Tablet of nieuwe laptop?

30-07-2012 08:47 21 berichten
Ik heb een topic geopend over de in Zwitserland gecrashte laptop van mijn man. Hij moet daar nog minstens 9 weken blijven.



Nederlandse webshops leveren niet aan Zwitserland dus er moet een vervangend iets aangeschaft worden in Zwitserland. Ik ben al gewaarschuwd voor de afwijkende toetsenborden in Duitstalige landen.



De vraag is nu echter: gaan we voor een nieuwe laptop of kiezen we een tablet met toebehoren (stander en los toetsenbord).



Nu is man hetgeen hij koopt nodig om met mij te videobellen, te surfen en foto's op te slaan en te bewerken.



Als hij weer thuis is gebruikt hij de desktop veel ( gebruikt veel zware fotobewerkingsprogramma's).

Ik gebruikte de laptop voornamelijk om te surfen, gebruikte word en publisher voor het maken van documenten. De vervanging van de laptop zal ook hiervoor gebruikt worden.



Mijn vraag aan jullie is nu eigenlijk: wat zouden jullie aanschaffen ter vervanging van de laptop en waarom? Wij vinden het namelijk moeilijk daarin een keuze te maken.
Alle reacties Link kopieren
Een tablet vervangt geen laptop is mijn ervaring.
Een tablet is inderdaad geen vervanging van een laptop. Zeker als ik lees wat jullie er allemaal op doen.



Is het niet mogelijk dat jij hier een laptop koopt ivm toetsenbord en dan zelf verstuurd (verzekerd) naar zwitserland?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een tablet ook een aanvulling niet een vervanging,

Mijn iPad houdt bijvoorbeeld de mail niet lang genoeg vast.

Geen Java

Als ik via internet iets wil bestellen, doe ik dat altijd via de laptop, de codes die je moet invullen (van die aparte letters groot/klein door elkaar heen) pakt mijn iPad niet.

Maar ook voor reizen ed, gaat er op de iPad vaak wat mis.

(kalenders invullen bijv, wanneer ik wil gaan).
Na ooit n tijdje met 'n tablet te hebben gespeeld verkies ik voor 300% een laptop.

-normaal toetsenbord ipv dat 't op je scherm in beeld komt

-kan op schoot staan, ander ding moet liggen

volgens mij heeft 't verder ook veel minder geheugen en andere functionaliteit die 'n laptop wel heeft



Als mijn laptop het begeeft komt er weer 'n nieuwe laptop dus en niet zo'n overpriced gatged.
Hmm wij zijn 2jr terug voor een tablet gegaan ipv laptop voor de gesneuvelde oude laptop en ik kan vertellen dat we geen spijt hebben van de tablet, gebruik je m voor foto's, internet dan is het prima, maar ik mis echt de functionaliteit van een laptop.

Zijn ook bezig om ons te oriënteren op welke laptop er moet komen.

Begonnen m nu te erg te missen
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik mijn tablet voor alles, de laptop is hier de deur uit. Heb dan een mini laptop staan voor word enz.
quote:fientje1986 schreef op 30 juli 2012 @ 09:06:

Ik gebruik mijn tablet voor alles, de laptop is hier de deur uit. Heb dan een mini laptop staan voor word enz.dan gebruik je 'm dus niet voor alles als je zoiets simpels als word er niet eens op draait
Juist mini laptop.. een netbook?

Zijn we hier ook aan het bekijken.

Het gaat echt om het uitwerken van verslagen etc.

Ach we shall see
Alle reacties Link kopieren
Ook ik vind een tablet beslist geen vervanging voor een laptop.

Het blijft feitelijk een smartphone met een veel groter scherm.



Wel merk ik, dat ik sinds mijn tablet minder gebruik maak van mijn laptop. Dingen als even snel mail checken of internetten doe ik nu vnl vanaf de tablet.



Maar voor de rest, of als ik serieus wil zoeken op internet gebruik ik nog steeds de laptop.
Alle reacties Link kopieren
meest voor de hand liggende oplossing is een laptop met USA toetsenboard, en dan als extra een extern Duits (usb) toetsenbord



voor een laptop met goede kwaliteit / prijs verhouding, kijk naar een Fujitsu Siemens laptop
Oké, de meerderheid hier zegt dus vol overtuiging dat een tablet geen vervanging is voor een laptop.



Bedankt, daar kan ik wat mee.
Laptop. Zonder twijfel. Tablets halen het bij lange na nog niet als vervanging.
Alle reacties Link kopieren
Nieuwe laptop wat mij betreft. De iPad heb ik al een week niet meer aangeraakt.



Een laptop, mits ergens opgesteld (tafeltje, plaats op de bank) kan je de hele dag aan laten staan, het energieverbruik is niet meer zo hoog als vroeger (deze 12 watt, zonder beeld 8 watt). Je kan dus andere dingen doen, praten, tv kijken, koffie zetten, met de hond spelen, de kinderen opvoeden en tussendoor wat artikeltjes lezen.



Het beeld staat op een comfortabele hoogte, wat wel zo prettig is voor de nek. Hij kan op 70 cm afstand staan, zodat je je handen helemaal vrij hebt. Als je iets wil typen dan is dat qua positie beter dan op de iPad.



Een iPad heeft vooral meerwaarde als je kinderen hebt of vaak ergens anders zit. Het kan een handig apparaat zijn, maar dan voor erbij, niet als vervanger.
it's a big club and you ain't in it
Alle reacties Link kopieren
laptop.
it's a big club and you ain't in it
Alle reacties Link kopieren
quote:Gwendolyn schreef op 30 juli 2012 @ 09:11:

Ook ik vind een tablet beslist geen vervanging voor een laptop.

Het blijft feitelijk een smartphone met een veel groter scherm.



Wel merk ik, dat ik sinds mijn tablet minder gebruik maak van mijn laptop. Dingen als even snel mail checken of internetten doe ik nu vnl vanaf de tablet.



Maar voor de rest, of als ik serieus wil zoeken op internet gebruik ik nog steeds de laptop.Sommige wel, maar de iPad geeft gewoon een verkleinde versie van een reguliere website. Door er twee keer op te tikken vergroot het beeld snel en scrollt precies de goede sectie in zicht.
it's a big club and you ain't in it
Alle reacties Link kopieren
Op de Galaxy Tab zit wel een Wordprogramma, en als je er een los toetsenbord bij koopt kan je een heel eind komen.



Ik heb er nog geen ervaring mee, al heb ik wel een tablet maar ik gebruik hem toch niet zoveel merk ik. Ik zit er zelfs over te denken om hem te gaan verkopen. Ik doe toch eigenlijk het meeste op mijn telefoon en laptop. Die tablet is hier een beetje overbodig.
quote:rionyriony schreef op 31 juli 2012 @ 10:37:

Je kan op een iPad tv kijken; kan niet op laptop.

En als je van koken houdt, kan je hem op het aanrecht zetten voor een recept.

Dat kan ik allemaal ook op een laptop. En zelfs nog beter.
Alle reacties Link kopieren
quote:XionZ schreef op 31 juli 2012 @ 12:22:

[...]



Dat kan ik allemaal ook op een laptop. En zelfs nog beter.Ziggo niet toch? Die zendt live tv alleen aan iPad.
it's a big club and you ain't in it
Alle reacties Link kopieren
En een laptop is bar hinderlijk op het aanrecht of je moet hem op het eind van het aanrecht zetten.
it's a big club and you ain't in it
Alle reacties Link kopieren
De belangrijkste functie van een ipad, het tv-kijken, werkt al haast niet meer nu er zoveel ipads zijn. Als je geluk hebt kan je een halfuurtje kijken, maar je kan er niet op vertrouwen dat je een heel programma kan zien.



Geen contact meer met de server. Als ik dat had geweten dan had ik een goedkoper dingetje gekocht.
it's a big club and you ain't in it

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven