Round the world ticket Zuid Amerika en terug via Australie

24-03-2010 14:19 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hola!



In september vertrek ik voor 7 maanden naar Zuid Amerika. Ik ben nu aan het uitzoeken hoe en waar ik het goedkoopst een ticket kan kopen en dat valt niet mee...Helemaal niet nu we bedacht hebben om via Australië terug te vliegen :-)!



Iemand een tip of ervaring hiermee?
Alle reacties Link kopieren
Round the world is niet goedkoop nee... is ook best lastig om te boeken, kun je niet zelf online doen.

Ik zou zeggen: ga naar een reisbureau waar ze veel ervaring hebben met het verkopen van tickets.

Waar woon je?
Alle reacties Link kopieren
Mijn broer doet dat nu momenteel!



Hij zou eerst 6 maanden weggaan, maar eenmaal aangekomen in Z-A kan hij het maar niet verlaten. Cordoba blijkt geweldig te zijn, gezien hij daar al 5 keer naar terug is gegaan, haha.



Hij is vanuit NL naar Londen gevlogen, van Londen naar Australie en in Australie zelf gaan trekken, daarna naar nieuw zeeland, paas eilanden, tahiti, noem maar op, daarna naar zuid amerika (argentinie, brazilie. heel de rattaplan).



terug vliegt hij via madrid en dan naar amsterdam en weer terug naar londen. Scheelde hem 600e met boeken. Gek he.

Niet dat hij dan vanuit Adam naar londen gaat./ Hij mist die vlucht gewoon.

Dan moet hij waarschijnlijk wel de ritprijs van Adam naar Londen betalen, maar dat is lang zo veel niet als die 600 euro!.



Heel veel plezier en maak gebruik van die 'verlengingmogelijkheid' op je ticket.



*zou je graag prijsindicaties geven, maar vind dat niet zo gepast om te vragen aan mijn broer.. we hebben maar weinig contact - eens in de 2 weken omdat het internet daar niet altijd even snel/goed is*.



-edit- hij is nu dus al 8 maanden weg en volgens mij plakt hij er nog 2 maanden aan vast*
Poelepoelepoelepoes!
Alle reacties Link kopieren
Ik had het toen bij Kilroy travels geboekt, maar dat is alweer een tijdje geleden. Weet niet of het de goedkoopste is, maar ik vond het toen wel fijn om met het reisbureau meisje de opties door te spreken.
Alle reacties Link kopieren
quote:florita schreef op 24 maart 2010 @ 15:07:

Ik had het toen bij Kilroy travels geboekt, maar dat is alweer een tijdje geleden. Weet niet of het de goedkoopste is, maar ik vond het toen wel fijn om met het reisbureau meisje de opties door te spreken.

Die wilde ik nog gaan noemen... afhankelijk van de woonplaats van TO.

Zitten o.a. in Utrecht, Ams en Rotterdam.



Anders zitten er in een aantal plaatsen in NL ook Vliegwinkels, daar ook veel ervaring met tickets. (je meent het)
Alle reacties Link kopieren
Met de klok mee, de wereld rond, is veel goedkoper dan tegen de klok in, waarom?? ik zou niet weten
Jetstreams? Van west naar oost ben je altijd sneller op de plek van bestemming dan diezelfde route de andere kant op.
Alle reacties Link kopieren
quote:heartwork schreef op 24 maart 2010 @ 14:42:



terug vliegt hij via madrid en dan naar amsterdam en weer terug naar londen. Scheelde hem 600e met boeken. Gek he.

Niet dat hij dan vanuit Adam naar londen gaat./ Hij mist die vlucht gewoon.

Dan moet hij waarschijnlijk wel de ritprijs van Adam naar Londen betalen, maar dat is lang zo veel niet als die 600 euro!.







Waarschuw je broer er even voor dat hij problemen kan krijgen met zijn bagage. Hij wil in Madrid vast en zeker zijn bagage labelen tot Amsterdam maar dat kan alleen als het een echte stop over betreft. Zodra ze zijn bagage naar Londen doorzetten moet hij flink wat geld betalen om dat in Amsterdam alsnog te ontvangen. Is hij nier niet op gewezen bij boeken?



Hetzelfde geldt voor tickets vanaf Dusseldorf en dan via Amsterdam. Je moet die trajecten echt vliegen en kan niet een deel van de reis "laten zitten". KLM rekent zo'n 300 euro voor het zogenaamd onderscheppen van je bagage.
Alle reacties Link kopieren
quote:La India schreef op 24 maart 2010 @ 20:15:

[...]





Waarschuw je broer er even voor dat hij problemen kan krijgen met zijn bagage. Hij wil in Madrid vast en zeker zijn bagage labelen tot Amsterdam maar dat kan alleen als het een echte stop over betreft. Zodra ze zijn bagage naar Londen doorzetten moet hij flink wat geld betalen om dat in Amsterdam alsnog te ontvangen. Is hij nier niet op gewezen bij boeken?



Hetzelfde geldt voor tickets vanaf Dusseldorf en dan via Amsterdam. Je moet die trajecten echt vliegen en kan niet een deel van de reis "laten zitten". KLM rekent zo'n 300 euro voor het zogenaamd onderscheppen van je bagage.En wat dacht je van de No-show kosten?
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn momenteel tevens op zoek naar een goedkoop round the world ticket voor een route naar Zuid-Amerika, Australia, Nieuw Zeeland en Japan. Via Kilroy is dit 2095euro vanaf 16 januari 2011 en dan vlieg je als volgt: London - Buenos Aires over land naar Santiago de Chili - Sydney - Auckland - Tokyo - London.



Als je boekt via roundtheworldflights.com is (vrijwel) dezelfde route ongeveer 1800pond, wat neer komt op zo'n 1900euro. De route ziet er dan ongeveer als volgt uit: UK - South or North America - New Zealand - Australia (and get flights within Australia from £30) - South East Asia - India - UK (or vice versa)



Met een RTW-ticket is het dus goedkoper om meerdere plekken aan te doen, omdat ze prijsafspraken hebben met de maatschappijen. Zo kun je zoals boven genoemd dus binnen Australie dus binnenlandse vluchten voor 30pond extra boeken, wat erg relaxt is als je nog naar Perth wil, wat ik je zeker aan kan raden.



Ik ben momenteel ook nog vrij zoekende in dit geheel, dus mocht iemand anders betere, maar vooral goedkopere opties weten voor deze route, GAARNE!



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Thanx voor alle reacties! Ik zie namelijk door de bomen het bos niet meer....



@Akka: ik woon in Amsterdam, dus moet idd maar even langs Kilroy!

@Jala5: Hmmm, is dat echt zo... Dat wist ik niet en heb ik helemaal nog niet naar gekeken. Dacht alleen: eerst reizen en dan werkend nog was van Australië zien... :-S

Het probleem is alleen dat ik eerder vertrek dan mijn vriendje en we samen zijn zus willen opzoeken in Australië.

@Aroundabout: ga meteen kijken op roundtheworldflights.com

@Heartwork: Ik zat ook al te puzzelen om via Londen of Duitsland ofzo te vliegen.



Gelukkig heb ik nog wat tijd!! Pfff :-)!
Alle reacties Link kopieren
quote:heartwork schreef op 24 maart 2010 @ 14:42:

Mijn broer doet dat nu momenteel!



Hij zou eerst 6 maanden weggaan, maar eenmaal aangekomen in Z-A kan hij het maar niet verlaten. Cordoba blijkt geweldig te zijn, gezien hij daar al 5 keer naar terug is gegaan, haha. Hmmm, Cordoba ziet er idd aantrekkelijk uit!! :-)!
kijk even op de site van joho.nl of ga bij een joho winkel langs (zitten volgens mij in de meeste studentensteden). Ik ben er altijd erg goed geholpen.

Kilroy is idd ook een goede optie!



Veel plezier alvast
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn around the world ticket geboekt bij worldticketcenter.nl. Deze was ten opzichte van Joho en Killroy veruit het goedkoopst! Ze helpen je gewoon uitgebreid via de email en telefoon, heel vriendelijk en behulpzaam, goede service ook!



Have fun!
Alle reacties Link kopieren
Hi,



Wij hebben ons round-the-world ticket uiteindelijk ook bij Kilroy geboekt. Zij waren gewoon de goedkoopste en hadden precies de reis-mogelijkheden die wij voor ogen hadden (Londen, Hongkong, Melbourne, Auckland, Nadi, LA, Londen). Ons ticket was iets van 1750 ¤ pp. Bij het reisbureau ook even navraag gedaan, kwam op meer dan 3000 ¤ pp en niet de route die wij wilden.

Verder had worldticketcenter ook vanalles, maar daar kwamen wij er uiteindelijk voor de reis niet uit, zij waren duurder en de service was niet echt denderend. Camperhuur daar wel geregeld.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Hola!



Wij heb inmiddels mijn bijna perfecte ticket gevonden bij worldticketcenter.

Amsterdam => Quito

Buenos Aires=> Sydney

Sydney=> Brisbane

Brisbane => Singapore

Singapore=> Amsterdam



Kosten 2065,-

Vind alleen de kosten om de data te wijzigen best duur...

Uiteindelijk bleken de sites in Engeland toch duurder te zijn, of ongeveer dezelfde prijs (maar dan moet je nog naar Londen en vanaf Londen weer naar huis, of kwamen we in Lima aan)....

Het lijkt ons een redelijke prijs (nu we eraan gewend zijn), dus we gaan maar boeken :-)!!!



Nog maar 104 nachtjes slapen!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:heartwork schreef op 24 maart 2010 @ 14:42:

Mijn broer doet dat nu momenteel!



Hij zou eerst 6 maanden weggaan, maar eenmaal aangekomen in Z-A kan hij het maar niet verlaten. Cordoba blijkt geweldig te zijn, gezien hij daar al 5 keer naar terug is gegaan, haha.



Hij is vanuit NL naar Londen gevlogen, van Londen naar Australie en in Australie zelf gaan trekken, daarna naar nieuw zeeland, paas eilanden, tahiti, noem maar op, daarna naar zuid amerika (argentinie, brazilie. heel de rattaplan).



terug vliegt hij via madrid en dan naar amsterdam en weer terug naar londen. Scheelde hem 600e met boeken. Gek he.

Niet dat hij dan vanuit Adam naar londen gaat./ Hij mist die vlucht gewoon.

Dan moet hij waarschijnlijk wel de ritprijs van Adam naar Londen betalen, maar dat is lang zo veel niet als die 600 euro!.



Heel veel plezier en maak gebruik van die 'verlengingmogelijkheid' op je ticket.



*zou je graag prijsindicaties geven, maar vind dat niet zo gepast om te vragen aan mijn broer.. we hebben maar weinig contact - eens in de 2 weken omdat het internet daar niet altijd even snel/goed is*.



-edit- hij is nu dus al 8 maanden weg en volgens mij plakt hij er nog 2 maanden aan vast*Hee, gaaf die reis van je broer. Ik wil ook die kant op.. en idd ook naar thaiti. Hoe heeft hij zijn ticket geboekt of gewoon ook losse geboekt? .. Ik hoor miss nog wel van je! Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Miekus, ik was ook geïnteresseerd in het verhaal maar dit topic is al meer dan twee jaar oud zie ik net
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Alle reacties Link kopieren
Hey! Ik ben ook wel benieuwd ;)
Maak van een mug een vlinder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven