kleding. Probeer dat grut van mij bovendien maar eens te vertellen wat ze wanneer aan moeten trekken.



Wat een ander doet interesseert me niet. En wat anderen vinden van de kleding van mijn kinderen boeit me ook niet. Mijn leven, mijn geld, mijn beslissing. En wat je ook doet, er is altijd wel iemand te vinden die daar wat over te zeuren heeft. Kun je net zo goed gewoon doen wat je zelf wilt. Leeft een stuk prettiger.
Alle reacties Link kopieren
Je mag toch zelf uitmaken waar je je geld aan uitgeeft? Ik ga liever op vakantie dan dat ik een supermooie kast van (vul in) in de kamer heb staan. Ik lach me ook altijd rot als iemand ons financieel minder inschat: blijkbaar is dat voor die persoon heel belangrijk!
Ik koop merkkleding omdat het mooier zit, mooier blijft en de kwaliteit in de meeste gevallen beter is. En kleding van de zeeman/hema/h&m etc. is gewoon in de meeste gevallen niet in mijn smaak. Als dat wel zo was geweest had ik dat heus wel gekocht :-)
3 euro is niet veel voor echte merkkleding. Dat teveel vinden?



Ik koop vaak kraamcadeautjes in de uitverkoop. Maar dan wel vooraf uitrekenen hoe de maat moet zijn en welk seizoen het is.

Maar dan wel op MOOI letten. Heb bij de Hema echt heel leuke broekjes en gewon complete sets gekocht. Zelfs bij de C&A hebben ze af en toe erg leuke kinderkleding voor ongeveer 6-9 mnd. heb ook wel bij merkkleding gekeken, maar die kwaliteit is dan niet veel hoger. Ook is het niet mooier, vind ik.

Geen flut, maar gewoon mooi. Tot nu toe heb ik nog geen afgekeurde kleding erbij gehad. Ik vind het dan ook wel leuk om er complete sets van te maken.

Is wel jammer dat het wel altijd broekjes en uniseks moet zijn, want het geslacht van de baby kan ik niet voorspellen.
Alle reacties Link kopieren
Toen mijn kinderen nog baby/peuter waren,kocht ik ook alleen maar hema/zeeman/H&M.

Nu ze op de basisschool zitten,en hun kleding vaak 2 jaar/seizoenen dragen,koop ik wel dure merkkleding,die ik als het te klein is nog voor een leuk prijsje verkoop op mp.

Uiteraard dragen ze ook nog steeds H&M kleding.

Op face book zetten vind ik ook erg overdreven.
Alle reacties Link kopieren
ik ben ook gek van kinderkleding. meesta slaag ik bij de h en m of c e a of hema. maar soms koop ik een merk bv muy malo of lego.die hebben super leuke kleding in de uitverkoop.kijk wat hun leuk staat. merkkleding blijft wel mooier vind ik. weer. iedereen moet het zelf weten wat ze kopen. de ene doet het zo en de andere weer anders.
Alle reacties Link kopieren
[quote][message=12656709,noline]sandy1974 schreef op 10 Uiteraard dragen ze ook nog steeds H&M kleding.



Maar dan wel alleen de leuke basics,en de mooie stukken,geen schreeuwerige cars/spongebob/ prints.

Jeans koop ik overigens wel altijd bij de H&M, mijn jongens slijten hun broeken zo snel,daar geef ik niet meer dan 20 euro pst aan uit.

Tops wel van vingino/tumble&dry/mcgregor/name it etc.
Ik koop voor mijn rausdauwer alleen C&A en H&M (en voor de t-shirtjes wend ik me tot Zeeman, hij kliedert ze toch binnen een dag vol met niet-uitwasbare verf ). Maar als iemand anders merkkleding voor zijn kind wil kopen moet ie dat vooral doen, ik zie het probleem niet. Bovendien moeten de merkkledingverkopers ook leven zeg ik altijd maar.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop vaak kinderkleding bij Gap outlets en ook in de uitverkoop van Mexx. Ik merk wel dat die kleding van betere kwaliteit is dan bv Hennes. Bij mij op het schoolplein is het heel erg in om outlet in de VS te shoppen en zo min mogelijk te betalen. Leuk Ralph Lauren shirtje voor omgerekend 10 euro... Maar iedereen weet dat het niet duur is.
Alle reacties Link kopieren
Merkkleding voor kleine kinderen vind ik echt belachelijk. Het werd al eerder gezegd hier, ze zien er uit als kleine volwassenen. Brrrr, niks voor mij.



Hier gewoon H&M, Zeeman en C&A, Net zo goed, veel mooier en veel goedkoper.
Alle reacties Link kopieren
Met het kopen ervan is niets mis, als je je die luxe kan veroorloven.



Ik vind het vreemder om er daarna melding van te maken op Facebook...
Alle reacties Link kopieren
En de meeste merkkleding vind ik vreselijk kakkerig.
Alle reacties Link kopieren
[quote]ElleMichelle schreef op 10 augustus 2012 @ 17:12:

Laat iedereen lekker kopen wat ze zelf willen.

Mijn zoons hebben vanaf hun geboorte alleen in merkkleding gelopen,veel leukere kleding van betere kwaliteit.De Salty Dog jas die ik voor hem kocht toen hij 5 was heeft 10 jaar later een neefje aan,de jas is nog steeds hip en van goede kwaliteit,uiteindelijk dus veel goedkoper dan de mindere kwalitet van C&A .



Precies!, ik koop een vingino vest voor mijn oudste zoon in de outlet voor 35 euro,jongste zoon draagt het vest 2 jaar later,daarna verkoop ik het voor 20-25 euro op mp.

Dan heeft dat dure vest uiteindelijk maar 10 -15 euro gekost voor 2 kinderen,daar krijg je bij H&M ook geen vest meer voor.
Och, als ik geld genoeg had zou ik wel wat duurdere dingen aanschaffen hoor. Vind een aantal duurdere merken gewoon erg mooi. En koop ik nu een spijkerbroek tot 30 euro, zou ik dan gewoon kijken naar wat verder leuk is. Shirtje voor dochter van 50 euro gaat me echt te ver, maar zoals de didi voor meisjes bijvoorbeeld, koop ik graag in de sale! Daarbij: Goedkope dingen kun je geweldig opleuken met een enkel duurder item.
Alle reacties Link kopieren
Joh de economie moet toch draaien. En als ze het kunnen kopen, tja.... Moeten ze vooral doen.



Ik leef ook gewoon naar wat ik verdien. En wie zegt dat ze het vermelden om op te scheppen? Waarschijnlijk niet eens over nagedacht hoe heg overkomg omdat het voor hun heel normasl is. Ieder zn ding zou ik zeggen.
Waarom merkkleding: het staat mijn zoon beter, er is meer keus qua kleur, en ik kan het gewoon in de wasmachine gooien zonder dat het spul uit model gaat of gaat pluizen.



@FV: die types kom je overal tegen. Als mijn schoonzus een zak vol kleding krijgt, is het het eerste wat zij doet: op Zoek Naar De Merkkleding. Maar het interesseert haar helemaal niet hoor, zoooooo'n onzin om merkkleding voor je kind te kopen... Bij die mensen denk ik ook: krijg lekker de pips, en gebruik de kleding liever als poetslap.
Alle reacties Link kopieren
quote:kadanz schreef op 10 augustus 2012 @ 15:04:

[...]



Wat is er mis met het beste willen en kunnen betalen voor je kind?

Vreemd dat er zoveel jaloerse reacties zijn.



Duur is niet altijd het beste en goedkoop niet altijd slecht.



Ik snap het ook niet, die dure merkkleding voor een kind. Ik heb er zelf nog geen maar mocht ik ooit een kind krijgen dan is HEMA / H&M prima. Ga m'n geld dan echt niet uitgeven aan van die belachelijk dure merkkleding een kind kost sowieso al veel geld
Alle reacties Link kopieren
Tsja, gevalletje live and let live mensen... Het houdt de economie lekker draaiende zullen we maar zeggen ;)
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt mij juist hartstikke leuk als ik straks (hopelijk) een kind heb, dat hij/zij dan een polo draagt van Tommy. Ik vind het wel een verschil, een polo van Wibra of van een goed merk.

Maar verder zal ik 95% bij de goedkopere zaken kopen.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop zelf eigenlijk nooit dure merkkleding, ik heb er simpelweg het geld niet voor. Had ik dat wel zou ik het doen denk ik, het is toch vaak mooier afgewerkt en ziet er leuker uit.

Alleen op schoenen voor de kleine bezuinig ik niet. Dat moet toch een goed merk zijn, en die zijn meestal toch duurder.
Alle reacties Link kopieren
quote:geheimtaal schreef op 11 augustus 2012 @ 13:33:

En de meeste merkkleding vind ik vreselijk kakkerig.Dat vind ik zooo leuk he.
Ik koop ook wel merkkleding. Ik heb prototype gaastra kinders. Ik vind de kleuren leuk en de broekjes ook toen ze wat kleiner waren. Ze gingen echt wel van kind op kind hoor. Mijn jongste nu loopt echt nog wel in de poloshirts van zijn oudere broer. Het is nog prima spul!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven