welk boek moet je gelezen hebben??

12-03-2012 22:24 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Door tijd gebrek heel lang niet gelezen maar door diverse omstangdigheden heb ik nu weer eens tijd om lekker te gaan lezen alleen welk boek??



Wat is nou echt een aanrader??
Alle reacties Link kopieren
Wist ik dat maar! Heb vorig jaar een boek gelezen op vakantie (uit het hotel daar) maar ben de naam kwijt!!! Al paar weken op zoek...
Alle reacties Link kopieren
quote:carisma schreef op 30 juli 2012 @ 00:11:

Blauwe maandag van Nicci FrenchnGruwel, heb paar weken geleden ook de dinsdag uit. Weet ija het plot niet meer. Zonde van je tijd
Alle reacties Link kopieren
Zomerhuis met zwembad van Herman Koch



En knielen op een bed violen is heel erg mooi! (vorige week pas uitgelezen).



En geen roman maar wel erg interessant: wij zijn ons Brein van Dr Swaab!
Alle reacties Link kopieren
Staan al veel aanraders tussen. Maar nog niet genoemd en die ik nu even kan bedenken en zeker de moeite waard:



- De 100 jarige man die uit het raam klom en verdween (Jonas Jonasson)

- Bijna thuis (Jean Kwok)

- Russische Winter (Daphne Kalotay)

- De eenzaamheid van de priemgetallen (Paolo Giordano)

- Het familieportret (Jenna Blum)



Zelf ga ik nu in Shantaram beginnen. Alleen maar veel goeds over gehoord. Ben benieuwd.

En als je houdt van fantasy dan zijn idd alle boeken van de serie: ' De wetten van de magie' een aanrader.
Ik hou erg van boeken waarin ik een andere cultuur 'van binnen uit' kan meemaken, zoals 'de Vliegeraar', 'Duizend schitterende zonnen' (beiden van Khaled Hosseini), en heel hilarisch vond ik het boek 'Het korte maar wonderbare leven van Oscar Wao' (waarin ik veel leerde over de (immigranten)cultuur van de Dominicaanse Republiek). Ga nu beginnen in 'Agaat', over de verhoudingen tussen een blanke en zwarte vrouw tijdens de apartheid in zuid-Afrika. Op aanraden van de bibliothecaresse. Maar de boeken die jullie noemen wil ik ook nog graag lezen.



Oh, en: 'taal is zeg maar echt mijn ding'. In 1 nachtdienst uitgelezen, en vaak op mijn lachvolume moeten letten. Heel herkenbaar. Ik heb het vervolg 'en dan nog iets' pp mijn to-read lijstje staan.
Alle reacties Link kopieren
Ravelli, de vliegenvanger.
Alles van Tess Gerritsen. Ik ben echt verslaafd aan haar boeken! De combi van spanning en humor is goed en ik vind het fijn geschreven
Alle reacties Link kopieren
Skippy tussen de sterren van Paul Murray!! Wel een dikke pil maar het leest lekker makkelijk weg en, hoewel ik nooit een jochie van 14 ben geweest en ook nooit op kostschool heb gezeten, had ik bij het lezen vaak het gevoel van "Oh ja zo was het om 14 te zijn".



Niccolo Ammaniti (m.u.v. laat het feest beginnen wat een afknapper).



Vind de geschiedenis van de liefde van Nicole Krauss ook een echte aanrader.
Alle reacties Link kopieren
extremely loud and incredibly close van jonathan safran foer

midnights children van salman rushdie (prachtig sprookje)



inderdaad de geschiedenis van de liefde van Nicole Kraus is ook erg mooi (zie input van poekiepoek) dat is overigens weer het vriendinnetje (inmiddels de vrouw van) jonathan safran foer de overlevering wil dat deze new yorkers elkaar in amsterdam via hun nederlandse uitgever hebben leren kennen



the world according to garp van john irving

en als verassing een onbekende: suikerspin van erik de vlaminck vond ik ook heel erg mooi



als je ze leest laat nog eens weten wat je er van vond!
Alle reacties Link kopieren
quote:saracenen schreef op 27 maart 2012 @ 10:24:

Anna Karenina van Tolstoy. Prachtig boek.Ja, idd prachtig. Heb je Eline Vere van Louis Couperus al eens gelezen? Vond ik ook erg goed en heeft volgens mij een beetje dezelfde stijl.
Alle reacties Link kopieren
[quote]juupie schreef op 13 maart 2012 @ 06:18:

Eat, Pray & Love van Elizabeth Gilbert Ze heeft wel een eigen schrijfstijl waar je van moet houden, maar ik vind het superboeken!



Dit boek werd me echt van alle kanten aangeraden, misschien verwachtte ik er daarom te veel van.

De schrijfstijl verpestte voor mij het hele boek. Vond het op zich een interessant verhaal, maar kreeg al lezende steeds meer een hekel aan de schrijfster. Dit was het eerste (en tot nu toe het enige) boek waarbij ik dacht, dat de verfilming beter dan het boek zou zijn.
Alle reacties Link kopieren
Van welk genre houd je? Als je van een grappige roman houdt is Rosie heeft spijt misschien iets? Ik had het in 1 avond uit omdat het leuk, spannend, grappig en romantisch is.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven