Kinderwens en leeftijdsverschil tussen partners

17-08-2012 09:18 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn partner en ik hebben een kinderwens. Partner is bijna 9 jaar ouder dan ik.

Ik vroeg me af of er hier meer mensen zijn met kinderwens en leeftijdsverschil en hoe dit het moment van realiseren van kinderwens heeft beinvloed. Mijn partner wil niet te oud vader worden. Ik ben het daar opzich wel

mee eens, maar in mijn omgeving is nog niemand bezig met kinderwens, ik ben 24 jaar oud. Kinderwens is bij ons denk ik

sneller ter sprake gekomen door ons leeftijdsverschil. In mijn omgeving is er weinig leeftijdsverschil tussen partners.

Natuurlijk is iedereen anders en moet je pas beginnen aan proberen te stichten van gezin als je daar aan toe bent. Ik hoor graag

ervaringen van anderen op dit vlak.
Alle reacties Link kopieren
Wij schelen 11 jaar. Ik wou sowieso jong moeder worden ( heb zelf oude ouders) en door m'n oudere vriend nu man werd dat alleen maar sterker. Ik was dus 20 bij de eerste en 27 bij de laatste. Inmiddels gelukkig getrouwd en heb wet geen spijt van. Heb niet het idee dat ik dingen heb gemist ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Hier precies een zelfde situatie incl. leeftijd en verschil. Mijn man wilde ook niet oud vader worden en na 5 jaar samen zijn en 4 jaar samenwonen zijn wij er voor gegaan en nu verwachten we ons eerste kindje. Ik vond het wel belangrijk om eerst te weten dat het goed zit in de relatie en de financiële basis goed is. Dus ik wilde het niet overhaasten puur door zijn leeftijd.
Alle reacties Link kopieren
hier ook leeftijdsverschik van bijna 7 jaar... vriend is 30 en ik net 24. mijn vriend wil het al langer maar ik was er toen nog niet klaar voor nu wel en wachten we af hoe het allemaal loopt!

jullie moeten er beide klaar voor zijn niet wat je omgeving doet... mijn vriendinnen zijn inmiddels allemaal bevallen en hebben een kleine van bijna 2 rond huppelen...dus doe vooral niks overhaast...
Alle reacties Link kopieren
Onze relatie is eigenlijk heel snel geaccepteerd door de omgeving. Mijn schoonzusje vond het helemaal niet vreemd dat wij een relatie zijn begonnen. Mijn collega's vonden het eerst wel vreemd maar zijn er inmiddels aan gewend. Ook de geplande zwangerschap is snel geaccepteerd door zowel zijn dochters als rest van omgeving. Mijn vriend heeft een niet-aangeboren afwijking aan zijn benen. Er is zeker een kans dat hij in een rolstoel terecht komt. Maar het is zeker geen man van 62. Hij staat midden in het leven en hij is eind vorig jaar er zelf meegekomen dat hij samen met mij wel een kindje wou. We leven nu en ik weet ook niet hoe mijn leven er over 5 jaar uitziet. Ik kan net zo goed als mijn vriend ernstig ziek worden of gewoon dood worden gereden op een zebrapad. Hij maakt mij zielsgelukkig en we hebben een hele liefdevolle relatie. Maar ik snap dat andere mensen schrikken van het leeftijdsverschil.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik hebben 20 jaar verschil, ik ben 23 en hij is 43.

Mei vorig jaar hebben wij samen een zoontje gekregen hij is nu bijna 15 maand.

In october zal ik als alles goed gaan bevallen van ons dochtertje, aan het leeftijdsverschil hebben wij nooit gedacht wij wilden gewoon samen blijven en een gezin stichten.



Leeftijd is maar een getal vind ik.
Alle reacties Link kopieren
leeftijd is maar een getal, dat klopt, maar wow, 34 jaar verschil. Ik zou zelf nooit op een man van in de 60 kunnen vallen Maar goed, ieder zijn/haar leven.

Ik vind het aan de ene kant wel een 'beetje niet zo leuk' voor het kind om een vader van 62 te hebben. Als kind 10 is is vader dus al 72. Goed, je weet nooit op welke manier je oud wordt maar er zijn toch genoeg mensen die met 72 al behoorlijk aan het aftakelen zijn. Een potje voetballen met je kind zit er wellicht niet meer in.

Als het kind in de brugklas zit moet hij/zij toch tegen klasgenoten zeggen dat zijn/haar vader al 75 is en wellicht al wel in een bejaardentehuis zit. Denk dat klasgenootjes dat best heel vreemd zullen vinden. Ik snap aan de andere kant ook dat jullie een kind willen en natuurlijk kan een oude vader ook een heel goede vader zijn. Maar toch zou dit wel erg door mn hoofd spoken.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een leeftijdsverschil van 9 jaar. Ik ben 28 en vriend dus 37(,5). Sinds een aantal weken weet ik dat ik zwanger ben! Daar zijn we super gelukkig mee. Geen van mijn vriendinnen heeft kinderen en zelf was ik er ook niet eerder aan toe. Vriendlief had het overigens nog best twee jaartjes willen uitstellen. Ik niet meer :Imao:



Van het leeftijdsverschil heb ik overigens nooit wat gemerkt!
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders schelen ook 9 jaar en mijn moeder beviel op haar 27e van mij (de oudste). Als kind ervoer ik dat verschil niet zo, nu misschien iets meer nu mijn vader meer ouderdoms-kwaaltjes begint te krijgen (=65+ inmiddels). Moet zeggen dat mijn vader er altijd erg jong uit heeft gezien.
Alle reacties Link kopieren
Ik en mijn vriend schelen ook bijna 9 jaar. Ik ben 25, hij wordt 34 in oktober. In juli ben ik gestopt met de pil, na bijna 5 jaar relatie.



Persoonlijk vind ik het wel belangrijk dat mijn vriend niet te oud vader wordt, dus dit is een mooi moment. Hij grapte nog wel eens dat hij wilde wachten, omdat hij anders te jong vader zou worden .



Ook denk ik wel eens aan de toekomst, precies zoals bovenstaande post van Lie. Als mijn partner met pensioen gaat moet ik nog een poos doorwerken, en hij zal later minder vitaal achter zijn eventuele kleinkinderen aan kunnen rennen.



Maar dat zijn zorgen voor later, we leven nu. En nu kan dat leeftijdsverschil mij niets schelen ;).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven