Mode & Beauty alle pijlers

Kleine kids in merkkleding. Ik snap het niet...

10-08-2012 14:29 354 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik las het net weer op facebook: 'Zo net weer de Ralph Lauren leeg gekocht voor mijn kinders' Ik snap dat dus niet he. Waarom zou je je kids in dure merkkleding steken als ze er toch binnen een half jaar weer uitgroeien. Heeft het ermee te maken dat ouders toch het beste voor hun kids willen? Of is het toch een dingetje naar de buitenwereld toe in de zin van 'Kijk mijn kind eens lopen in een DKNY, Ralph Lauren of whatever, wij kunnen dat lekker betalen.



Ook al zou ik het kunnen betalen, h&m, c&a en zeeman will do!
Oh, en ik hou ook van kak . Ben qua kleding zelf ook redelijk kak
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het zoooo schattig als mijn kleine peuter er als een heertje bijloopt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Beauke schreef op 11 augustus 2012 @ 15:24:

[...]





Dat vind ik zooo leuk he. Ik vind het vreselijk.
Grappig dat helemaal niemand merkkleding voor de status of pronken koopt. Alleen maar omdat het zo kwaliteitsvol is en zo goed past.



Ik geloof er niets van , al vind ik best dat mensen de merkkleding winkel mogen leegkopen als ze daar zin in hebben, prima. Alleen denk ik niet dat de motivatie daarachter altijd zo 'onschuldig' is.
Alle reacties Link kopieren
Oei, ik zit er tussen in. Ik hou ab-so-luut niet van polo's, overgooiertjes en overhemdjes voor mijn inmiddels twee jongens. Inderdaad vind ik dat dan ook te kak, dragen wij ook nooit. Dalman heeft twee keer in zijn leven een pak aangehad en dat was beide keren toen ie getuige was op een huwelijk...



Timanni is gewoon ook (vind ik dan) meer een kind voor een spijkerbroek of ander 5-pocket achtig model en een t-shirtje met een Elmo of een Cars-print er op. Babykleding vond ik bij de HEMA en de H&M gewoon altijd erg leuk (heb nog een erg leuk shirtje groen-wit gestreept met een krokodil er op, mét bijpassende krokodillesokjes, en die gaan nu weer aan bij Timini#2).

Wel shop ik ook graag bij de MEXX en de Esprit (daar winkel ik voor mezelf ook). Daar wil nog wel eens een leuk shirt met print tussenzitten, of die ene geweldige donkerblauwe wollen houtje touwtje jas waar ik acuut verliefd op werd.



En inderdaad: voor het kdv heeft ie dan een lekkere rouwdouw-jas van de H&M of de HEMA.



Ik zit er niet mee of het merk is of niet. Ik koop wat ik echt leuk vind. Maar de wereld laten weten of het merk is, doe ik ook niet.
quote:Paddle schreef op 11 augustus 2012 @ 17:26:

Grappig dat helemaal niemand merkkleding voor de status of pronken koopt. Alleen maar omdat het zo kwaliteitsvol is en zo goed past.

Ik geloof er niets van , al vind ik best dat mensen de merkkleding winkel mogen leegkopen als ze daar zin in hebben, prima. Alleen denk ik niet dat de motivatie daarachter altijd zo 'onschuldig' is.Nou, als de pasvorm prima/goed is, dan koop ik dat spul liever. Omdat het mijn zoontje goed staat, en dat is in mijn boekje dan ook 'pronken' . De H&M/Hema broekjes die hij krijgt van oma's, dat is geen gezicht. De lengte heeft hij nodig, maar in de breedte vult hij die dingen niet. Door die knoopjeselastiek aan te halen, zijn het net ballonrokjes .
Alle reacties Link kopieren
quote:Paddle schreef op 11 augustus 2012 @ 17:26:

Grappig dat helemaal niemand merkkleding voor de status of pronken koopt. Alleen maar omdat het zo kwaliteitsvol is en zo goed past.



Ik geloof er niets van , al vind ik best dat mensen de merkkleding winkel mogen leegkopen als ze daar zin in hebben, prima. Alleen denk ik niet dat de motivatie daarachter altijd zo 'onschuldig' is.Zal dan als eerste het boetekleed aantrekken. IK vind het erg leuk als ik mijn kinderen in kekke kleding zie lopen. IK voel me goed als mensen zeggen dat ze er altijd zo leuk uitzien. Ik zie mijn kinderen ook een beetje als mijn visitekaartje, dus aangezien ik iemand ben die zich door haar kleding probeert te onderscheiden doe ik dat automatisch met mijn kinderen ook. De oudste heeft inmiddels haar eigen stijl ontwikkeld en al vind ik die niet altijd even mooi, respecteer ik haar smaak. De jongste (3) zal nog even aan moeten trekken wat ik wil. Al heeft hij zo zijn favorieten die hij altijd als eerste aan wil.



Zo hadden op een klassefoto ooit 3 meisjes precies hetzelfde (leuke) H&M shirtje aan. Ik zou dat niet leuk vinden, dus trek ik ze dan bewust iets aan wat ik niet snel bij een ander kind verwacht. Kwaliteit is vaak niet eens een overweging. Ik zie iets wat ik mooi of apart vind en daarom koop ik het. Op zich heeft het weinig met merk of geld te maken, al hoef je met een grotere beurs gewoon een stuk minder lang te zoeken.
Alle reacties Link kopieren
quote:khemam schreef op 11 augustus 2012 @ 18:07:

Zal dan als eerste het boetekleed aantrekken.Welk merk?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
quote:Elmervrouw schreef op 11 augustus 2012 @ 18:09:

[...]

Welk merk? Gsus -made in Jeruzalem. Beste boetekleden ter wereld. Schijnt in Turijn ook een leuk modeletje te hangen btw.
quote:Elmervrouw schreef op 11 augustus 2012 @ 18:09:

[...]

Welk merk?
Alle reacties Link kopieren
Ik koop soms merkkleding in de VS - meestal Ralph Lauren bij de Marshalls of Ross. Betaal je een appel en een ei voor het 'echte spul'. Dan betaal je dus echt niet meer, soms zelfs minder, dan wat je kwijt zou zijn bij de H&M.

In NL is dat dan 'dure kleding', terwijl ik vaak een complete outfit scoor voor nog geen $100. Of het kwalitatief nou zo geweldig is.... mwah, ik merk het niet. Maar ik doe dan ook geen rare dingen zoals over de grond kruipen.



Mode heeft absoluut niet mijn interesse; ik kan ook weinig met mensen die aan een kledingstuk zien van welk seizoen het was (en zich daarover "druk maken" ) Dat vind ik dus echt helemaal niet boeiend. Ik heb in mijn omgeving één persoon die wel die interesse heeft en haar kind geen RL laat dragen van een vorig seizoen. Daar snap ik werkelijk de ballen van.
Alle reacties Link kopieren
tja, ik heb vanmiddag een merkwinterjas gekocht voor de oudste en die kostte 120 euro, ook een 3 delig setje bij de Wibra voor 17 euro. Krijg vaak te horen dat mijn kinderen er leuk uit zien, ik kan het missen maar ik koop toch echt wat ik leuk vind. Bepaalde merken vind ik niet mooi: burberry en consorten. Eén van mijn favoriete merken is NoNo en dat gaat ook echt lang mee. Dat kun je ook niet van alle merken zeggen.
Sinds mijn dochter er is, nu acht en een half jaar, zijn we zowel behoorlijk vermogend als straatarm geweest.

In de goede tijd kocht ik merkkleding zonder op de prijs te letten, in de straatarme periode niet.



En ik deed het toen het kon, ómdat het kon en omdat ik veel kleding van bepaalde merken gewoon prachtig vind.



Simpel.
Alle reacties Link kopieren
quote:freekenkaat schreef op 11 augustus 2012 @ 18:17:

tja, ik heb vanmiddag een merkwinterjas gekocht voor de oudste en die kostte 120 euro, ook een 3 delig setje bij de Wibra voor 17 euro. Krijg vaak te horen dat mijn kinderen er leuk uit zien, ik kan het missen maar ik koop toch echt wat ik leuk vind. Bepaalde merken vind ik niet mooi: burberry en consorten. Eén van mijn favoriete merken is NoNo en dat gaat ook echt lang mee. Dat kun je ook niet van alle merken zeggen.Maar dat is de grap juist. Kinderen groeien er zo weer uit, kleding hoeft dus niet lang mee te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop altijd merkkleding tweedehands en in de outlet.

Zoveel meer dan bij de Zara ben je er dan niet voor kwijt hoor! En de kwaliteit is gewoon veel beter.

Ik combineer de merk dingen met dingen van de Hennes ofzo.
Alle reacties Link kopieren
quote:geheimtaal schreef op 11 augustus 2012 @ 18:20:

[...]





Maar dat is de grap juist. Kinderen groeien er zo weer uit, kleding hoeft dus niet lang mee te gaan.Sommige mensen hebben meer dan 1 kind die het kledingstuk daarna weer aan kan, of verkopen het daarna voor een goede prijs op marktplaats.
Alle reacties Link kopieren
quote:Suy schreef op 11 augustus 2012 @ 18:22:

[...]





Sommige mensen hebben meer dan 1 kind die het kledingstuk daarna weer aan kan, of verkopen het daarna voor een goede prijs op marktplaats.Dat is zo.Maar, onze jongste draagt geen kleding van de oudste. Wil jongste niet altijd kleding laten dragen van oudste. Ik koop dan liever nieuwe kleding voor zowel oudste als jongste. De kleding die ik koop is vaak niet duur, maar wel heel mooi. En ze hebben beiden nieuwe kleding.
Alle reacties Link kopieren
quote:geheimtaal schreef op 11 augustus 2012 @ 18:20:

[...]





Maar dat is de grap juist. Kinderen groeien er zo weer uit, kleding hoeft dus niet lang mee te gaan.Ja, maar ik heb 3 dochters, de stijl van het merk is niet trendgevoelig dus gaat het over van de één op de ander en doe ik er dus echt lang mee. Daarna gaat het nog naar een vriendin.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje is trouwens wel pertinent in wat hij draagt. Hij wil alleen zijn goedkope Ben 10 onderbroeken aan. De Bjorn Borg shorts blijven in de lade.



Want met Ben 10 voelt hij zich een echte held.
Alle reacties Link kopieren
quote:khemam schreef op 11 augustus 2012 @ 18:13:

[...]



Gsus -made in Jeruzalem. Beste boetekleden ter wereld. Schijnt in Turijn ook een leuk modeletje te hangen btw.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Ik haal eigenlijk bijna alle merkkleding uit Nederland. Hier in Duitsland is het vaak echt armoe troef. Ik zie in de Kindergartengroep van mijn zoontje heel veel hoogwaterbroeken, lange mouwen die veel te kort zijn, schoenen met gaten, regenbroeken met gaten, verwassen spul (met een allesoverheersende geur van vieze, goedkope wasverzachter). En bijna altijd alleen maar H&M, C&A, KIK en Topolino. Nou daar pas ik voor. Een Baby/Kindbasar is ook heel erg in. Alleen blijven dan vaak de leuke dingen liggen en kiezen de Duitsers voor die saaie geruite bloesjes en donkerblauwe broeken. De prijzen zijn ook schandalig. Ik kwam eens een trui met 5 gaten tegen van Tom Tailor en daar wilde de moeder dan ook nog 4 euro voor hebben.



Ik wil mijn kind graag leuk en origineel kleden. Ik koop dus lekker vaak als ik in Nederland ben. Ik heb hele goede tweedehandsadresjes maar ik koop ook veel in de outlet. Vaak Name It voor mijn oudste omdat die broeken smal uitvallen, maar ook WE, Mexx, Benetton etc. Heb ook familie die regelmatig naar Amerika vliegt, dus die krijgen altijd een lijstje met boodschappen van mij mee. En het is ook wel een beetje een sport geworden om in de uitverkoop of in een tweedehands winkel dat ene goede merkkledingstuk eruit te vissen.

Ik heb tot nu toe wel goede ervaring met merkkleding. De enige broeken die me heel erg tegenvallen zijn die van Vingino. Bij die broeken zijn de knieen veel te snel door. En dat voor die prijs.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou ook van kak-kleding. Polo's en spencers.



Zijn broeken met (dikke) bretels nog in of helemaal niet? Vind ik ook zo leuk staan bij hele kleintjes.
Alle reacties Link kopieren
quote:geheimtaal schreef op 11 augustus 2012 @ 18:20:

[...]





Maar dat is de grap juist. Kinderen groeien er zo weer uit, kleding hoeft dus niet lang mee te gaan.Als je kijkt wat kinderkleding te verduren heeft, kruipen, vallen, vaak wassen, etc. zal het wel steviger moeten zijn dan de gemiddelde marktkwaliteit. Als ik kijk hoe een H&M broekje er na 4 maanden uitziet en dat vergeleken met een RL zie ik echt wel verschil hoor. De H&m kun je soep van koken en die andere kan ik iemand nog heel blij mee maken. Vooral T-shirts van H&m lijken binnen 2 maanden vanzelf uit elkaar te vallen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoonzus koopt (bijna) altijd merkkleding voor haar zoon, maar betaalt er bijna nooit de volle mep voor. Doordat ze juist zo kort in die kleine maten passen staat marktplaats vol met mooie en bijna nieuwe merkkinderkleertjes. Als neefje er dan na een paar maand uitgeroeid is gaan de kleertjes, als ze er nog goed uitzien, naar vriendinnen of andere neefjes.
Wat toevallig, ik had het hier gister nog over met mijn vriend en zijn broer.



Ik koop voor mijn zoontje van anderhalf veel bij h&m, zeeman, Bristol etc.. Maar ook veel tweedehands en dat zijn dan vaak merkspullen.

Mijn moeder en stiefvader kopen veel nieuwe (merk)spullen voor hem. Laatst nog slippertjes van ¤40, ze zitten nu al krap, ik denk dat hij er nog maximaal een maand in kan. Ik vind het stiekem toch wel zonde, maar ze vinden het leuk om het voor hem te kopen en hij heeft zelf geen flauw benul van wat voor merk hij draagt dus kwaad kan het niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven